Het is echt, we gaan staken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat ik vooral heel jammer vindt is dat plan achter plan achter plan achter plan uitgevoerd wordt. Ik begin nu al te zuchten (en ben pas 26) als er weer een nieuw plan komt en we weer met z'n allen van alles moeten uitvoeren. Dat komt het onderwijs niet ten goede!

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier ook het nodige zuchten en steunen hoor. En ik heb het in mijn ogen nog niet eens zo slecht, maar het mag zeker beter. Ik vraag al jaren om een fatsoenlijke docentenwerkplek. Ik moet nu examen voorbereiden en na kijken in het computerlokaal, waar gewoon les gegeven wordt.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Pffft, wij hebben gisteravond nog een mail gekregen van de 'Bigg Boss'. Daarin staat dat het volgens hem weinig zin heeft en dat het VO al een slechte naam heeft enz. En dat we niet én een flinke salarisverhoging én vermindering van de werkdruk kunnen eisen.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    En waarom niet? We slikken al jaren iedere wijziging die van boven op ons neer komt dalen (storten is een beter woord) zie niet in waarom ze nu niet eens naar ONS mogen luister.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    en hoe zou dát nou komen denken ze. Overwerkte docenten misschien? Ongemotiveerd personeel dat zich niet gesteund ziet door het management? Probleemleerlingen die we allemaal in ons schoot geworpen krijgen en waarvoor we geen cent extra zorg krijgen en waarvan we maar net moeten doen alsof ze er niet zijn? Ik kan wel 100 redenen opnoemen waarom het VO en met name het VMBO een slechte naam heeft en 99 van die redenen komen door beslissingen van bovenaf.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb ook net een mailtje gekregen. Wij worden wel gekort op ons salaris (krijg je dan weer terug via de bond) maar er wordt ons niet ontraden te staken. Ze willen alleen inventariseren wie er mee doen ivm met lesuitval e.d. Hele nette mail vind ik.

de korting is trouwens 1/10 deel van een weektaak, dus 3,6 uur of zo. zou dan 50 euro zijn of zo. Nou betaal ik niet voor niets contributie aan de bond :D

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Mijn vraag nu: wie gaan er woensdag allemaal staken? Ik twijfel nog steeds. :(

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga zeker staken, het wordt ingehouden op mijn loon, dus het moet niet al te lang duren. Ik heb uitgerekend dat ik drie volle dagen kan staken voor ik financieel in de problemen kom. Dus ik hoop echt dat een dag voldoende is.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    En ben je er al uit?

Hoorde dat ze op Aruba onlangs 7 weken gestaakt hebben voor een betere CAO :confused: hoop toch dat het niet zo ver gaat komen.

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    7 weken! :confused:

Ja, ik ga morgen wel staken. Er gaan nog 4 collega's staken dus valt het nog mee. Ik ben benieuwd!

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    4? hoe groot is jullie school? Bij ons staken er 3 van onze locatie en 40 binnen de hele school. Mijn zusje en nichtje staken ook. Ik ga niet naar Utrecht, dat is vanuit hier te ver, dan ben ik niet op tijd terug om mijn dochter van het KDV te halen.

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    We zitten misschien met 50 man op onze locatie en de hele school telt misschien 500 man. Ik ga morgen naar Sloterdijk. Dan ben ik nog op een normale tijd thuis.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    NOu ik zit nu dus thuis ... gek hoor. Hoor nu eigenlijk al voor de klas te staan, loop nu maar wat op te ruimen. Straks nog even naar de stad om me te registreren.

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wij hebben zon 7 jaar geleden gestaakt met de kinderopvang.
    ik vond het ook vrij spannend maar wel voor een goed doel.
    Dus als je er zelf achterstaat moet je het vooral doen .
    Alleen hoe gaan jullie deze lessen weer inhalen wan tde kids komen nu toch een lesdag te kort ?

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou als het bij een lesdag blijft valt het nog mee, het moet idd niet te lang duren, want ik heb een klas vandaag 4 uur voor praktijklessen.

Als je tijd te kort komt, dan schrap je gewoon de extra's dingen uit het programma, de basis moet overeind blijven, maar de extra's vervallen dan helaas.

Vandaag vroeg iemand op het KDV "maar jullie hebben toch een mooie loonsverhoging gekregen?" helaas is dat het beeld dat bij veel mensen is blijven plakken. Dat het akkoord in september getekend is. Wat veel mensen niet weten is dat de VO-raad dat akoord dus domweg naast zich neer legt.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik ga me nu samen met mijn zusje registreren als stakers.

17. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb me al geregistreerd. En kan ik heerlijk van mijn mannteje genieten die ik gister de hele dag niet heb gezien omdat ik de hele dag op school zat.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier was het erg gezellig ;) op het FNV kantoor, veel collega's

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou hoorde op het nieuws dat 13.000 leraren zich geregistreerd hebben, dat is toch heel mooi, bij de estafette waren het er 7500, dus bijna 2x zo veel.

20. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat is idd mooi. Ik kwam helaas geen bekenden tegen. Maar het was ook druk in Sloterdijk.

Deel Deze Pagina