Het is er toch van gekomen...ik in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wannabe a mom, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het was inderdaad weer een vals alarm en mijn menstruatie is zondag weer begonnen. Gisteren heb ik bloed laten prikken voor het onderzoek, waarvan wij 28 januari de uitslag krijgen. Ik ben best een beetje zenuwachtig voor de uitslag. Ik moet het nu even proberen uit mijn hoofd te zetten, anders worden het nog hele lange dagen tot de 28e!

Ondanks dat mijn gynaecoloog ovulatietesten overbodig vindt, heb ik toch maar weer een setje gekocht! Op naar de volgende ronde!

2. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He balen zeg.... dit is geen leuk nieuws... heel veel kracht en ik duim met je mee voor goede uitslagen,....

Houvol...

3. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Even een vraagje... ik zat gister wat te lezen op je mooie website.... Mag ik dara reageren?

4. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Wannabe a mom, hoop dat de volgende ronde het gaat worden voor je.
    Ik heb ook een tijdje met ovu-testen gewerkt en ze zijn verrekte
    makkelijk en dan heb je toch maar duidelijkheid wanneer je eisprong is.
    Ik duim voor je :thumup:
    Groetjes Scat ;) ;)

5. Ja hoor, daar mag iedereen reageren. Ik zou het zelfs erg leuk vinden.

Groetjes Wannabe a Mom

6. Nou daar zijn we weer! Gisteren de uitslag van de eerste onderzoeken gehad. Bij mijn vriend zit alles goed. Kwaliteit zaad, beweeglijkheid en de hoeveelheid is dik in orde! gelukkig. Ik schijn ook een goede eisprong te hebben, heb in het verleden nooit infecties gehad en heb een redelijke regelmatige cyclus. Niet helemaal top, maar ook niet heel erg slecht. Maaaaaaaaaar, en die zat er natuurlijk aan te komen. Maar, er is een afwijkende waarde geconstateerd in mijn schildklier. Daarom moest ik gisteren gelijk weer bloed laten prikken. Maandag krijg ik de uitslag. Een te trage werkende schildklier of een te snel werkende schildklier is niet goed. Zeker niet als je ook nog eens zwanger wilt worden net als ik. Het kan je vruchtbaarheid aan tasten, er kan geen innesteling paastsvinden. Dus wel een goed eitje en zaadje, maar geen goede innesteling. Verhoogde kans op miskramen, vroeggeboorte, afwijkingen bij het kindje. Kortom, we wordt nauwlettend in de gaten gehouden en het bemoeilijkt de zwangerschap of het bemoeilijkt het proces om zwanger te worden. Conclusie...ik zit in een dip! Ik voel me verdrietig, ik voel angst en ik ben kwaad! Voor de buitenwereld heb ik één happy face, maar van binnen huil ik! Na een tijdje gegoogled te hebben naar 'zwangerschap en een afwijkende schildklier', besloot ik maar om daar even mee te stoppen toto ik de uitslag heb. Die verhalen die ik gelezen heb, maakt het bij mij niet beter op. Er is ook wel iets tegen te doen. Ze kunnen met hormonen het één en ander regelen, maar het feit blijft dat het heel erg lastig gaat worden, als de vermoedens van mijn dokter gaan uitkomen.

Dus weer een week in spanning! Ik had deze keer wel een beter gevoel bij mijn gynaecoloog! Miischien had ze vorige keer d'r dag niet. Mocht de uitslag niet goed zijn, dan wordt ik doorverwezen naar een internist. Mocht het toch goed uitpakken, waar ik natuurlijk erg op hoop, dan moet ik nog een paar maandjes gaan proberen. Dus geen jaar, waar ze in eerste instantie over had! Mocht dit geen resultaat opleveren, dan moet ik me eind juni melden en gaan we over op IVF! Dat is dan nog het enige positieve wat ik gisteren heb gehoord!

Wannabe a Mom

7. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Dat is even schrikken zeg!
    Wist je al dat je een afwijking had aan je schildklier?
    Ik hoop voor je dat de uitslagen toch nog goed uitpakken en dat je gewoon lekker snel zwanger mag zijn!

Houd de moed erin, ze kunnen tegenwoordig zoveel in ziekenhuizen!

Ik zal wat positieve energie jouw kant op sturen ;)

Een dikke knuf

8. Bedankt voor je lieve reactie! Mijn verstand zegt dat ik nu niet moet gaan googlelen, maar mijn hart zorgt ervoor dat ik het toch stiekem doe. Ik kom nu ook gelukkig positieve verhalen tegen. Laat ik nu maar slim zijn en de uitslag van maandag afwachten. Zucht, er komt geen eind aan de emotionele achtbaan!

