Het is echt, we gaan staken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, inderdaad, Loeki, van die 80 uur stond ik ook te kijken... krijg voor een mentorklas van 31 leerlingen 30 uur :confused:... (waar dan ook 1 mentoruur per week bij in zit). Vorig jaar bijgehouden hoeveel uur er nou echt in ging zitten; 127 uur - buiten korte gesprekjes in de pauze enzo om.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij krijgen er geeneens uren voor! Het zit allemaal in het takenbeleid. En géén mentoruur per week. En dan zeggen dat de leerlingen centraal staan. Amehoela!

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij krijgen 40 uur en een lesuur per mentorklas en ik had 29 leerlingen. Ik heb niet bijgehouden hoeveel uur er daadwerkelijk in gaat zitten, maar het is veel.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja maar je krijgt toch wel een overzicht hoe die taaktijd verdeeld is? Heb je daar geen overzicht van? Daar heb je wel recht op hoor. Helaas maken veel schoolbesturen hier misbruik van door de docenten in het ongewisse te laten, dat is bij ons gelukkig wel verbeterd, want 8 jaar geleden kreeg ik ook geen overzicht. Mijn zusje krijgt het op haar school ook niet, heel slecht.

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Het zijn 30 uur uit mijn takenpakket... Geen mentoruur is inderdaad wel heel slecht, ja :-?. Ik kan nu van veel dingen nog zeggen; bespreken we tijdens mentoruur.. als je dat ook al niet hebt, gaat het dus ten koste van de gewone lessen die je met ze hebt :-?.

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Bij ons krijg je voor klas 2-4 ook geen 80 uur hoor! Dat is alleen in de brugklas, omdat daar ook door de mentor een huisbezoek wordt gedaan. Ben even kwijt wat je voor klas 2-4 krijgt. De mentorgesprekjes deed ik vaak tijdens het mentoruur of tussendoor tijdens de lesuren. Maar goed, dat is dus echt niet slecht geregeld.

Na jullie verhalen besef ik wel weer even dat wij 't best goed hebben. Bij ouderavonden bijvoorbeeld wordt er ook altijd voor een warme maaltijd gezorgd. En nee, er wordt geen chinees gehaald, maar er wordt door een collega gekookt voor iedereen die zich inschrijft, dus nog gezond ook. Voor mij ideaal, want als ik om 16.30 weg van school zou gaan en om 18.30 er weer moet zijn (half uur reistijd) dan is 't wel fijn om op school te kunnen blijven.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij krijgen wel chinees, maar dat is al heel wat. Mijn zusje moet op eigen kosten in de stad gaan eten, want heen en weer met het OV red ze nooit.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier gewoon een boterhammetje extra mee op ouderavonden ;)... en moeten dan meestal ook betaald parkeren omdat school maar 10 parkeerplekken heeft en we midden in de stad zitten en veel collega's op dagen dat er ouderavond is met de auto komen. Haha, sorry, sta even in de klaag-modus, verder een heel leuke school hoor ;).

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    hahaha, welke stad werk je ;) hier hoor ik altijd hetzelfde verhaal van mijn zusje.

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Utrecht ;)... zij toevallig ook?

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, Grunn. Gelukkig is er (nog) geen etaald parkeren rond mijn school, maar dat willen ze gaan veranderen. Ik ben altijd vroeg op school, voor 8 uur, maar ben ik om wat voor reden dan ook later, of kom ik op een dag dat ik normaal gesproken niet werk (regelmatig dus) dan is het soms wel lastig. Bij ouderavonden moet ik soms wel 5 straten verderop parkeren.

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij krijgen ook Chinees op ouderavonden met lekker veel knoflook ;) . Qua parkeerplekken weet ik het echt niet, ik hen nl. zelf geen auto. Maar ik ben wel ruim een uur kwijt aan reistijd en dat is ook zonde.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zie woensdag wel wat we krijgen, ik hoop ook veel knoflook ;) en donderdagavond MR vergadering, maar ik ga na de staking eerst naar huis.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

het is niet dat wij het leuk vinden hoor maar wij rijden dagelijks een kankerverwekkende explosieve stof (ja ruiken aan benzine is echt heel slecht voor je)

gemiddeld rijden wij 60000 liter per persoon per shift (12 uurtjes)weg.60000 aan explosieven het is niet voor niets een 30 of een 33 maar daar word helemaal niet naar gekeken door overig wegverkeer ze snijden ons net zo makelijk af als ieder ander.de lonen in de transprort sector liggen telaag en de gevaren toeslag is er niet eens de bonden zijn nu al 5 maanden bezig tot een accoord te komen. en je de druk bezochtstations zullen droog vallen en dan ligt heel nederland op zijn kont.ja dan luisteren ze wel daar in den haag

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Go blusvrouw! Ik heb geen auto, dus mijn zegen hebben jullie ;) .

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb wel een auto maar ook mijn zegen heb je hoor.

@Leraren: ik kan heel goed snappen dat jullie staken. Helaas is er geen ander middel dat Den-Haag zijn ogen wil laten openen. Ik hoop echt dat de stakingen wat gaan opleveren.

Zelf staak ik niet, waarom niet: ik werk in de gehandicaptenzorg en als ik staak krijgen mijn clienten geen zorg en zonder zorg kunnen ze zichzelf niet redden helaas.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    whaaahh Minke waar werk jij joh?
    Dat klinkt echt wel goed!
    Wij hebben wel een docentenwerkplek maar daar staat 1 pc. We hebben laptops maar die functioneren niet. En voor mijn mentorklas krijg ik welgeteld 0 uren. Voor al mijn andere taken krijgen ik ook wel 0 uren.
    mentoruur heb ik gewoon zelf ingepland.

19. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    In verband met herkenbaarheid: geen commentaar. Maar ik krijg hierdoor heel veel respect voor degenen die niet zulke goede voorzieningen hebben.

(en dan zijn er bij ons nog heel veel mensen die over vanalles en nog wat klagen, maar goed, ik denk dat dat gewoon in de mens zit)

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook iemand uit het onderwijs die ook wel gestaakt heeft.
    Een jaar of 10 geleden, 2 keer kort achter elkaar.
    Met z'n allen naar de Kuip in Rotterdam.
    Voor het onderwijs wordt vind ik structureel te weinig geld uitgetrokken, net zoals bijvoorbeeld de zorg.
    En maar klagen dat het allemaal zo achteruit holt met de resultaten.....

Deel Deze Pagina