Het is geen wedstrijdje he!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loesie1982, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ja.. das waar.. ze tijgert de kamer door.. Maarrrrr Siem kon eerder zitten hoor:D hahaha.

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Haha, Sanjor, da's waar!!!! Dank dat je dat nog even boven gebracht hebt!

Meijke, een baby mag niet eens meer baby zijn he! Ze moeten gelijk van alles kunnen en willen!!! Je oma heeft ook groot gelijk, zo is het ook!! En met jullie meisje komt het ook goed!!

Vanmorgen zat S.iem in de kinderstoel en had dat tafelblad ervoor weg geschoven en hij zat gewoon aan onze tafel. Toen zette hij zijn voetjes op de plank en duwde zich zo met de armpjes op tot staan!
    Hij zat helemaal te glunderen!!! hihi!
    Hij komt er ook wel, dat weet ik zeker!

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    vervelend zeg zulke mensen!
    Een paar weken geleden was ik op het CB en toen stonden er een paar moeders met kindjes van dezelfde leeftijd bij elkaar, ze stonden elkaar echt gek te maken die van mij kan dit al, doet die van jou dat nog niet?! die van mij weegt veel meer! ow die van mij komt al heel lang 's nachts niet meer! Mijn haren gaan daar echt van overeind staan als ik dat hoor!
    Ik let ook echt op dat ik daar niet aan mee doe! heb er zo'n hekel aan! ik snap ook echt niet dat mensen het zelf niet doorhebben als ze zo aan het opscheppen zijn!

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Elk kindje is gewoon anders over een paar jaar zie je amper verschil in ontwikkeling ;) ze komen allemaal op een leeftijd dat ze kunnen zitten, kruipen en lopen etc. dan maakt het echt helemaal niets meer uit wanneer ze het allemaal konden. Dat andere mensen je onzeker maken ken ik wel maar dan andersom mijn meisje is juist heel snel met alles maar dat is ook weer niet 'goed' volgens mensen want ze gaat te snel... pff tis ook nooit goed he ;)... Probeer te luisteren naar je kindje, ze geven zelf heel goed aan wat ze wel willen/kunnen en wat niet...

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    :D:D:D Goed he! Heb een goed geheugen;) Hahaha
    Maare gaan staan! Hallo!! Siem: "Je mag niet zo snel gaan hoor!" Mama heeft net een topic geopend dat je een beetje een traag slakje bent :p:p:p (je weet wie het zegt he;) :p)

6. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Heel herkenbaar.

Mijn dochter is nu net 9 maanden maar kan ook maar net omrollen en komt niet van haar plaats af. Ook heeft ze "maar" 2 tandjes. ..... Ik ben van mening dat ze zich op haar eigen tempo ontwikkeld. Zodra ze eraan toe is gaat ze wel weer een stapje verder.

Verder kunnen Koen en Lotte beiden nog niet zitten.... En ook Koen heeft maar 1 tandje...

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Al zou Jayden nog niet veel kunnen dan nog was ik trots op hem.
    Maakt me echt niet uit wat andere kindjes van rond zijn leeftijd wel al of niet kunnen haha ik ben trots op mn mopke :)

Soms is het idd als een wedstrijdje lijkt het wel van 'die en die kon dat al met die leeftijd' ja dus? ik ben blij dat hij het nu kan haha.

Zo is mijn overbuurvrouw ook.. Haar kleinzoon is 5 weken ouder dan Jayden, ik snap best dat ze super trots is hoor maar ze doet net alsof het een wedstrijdje is wie het meeste kan haha.
    *soms vermoeiend*

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Weer wat lieve reacties! Ben blij dat ik mijn verhaal geplaatst heb, voel me al stukken beter!

Sanjor, lieverd, tuurlijk weet ik wie het zeg! Maar wacht maar totdat ik je in het echt zie!!:x:x:x:x:D;):D;)

Lima, bij jou dus precies hetzelfde! Het is ook zo, ze ontwikkelen zich op hun eigen tempo, maar het is net of dat soms niet eens meer mag. Ze 'moeten' zich maar optrekken aan anderen!
    Bij jou hebben ze dus ook van die lege bekkies nog! hihi! Vind het wel schattig staan! Zijn tandje komt er steeds verder door en het staat zo lief!

Corina, tuurlijk ben je trots op je manneke! En dat ben ik ook!!! Als ik dan net aan het wandelen ben en hij kijkt me aan met die felblauwe ogen en als iemand er dan wat van zegt, dan stijg ik 10 meter de lucht in!:D
    Maar het is dan ook leuk dat je positieve reacties krijgt als je trots bent he!!

Faith, je hebt altijd van die mensen he, die hoog van de toren blazen! Jammer is dat toch! En wow, die moeders bij het cb waren idd lekker bezig!

