Zo,dit was mijn curretage

Discussion in 'Miskraam' started by Framboosje, Feb 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Framboosje

Framboosje Actief lid

Oct 17, 2005
    259
    0
    0
    Hoi,

Ik ben net enkele uurtjes terug van het ziekenhuis.
    Nu is het dus helemaal afgelopen.
    Mijn kleintje is voorgoed helemaal weg :(
    Ik ben wel blij dat het voorbij is.
    Moet zeggen het viel heel goed mee.
    Ik heb niks van pijn,ook amper bloedverlies en toen ik wakker werd voelde ik me prima.
    Eerst dacht ik dat er niks gebeurd was,ik voel geen enkel krampje... niks...
    Ik neem nu een maandje de pil omdat de gyneacoloog me dit aanraadde want zo herstelt je baarmoeder sneller.
    Ben blij dat ik uiteindelijk toch voor een curretage heb gekozen en niet hopeloos ben blijven wachten op de natuur.

Groetjes

2. Kim26

Kim26 Actief lid

May 6, 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hoi Framboosje,

Gelukkgi viel alles mee bij jou. Ik ben vorige week gecuretteerd en bij mij viel het ook heel erg mee. Ben alleen nu soms zo verdrietig. Wat heeft jouw gyn. allemaal gezegd dan over de pil slikken en opnieuw zwanger worden?
    Heel veel sterkte,

Liefs Kim

3. Framboosje

Framboosje Actief lid

Oct 17, 2005
    259
    0
    0
    Ze zei me dat het beste wat je kan doen om je baarmoeder snel te laten herstellen is 1 maand de pil nemen.
    Van zodra je 1 normale menstruatie hebt gehad is het ok om opnieuw te beginnen met zwanger worden.
    Ik ben dan dus gisteren opnieuw begonnen met de pil.
    Als dat het beste is waarom niet he?
    Op enkele maandjes komt het nu toch niet meer.
    Maar ik ga sowieso nog een tijdje wachten om opnieuw zwanger te worden.
    Het was redelijk heftig en ik heb toch wat tijd nodig.

4. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Framboosje: gelukkig is de curettage achter de rug: wel moeilijk, he, dat je beseft dat je vruchtje nu echt weg is. Dat was het eerste waaraan ik dacht toen ik uit de narcose ontwaakte. Je went wel heel erg aan het idee, maar dat heeft even wat tijd nodig.

Flyke heeft ook een maand de pil voorgeschreven gekregen. Ik begreep dat het slijm van de baarmoeder wand zich zo veel sneller opbouwd. Kom jij soms ook uit Belgie?

Doe waar je jezelf het beste bij voelt: op een gegeven moment voel je zelf wel wanneer je weer klaar voor een nieuwe zwangerschap bent.

heel veel sterkte, nog!

Liefs,
    Marla

5. Framboosje

Framboosje Actief lid

Oct 17, 2005
    259
    0
    0
    Ja ik ben van Belgie...
    Misschien doen ze dit inderdaad niet in Nederland.
    Ik moet zeggen,ik heb me tot nu toe nog niet zo slecht gevoeld want ik had het zo zwaar met de gedachte dat het daar zat.
    De dokter zei me ook dat de vruchtzak blijft groeien ook al is het kindje gestopt met groeien (door de hormonen) en dat idee vond ik afschuwelijk.
    Vreemd hoe je het ene moment trots bent op je lichaam en het andere moment niet meer.
    Ik ben gewoon zo bang dat het opnieuw gebeurd.
    De dokter zei me wel dat ik minder kans heb de volgende keer op een miskraam maar als ik hier zo rondkijk dan geloof ik haar niet.
    Velen krijgen enkele miskramen na elkaar.
    Ik weet niet of ik na 2 keer nog de moed zou hebben.
    Ah ja een mens begint soms wat te twijfelen aan zichzelf...

6. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

Feb 3, 2007
    760
    0
    16
    lief Framboosje, ik herken je twijfel heel erg goed,
    ik heb zelf ook heel veel twijfels overal over, je weet het gewoon nooit wat er gaat gebeuren, het kan van zoveel dingen afhangen,
    maar het kan ook de volgende keer goed gaan, je weet het gewoon niet,
    dat is de kans die we nemen denk ik,
    het is en blijft moeilijk
    ik wens je heel veel sterkte en geef het wat tijd voor jezelf,

7. Framboosje

Framboosje Actief lid

Oct 17, 2005
    259
    0
    0
    Nu heb ik al 7 dagen bruinverlies en het mindert niet echt,ik vind het wel lastig en nochtans neem ik de pil opnieuw. :( :(

Share This Page