Het is een fase? Dochter van bijna 5 maanden zo onrustig ' s nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Tja, dat heb ik dus ook de hele tijd. De "druk" die je dan voelt dat dit misschien wel de enige kans is om te slapen die nacht, maakt dat ik dan juist niet slaap, grrrr.
    Pfff, het vooruitzicht dat dit nog weken kan duren maakt soms echt dat ik wou dat ik de tijd kon even kon fastforwarden ;).

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    en dan nog de hele dag voor 2 kids zorgen, en een huishouden draaien... pfffgrr... gelukkig hoef ik vandaag niet te werken... want die dagen zijn zo erg... als je dan ook nog om half 7 eruit moet...

3. Berdientje28

28 dec 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Yep hier ook met 5 maanden 3 pittige weken gehad zal wel een sprongetje zijn nu inmiddels weer mijn rustige ventje terug dus er is hoop!!

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Nou, wij zijn alweer lekker bezig hier :(
    5.45 gaat mn wekker

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Balen! .. hoesie nu? en bij jou Nescio?

Hier vannacht redelijk.... om 2uur voeding, toen van 4 tot 6 wakker... maar nu slaapt hij nog, en mijn man hoefde vandaag niet vroeg weg (en ik heb vakantie, onderwijs :)) ... dus kon zelf ook lekker tot half 9 slapen

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nou meiden, hier is het ook niet veel beter gegaan. Van 22 tot 01.30 geslapen, en daarna 4 keer wakker :( Als ik haar bij me nam begon ze onmiddellijk ontzettend te zoeken en had ook echt honger. Ze heeft 4-5 nachtvoedingen gehad en ook twee vieze luiers.

Het rare was dat ik haar om 4 uur bij me in bed nam en ze op haar buik ging liggen (?) en direct was vertrokken, tot de wekker ging om 7:15.

Dus nu zit ik weer te denken: is ze misschien toe aan bijvoeding? Ze is 5 maanden, en mijn oudste begon zo te nachtbraken met 5,5 maand. Toen met groente begonnen en opeens was de rust weergekeerd. Maar ik wil het liefst wachten tot 6 maanden of minstens tot 5,5 maand.

Ik hoop zo dat het een sprongetje is... ik moet volgende week weer gaan werken en dan hoop ik op rustigere nachten ;)
    En het is precies wat jullie zeggen, als je dan kans hebt om te slapen, kom je niet in slaap! Ik heb ook wakker gelegen van 1 tot half 3. Toen de slaap kwam schoot mijn meisje weer wakker, gaat lekker zo..

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ja ik dacht dat van het weekend ook van die bijvoeding... dus ik heb het aangeboden maar hij moest er echt niks van hebben... dus... dat zal het dan toch wel niet zijn ;)

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Oh balen zeg dames dat jullie nacht zovaak gestoord wordt.

Mijn kleine man wordt tussen 19 en 7 ook zo'n 2 tot 4 wakker, waarvan ik vaak 2x voeding geef.
    Sinds twee weken gaat hij niet meer direct slapen maar eerst nog een hele tijd brabbelen. (Hij slaapt bij ons op de kamer)

Als ik al jullie verhalen zo lees denk ik dat het een fase is met 5 maanden.

9. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij zijn inderdaad ook maar overstag gegaan en bijvoedingen gaan aanbieden, maar ze wil er echt helemaal niets van weten helaas. Na twee keer met een vies gezicht proberen, houdt ze haar lipjes stijf op elkaar en draait ze haar hoofdje weg.
    Bij de oudste heb ik nooit een papfles gegeven, maar inmiddels was ik zo wanhopig dat ik het toch maar weer heb geprobeerd- een fles met 3 eetlepels rijstebloem- en het lijkt te hebben gewerkt! Ze heeft van 23.00u tot 4.00u aan één stuk geslapen. Na 4.00u was ze wel weer heel moeilijk te troosten, maar ze is inmiddels ook wel weer heel verkouden en dat slaapt natuurlijk sowieso niet lekker. Ik hoop maar dat dit voor ons de oplossing is en niet een eenmalige toevalstreffer ;).

