niet fit voelen, hoe reageert partner?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Maagd, Jan 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi allen,

Ik ben ruim 8 weken zwanger en heb een aantal kwaaltjes. Waaronder dat ik misselijk wordt wanneer ik niet op tijd eet. Ik voel me daardoor soms ziek en zwakjes. Tijdje iets doen zoals huishoudelijke klusjes zit er nu even niet in. Ik doe de dingen die moeten en de rest laat ik een beetje gaan. Ook slaap ik slecht door hartkloppingen waardoor ik overdag moe ben.
    Nu vindt mijn partner dat ik me aanstel en mn zwangerschap gebruik als excuus. Hoe gaat dat bij jullie? Heeft je partner begrip en zo niet hoe ga je hier mee om?

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

mijn man heeft heel veel begrip, soms miss wel teveel.
    hij heeft net zo lief dat ik niks doe en als ik wel wat doe dan hoef ik maar 1 kreet te geven dan staat hij achter mij.
    stofzuigen hoef ik al helemaal niet te doen want de fysio heeft dat liever niet, dat soort klusjes doet hij dus.

miss kan je het hem op een rustig moment uitleggen?

3. mappel

mappel Niet meer actief

Mijn partner vind dat ik wel eens wat minder mag doen:D Ik ben 40 weken zwanger, maar doe alles nog in huis en voel me daar prima bij, soms voelt het later niet goed en wordt hij boos! Ook in de eerste weken van mijn zwangerschap was hij heel bezorgd en nam veel werk uit handen, wat van mij helemaal niet had gehoeven!

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Mijn mening? Schop onder zijn kont heeft hij nodig! !! Isdie nou mal!
    Hij zou aan mij echt een verkeerde hebben

5. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

Jan 14, 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, hij mag inderdaad wel wat meer begrip tonen Maagd!!

Hier ook een lieve en begripvolle man. Zodra ik er even doorheen zit, neemt hij alles voor zijn rekening.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Mijn man vind het ook wel lastig hoor als ik dingen die ik normaal wel makkelijk deed nu langzamer doe of meer moeite mee heb
    Heb nu al last van mijn bekken dus stofzuigen wil de fysio liever niet dat ik dat doe.
    Daar krijg ik van hem dan ook wel commentaar op...
    Maar goed het is ook voor hem weer wennen natuurlijk.
    Rustig aan en misschien later nog eens uitleggen?

7. Mika03

Mika03 Bekend lid

Dec 26, 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Wat mij betreft kan hij ook een schop onder zijn kont krijgen en meer begrip zou niet verkeerd zijn! Jemig er gebeurd zoveel in je lichaam, nogal logisch dat je geen zin en energie hebt om huishoudelijke klusjes te doen.

Ik heb er ook helemaal geen zin en energie voor gehad. Ben een week ziek geweest. Begin me nu eindelijk weer een beetje beter te voelen. Hopelijk zet het door. In de tijd dat het niet lekker ging heeft VL het meeste gedaan in het huishouden. Sterkte meid!

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Dank jullie voor de reacties.
    Hij is natuurlijk anders van mij gewend maar ik voel nu gewoon dat ik naar mn lichaam moet luisteren. Het is voor hem ook allemaal nieuw. Denk dat hij nog niet door heeft waar mn lichaam het druk mee heeft. En dan geestelijk ook nog omdat ik nog geen echo gehad heb weet ik niet eens zeker of er iets levends zit, dat maalt ook nog s door mn hoofd.
    Hopelijk trekt hij bij. Moet btw wel zeggen dat hij ook zo reageert als ik griep heb, hij vindt het altijd wel meevallen.

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    En Als hij ziek is, voelt hij zich zeker de zieligste man van de wereld? ;)

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Juist... Ik ben zo zielig...

Hij bedoeld het, op zijn manier goed, hij wil niet dat ik bij de pakken neer ga zitten. Maar hij weet niet hoe ik me voel. T is geen griepje en voor mij ook allemaal nieuw.

Wellicht dat VK hem erop kan wijzen

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik voel me de laatste 2.5 week ook echt ruk , huishouden schiet er bij in. Mijn vriend is zo lief helpt me waar die me helpen kan. Dan maar dagje niet stofzuigen of een wasje laten liggen.

Ik zou je vriend even lekker een schop onder zijn kont geven!!

