Het is een faaaase.....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Jaaaah, het is een fase (zegt men :)). En men zegt ook dat het rond het 3de jaar het ergst is. Wel onze zoon is nu 3 jaar en 2 maanden maar het wordt alleen maar erger en niet minder. We houden ons er maar aan vast dat hij met veel dingen laat is en dus met peuterpuberen ook.

Alleen hebben we nu nog zo'n kleine kattenkop van 14 maanden rondlopen, en die begint ook al.

Jullie begrijpen het al: het is soms héééél gezellig hier :$

Allemaal heel veel sterkte met alle opstandige peuters!

Groetjes, Wendy

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Onze dochter wordt binnenkort ook 2. Nu is dat inderdaad een hele bewerkelijke leeftijd, maar ze heeft er sinds een maand ook nog een broertje bij gekregen. Merk wel dat ze er moeite mee heeft en mama soms wel een beetje mist. Nog meer uitdagen als ik net borstvoeding geef en dat soort dingen.

3. supermummy

supermummy Niet meer actief

Fijn om herkenning te lezen. Ik heb ook een peuter-terrorist sinds een week of 3. Baaaaaaah wat is dat vermoeiend zeg. Ik heb niet eens meer zin om ergen met haar naar toe te gaan omdat ze het overal op een huilen,gillen, krijsen zet. Nu ligt ze zichzelf hees te gillen in bed.

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Hier gelukkig niet van die erge driftbuien meer. Ze kan wel boos worden als iets niet lukt, maar dat leidt niet meer tot ongecontroleerde driftbuien. Heeft ze wel gehad, rond anderhalf het ergste, met haren uittrekken, hoofd bonken, blauw worden en braken. Maar sinds ze 23 maanden is ongeveer is ze véél makkelijker geworden (afkloppen). Ze staat open voor redenatie en compromissen en kan zeggen wat ze wil en voelt. Ze huilt juist helemaal niet veel meer.

Wel een echt peuterdingetje, wat ik de hele dag hoor is 'zelf doen!' Van aankleden tot de dop op de tandpasta draaien. Herkenbaar? :D

5. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

fijn om dit allemaal te lezen,
    ik was al bang dat wij alleen een peuter terrorist in huis hebben.
    het is al een paar maanden zo dat hij soms gaat huilen in de winkels. maar sinds 2 weken is het gewoon niet leuk meer hij gaat maar door, in de supermarkt, in de stad..grrr
    thuis gaat het nog wel, af en toe eigenwijs maar niet zo huilen als in de winkels.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier ook 1 hoor, complete drama's over de meest stomme dingen... Ik word er soms helemaal gek van! En ook dat hij bijvoorbeeld eerst niet wil douchen (met drama's etc) en als we hem dan onder de douche hebben gesleurd en het is tijd om af te drogen wil hij niet UIT de douche.... (met dus nog meer huilbuien enzo).

Ook veel uitproberen met gooien, trekken, duwen, slaan, schoppen, met de auto overal tegenaan rijden...

Ben blij dat het een fase is :) maar als het nog tot minstens drie jaar oud duurt, is het wel een hele lange fase!!!

(oh, lees ook even het topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/205015-dacht-niet-erger-kon-maar-dus.html ... voor nog meer herkenning :) )

Deel Deze Pagina