het is allemaal een beetje teveel

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door LabellaC, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LabellaC

LabellaC Nieuw lid

1 sep 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Ik ben een alleenstaande moeder me zoontje is 1 jaar.
    Afgelopen twee jaar zijn erg zwaar geweest. Vervelende zwangerschap/bevalling
    En de periode daarna depressie werk problemen. Zoontje die overmatig huilt

Ben nu sinds 1 april werkeloos en heb ww aangevraagd. Dit kan tot 27 mei duren voor ik iets hoor.. hiervan krijg ik best stress. En dan me zoontje erbij die alleen maar huilt.gilt . En alle stress van de afgelopen periode .ik trek het gewoon niet meer.
    Omgeving reageert zo van.
    ja meid je heb zelf besloten om het kindje te houden.
    Niemand zei dat het makkelijk zou zijn enz enZ.
    Hier heb ik ook niet veel aan maar ondertussen begin ik me steeds ellendiger te voelen en moet elke dag een toneel stukje opvoeren dat het goed gaat niks aan de hand . En merk dat ik gewoon ook steeds geirriteerde wordt naar me zoontje toe.
    Niet meer kunnen genieten.

Iemand tips?

2. Evelinepien

28 apr 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Och meiske toch.. Kan het me heel goed voorstellen.

Heb je niet iemand in je omgeving die wél naar je luistert, en je kan helpen ipv bijdehante opmerkingen te maken? Je ouders misschien, of een goede vriendin?

Anders kun je eens meteen maatschappelijk werker gaan praten? Je kan in ieder geval met je huisarts overleggen. Maar zorg dat je het niet wegstopt, want dan wordt het alleen maar erger (dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel).

Succes meid!

3. LabellaC

LabellaC Nieuw lid

1 sep 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee mijn ouders zijn juist diegene die het zeggen.
    Maatschappelijk werker heb ik gehad maar die vondt het niet meer nodig.

Ook verdenk ik mijn zoontje van allergie er moet toch een reden zijn voor het gehuil.
    Dat maakt dat ik me ook weer schuldig voel tegen overhem

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    LabellaC wat erg dat je ouders zo tegen je doen!
    Moeten net respect voor je tonen dat je geen abortus hebt laten doen!

Gelukkig steunen mijn ouders me wel ( zelf in scheiding) maar werken andere dingen niet zo mee.
    Woon je bij je ouders in momenteel?

5. LabellaC

LabellaC Nieuw lid

1 sep 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee woon op me eigen.
    Daarom ook de stress over me ww uitkering

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat is idd niet fijn allemaal.
    Het is altijd moeilijk heh:(
    Ze kunnen je toch niet zomaar zonder geld zetten.

7. LabellaC

LabellaC Nieuw lid

1 sep 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb tot de 15april eetgeld van me oude loon. En 27 mei hoor ik pas hoe en wat
    Duurt allemaal zo lang

8. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Hey meid..wat kut! Snap je situatie goed!
    Waar woon je eigenlijk dan?
    Dikke knuff en veel sterkte sowieso!
    Xxxx

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Tips? Als je je zo ellendig voelt en niet weet wat er met je zoontje aan de hand is, ga dan naar de huisarts! Ten eerste voor jezelf (je noemt al een depressie, weet niet of je daar hulp voor krijgt qua medicatie of therapie?) en ten tweede voor je zoontje voor in ieder geval een allergietest of doorverwijzing naar een kinderarts.

Succes!

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Jeetje wat rot dat mensen zo reageren... Je hebt idd geen abortus gedaan en je zorgt voor je zoontje dat is gewoon top van je! :) ik snap niet dat mensen zo kunnen reageren op jou situatie. wat erg dat het geld allemaal zo laat komt, bij mij ging de ww erg snel, had een contactpersoon in Leeuwarden toen en hij deed echt alles er aan om alles vlot te laten verlopen toentertijd, en hij heeft dit super gedaan, heb hem ook wel 100x bedankt toen ;) kan je geen hulp tijdelijk van de gemeente krijgen ofzo? je kan toch niet zo lang zonder geld zitten? er moet toch wel wat aan te doen zijn? als je het niet vertrouwd met je zoon, volg je intuïtie meid die zit altijd goed nl... spreek uit ervaring nl. sterkte meid!

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje meid dat is gewoon onwijs vervelend dat je ten eerste zo lang moet wachten
    als je het niet red vraag wel voorschot aan dit zijn ze verplicht
    en je kan veel dingen aanvragen via gemeente en belasting als je niet weet wat kan je altijd pbtje sturen

probeer elke dag te genieten van de dingen die gebeuren
    is het mooi weer ga naar buiten en geniet ga picknicken of heerlijk langs het water wandelen eendjes eten geven
    het zijn kleine dingen maar deze hebben mij toen ook geholpen
    bleef in een negatieve spiraal hangen en dan is zeker niet fijn weet hoe je voelt
    en hoe mensen kunnen reageren al helemaal echt soms sta je echt met je mond vol tanden en snap je niet dat mensen je door moeten benaderen
    praat ook met iemand over je gevoelens en hoe je je voelt het is wel zo prettig iemand te hebben die jou wel kan aan horen en je ook goede adviezen kan geven..
    onwijs veel succes en sterkte hoop je snel je goed kan voelen

Deel Deze Pagina