het is echt ff niet leuk meer: die rotnachten! al 4 jaar lang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemeis, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn oudste dochter was geen al te beste slaapster en ging vanaf 1,5 zelf inslapen en goed doorslapen. Mn jongste dochter was nog net een graadje erger en ook zij ging pas vanaf 1,5 echt goed zelf in en doorslapen. Gelukkig zat er wel 1,5 jaar goed slapen tussen dochter 1 en 2 in - anders had ik het echt niet getrokken. Bij mn tweede dochter heb ik zo lang zo weinig geslapen dat ik in het jaar erop bijna 5 maanden echter elkaar non-stop ziek ben geweest. Volgens mn huisarts was mn lijf even helemaal op door het extreme slaapgebrek (3 uur per nacht was eerder regel dan uitzondering).

Wij zijn nu gelukkig compleet. Ik zou er echt niet aan moeten denken nog een keer 1,5 jaar lang een zombie te moeten zijn.;)

Overigens was 1,5 hier de leeftijd waarop ze echt gemakkelijk en zonder veel huilen middels slaaptraining zelf hebben leren in- en doorslapen. Bij beiden dochters was het goed slapen op die leeftijd letterlijk binnen 3 dagen geregeld. Daarvoor heb ik het nooit echt geprobeerd. Sinds 1,5 zijn beiden dus bijna van de één op de andere dag geweldige slaapsters geworden. Ze gaan nu vrolijk spelend en met een lach naar bed en komen er op een redelijk normaal tijdstip vrolijk weer uit. Zo'n verschil van dag en nacht met die tijd ervoor.

Ik weet dus hoe ellendig je je voelt (hoewel 4 jaar achter elkaar nog wel een graadje erger is dan 2x 1,5 jaar...), maar ik weet ook dat het zomaar ineens over kan zijn. Je tweede kindje hoeft niet zo lang slecht te slapen als je eerste kindje. Hopelijk heb je "het lek bij de tweede een stuk sneller boven"... Sterkte!!

2. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    5 maanden ziek? Tjonge das heftig hoor!
    Ik voel wel dat dit roofbouw op je lijf is. Daarom probeer ik extra fruit.en groente te eten en heb pas ook mn vitamines laten checken (hb, vit D, b12 enz) maar dat was allemaal goed gelukkig.
    Slik nu wel magnesium en hebt idee dat dat wel werkt om beter in te slapen en dieper te slapen.

Ik wil zo graag over 5 jaar ofzo (als dat ons gegund is natuurlijk) nog een keer een.babytijd maar dan een ontspannen roze wolk, haha.

Ik hoop zo dat t opeens over is. Overigens zit ie nu ook duidelijk in de 8 maanden sprong
    Zoontje van mijn collega ging na 9 maanden opeens goed slapen, duimen maar!

Oja, hij heeft KMA en eet koemelkvrij

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Pff hier al 7 jaar geen nacht doorgeslapen

Onze zoon is 8,5 maand en word nu ook om de 3 uur wakker, hoewel ik de slapeloze nachten gewend ben baal ik als een stekker dat ik er alleen voor hem al 3 keer uit moet, onze dochter van bijna 3 slaapt ook nog niet door en word minimaal 2 keer per nacht wakker en natuurlijk op andere tijden dan haar broertje ......

De oudste ging goed slapen bij 1,5 jaar en de tweede bij 3 jaar dus ik hoop dat voor de derde ook het einde in zicht is haha

Succes meid ! Het is echt even door de zure appel bijten

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Herkenbaar hier. Ook al 4 jaar.
    We slapen wel samen anders zou ik knettergek zijn geworden. Hebben sinds kort een groot familie bed gebouwd. Dl 2 van bijna 1 jr ligt in de co sleeper en dl 1 van bijna 4 kan altijd in haar 'eigen' bedje bij ons komen. Zo hoef ik er in ieder geval niet meer uit.

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier dachten ze ook kma allergie. Ook zulke nachten. Vooral de darmen. Om de haverklap wakker. Kinderarts dacht toen lactose intolerantie. Sinds dien hier veel rustiger in de nacht. Met de koemelk vrije voeding ging het iets beter masr sinds deze voeding nog beter. Ook alle andere voeding is geheel lactose vrij. Misschien toch iets om uit te testen?

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Welke flesvoeding heb je dan?
    Hij krijgt alle bijvoeding koemelk en lactose vrij maar wel Pepti das dus met verknipte melkeiwitten...

7. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slaapt hij beter als hij naast jou ligt? Is het dan geen oplossing om een co sleeper te nemen? Dan wordt jij niet wakker van zijn elke beweging en hij voelt jou geborgenheid naast zich.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Volgens mij kan je beter Nutramigen geven. Maar dat kan je beter navragen aan Averlach die heeft er meer verstand van ;)

9. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Melatonine!?

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Eerlijk? Begin pas aan een derde te denken als je die wil met het idee dat de derde nog slechter zal gaan slapen dan je kindje nu..
    Want dan heb je namelijk ook nog de zorg voor je oudere kinderen en die hebben mama nodig, ook als de wolk toch niet zo roze blijkt te zijn..

En ik bedoel het echt goed hoor, het is ontzettend zwaar. En vaak niet zo leuk als je bedacht of gewild. Daar weet ik alles van

Die overactieve darmen had mijn vierde kindje ook en werden rond 20 maanden pas rustiger. Tot die tijd was hij ook 5x of ontelbaar vaak wakker, vanaf 20 maanden nog twee keer per nacht en sliep vervolgens door.
    Maarja, ondertussen bleek 1 van mijn oudere kinderen een ernstige en chronische aandoening opgelopen te hopen en veel zorg (overdag maar ook s nachts :() nodig te hebben, en worden de andere twee ook zo af en toe wakker van onweer, nachtmerries, of slapen soms gewoon even wat minder goed.
    Mijn derde kindje sliep al slecht, maar met negen maanden plots wel, maar mijn vierde sloeg werkelijk alles. Dit gecombineerd met de zorg voor mijn anderen is zo zwaar, dat kan ik je niet uitleggen.
    Vandaar mijn advies, nu volhouden, benut de steun die krijg wat betreft logeren of vraag juist nog watmeer steun, laat je droomfantasie over een perfectslapende volgende baby los, en ga je hopelijk nu steeds wat beter voelen want ja, het wordt echt echt beter) en daarna genieten van je kinderen.

Ik heb geen advies over hoe je kind beter slaapt. Juist doordat ik meerdere kinderen heb, van probleemloos slapend tot aan dat ik gek werd van het niet kunnen slapen, heb ik het gevoel dat je er weinig in af kunt dwingen. Zeker niet op de leeftijd van 8 maanden. Wel kan je zo goed mogelijk voor jezelf zorgen, in die zin dat je misschien nog een vriendin oid hebt die een poosje wil oppassen zodat jij kunt pitten.

Sterkte meid!

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Herkenbaar, het is hier de reden dat er geen 3e komt.
    Oudste ging met 4 jaar en een slaaptrainer doorslapen. Maar is nu meestal 05:00 wakker. Jongste drinkt ( en gaat dan pas slapen) rond 22:30- 01:00- en dan om 04:00. Dan begint voor mij meestal de dag :( Dus helaas geen tips voor je haha ik lees wel mee in je topic :p

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    mss kan je orthiflor start probiotica gebruiken voor de darmen?

en ik lees veel boosheid in je bericht. probeer te beseffen dat de jongste geen schuld heeft aan het al 3,5jr in de weer zijn met de oudste. snap je wat ik bedoel? de jongste heeft wrs vooral verlatingsangst en wil graag bij je zijn...

sterkte.. hier ook slechte slapers en slaapgebrek maakt je geen beter mens of leukere mama :( het zal ooit over gaan en tot die tijd.. hou vol.. knuffel!

13. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wat rot voor je dat je al 4 jaar lang niet normaal hebt kunnen slapen! Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat!

Hier helaas hetzelfde met baby van 7,5 maand. Een week geleden zijn we naar een osteopaat geweest en nu is het helemaal drama. Elke 1,5 uur wakker, alleen getroost willen worden aan de borst (wat een uur duurt) om dan 1,5 uur later weer wakker te worden. Ik ben gesloopt!

14. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Dank je! Jij ook succes!
    Hij krijgt vanaf 4 weken probiotica. Orthiflor mag ie niet hebben (gekweekt op melk eiwitten geloof ik) dus krijgt probactiol.

Ik ben niet boos op hem maar af en toe heb ik er stevig de balen van omdat het af en toe de hele dag overheerst.

