Tip haren wassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tupp, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.957
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon van drie heeft een enorme hekel aan haren wassen. Ik krijg het wel voor elkaar hoor, maar hij piept er zo bij. ;) En hij weet dat hij zijn hoofd achterover moet houden, maar zodra ik ga uitspoelen duikt hij toch vaak weer in elkaar, waardoor het water alsnog in zijn gezicht stroomt.

Nu heeft deze week de kraamverzorgster me even geholpen met hem in bad doen en die kwam met de volgende tip: laat hem een (droog) washandje voor zijn gezicht houden tijdens het uitspoelen. We hebben het gelijk geprobeerd en EUREKA.

't Zal voor veel mensen vast een bekende truc zijn, maar voor die andere peuter-stumpers met een moeder zoals ik, wilde ik hem toch even delen.

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nou ik ben heel benieuwd of dit bij ons ook de gouden tip is. We hebben al zoveel geprobeerd, maar het blijft een groot drama. We wassen haar haartjes daarom maar een keer per week ;). Ik ga het de volgende keer zeker proberen. Bedankt voor de tip!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat deed ik vroeger ook :) . Een andere tip: Laat ze een duikbrilletje opzetten ;) . Gebruik hem álléén bij het haren wassen en 5 minuten erna ;) . Met een beetje mazzel wordt haren wassen dan zelfs nog leuk omdat ze dan met de duikbril mogen ;) .

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.957
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @nana: Ik ben benieuwd of het bij jullie ook werkt. Wij hebben het nu 1 keer zo gedaan, dus ik ben benieuwd of hij het de volgende keer ook weer goed vindt zo.

@Athina: Een duikbril klinkt ook als een goed idee! Mocht de washandjestruc hier toch niet meer werken, ga ik dat eens proberen.

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hier helpt het ook om de douche wat zachter te zetten, dus dan zit er niet zoveel druk meer achter. Met een zachte straal en dan een washandje gaat het prima!

6. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Goeie tip! Ga het zeker proberen, want hier is het ook echt drama! Fijn dat je het gedeeld hebt!

7. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons werkt een liedje zingen heel goed. Tis een heel gezellige boel inmiddels bij het badritueel, want uit bad was ook altijd huilen en met een liedje gaat ook dat super. :D heb inmiddels al een hele songlist.

8. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Bedankt voor de tip! Gaan we straks uitproberen.

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Zo deed mijn moeder dat ook maar wij hadden dan ook prikshampoo. Misschien ben ik een strenge moeder, maar haren wassen moet af en toe en dan gaat de sproeier er gewoon op. De zeep (weleda) prikt niet dus niet zeuren. Gelukkig vindt mijn zoon het niet zo erg en als hij een periode heeft dat het minder fijn is dan mag hij eerst mijn haar wassen en laat hij het andersom ook beter toe.

10. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wat grappig. Zo deden wij het ook maar niet als tip gehad van een ander maar mijn dochtertje kwam er zelf mee. Misschien wel bij oma gedaan of zo hoor. Ze zei zelf mag ik wel even een washandje en hield dat toen voor haar ogen en zei toen nu mag je spoelen. Dacht dat het niet zou helpen en dat het meer om het idee ging. Maar ze vroeg er iedere keer zelf om dus zal wel helpen dan.

Nu doet ze alles zelf en is de "angst" ook weg.

11. adi

adi Niet meer actief

Dat gebruiken wij bij onze meiden ook inderdaad, helpt heel goed.

Wat hier ook helpt is een eindtijd aangeven voor haren spoelen. Ik zeg van te voren tot hoeveel ik ga tellen en dan is het klaar. Je moet wel van te voren inschatten hoeveel tijd je nodig hebt natuurlijk ;)
    Bij zoon tellen we tot 8-10, bij mijn dochter met echt lange haren tot 30. Dus hoofd naar achteren, washandje op de ogen en meetellen.

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Kreeg een paar weken geleden ook deze tip! En warempel :) het werkt echt

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier doen we dat idd ook, voorheen leek het alsof ze afgeslacht werd zo hard zette ze het op het krijsen, nu vraagt ze er zelf om of ik haar haartjes wil wassen en dan pakt ze een washandje :)

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik doe dat ook zo en gebruik ook nooit de sproeier maar spoel haar haren uit met een gietertje of met bakjes water die ik over haar haren giet.

15. mepeggy

mepeggy Lid

18 okt 2008
    60
    0
    0
    Hier eerder gelezen; 1,2 woosh zeggen en bij woosh het water over het hoofd gieten. Dan weten ze wanneer het komt en is het minder erg. Werkt bij ons dochtertje goed. Ze kijkt nou goed naar boven en gaat meestal zonder te huilen.

Ik zag op internet speciale emmertjes staan om de haren te spoelen met een inkeping voor het voorhoofd, maar die vond ik echt te duur. Bij het tuincentrum heb ik toen een plastic tuinschepje voor 2,95 gekocht en dat gebruiken we nou, werkt prima!

16. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hier douchen we onze kinderen in bad en hebben we mijn dochter wel eens laten liggen in de badkuip (zonder stop erin ;)). Dan kon ik haar haren makkelijk uitspoelen en kwam er geen drup op haar gezicht. Een beetje opletten bij de oren;deze afschermen met de hand.

Hartstikke makkelijk....

17. L0veErin

L0veErin Actief lid

8 aug 2013
    165
    0
    0
    Ik zag een tijdje geleden ergens in een krantje dacht ik een soort kan met een rubber rand (gevomd voor hoofdje) die je tegen het voorhoofd van je kind kan zetten en zo het water over t hoofdje kan gieten....
    leek mij wel ideaal!!

Mijn moeder deed het ook altijd bij mij met n washandje maar wel met gevolg dat ik t nu nog doe en niet tegen water in mn ogen kan :)

18. L0veErin

L0veErin Actief lid

8 aug 2013
    165
    0
    0
    Zoeits alleen was het echt n kan
    dit lijkt me ook wel wat ;)

LilRinser.jpg

19. L0veErin

L0veErin Actief lid

8 aug 2013
    165
    0
    0
    of dit :D

DL-Free-Shipping-2013-Baby-Shower-font-b-Caps-b-font-Baby-Shampoo-font-b-Cap.jpg

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zoonlief vind het ook vreselijk. hier hebben we dus ook een handdoekje voor zn ogen. dan nog vind ie t niet geweldig maar hij is dan even geen speenvarkentje meer die alles bij elkaar krijst van een beetje water

nu heeft ie sinds kort buisjes dus tis een heel gedoe om zijn haren te wassen nu :(

Deel Deze Pagina