Ik weet het even niet meer.... Ik moet het even van me afschrijven en kijken of iemand het herkent. Misschien heeft iemand wel een gouden tip. Mijn dochter is nu 10 weken en weegt meer dan 5 kilo (geboren met 37+2 weken dmv inleding, ze woog toen 2590 gram). En qua nachten mogen we echt niet klagen... van 12 tot 5 a 6 is het stil en daarna tot 8 a 9 uur weer. Ze krijgt een fles en daarna is ze super tevreden en vrolijk. Heel veel lachen, contact zoeken en "spelen". Maar na een half uurtje a 45 minuten wordt ze moe en dreinerig. Tijd voor bed dus. Eenmaal in bed duurt het 15 minuten eer ze slaapt en daarna is het 30 min stil... So far so good. Ze jengelt een paar minuten en dan wordt het 2 of 3 minuutjes stil. Vervolgens... zet ze het op een krijsen. Echt ontroostbaar krijsen. Soms is ze 1 a 2 minuten stil, heel soms 5. Het is een monotone huil, waarbij ze soms uithaalt totdat ze geen adem meer heeft. Ze trappelt niet met d'r beentjes en wappert niet met d'r armen en ze overtrekt ook niet echt. Eigenlijk is ze gewoon "recht". Dit gaat door tot de volgende voeding. Dit riedeltje herhaalt zich na iedere voeding: half uurtje a 45 minuten spelen, 45 minuten slaapje en dan krijsen. Totdat ze tussen 22.00 en 0.00 ergens haar laatste voeding krijgt... Dan gaat ze lang slapen en ze huilt 's nachts ook amper en wordt vrolijk en helder wakker voor de fles en slaapt moeiteloos weer in na de fles (ongeveer 45 minuten na het wakker worden). We hebben alles al geprobeerd. Overdag ook in de co-sleeper, standaard in de wandelwagen slapen, in de box, in de eigen kamer, in de maxicosi, in de auto, buiten wandelen.... Meer voeding, minder voeding, niet oppakken, wel oppakken, speen geven, knuffelen, wel praten, niet praten, wel aanraken, niet aanraken, eerder naar bed, wakker houden... Het maakt helemaal niet uit. Na een week was ik helemaal op en kapot en heb ik haar in de draagdoek geknoopt onder het motto: "zo, nu kan ik tenminste iets doen terwijl je zo huilt". Toen kwam ik erachter dat de draagdoek wel werkte. Tot dusver werkt alleen de draagdoek, maar ook dit wordt minder... de eerste keer op een dag dat ik haar draag slaapt ze meteen weer in. Iedere keer daarna wordt ze steeds een beetje onrustiger. De 2 uren voor de laatste fles ben ik continu met haar in beweging omdat ze anders zelfs in de draagdoek tekeer gaat. De huisarts heeft me al een paar keer naar huis gestuurd. Ik zou overbezorgd zijn vanwege dat ze mijn eerste is en de "zorgelijke" start heeft gehad. Ze zei: "alle kinderen huilen rond deze weken veel." Ze groeit goed, ziet er goed uit, drinkt goed en poept goed, is tevreden na de fles... Maar als ik de draagdoek niet gebruik huilt (krijst) ze meer dan 8 uur per dag... Dat is toch niet normaal?? Ben ik helemaal gek als ik maandag bel en een doorverwijzing eis naar de kinderarts? Ik wil gewoon honderd procent zeker weten dat haar niets mankeert. Mijn moedergevoel zegt dat ze extreem bang en angstig is en vooral heel dicht op me wil zijn... Maar toch vind ik 8 uur per dag huilen heel extreem en ik zou 't mezelf nooit vergeven als er wel iets is... Oh ja... Ze krijgt 6 voedingen per dag van 150+5, waarvan 3 Hero Baby Comfort en 2 Hero Baby Standaard. Hiermee is ze na de fles super tevreden en blijft haar ontlasting normaal. Ze redt het net, 4 uur tussen de voedingen overdag... En omdat ze nog niet een hele nacht doorslaapt (al is 5 tot 6 uur heel prima) durf ik niet zo goed naar 5 flessen van 200 te gaan. Kent iemand dit? Heeft iemand ervaring? Ben ik gek als ik van huisarts een doorverwijzing wil?
