Hi, Ten eerste gecondoleerd. Ik was aan het zoeken op TSH want mijn blieduitslag had een afwijking hierop. Maar ik weet niet hoeveel. Maar te vaag om iets te doen en ik moet over 2 weken weer prikken en over 3 weken terugkomen bij de huisarts. En jouw verhaal komt een beetje overeen. Ik hoop dat je snel zwanger bent. Bij mij is het na de bevalling gekomen waarschijnlijk. Ik voel me buh, moe, koud enz en opeens zie ik op inernet dat het allemaal dat kan zijn. Ik heb een onderzoek gekregen omdat ik het niet meer wist ik moest me nu toch wel beter gaan voelen ivm ontzwangeren, wel tussendoor een spiraal laten zetten daarna 4 maanden bijna continue vloeien eerst 1 homonenkuur voor 1 week Provera 10mg gekregen. Hield niet op bleek cystes te hebben en kuur Provera 100mg van een maand en de cystes zijn weg 2 weken geleden geconstateerd. Maar ik voel me alles behalve lekker. Ik heb eindelijk mijn wondertje en kan ik niet blij zijn. En thuis wordt het ook niet gezelliger aangezien ik me zo voeol. Ik heb ook nog steeds last van mijn bekkeninst. Kortom ik wil nu alle info over TSH aangezien dit misschien de reden is Ik lees mee
Ik wilde een update geven, maar kwam tot de conslusie dat mijn topic gesloten was. Even in het kort: Ik zit nu in de 16e ronde en nog steeds niet zwanger. Sinds een paar maanden sta ik onder behandeling bij de gyneacoloog. Het zaad van manlief is helemaal goed. Mijn bloedwaarde was wat minder. Het schijnt dat ik een trage schildklier heb. Nu sta ik inmiddels ook onder behandeling bij een internist. Ik heb ook al medicijnen (euthyrox) gekregen. Ik heb al meerdere malen bloed moeten laten prikken en vandaag heb ik kunnen bellen voor de eerste uitslag. Mijn TSH is 0,783 en FT4 is 25,2. Dit schijnt goed te zijn. Degene die mij de uitslag gaf, moest zeggen dat het goed was, ik zo moest doorgaan en door kon gaan om zwanger te worden. Mijn medicijnen hebben dus een goede uitwerking. Het was allemaal een beetje vaag, dus ik heb gevraagd of de arts mij kon terugbellen. Dat heeft hij gedaan en enige toelichting gegeven. Het is lastig om te bepalen of ik daadwerkelijk een trage schildklier heb. De waarde die mijn gyneacoloog heeft doorgegeven zagen er slechter uit. Om echt te bepalen of ik een trage schildklier heb, zou ik eigenlijk moeten stoppen met de medicijnen en dan kijken of mijn TSH en FT4 waarde weer veranderen. Aangezien ik zwanger probeer te worden, zien we daar nu van af. Over een paar weken moet ik weer bloed laten prikken en dan op 23 april moet ik terug naar het ziekenhuis. Eigenlijk is het best positief en mijn arts bevestigde dat. Ik kreeg weer een sprankje hoop.... In juni kon ik (als mijn waarde goed was) terug naar mijn gyneacoloog om IVF te bespreken. Nu maar hopen dat we die richting uit gaan en dat mijn waarde zo blijft. Zijn er nog meer mensen die zwanger willen worden met een trage schildklier? Zo ja, wat was jouw TSH en FT4 waarde?
Ik heb hem even in je eigen topic gezet en deze voor je geopend ... Zo heb je lekker alles bij elkaar staan! Heel veel succes! Groetjes, Josien