Wat naar dat ze er niet serieus op in zijn gegaan! Vooral nu hij dus ook niet lekker in zijn vel zit, zou ik zeker met het CB contact opnemen. Misschien dat je daar al doorverwezen kunt worden?
Nou heb net besloten dat ik gewoon de dietiste ga bellen, en het verhaal ga uitleggen, Een brutaal mens heeft de halve wereld, dan maar geen vergoeding van het ziekenfonds, prima, alles voor mn kind
wat een onzin om het nog maar even aan te zien.... je ziet het al erg lang aan toch? tis niet zo dat je meteen na 1 maand slecht eten bij ze op de stoep staat. goed hoor dat je toch verder actie onderneemt!! oh en even off-topic.. hoe gaat het bij jullie met slapen? ik zie je nooit meer bij ons clubje dus hopelijk gaat het nog steeds goed!
ja daarom, en mn gevoelsn hebben me nog nooit inde steek gelaten, dus daarom zet ik zelf wel door. Van mn cb hoef ik ook niet veel te verwachten, ze zijn wel oke, maar qua voeding dus totaal niet, als je net verteld dat je kindje kma heeft, en na 5 min vraagt of hij brood met smeerkaas krijgt, klopt er iets niet :S @lob, lief dat je er naar vraagt, het slapen gaat stuken beter dan het ooit was, hij heeft nog wel ups en downs, word standaard rond 12 uur even wakker vanuit een droom, maar ach is te overzien. Verder slaapt hij eigelijk best goed, nu nog leren uitslapen tot 8 uur haha, nee hoor geintje ben al heel blij dat we zo eind zijn gekomen. Ik ga nu het dietiste buro even bellen
Jeetje wat een ellende meid.... heel veel sterkte! (En dan zit ik me hier druk te maken als ukkie al een week bijna geen groenten heeft gegeten omdat ze gewoonweg geen zin heeft in eten vanwege het warme weer )
Helaas ze wat niet berijkbaar, maar heb dr voicemail ingesproken. Nu maar hopen dat zij snel terug belt
Liep je al niet bij een dietiste dan? Goed dat je daar naartoe gaat, want Quinn is al 2,5 en ontwikkelt al hele patronen. Het is zaak uit te zoeken of het iets medisch of iets psychisch is. Ik zelf moet kokken van bepaalde vissoorten als zalm en van zeevruchten, daar ben ik een paar keer doodziek van geweest en als ik het nu ruik: gebakken, gepocheerd, gerookt, moet ik kokken. Ik heb een sterke maag en hoef nooit te spugen, maar kennelijk geeft de geur mijn hersenen het signaal: "pas op, daar word jij ziek van".
Nee we liepen niet bij een dietiste, had al zoveel opgezocht via inet over zijn kma dat ze ons niks nieuws kon vertellen We doen altijd alles op puur gevoel, en dat gaat erg goed.
oh wat naar zeg dat je absoluut niet serieus bent genomen, ik hoop dat de dietiste je snel terug belt. En dat je daar wel wat aan hebt. sterkte!
Soep? Vega-groentenburger/balletjes/maisburger? Rauwkost? Eet hij wel fruit? M is gek op groenten en eet maar mondjesmaat fruit, ik maak daar eigenlijk nooit drama van omdat ze zo goed groente eet, dus zit wel goed met de vitamine. En heel goed dat je contact zoekt met een dietiste. Ik zou trouwens op zoek gaan naar een andere huisarts
fruit mwahh hij eet het, maar moeten geen velletjes en een korrelige stuctuur in zitten of draadjes, zoals mango Al die brugers, balletjes en dat soort dingen al geprobeerd, hij kijkt, enschuift het weg Over mn ha, ik ben ook ronduit verbaasd dat hij zo reageerd, hij heeft ons altijd goed geholpen, dus ik ben ook met verbazing de praktijk uit gelopen, volgens mij had hij een slechte dag
En, heb je al iets gehoord van de dietiste?? Ik geloof best in fases, maar die duren dagen, weken, misschien ooit maanden, maar geen jaren. Goed van je dat je zelf iets gaat ondernemen.. Hoe vindt je zoontje om te (gaan) eten? Stribbelt hij tegen als hij merkt dat het weer etenstijd is? Hier heeft onze meid ook heel lang (tot een maand of 2 geleden, en het is toen ze een paar weken oud was begonnen) echt een hekel gehad aan eten. Gelukkig heeft ze inmiddels ontdekt dat eten heel leuk is/kan zijn, en eet ze naar onze begrippen op het moment erg goed. Maar ik weet dus hoe het is, hoe gefrusteert je als ouder kan zijn als je kindje een langere periode vrijwel niks eet. Groeit hij wel goed, en is hij verder een tevreden mannetje?? Veel succes iig!!
