Het is bijna 1 jaar geleden

Discussion in 'De lounge' started by Mirre, Feb 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Lieve meiden

Het is nu bijna 1 jaar geleden dat de vader van m'n lief (m'n schoonvader) is overleden.
    Dit is gebeurt op 28 feb 2006 en dit verlies is nog altijd heel moeilijk voor mijn partner.
    Een paar dagen daarvoor is ook nog de trouwdag van z'n ouders ...dus voor z'n moeder ook extra zwaar...veel herinneringen en verdriet.
    Nu wil ik eigenlijk iets bijzonders/extra's betekenen voor mijn mannetje , -mede omdat door mijn burn-out hij er ook veel voor mij moet zijn-, maar ik weet ff niet "wat" of "hoe" ik iets extra's zou kunnen doen.
    Eigenlijk zat ik te denken aan iets symbolisch, maar wat?
    Je kan bijv in glas de foto van z'n vader laten stralen ....en het mooiste zou dan zijn een mooi tekstje/gedichtje erbij.
    Maar dat gaat nu erg kort dag worden en daarnaast hebben we al een hele mooie foto in een mooi lijstje al staan op een mooie plek in onze woonkamer dus kijk ook uit naar iets anders.

Wie heeft er een idee/tips voor me?
    Een lieve kaart met mooie woorden/gedachten is (voor mij) niet origineel meer, want dat is iets wat helemaal Mirre is...ik vaak doe.
    Ik zoek naar iets anders.
    Het hoeft niet speciaal vanuit mijn naam/iets van mij. Liever bijv iets wat ik kan doen...waar ik m'n lief en fam troost mee kan brengen..een mooi gebaar...waar ze zelf nu niet aan denken, maar wel "blij" mee zouden zijn.

Liefs Mirre

p.s. 1 maart is de dag dat ik uitgerekend was om te bevallen (mk 10 juli 06 gehad) dus heavy dagen komen er sowiezo aan.
    Een mooier cadeau dan zwanger worden zou ik m'n lief niet kunnen geven, maar "de" dagen om dat te proberen te verwezelijken vallen "precies" samen ..dus ik verwacht dat deze ronde geen vruchtbare zal kunnen worden voor ons.

2. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

heel veel sterkte deze tijd meis.

Heb ook een rot jaar achter de rug m'n vader een hartinfarct en stilstand en m'n schoonvader een herseninfarct en m'n opa overleden.

Nu kan ik nog zeggen dat ik de vaders nog heb, en daar ben ik heel blij mee. Dus heel veel sterkte ook voor je vriend en hopen op een wondertje

liefs

3. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Jemig.. sterkte joh!
    Geen idee wat voor speciaals je voor hem & familie kan betekenen. Ik denk dat je het belangrijkste al doet: je bent er voor hun

4. naomi33

naomi33 Bekend lid

Aug 18, 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    veel sterkte :cry:

mijn moeder is ook bijna 1 jaar dood :cry: 26-03-2005 +
    ik mis haar nog elke dag. ze heeft een hersenbloeding gehad is er helaas
    niet weer uit gekomen ze is in coma geraakt en 20 uur later is ze overleden.in bij zijn van mij en mijn man en nog 3 broers van mij de rest kwam te laat om afscheid te nemen.ik mis haar elke dag en dat duurt ook nog wel een hele tijd voor dat dat een plekje heeft :(
    mijn vader is dit jaar 19 jaar dood en dat heeft nu zijn plekje gevonden :(

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Jeetje Mirre... Dat wordt inderdaad een heftige tijd....
    Ik kan zo snel niks 'speciaals' bedenken, maar ik wil jou en je familie wel heel veel sterkte wensen.

Liefs,
    Minya

6. Izzie

Izzie Actief lid

Aug 5, 2006
    383
    0
    0
    Lieve Mirre veel sterkte voor jou en je familie.

Ik had zelf ook in gedachten iets met glas, maar dat had je zelf al neer gezet.
    Ik heb namelijk het geboortekaartje van mijn vriendin in glas laten zetten.
    Erg mooi en voor altijd.