9. wolly

wolly Niet meer actief

Hey hey

Ik las je verhaal en je bent geschrokken van de verhalen die je hebt gelezen met googlen, kan me dat heel goed voorstellen hoor.
    Het is idd zo dat je kindje afwijkingen kan krijgen en al die andere dingen maar dat is zo bij een NIET behandelende schildklier.
    Ik heb zelf ook een schildklier afwijking en bij mij werkt ie te traag ik ben nu goed ingesteld met medicijnen dus kan ik er nu gewoon mee zwanger raken. Ik heb mezelf ook helemaal gek gemaakt met googlen op van alles en nog wat wat met zwanger te maken heeft dus ik begrijp je heel goed.
    Ik hoop dat je wat geruster bent geworden van dit verhaal, en het is echt niet zo zwart wit als het lijkt.
    Als je vragen hebt dan hoor ik het wel je mag me ook altijd pben ;)

Heel veel succes ik hoop dat de uitslag mee valt.

Dikke knuffel wolly :)

10. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Wannabe a mom, ik hoop dat ze met medicijnen wat
    kunnen doen. mijn vriendin heeft met een veel te traag
    werkende schildklier, medicijnen gekregen en die
    hielpen. Ze heeft nu 2 kerngezonde kinderen. Ik [-o<
    dat het allemaal goedkomt en nu een veel grotere kans
    op een zwangerschap krijgt. Ik :thumup: ervoor!
    Groetjes Scat ;) ;)

11. Even mijn hart luchten, want mijn gedachten gaan alle kanten op. Positief, negatief....en dat terwijl ik nog niet eens weet hoe het met mijn schildklier gesteld staat.

Ik kom uit Brabant en zoals jullie weten vieren wij hier carnaval! Hoewel ik er nog helemaal geen zin in heb, ga ik toch maar. Misschien kan ik dan voor één avond mijn zorgen opzij zetten! We gaan altijd met onze vrienden (een club van 12). Als ik er eenmaal ben, zal het wel gaan. Ik laat het maandag wel weten hoe het geweest is. Dinsdag is dé dag dat ik kan bellen voor de uitslag!

Ik wens iedereen een fijn weekend en voor alle Brabanders onder ons een fijne carnaval!

12. Gisteren was het dan zover; ik mocht bellen voor de uitslag! Ik was best gespannen. Ik heb de afgelopen week ook zo lopen piekeren! Ik ben nog wel weggeweest met carnaval....even verstand op nul en plezier maken met mijn vrienden. Ik vond het niet altijd makkelijk, want lachen en huilen liggen heel dicht bij elkaar. Ik moest soms wel even moeite doen, om van het lachen, niet over te gaan op huilen! Maar goed, terug naar de uitslag.

De waarde in mijn bloed is te hoog. Deze keer zelfs nog hoger dan de vorige keer. Dat betekent dat ik een te traag werkende schildklier heb. Dit heeft weerslag op de hypofyse (Hypofyse of hersenaanhangsel is een hormoonklier onder aan de hersenen). Bij een te langzame werking, dus als de schildklier te weinig schildklierhormoon afgeeft, gaat de hypofyse harder werken en er komt meer TSH (thyroïd stimulerend hormoon) vrij als poging om de traag werkende schildklier maximaal te stimuleren.

Ik ben nu doorverwezen naar een internist. Ik kan volgende week dinsdag al langskomen, dus daar ben ik wel blij mee. Hoe eerder, hoe beter. Ik heb al het idee, dat ik een 'verloren' jaar achter de rug heb. Gisteren zou ik (mijn vriend zit in Engeland) nog naar de carnavalsoptocht gaan kijken. Samen met vrienden, maar ik kon het niet opbrengen. Ik heb ze opgebeld en gezegd dat ik me niet lekker voelde en liever thuis bleef. Daar komt nog eens bij dat ik ook te horen heb gekregen dat een oom is overleden, dus dubbel verdriet! Ik had gisteren echt een klotedag, ik heb zoveel huilbuien gehad. Ik heb er ook geen controle over, dat stoort me ook zo erg.

Ik wist gewoon dat met het tweede bloedonderzoek duidelijk zou worden, dat het aan mijn schildklier zou liggen. Al de 'vage' symptonen van de afgelopen jaren, zijn me nu duidelijk geworden. Het zijn symptonen die aan de trage werkende schildklier gelinkt kunnen worden. Ik hoop dat er iets aan te doen is. Ik hoop dat als ik nu onder behandeling kom te staan, dat ik me dan ook beter ga voelen en dat die vage klachten, zoals altijd koud hebben, opgejaagd voelen, opgeblazen gevoel, spierkrampen, gewrichtspijn, altijd moe en futloos voelen, hartkloppingen hebben, enz., nu minder worden. Ik hoop dat dit alles positief uitpakt en dat ik toch nog een keertje zwanger wordt. Ik hoop het zo.