Mijn zoontje van 9 weken doet dit ook. In slaap komen gaat goed, maar na een half uur is het krijsen. Met een speentje valt hij dan weer in slaap om daarna na 5 minuten weer te beginnen. Heel veel onrust in zijn lijfje. In de draagdoek valt hij ook snel in slaap, maar ik moet dan wel blijven lopen. Mijn middelste deed dat ook. Ik ben met hem ook naar de kinderarts geweest en zelfs een ph-meting laten doen. Maar daar kwam niks uit. Uiteindelijk ging het met 3/4 maanden vanzelf steeds iets beter. Dit hoop ik ook voor mijn jongste zoontje.
Ik heb verder geen tips voor je. Wil je wel sterkte wensen. Het is heel herkenbaar. Mijn tweeling geboren met 37 wkn en een van de twee bleek ook een huilbaby. Begonnen met 5 wkn en tot bijna 4 maanden geduurd. 12 uur per dag. Sliep snachts als een roos. Verder alleen maar gehuild en leek heel ontevreden. Ben ook overal geweest. Van kinderarts tot osteopaat. Niets kunnen vinden. Met bijna 4 maanden werd hij rustiger tot ik ineens een totaal ander kind had. Van 12 uur per dag huilen naar een lief en tevreden mannetje die amper nog huilde. En waar t aan gelegen heeft? ? Sommige baby's moeten erg wennen aan hun leventje op deze wereld en zijn zeer snel overprikkeld. Ik zou idd verwijzing vragen naar kinderarts. Al is t maar om idd te bevestigen dat er medisch niets aan de hand is. Vervolgens kan een osteopaat ook heel veel goeds doen voor baby'tjes. Sterkte !
Nee je bent niet gek om een doorverwijzing te vragen en ook helemaal geen overbezorgde moeder! Hier ook krijzen overdag en in de nacht slapen. Waarschijnlijk gewoon bekaf. Na een heel traject, opname, kinderarts andere voeding en medicijnen een totaal ander kind. Bleek waarschijnlijk lactose en koemelkallergie te hebben. Kunnen ze nog niet testen. Maar heen gaan hoor. Laat je er niet aan onder gaan. Voor haar en jullie beter! Ik ben er nog steeds niet overheen ook al gaat het met mijn dochter nu bijna 4 weken goed. Ook eerst van het kastje naar de muur gestuurd
Ik lees nu 8 uur huilen. Nou dat is niet gewoon hoor. Laat je moeder gevoel spreken! Dat jij je zorgen maakt zegt al genoeg
Net was ik iets te laat met haar weg leggen... En dan slaapt ze niet zelf in, dus ben ik 45 minuten bezig geweest. Nu zit ik buiten haar kamertje te wachten tot ze weer afgaat... Simpelweg omdat ik weet dat het gaat gebeuren. Pff. Jullie reacties doen me goed! Dank jullie wel! Er is hoop dus... Zelfs als het niks medisch is zal het overgaan... Ergens weet ik dat natuurlijk wel... Maar het horen is toch fijn. Zie net in de agenda dat ik maandag ook naar het CB moet. Ga dan eerst de HA bellen en dan ook m'n verhaal doen op 't CB.
Heb je al eens gedacht aan (verborgen) reflux? Misschien komt haar voeding weer omhoog wanneer ze ligt en dat brand... Dat ze dat in de draagdoek niet heeft omdat ze dan rechtop 'zit'?
Pff, herken bijna allesin je verhaal. Kleine meid is nu 11,5 week en gaat steeds iets beter. mensen die haar niet hele dag zien vinen haar zelfs enorm vooruit gegaan (die hoeven ook geen 5x per dag haar gegil te horen)ook hier draagdoek fijn maarvkan niet echt stoppen met bewegen.tips niet echt dus, ondanks feit dat beter wordt en de hoop er is dat alleen maar positiever wordt rond 3mnd hier ontzettend veel zorgenen soms zit ik helemaal doorheen.
