uit elkaar.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door elsie22, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

helaas hebben mijn vriend ik en besloten uit elkaar te gaan om verschillende redenen. we hebben samen een zoon.

ik weet niet wat ik nu allemaal moet gaan regelen enzo? ik heb geen werk dus dat is best lastig.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    O meid wat jammer voor jou en je zoontje!
    Als eerste zou ik dan een uitkering gaan aanvragen want je hebt geld nodig en een woning.
    Ik weet niet of jou en je ex iets van een samenlevingscontract hebben? Hij moet sowieso alimentatie betalen voor zijn zoontje.
    Heel veel sterkte en hoop dat je veel vrienden en familie hebt die je kunnen opvangen!

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik kan gelukkig bij mijn ouders terrecht. daar ga ik zo dus ook heen...

4. ukky

ukky Actief lid

14 jul 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    zorgtoeslag kun je aan vragen alleen staandeouderschapskorting anders moet je even op de site van de belastingdienst kijken staat veel op ik ben ook alleen staande moeder van 2 kindjes

5. annabel1985

9 apr 2013
    27
    0
    0
    NULL
    nijmegen
    heftig zeg! hoe lang zijn jullie samen geweest

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

4 jaar, niet super lang maar wel samen een zoontje.

ik ben erg van slag.... vind het voor mijn zoontje echt erg.

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

alleenstaande ouderkorting krijg je pas als je half jaartje uit elkaar bent

je kan naar je gemeente gaan voor een bijstand uitkering
    en bij belasting alvast de zorg toeslag en de kind gebonden bugget aanvragen
    succes en onwijs veel sterkte

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Jeetje Elsie, ik schrik ervan! Wat verdrietig voor jullie :(

Jullie zijn niet getrouwd toch?

Een bijstandsuitkering krijg je volgens mij niet als je bij iemand in gaat wonen die inkomsten heeft. Je zou hier wel recht op hebben als je weer op jezelf zou gaan wonen met je zoontje. Maar voor de zekerheid zou ik je gemeente hierover opbellen en erna vragen.

De belastingdienst idd voor zorgtoeslag en kindgebonden budget. En verder zal je vriend natuurlijk alimentatie moeten betalen voor Sam.

Sterkte meid, heftig! Fijn dat je bij je ouders terecht kan.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

we zijn idd niet getrouwd.

hoe het zit met bijstand enzo moet ik gewoon na vragen, maar we zijn nog niet definitief uit elkaar en moeten dus nog echt goed praten en kijken of we er nog wat aan willen en kunnen doen.

10. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte...!

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Zorgtoeslag
    Kindgebondenbudget
    Alleenstaande ouderkorting
    Extra alleenstaande ouderkorting ( dacht dat een medewerker dat noemde vd belasting)
    Alimentatie

Even naar de gemeente gaan of bellen en vragen over een bijstands uitkering, bijzondere bijstand voor opvang Kdv/peuterspeelzaal, en andere zaken waar je gebruik van kunt maken of recht op hebt als alleenstaande ouder. En jeugdsportfonds ook geloof ik een vergoeding als je kind zwemles gaat nemen..

En urgentie aanvragen voor een woning, vaak binnen 6mnd eigen plekje.. Succes en sterkte met alles :(

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

we zijn nog niet definitief uit elkaar... wil er eigenlijk nog voor vechten... en met hem praten over alles maarof het zin heeft geen idee.. wil iniedergeval dat mijn kleine jongen vanavond in zijn eigen bedje kan slapen omdat hij ook naar de psz moet morgen.

13. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Dat is wel mooi Elsie dat je er nog wilt vechten. Heb je enig idee hoe je vriend er in staat en of het nog goed zou kunnen komen?

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb geen idee, vandaag de hele dag bij mijn ouders en na het eten naar huis. we zien wel moeten goed praten en ik wil echt weten of hij in therapie wil samen met mij.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Wat deden jullie toen jullie besloten uit elkaar te gaan? Hij wil nu met rust gelaten worden mag niet bellen/smsen... Ben nu thuis voor onze zoon... Die kan morgen gewoon naar de Psz.

16. annabel1985

9 apr 2013
    27
    0
    0
    NULL
    nijmegen
    jeetje wel echt heftig! vooral dat je nu terug gaat naar je ouders sterkte

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ben nu thuis hoor! Maar als hij niet in therapie of iets wil dan is het echt over en ga ik de eerste tijd naar mijn ouders.

18. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je zeg, ik hoop dat jullie er nog uit kunnen komen samen. Ik weet niet in welke woonplaats je woont, maar ik neem aan dat jij en je partner nu samen in 1 woning wonen? Is dat zijn woning of van jullie beiden? Als jij nml bij je ouders in gaat wonen is denk ik je kans op urgentie verkeken, althans in onze woonplaats wel. Je hebt dan nml een dak boven je hoofd, en bent dus niet urgent. Mocht je nu samen met je partner in 1 huis wonen en het is zijn woning, dan kan je dus wel aangeven dat je bij niemand anders terecht kunt, en je kunt niet de straat op natuurlijk. Dan heb je kans op urgentie. Je kunt volgens mij pas een uitkering aanvragen als je een eigen woonruimte hebt, tot die tijd niet. Althans dat is hier zo. Zolang je nog samen een woning deelt is dat niet mogelijk. En volgens mij geld dat ook voor de toeslagen. Je moet eerst helemaal uit elkaar zijn voordat je dat allemaal kunt regelen. Sterkte er mee!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

wat ontzettend rot!

Ik wil je wel even goed waarschuwen.

Idd als je bij je ouders in gaat wonen krijg je sowieso geen urgentie.

Er wordt gekeken naar gezinsinkomen. Dus als je ouders genoeg verdiennen krijg jij sowieso geen uitkering, het gezin moet elkaar tegenwoordig onderhouden.

Uitkering kan sowieso pas vanaf 27. Daarvoor moet je verplicht een opleiding doen en rondkomen van de studifinanciering die ook weer afhangt van het gezinsinkomen.

Allemaal geen makkelijke dingen dus, je krijgt pas geld als je een eigen woning hebt maar voor een eigen woning heb je geld nodig... erg krom ik weet het.

Dit is mij zo meerdere malen uitgelegd want ik zat in dezelfde sutuatie. Zit dus niks anders op als je bij je ouders woont om zsm een goede baan te vinden waarmee je voor je eigen woonruimte kan zorgen.

Heel veel suc6!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Dat is idd erg krom allemaal!

Ik wil eerst nog kijken of het kunne proberen met relatie therapie en anders ga ik opzoek naar werk en tijdelijk bij mijn ouders.

Deel Deze Pagina