Al met al, kan je beter een trage werkende schildklier hebben, dan een te snel werkende. Een trage werkende schildklier is beter te behandelen en er is dan nog steeds hoop op een zwangerschap. Dus laat ik het positieve er maar van inzien en dat is dat ik 'geluk' heb, dat het een trage werkende schildklier is.

13. wolly

wolly Niet meer actief

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je oom.

Dat is toch ff schrikken als je de uitslag te horen krijgt en het blijkt toch dat de schildklier te traag werkt.
    Fijn dat je nu iig behandeld wordt.
    Ik hoop voor je dat de klachten heel snel zullen verdwijnen en zodat je je niet zo meer hoeft te voelen.

Heel veel succes.

Liefs wolly :)

14. Bedankt voor je reactie Wolly! Dat doet altijd goed. Ik heb er een paar dagen over na kunnen denken. Ik ben nu wat rustiger, alhoewel ik nog steeds een beetje bang ben voor de toekomst. Het positieve is, dat ik me waarschijnlijk ook beter ga voelen. Misschien geen opgezette enkels meer, mezelf niet meer zo moe en futloos voelen, geen spierkrampen of gewrichtspijn meer, mezelf niet zo opgejaagd voelen en geen hartkloppingen meer. Misschien verdwijnen nu veel klachten, waar ik toch al jaren mee loop! We zien dinsdag wel weer verder.

15. wolly

wolly Niet meer actief

Ik hoop het echt voor je, ik weet precies hoe jij je moet voelen ik heb door de schildklier ook allemaal rare en vervelende klachten en het is zeker niet leuk als het je belemmerd met dingen doen en zo en als je er last van hebt.

Ik hoop dat jij je snel beter zal voelen.

Heb je nog gevraagt wat je waarde was?

16. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    LIeverd,

Wat een hoop verdriet weer te verwerken deze week...

Als je dat maar eerder had geweten he? Dan had je dat toch weer een jaar gescheeld.
    Ik hoop dat de internist er snel wat aan kan doen, jij je daardoor beter gaat voelen en dan zul je zien dat je in no time zwanger bent!

Ik blaas wat positieve energie jouw kant op!

Knuf

17. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Ik wil je eerst even condoleren met je oom.
    Veel sterkte!

Ten tweede hoop ik echt voor je dat je met de behandelingen
    voor je schildklier je je binnenkort beter gaat voelen
    en je klachten minder worden.

En het mooiste zou zijn dat er daarna de weg vrij is
    voor een zwangerschap. Ik duim ervoor :thumup: :thumup:
    Groetjes Scat ;) ;)

18. wolly

wolly Niet meer actief

Hey meid hoe is het nu met je?

Weet je al iets meer?

19. Gisteren naar het ziekenhuis/de internist geweest. Na een uitloop van een uur (!), mocht ik dan eindelijk naar binnen. Ik kreeg natuurlijk eerst wat vragen die ik moest beantwoorden en daarna een lichamelijk onderzoek. De uitslagen die hij van mijn gynaecoloog had gekregen vond ik nog iets te vaag. Daarom moest ik gelijk weer bloed laten prikken. Vier buisjes bloed hebben ze afgenomen. Over 5 weken moet ik weer bloed laten prikken en kan ik na een paar dagen bellen voor de uitslag. Over 10 weken moet ik wederom bloed laten prikken en een paar dagen dáárna moet ik weer terug naar mijn internist die dan zijn bevindingen aan mij gaat vertellen.

Omdat wij een kinderwens hebben, heeft hij nu wel alvast medicijnen (schildklierhormoon) voorgeschreven. Dit kan verder geen kwaad. Ik ben hier al erg blij mee. Want je ziet het, voor je het weet, ben je weer 10 weken verder. Wie weet heeft het wel baat!

Ik blijf positef denken, want hij zei in ieder geval niet dat de waarde in mijn bloed heel slecht was. Hij vond het nog te vaag. Natuurlijk zal hij ook niet gelijk zeggen wat hij denkt, want hij wil eerst de resultaten van de bloedonderzoeken zien. Dan pas kan hij een goede conclusie trekken. Vooralsnog zit ik nu een beetje beter in mijn vel....nou ja beter, ik heb wel een flinke griep te pakken en mijn keel voelt als schuurpapier. Thank god for the internet!

20. wolly

wolly Niet meer actief

Het is echt een heen en weer gesleep van en naar het ziekenhuis voor het bloedprikken.
    Wel goed dat je nu al die medicijnen hebt gekregen.

Weet je wel wat de waarde was?

Beterschap, hopelijk knap je snel weer op.

Deel Deze Pagina