Hier heeft de 'fase' ruim 2 jaar geduurd. Wat voor ons zorgde dat er toch eten in ging was: helemaal geen aandacht meer besteden aan eten, dingen die wel gegeten werde op strategische plekken neerzetten zodat die gegeten werden als er gedacht werd dat we niet keken (kind hield gewoon totaal niet van publiek bij het eten, 'gezellig' aan tafel eten kan dan dus niet). Tijdens het koken in de keuken werd er wel gegeten. Nou, mooi hoor, als er dan een halve pot rode kool met appels koud inging dan was ik blij, was er weer een portie groente binnen. Ik ben wel weer een eetdagboek gaan bijhouden in die periode. En als ik dan over langere tijd keek, dan ging er qua groente, fruit en eiwitten toch wel in wat er ongeveer nodig was. Alleen nooit op één dag. Ik had helaas geen goede dietiste getroffen, dus na één gesprek ('ga maar pepti geven') hebben we het verder zelf uitgezocht.
Ik geloof ook niet in fases die jaren duren, dan heb je het echt wel over iets structureels. Een fase is een tijdelijke periode, die geen twee jaar of zelfs langer duurt. Als een kind zijn hele leven al niet goed eet, dan lijkt mij sprake van een negatieve associatie of pijn. Helaas kunnen ze zelf niet aangeven waarom ze haast bang lijken voor eten. Ik denk dat je iig nooit moet dwingen, straffen of belonen. Eten moet prettig zijn.
Nee helaas nog steeds niks gehoord. Wel jammer, als ik volgende week niks heb gehoord dan bel ik nog een keer, ondertussen ga ik wel even verder zoeken. Quinn gaat 9 van de 10 keer gewoon gezellig aan tafel zitten maar roept vooraf al dat hij niet hoeft. Hier schenken we eigelijk zo min mogelijk aandacht aan. Als quinn in de keuken staan als ik eten aan het maken ben wil hij op zijn manier proeven. Hij houd het tegen zij lip aan en geeft het gauw een gooi naar het aanrecht en roept" niet lekker". Ik kan me werkelijk niet heugen wanneer hij een hap van groente heeft genomen. Ook niet rauw en milde groente, zoals een komkommer ofzo. We hebben het eten ook wel eens gewoonlaten staan om te kijken wat er gebeurd, wat hij er mee gaat doen. Hij doet er niks mee. Hij blijft er zo ver mogelijk van uit de buurt ook zo aan tafel. Het bord moet aan de andere kant van de tafel staan, het moet weg en niet meer in zij handberijk zijn. Als ik het nu zo terug lees krijg ik inserdaad het idee dat hij erg negatief aan kijkt tegen het eten. Dus echt noodzaak om er wat mee te doen. Ga morgen toch maar even het Cb bellen, misschien tref ik eens een goed iemand aan die ons wel begrijpt hierin.
Ik denk echt dat het de negatieve associatie is; eten doet pijn. Mijn zoontje had reflux voordat we met bijvoeden begonnen. Toen we begonnen met bijvoeding ging de reflux gelukkig over. Mijn zoontje heeft een negatieve associatie met op zijn rug liggen. Bij de bevalling is een nekwervel scheef komen te zitten die op een zenuw drukte (kwamen we pas weken later achter bij de osteopaat). Aankleden was een drama, dat deed gewoon pijn. Nu als hij ligt krijst hij iedere keer de buurt bij elkaar. Leuk als je 3x per uur een poepluier moet verschonen. Aankleden doen we als staan, zo goed en zo kwaad als dat gaat, maar liggen op zijn rug (in allemaal kussens, bijna rechtop) is nog steeds een drama! Kan je je zeker ook wel voorstellen hoe bezoekjes aan het cb verlopen... Ik hoop dus dat de luiertijd snel voorbij is en dat hij gauw dingen gaat begrijpen zodat we hem kunnen uitleggen dat hij even op zijn rug moet liggen bij de dokter ofzo.
Ja eigelijk sneu hè voor die kleintjes, zeker als je ze nog zo weinig kan uitleggen. Quinn had ook reflux, maar gelukkig heeft hij geen nare gedachtes bij het aankleden enliggen. Omdat hij ook baby astma heeft was hij wel snel toe aan een hoofdkussen bijvoorbeeld omdat hij dan beter kon slapen Sommige kindjes moeten zoveel meemaken op een jonge leeftijd. Quinn ook jammer genoeg kan er zowat een boek over schrijven, en dan is hij nog geen 3 jaar oud!
ik heb een keer een programma op tv gezien over kinderen met extreme eetproblemen door trauma's voor eten. en zo lees ik dit verhaal een beetje, hij associeerd ( schrijf ik fout denk ik maar kweet niet hoe het wel moet ) waarschijnlijk groentes aan pijn ofzo. ik heb geen idee hoe zo'n therapeut heet maar ik vond het resultaat verbluffend.misschien is dat een idee?
ik google me helemaal suf, maar kan weinig tot niks aan dietisten vinden. schijnbaar komt het niet zoveel voor Heb wel op de site zitten lezen van nee-eten, maar geloof nou niet dat Quinn daar nou zo tussen past