Dokters in Almere

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Melissa1982, Mar 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melissa1982

Mar 20, 2008
    10
    0
    0
    Almere
    Hallo,

Ik ben Melissa, 26 en ik woon in almere.
    Mijn man en ik proberen al bijna 2 jaar voor een kind,
    en het afgelopen jaar hebben we hulp gezocht bij
    de fertiliteitkliniek in Almere.

Ik krijg geen normale menstruatie, en die wordt nu kunstmatig
    opgewekt, ik ben ook begonnen met hormoon injecties.

Maar ik vind dat ik heel erg vreemd wordt behandeld door de
    diverse dokters/verpleegkundigen in het flevoziekenhuis.
    Er wordt nooit duidelijk antwoord gegeven op mijn vragen,
    ze zijn altijd kortaf en zeggen nauwelijks hallo of tot ziens.
    Het lijkt wel alsof ze totaal geen zin hebben om mij te helpen.

Pas geleden is de kliniek verhuisd naar een nieuw gedeelte,
    en mijn man probeerde een praatje te maken en vroeg of
    de nieuwe locatie beviel, en het enigste antwoord wat
    er gegeven werd is "JA".

Ik ben deze mensen een beetje zat, ik heb al enorm veel stress
    omdat ik mensen om mij heen zie die heel makkelijk zwanger
    worden, dus enig begrip van de dokters kan ik wel gebruiken.
    Vandaag kon mijn man niet met mij mee ivm zijn werk, dus
    is mijn schoonmoeder meegegaan. Zij is altijd heel vriendelijk
    en ziet haast geen kwaad in andere mensen, maar toen wij
    het ziekenhuis verlieten vroeg zij zelfs aan mij of de dokters
    altijd zo kortaf zijn. Ze vond dat wij heel onbeschoft behandeld waren.

Ik denk er serieus over na om naar een ziekenhuis in Amsterdam
    te gaan, omdat ik betere verhalen hoor over zowel het AMC als de VU.

Mijn vraag is nu, of er andere vrouwen zijn die voelen alsof
    ze niet serieus worden genomen in het Flevoziekenhuis (of andere ziekenhuizen)

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Melissa,

Zelf ben ik niet bekend bij de kliniek in Almere. Maar dat je in vele ziekenhuizen niet meer dat een nummer bent, dat zou heel goed kunnen kloppen. Je voelt je er niet fijn, waarom ga je dan inderdaad niet kijken bij een ander ziekenhuis. Ik heb ook hele goede verhalen gehoord over de fertiliteitsafdeling in Amsterdam. Zelf loop ik in het Emc in Rotterdam en ook daar heb ik echt niets over te klagen.

Het is in dit traject zo belangrijk dat je je goed bij de artsen voelt en je vragen beantwoord worden. Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, maar ik zou voor een bezoek aan het AMC gaan.

Heel veel succes.

Groetjes,
    Elvira

3. Eendje

Eendje Lid

Mar 18, 2007
    64
    0
    0
    Hoi Melissa.
    Wat vervelend dat je zo behandeld wordt daar, het is allemaal al zo emotioneel en vervelend, en dan is deze stress echt niet prettig!

Over nhet AMC heb ik niet altijd goede ervaringen gehoord, maar ik begreepm dat het VU wel redelijk aangeschreven staat.

Ik heb zelf geen ervaringen met alle drie, het is alleen van horen zeggen.

Sterkte met je beslissing.

4. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Melissa,

Ik weet heel goed wat je bedoeld. Onze vorig gyn. was ook zo droog. Heel snel met alles.. Ik vond dat ook niet prettig. Maar mijn nieuwe gyn. is echt super aardig en die mensen daar ook.. En dat geeft echt een super goed gevoel..

Misschien is het toch verstandig om naar een ander ziekenhuis te gaan. Want dit is niet leuk.

5. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hallo Melissa,

Wat een nare ervaringen zeg! Ik zou inderdaad ook eens kijken of je bij een ander ziekenhuis terecht kan. Het is allemaal al stressvol genoeg, dan is het toch fijn als die artsen je in ieder geval het idee geven dat je een mens bent. In mijn ziekenhuis leven zelfs de balie-assistente en de secretaresse mee. Het kan best dus...

