Zoontje 1 jaar ziet geel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tumtummetje, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Hallo,

Mijn zoontje is 5 maart 1 jaar geworden en het valt ons op dat hij altijd een beetje geel ziet. Ik heb overal op internet gezocht, maar kan er niet echt iets over vinden. Zijn gezicht is namelijk alleen geel. De rest van zijn lichaam niet. Ook het wit van zijn ogen is gewoon wit.

Toch begint het nu andere mensen op te vallen. Mijn schoonvader vroeg voor de grap al of er misschien een lekkere chinees op de straat woont ;).

Ik begin mij er nu toch zorgen om te maken en ga sowieso morgen de huisarts bellen en vragen of er bloed geprikt kan worden, maar misschien hebben jullie ook een idee wat het zou kunnen zijn?

Liefs Tumtummetje

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ja, zou kunnen duiden op slechte leverfuncties, maar het lijkt mij dat dan ook de rest van zn lichaam geel moet zien?
    ons zoontje had het vlak na zn geboorte, maar toen was het ook vooral zn gezichtje en ook niet zn oogwit.
    We moesten toen veel met hem in het daglicht/ zon zitten. Maar zo op latere leeftijd zou ik er niet gerust op zijn en zou ik zeker even overleggen met de huisarts!

3. Kejay

Kejay Niet meer actief

Google maar eens op sferocytose. Mijn dochertje en haar papa hebben het ook. Bloed prikken en dan kunnen ze het vaststellen.
    Ik zou er absoluut even naar laten kijken. Want het kan ook een teken zijn dat er iets met de lever is!

4. Ik zou ook bellen en willen dat er iemand naar kijkt! Succes, kan me voorstellen dat je je toch wel een beetje zorgen maakt. Laat je weten wat de dokter zei??

Deel Deze Pagina