Ik denk ook aan reflux inderdaad als ik je verhaal zo lees... Zeker met dat graag omhoog willen houden. Mijn dochter heeft dat ook maar icm koemelkallergie en overdag en savonds was het ook een ramp behalve snachts want dan was ze doodmoe. Zou toch eens even langs de huisarts gaan en het er over hebben. Voeding indikken was hier geen succes kreeg ze alleen maar krampen van maar je kunt het proberen icm adviezen zoals hoofdeinde van bed omhoog, rechterop voeden en na voeding halfuur omhoog houden. Heeft je kindje ook veel de hik en herkauwt ze veel?
Misschien is het toch reflux idd. Als ik zo alles even bekijk na een nacht slaap (van 12 tot 5 stil en van 5.30 tot 9 heerlijk geslapen) lijkt het daar inderdaad wel op! Nu ik erover nadenk, ze hikt regelmatig... Sowieso wel 1 of 2 keer per dag, mij werd verteld dat 't normaal is. En het herkauwen... Ja dat doet ze wel, maar naar mijn idee niet heel vaak. En ze wil eigenlijk ook niet plat op je arm liggen of in de box... Ik leg haar ook eigenlijk bijna nooit langer dan een minuut op haar buik, want daar wordt ze helemaal boos van. Ze wil altijd rechtop en het liefst ergens naar kijken. Ik voed al rechtop, omdat ik Dr Brown's flessen gebruik. Zou ik haar daarna dan op schoot moeten houden voor een half uur of kan ik haar bijvoorbeeld in een wipstoeltje half rechtop zetten? Ik weet dat ze er officieel nog niet in mag, maar ze vind de box prachtig. Als ik eerst alleen een half uur moet wachten na de fles wordt ze alweer moe, dan is het niet handig haar toch nog in de box te doen ivm overprikkeling. En het bedje schuin... Maar hoe schuin dan? Pfoeh. Wat veel vragen heb ik ineens, haha! Ik ga morgen sowieso naar 't CB en de huisarts bellen. Ondertussen klop ik trouwens ook even af... Ze ligt al 45 redelijk stil in d'r bedje... Heb d'r maar 2 keer haar speentje hoeven terug geven.
Na de fles halfuur rechtop houden deed ik op een gegeven moment ook in de wipper. Mijn dochter wilde ook absoluut nergens plat liggen. Ik heb 2 dikke boeken onder elke poot van het ledikantje gezet zodat ze hoger ligt met haar hoofd zegmaar. Het hoeft niet heel hoog te zijn als het maar iets hoger ligt dus als ware dr bedje schuin staat. Als ze zoveel huilt zou het ook kunnen dat ze echt pijn heeft door het zuur wat elke x in dr slokdarm omhoog komt en dat brand. Mocht de bovengenoemde adviezen niet voldoende werken zou je om een maagzuur remmer of neutralisatie kunnen vragen in de vorm van medicatie. Mijn dochtertje krijgt zantac 2x daags voor het zuur maar daarmee was het probleem niet opgelost aangezien koemelk allergie ook nog meespeelde wat de artsen niet wilden geloven maar nu wel nadat k zelf nieuwe koemelk vrije voeding had gekocht. Wat ook kenmerkend was bij mijn dochter met dr reflux is de enorme zuigbehoefte. Kindjes met reflux hebben dit ook vaak zodat ze het zuur weg kunnen slikken zegmaar.. Succes ik weet hoe slopend het is helaas. Maar luister altijd naar je moeder gevoel, jij weet als geen ander wat er met je kindje is en laat je vooral niet zomaar wegsturen.
Hier ligt dl al poosje paar keer per dag 5_10minuten in de wippen. Platliggen lukte absoluut niet maar wippen wel even, en steeds langer. Hij kan hier wel bijna plat (ligstand) en omdat billen in kuil liggen zeg maar niet "plat" dus. CBHier en craniosacraaltherapeut vonden oké, tel het bij je max duur van maxicosi bij in (2uur /dAg) Ook proberen waard voedingskusen in de box en daar hoes aankleedkussen over (zodat ze niet tussen kan zakken) dan soort nestje en als je hoofd op de rand legt en zakken de billen weg