Het zou hier weleens de reden kunnen zijn dat er nooit een derde komt. Het is ook al de reden dat er 3.5 jaar tusssen deze twee zit. Maar dat het slechte slapen de reden zal zijn dat ik nooit meer zwanger zal proberen te worden, nooit meer zwanger zal zijn, niet meer bevallen, niet meer alles voor de allerlaatste keer meemaken, dat valt me erg zwaar.

Vooral omdat ik geen zorgeloze zwangerschappen heb gehad (2x placenta die bij 30 weken minder ging werken) 2x een kindje die de eerste 3-6 maanden ontzettend veel huilde ivm reflux en KMA.

En het kan allemaal veel erger (als ik bijv verhaal van Hippo lees) ze zijn verder gezond en vrolijk. Maar ik had nooit gedacht dat gebrek aan slaap zoveel kan doen. En blijkbaar kan ik er ook nog ns erg slecht tegen. En dan vinden sommige personen ook nog dat je niet mag klagen, nu doe ik dat meestal niet maar af en toe vliegt het me gewoon aan en vind ik t écht ff te heftig.

Wie weet ziet de volgende maand er weer heel anders uit en slaapt ie plots door:D

Sterkte dames die ook zo weinig slapen, duimen maar weer voor betere tijden.

15. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Wij hebben nutramigen. Sinds de eerste fles geen vuiltje meer aan de lucht. Was alsof we een heel ander kind hadden wat betreft doorslapen. Gaat nu nog goed. Ze wordt in ieder geval niet meer wakker van buikpijn door de voeding.

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Wij hebben ook lactose vrij brood enzo.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aan het slapen kan je vaak niet veel veranderen, ik zou echt tijd voor jezelf gaan nemen, afwisselen met je man, ook in het weekend lekker uitslapen, desnoods oordoppen in. Dan is het al beter te doen. Je schrijft dat je man vaak bij de oudste ligt, is dat echt nodig? Maar dan nog kan hij de andere nachten met de jongste doen. Niet leuk of gezellig, maar overleven is nu belangrijker ;)

Over een 3e kindje, alleen doen als je echt een 3e wil, niet om een keer een onbezorgde babytijd te hebben, want die garantie heb je niet. Ga er maar vanuit dat het weer heftig zal worden, en of je dat echt wil, de tijd zal het leren ;)

18. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Zijn andere allergieën uitgesloten? Hier een zoontje dat al anderhalf jaar onrustig slaapt, heel af en toe buikpijn heeft als hij rechtstreeks melk eet. Verder bestaan zijn symptomen uit onrustige nachten, onregelmatige ontlasting en af en toe wat uitslag op zijn gezicht. Hij schijnt dus koemelk, kippenei, sesamzaad en cashew allergie te hebben, nu zijn hij en ik (borstvoeding) op dieet en heeft hij nog steeds last. Grote kans dus dat er nog andere dingen zijn waar hij niet tegen kan. Schijnt erg moeilijk achter te komen zijn bij kleintjes, dus we zijn al heel blij dat deze dingen uit de bloedtest kwamen. Maar als dat nog niet is uitgesloten, lijkt het mij wel de moeite waard om het uit te zoeken voor jullie.

19. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Issie: moet je zo'n bloedtest in het ZH laten doen?

Net bij HA geweest: oortjes waren prima

De HA heeft deze verklaring voor allebei de kids:
    Kinderen die zich snel(ler) ontwikkelen voelen zich minder snel veilig en hebben dus veel mamahonger. Daarnaast verwerken ze veel in hun slaap waardoor ze onrustiger slapen, minder diep, vaker dromen.
    Veel structuur aanbieden (doen we al) en een uitgebreid slaapritueel en weinig prikkels en gewoon geduld hebben.

Hij raadde een muziekmobiel aan met geluidsensor. Zodra de kleine gaat huilen speelt er een muziekje af en dan zou ie leren weer in slaap te vallen als ie dat muziekje hoort...
    Iemand daar ervaring mee?

20. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Heb niet alles doorgelezen maar ook hier al bijna 2 jaar hele slechte nachten. Tot een paar maanden terug werd ze wel 7 keer per nacht wakker (20.00-06.00) en nu is het zo'n 2-3 keer. Een hele verbetering maar wacht echt op een doorslaapmoment. Ze ligt naast me in een cosleeper, dat scheelt een hele boel! Plus..ik leg haar snachts aan de borst. Tsja, ik doe er alles aan om weer snel verder te kunnen slapen.

Wij willen ook graag een tweede maar als ik denk aan die nachten...hmm..nog even een tijdje wachten ;)

Deel Deze Pagina