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier kon ik bij de eerste zwangerschap veel doen en ik had echt nesteldrang.nog nooit zo'n schoon opgeruimd huis gehad.ondanks de misselijkheid
    Deze zwangerschap helemaal geen puf voor ook maar iets te doen.dus doe het hoognodige.dat koste echt wat tijd voor mn man om om te schakelen,hij begreep echt niet hoe ik me voelde.heb hem gezegd dat mn lijf voelde alsof ik net een marathon had gelopen terwijl ik griep heb.toen begreep jij het wat beter.maar dat betreft is het voor sommige echt moeilijk te begrijpen.

13. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend! Hier een heel begripvolle man. Hij neemt alles uit handen als het moet. In het begin zeker en nu ik last krijg van mijn rug ook weer. Dat mag ook wel. Gisteren in de stad droeg hij mijn tassen en vroeg ik of ik niets moest dragen en zei hij: 'je hebt al genoeg te dragen'. Dat is toch heel erg lief? Maar het is ook zo!

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier ook een zeer lief en begripvol exemplaar. Nou ben ik de eerste 18 weken ook echt heel, heel ziek geweest, ik heb een blindedarm operatie gehad en ben ernstig uitgedroogd geweest.
    Maar mijn lichaam heeft het zwaar, ik vraag veel kleine dingetjes aan hem maar probeer ook zoveel mogelijk dingen zelf te doen als boodschappen. Wil hem zo het liefst niet zo belasten, ik ben thuis en hij werkt al zo veel, maar soms kan het niet anders en hij klaagt nooit!
    Ik ben ook zo verschrikkelijk moe en heb ook momenteel veel pijn, en hij kan het niet voelen, maar doet z'n best t te begrijpen!

15. Jon

Jon Actief lid

Aug 15, 2007
    192
    0
    0
    Pff, hier ook al weken misselijk en moe... Vind het zelf ook frustrerend dat het ff niet lukt allemaal... Mannetje doet echt z'n best, ook al moet ie soms ook even stoom afblazen, omdat het voor hem ook wennen is. Ik denk dat begrip tonen naar beide kanten toe al een hoop goeds kan doen.. En ik hoop dat ik me weer wat fitter mag gaan voelen, want er komt een verhuizing aan..

Sterkte, ik hoop dat jullie ook samen een nieuwe balans kunnen vinden! Kost misschien wat tijd en een goed gesprek, maar go for it!

16. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Schop onder zijn kont mijn man neemt me veel uit handen omdatbik nu niks zwaars mag doen maar ook in het begin hielp hij me erg veel!!

17. limbootje26

limbootje26 Actief lid

Oct 3, 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Ik herken het. Heb ook zo'n lompe boer haha

18. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,249
    228
    63
    Leiden
    Ik begrijp je helemaal!

Ik heb hier gisteren een flinke ruzie over gehad.
    Ik ben nu 9 weken zwanger en voel me sinds een week ongeveer echt extreem moe en erg hangerig.
    Ik doe normaal alles in het huishouden en momenteel doe ik dus wat minder (lees: ik heb minder zin om te koken en er ligt wat meer was en strijkwerk).

Vriend heeft er ook totaal geen begrip voor.
    Ik krijg momenteel een UWV uitkering omdat ik in de ww zit en vriend zegt doodleuk: hoe doen al die werkende vrouwen het dan? Die bikkelen gewoon door. Je stelt je aan en je doet maar alsof je het zwaar hebt.

Ik ben daar echt enorm boos om geworden.

19. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,572
    1,868
    113
    Female
    Hier is dat ook zo. Gister en eergister het hele huis van boven tot beneden schoongemaakt. En vandaag de hele achtertuin. Maar hij heeft meerdere keren gemeld dat ik even rustig aan moest doen en moest gaan zitten.

En dat moet ik ook wel doen, anders krijg ik last van mijn rug en bekken Dan kan ik amper overeind komen uit de stoel of bed. Maar ja als ik eenmaal bezig ben dan blijf ik door gaan ;)

20. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Hier een hele lieve en begripvolle man die ook erg betrokken is bij de zwangerschap. Dit omdat hij ook een zwangerschapsapp (pregnancy) op zn telefoon heeft staan (had ik zelf om gevraagd) en hierdoor per week veel informatie krijgt over de zwangerschap, de baby en de veranderingen in mijn lichaam.. daar staat tevens ook veel informatie voor de partner met veel tips. Erg handig :)
    Hij gaat nu zelfs op zoek naar meer informatie op google, youtube etc.. ben er erg superblij mee, want hij begrijpt mij ♥

Share This Page