En net wat al eerder gezegd is je bent er voor hun en dat is het belangrijkste.

Liefs herma

7. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
  8. pietje77

pietje77 Actief lid

Nov 7, 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Lieve meid,
    heel veel sterkte de komende tijd.
    Tja, misschien je schoonmoeder en man mee nemen naar een plek die hen herrinnert aan man/vader. En dan bedoel ik niet het graf of gedenkplaats, maar een andere persoonlijke plek? Of misschien iets planten een boompje of zo in de tuin? Ik weet niet hoor, noem maar wat. Het belangrijkste is dat je er bent voor ze.
    Veel sterkte!

9. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Hoi Mirre,
    Goh wat vervelend deze tijd voor jullie... Ik heb ook niet echt een idee, maar dat je iets wilt doen is al heel wat.
    Ik heb dus geen antwoord op je vraag, maar wil je wel even sterkte wensen ;)
    Pienie (voorheen mummy, van miskraamforum)

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Lieve Mirre,
    Ik weet zo ook niet wat je (op korte termijn) voor moois kunt regelen, maar het gaat erom dat jullie er voor elkaar zijn.

Ik wens je/jullie iig heel veel sterkte toe!

Dikke knuffel
    Manuela

11. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn moeder gaat elk jaar op de sterfdag van haar vader met mijn oma en mijn moeders zussen ergens naar toe. Zodat ze het wel herdenken, maar tegelijk dat ze er een "leuke" dag van maken. Op mijn opa's verjaardag gaan ze met het hele gezin uit eten. (zijn nogal veel mensen)

Mijn vader gaat elk jaar op de sterfdag van zijn vader uiteten met het hele gezin (dus mijn oma en alle kids en aanhang).

Misschien zou je zoiets kunnen doen, ook samen dus met je vriend zijn moeder en eventuele broers/zussen? Lekker uitwaaien aan zee?

12. taatje

taatje Fanatiek lid

Oct 14, 2005
    2,136
    0
    0
    Roosendaal
    Lieve Mirre,

Wat lief van je dat je iets voor je vriend en zijn moeder wilt doen als aandenken. Ik denk dat alles wat je doet al troost zal brengen.

Ik ben zelf 5 jaar geleden mijn vader aan een hartstilstand verloren vlak na zijn verjaardag (24 februari) en op de trouwdag van mijn ouders 1 maart. Dus ik weet hoe heftig die dagen kunnen zijn en voor mij zijn ze ook weer aangebroken. Elk jaar wordt het wel een beetje makkelijker maar het gevoel trekt nooit weg.

En een aandenken is het mooiste wat je kan geven buiten je steun en een evt luisterd oor.

Heel veel sterkte voor jou en je schoonfamilie.

13. mopsje

mopsje Actief lid

Nov 2, 2006
    272
    0
    0
    hoi mirre,

ik weet hoe je lief zich voelt mijn broer is op 28 feb 2 jaar geleden overleden en op die zelfde dag is mijn neefje geboren.
    dus weet hoe moeilijk die dag is kijk er elk jaar weer tegen op.

veel liefs mopsje

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm dat doen wij inderdaad elk jaar op mijn oma's verjaardag.
    dat deden ze al toen ze er nog wel was.. maar ter nagedachtenis gaat men daar elk jaar nog mee door.
    het heet oo nog steeds "oma80-weekend" terwijl oma inmiddels na haar 80ste nog een aantal jaar geleefd heeft en bovendien alweer bijna 5 jaar overleden is.

is erg leuk om te doen.. het heeft aanvankelijk wel een nare bijsmaak hoor
    want tja.. je mist toch 1 deel...
    maar in de loop der tijd merk ik dat er ten eerste steeds meer werk van gemaakt word door degene die het organiseert
    maar ook dat iedereen er steeds meer naar uit gaat kijken.

helaas heb ik zelf niet echt hele goede ideeen
    alhoewel dat ik dat idee over een boompje planten ook heel mooi vind.

sterkte nog de komende tijd!

Share This Page