Koortslip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik weet het niet meer hoe dat zat maar is dat zo dat als ik moeder koortslip heb die ik al vaker voor/tijdens zwangerschap had is niet besmettelijk voor mijn kind? Dat mijn kinderen die antystoffen meekrijgen tijdens zwangerschap?

Ik heb nu koortslip en baby 4mnd en peuter.
    Heb koortslip wat vaker gehad in mijn leven circa 1x per jaar en is niet heftig wel gewoon pijnlijke omgezwollen plek maar niet erg dikke blaasje of zo. Gaat ook snel weg meestaal
    Ik draag zoiezo nu compeed pleisters op maar zoals ik lees in google is dus dan niet besmettelijk voor mijn eigen kinderen toch?

2. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Jawel dat is het wel. Heb het toen nagevraagd bij de kinderarts en die zei dat dat niet waar is en ten allen tijde besmettelijk is totdat de blaasjes zijn ingedroogd en er een korstje op zit.

Meer als goed je handen wassen en op hygiëne letten en die pleisters dragen kun je nu niet doen.

3. Tanjaq

Tanjaq Lid

13 jan 2016
    33
    0
    0
    Huismoeder
    Schinveld
    Is idd wel besmettelijk, net zoals dat andersom ook is. Mijn jongste dochter heeft regelmatig een koortslipje en als we dan niet oppassen en ze geeft me een kusje op de mond dan heb ik het ook weer.

4. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ja besmettelijk! En gevaarlijk voor een baby. Compeed werkt goed, verder goed je handen wassen en geen kusjes geven

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Op rivm site staat
    Zwangeren die ook vóór de zwangerschap al vaker een koortslip hebben gehad, hebben waarschijnlijk al tijdens de zwangerschap antistoffen

Dus is wel minder kans moeder-kind. Mijn oudste had nooit last van koortslip van mij.
    Ik draag compeed en kus niet dus komt goed! Bedankt!

6. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Als je tijdens zwangerschap of borstvoeding een uitbraak hebt, geef je idd antistoffen mee, maar dat wil niet zeggen dat de kleine er geen krijgt.

Maar je kan niet meer doen dan wat je nu doet.

Ik vond het zelf altijd zo vervelend en uitgerekend het eerste jaar van mijn kleintje had ik er zoveel ;) blehh

Deel Deze Pagina