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hoop het voor je!.... ik wil het zelf liever niet doen want hij groeit al als een dolle;) ... en waarschijnlijk lukt het toch niet .. meneer drinkt 150/5 in 6 minuten leeg met een newborn speen... dus waarschijnlijk stikt ie de moord in een papfles ... ( net als zijn broer :p)

11. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Ik wilde het bij de oudste ook nooit doen hoor. Ben eigenlijk niet zo'n fan van die "lege" koolhydraten. Ik geef veel liever lekker fruit en groente of melk, maar nood breekt wet denk ik dan maar. Daarnaast is mn dochter door al het ziek zijn in februari 200 gram afgevallen in plaats van aangekomen. Gelukkig kon ze het hebben (was voorheen een kleine buddha met 3 kinnen ;)), maar nu mag er echt wel weer wat bij. Gisteren had ze al een liter nutrilon op, dus was de rijstebloem wel handig om er toch nog iets meer vulling in te krijgen, zonder dat we over de grens gingen. Als ze vandaag weer zo'n honger heeft mag ze weer een papfles, maar als ze hem niet hoeft dan gaan we ook niet aandringen ofzo.

12. Theebeeb

Hier ging het afgelopen nacht goed.
    Meneertje is 19.00 gaan slapen en kwam pas om half vijf 😊😊😊
    Ik geef om 18.45 ook een beetje rijstebloem bij de fles in. 180/6

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    waar staan jullie mannen eigenlijk in dit alles? ....

Ik dacht, vandaag even andersom proberen, dus hij heeft nu flesje gehad (rest van de dag bv) en dan late avondvoeding bv) .... mijn man gaf t flesje, maar ho maar dat meneer ging slapen bij hem... gilde de hele tent bij elkaar... ik had hem daarn in 5 minuten in slaap gewiegd ;)... om de een of andere reden werkt dat dus alleen .. wiegen door mij of de borst...

overdag valt hij trouwens gewoon vanzelf in slaap (slaapt wel 9 van de 10 x maar 30 min)..

14. Theebeeb

Wij doen het bijna altijd samen s'nachts.
    Éen haalt zoontje bij huilen op uit zijn kamer, ander snel naar beneden om fles te maken. Bij wakker worden gaan we ook om en om erheen om hem te troosten.
    Als we kapot zijn dan doen we meestal dat 1 iemand 'dienst' heeft die nacht zodat de ander goed kan slapen.
    We leggen hem overigens altijd wakker in bed. Nooit wiegen oid.

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ja met bv komt het natuurlijk vanzelf meer op mij neer.... en dat is hij denk ik nu aangewend ofzo.... savonds gaat wakker wegleggen hier echt niet.... dan gaat het echt brullen...

16. Theebeeb

overigens leuk jou hier weer te spreken daantje57
    We kletsten jaaaren geleden ook al in een topic, toen waren we beide bezig voor de eerste! Met babke en taart! En nu gewoon al 2 kids verder, leuk!!

Ik denk dat het met bv allemaal wat anders werkt. Ik kan daar niet over meepraten, wat ik soms heel jammer vind.
    Maar je hebt gelijk wat dat betreft komt dan veel op jou neer. Dat lijkt me echt loodzwaar..

17. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ja nou je het zegt! en nu hebben we allebei 2 kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd! :D

18. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hebben jullie het idee dat de rijstebloem meer vult waardoor ze langer slapen?

Ik geef ook bv en alles komt op mij neer. Mn man hoort zl snacht vaak niet eens(slaapt bij ons op de kamer...) en gaat er alleen uit als ik het letterlijk tegen hem zeg.

Verkoudheid is ook echt zo rot bij die kleintjes. Heb het een paar weken terug helemaal vervloekt

19. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    jup ... hier hetzelfde..... geen idee ... rijstebloem vult wel meer, maar ik weet hier niet of het nu echt honger is.... of gewoon mamahonger, of slaapmiddel??

20. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Nou wat ons gisteren is overkomen... :$:D. Tussen 8.00 en 23.00 welgeteld twee keer naar haar toegeweest voor alleen een speentje en daarna klaar en na het 23.00 flesje geslapen tot 6.00. Ze moest s nachts nog een paar keer hoesten en telkens dacht ik, oke dan nu is het afgelopen en wordt het weer troosten, maar nee hoor. Dit is eerder in 2015 nog niet gebeurt :D. Ik hoop zo dat het de rijstebloem is! Tot nu toe wel beiden avonden met rijstebloem, daarna goed geslapen. The jury isn't out yet, maar tot nu toe lijkt het veelbelovend.

@ Daantje: mn man neemt het alleen van me over als ik er echt, echt, echt doorheen zit. Net als bij jou, lukt het hem veel minder goed om haar te troosten en is ze sneller overstuur. Daarnaast slaapt hij veel dieper en wordt hij sowieso pas na een paar minuten huilen wakker, ook al ligt ze naast hem. Omdat ik geen zin hebom met twee extreem over vermoeide mensen te zitten, stuur ik hem daarom meestal naar de andere slaapkamer. Dan heeft hij een goede nacht en kan hij mijn chagerijnige gedrag beter aan, hihi.

Deel Deze Pagina