Sterkte, het zal geen makkelijke beslissing zijn.

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Melissa,

Ik woon zelf ook in Almere maar loop niet in het Flevoziekenhuis maar in het AMC.
    Heb hier onzettend goeie ervaringen mee.

Je moet je vantevoren goed voorbereiden anders voel je je wel met een kluitje in het riet gestuurd en hoofd van de afdeling komt altijd erg gehaast over.
    Maar ik heb altijd met hem kunnen lachen en iedereen is onzettend vriendelijk en leggen de nadruk op dat het vertrouwen tussen artsen en patient goed moet zijn en als dat niet zo is, gewoon aangeven.

Het heeft wel even geduurd, maar dat had ook meer te maken met het feit dat ik heel erg emotioneel in het hele traject stapte.

Succes.

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    hoi melissa,
    wij zijn ook onder behandeling van de fertiliteitpoli van het flevo, heb er geen nare ervaringen mee eigenlijk. ben eigenlijk zeer tevreden over het doen en laten daar. als jij je niet zo goed behandeld voelt dan zou ik toch op zoek gaan naar een ander ziekenhuis. heb je er ook al wat van gezegt dan?

8. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hoi Melissa,
    Ik heb het wel vaker gehoord van het flevo.
    Ik liep zelf in het ter gooi en die weten precies wie je bent. Mn terugplaatsing was in het vu. Het hangt er natuurlijk altijd van af wie je treft maar als je niet tevreden bent zal ik zeker naar een ander zh gaan.

9. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hoi Melissa,

Ook ik ben bij de fert. afd. in het Flevo en heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Het is idd een apart volkje wat er rondloopt qua verpleegkundigen en fert. arts. Die ene is ontzettend droog en daar moet je idd tegen kunnen. Ikheb er niet zo'n moeite mee en klets vrolijk met hen mee. En wanneer ik een vraag heb kan ik die ook gewoon kwijt. Ze vragen ok steeds of ik nog vragen heb.
    Misschien moet je je gevoel eens eerlijk aangeven bij de persoon waar je bij bent. Ik weet dat er twee mensen (een verplegkundige en een arts) zijn die wat 'menselijker' zijn, weet alleen hun namen nooit... Alleen maar gezichten. Misschien dat je bij het maken van een afspraak naar hen kan vragen?

Het prettige van dit ZH vind ik dat je niet zo'n inloopechouur hebt waarbij je een nummer moet trekken, maar dat je voor een echo ook een afspraak moet maken, vind ik persoonlijk wel persoonlijker.
    Nadeel van dit ZH is dat ze in het weekend geen IUI doen (iig niet in een eigen cyclus, hoe dat in een gestimuleerde zit weet ik niet). Dus dan heb je eigenlijk dikke pech en moet/mag je zelf aan de slag. Op goed geluk...

Iig zou ik het aangeven als ik jou was dat je hun manier van communiceren niet erg prettig vindt en even afwachten of het verbetert en anders idd een ander ZH zoeken. Jij moet je er tenslotte wel veilig voelen, je geeft jezelf nogal bloot bij die mensen (letterlijk en figuurlijk)

10. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    marieke ook in een gestimuleerde cyclus doen ze geen iui in het weekend... tenminste niet bij mij

11. Melissa1982

Mar 20, 2008
    10
    0
    0
    Almere
    Hallo,

Bedankt voor de antwoorden.

Marieke, er is inderdaad een verpleegkundige en een arts die wel naar mij of naar mijn man luisteren en ik heb ook tegen de arts gezegd dat ik moeite had met sommige verpleegkundigen. Hij vond het ook niet echt
    leuk om te horen, en was er zelfs van verrast dat de verpleegkundigen nooit duidelijke antwoorden gaven. Of hij ook iets met die informatie gedaan heeft weet ik alleen niet.

Mijn man en ik hebben toen besloten om de kliniek nog een tweede kans te geven, maar er is helemaal niets veranderd.

Vandaag hebben we bij de huisarts een verwijsbrief gehaald voor een second opinion, en mijn schoonzus gaat a.s. woensdag als zij haar afspraak heeft in het AMC wat informatie vragen.

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden, en ik doe mijn best om
    jullie op de hoogte te houden.

Share This Page