Kwam net toevallig de wijkverpleegkundige tegen van ons consultatiebureau. Ik heb haar bijna nooit, maar ze is hier in het begin wel geweest. Ze liep hier door de straat en ik was aan het wandelen. Ze sprak me aan en vroeg hoe het ging enz. En toen zei ik dat ik het idee had dat S.iem zich wat langzamer ontwikkelde...
    Toen zegt ze:
    maar hoe kom je daarbij dan?!
    ik: nou omdat ik veel vriendinnen/collega's heb met kinderen van dezelfde leeftijd en die kunnen veel meer...
    zij: ja, dat is lastig, maar je moet absoluut niet bezorgd zijn hoor, hij ligt hartstikke goed op schema. Met ongeveer een jaar 'horen' ze de hele kamer door te tijgeren en het kan ook zijn dat hij dat overslaat.
    Hij kijkt hartstikke helder uit zijn oogjes, ziet er goed uit hoor!!!
    Die komt er wel!

Aaah, zo lief! :)

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahahaha, ooh ja herkenbaar, van die hyena moeders.

Ik had een foto geplaatst op mijn Hyves, van de jongste.
    Toen had hij 2 tandjes ( net een jaar ofzo ), en het eerste wat iemand onder de foto zei ' Heeft hij nog maar 2 tandjes?! '
    *Proest* Ja bedankt hé, vind het zelf ook een mooie foto.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Idd proest...sjonge jonge zeg!!! Wat een reactie!
    Haha, heb je nog gereageerd, zou wel zoiets durven zeggen denk ik...of ik had er neergezet, nee, zijn hele gebit is compleet, ofzo!

11. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Elke kind is verschillend,mijn zoontje van net 9 maanden kan bv al alles,behalve nog alleen loslopen,maar hij heeft weer geen ene tandje,mijn kinderen krijgen pas met 11 maanden hun eerste tandje.

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Pas geleden plaatste ik melding op Facebook dat Jayden kon kruipen, eerste reactie was 'koop maar een riem voor hem'

pfff dat zijn niet de reacties die je wilt krijgen hihi.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Gelukkig heb ik dat in mijn omgeving helemaal niet!
    MAar ons jongste kereltje is ook niet vlot....
    Nog minder vlot als jou mannetje als ik t zo lees!
    Hij kan zelfstandig zitten. (en gaat bijna in de kruiphouding en zelf terug)
    Kan papa zeggen, en heb hem een paar keer mama horen zeggen daarna niet meer!
    Omrollen heeft hij maar een paar keer gedaan daarna niet meer!
    Kan staan maar moet hem vaak nog wel ondersteunen!!!
    Verder doet hij eigenlijk niks!
    Heeft het kiss-syndroom waar hij nu voor behandelt word, dus het komt vanzelf allemaal wel !!!
    Maar laat je vooral niet opnaaien, ieder kind doet het op zijn eigen tempo!!!!

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Goh wat flauw is dat toch altijd, altijd dat ik ben beter, heb meer etc. Wees gewoon eens blij voor een ander, of niet, maar hou op te vergelijken!

Toen ik nog zwanger was had ik een vriendin die was ook
    zwanger en haar hele zwangerschap was ook beter, of juist niet. Net hoe onze gesprekken gingen. Ik kreeg last van m'n bekken, zij veel erger, dus ik had geen recht van klagen. Ik kon geen kaas meer zien of ruiken, zij kon helemaal niks meer eten, dus ik had geen recht van klagen.. Ik was 6kg aangekomen, zij wel 30, dus ik had geen recht van klagen. MiniNooNoo trappelde 's avonds zo lekker, oh haar kindje trappelde de hele dag, zelfs 's nachts. Ik had lekker gewinkeld, zij ook en had ook nog eens een hele zak kleren gekregen, ze wist niet waar ze er mee heen moest zoveel. Nu ik het zo op schrijf lijkt het mee te vallen en alsof het aan mij lag, maar het kwam er altijd op neer dat een gesprek zo werd gevoerd dat het over haar en haar fantische zwangerschap en kindje ging. Goddank heb ik (om meer redenen) de vriendschap beëindigd, ik had nog meer opschepperij na de bevalling niet aan willen horen.
    (er was nog even contact na de bevalling en het ging precies zoals ik verwachtte, haar kindje huilt véél meer, maar lacht ook véél meer, drinkt véél beter, slaapt véél eerder door, krijgt de meeste aandacht van vreemden, is zo vreselijk wijs voor haar leeftijd... blaaaah, het zuigt gewoon weer energie, bovendien ging het niet eens om alleen hun kindje, maar ook om bijvoorbeeld onze banen en huizen.)

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    jeetje, heeft jullie S.iem pas 1 tandje???
    ik heb allang mijn hele gebit, heb zelfs al gewisseld!!!

:D:D:D
    meis, ik vind het zo vervelend he, zulke opmerkingen..
    En jij bent zo relaxed erin en toch kunnen zulke opmerkingen je onzeker maken he??
    Ik ken het wel hoor....
    Nu is elize een rappe (ja, die ligt dus wel tussen de planten in) maar isabella had een ontwikkelingsachterstand, as you know.
    En zelfs dan zijn de opmerkingen niet van de lucht. GROM
    Dus STOM!

Ik vind het zelf ook wel moeilijk hoor, wat je zegt en wat niet. maar ik probeer gewoon eerlijk te zijn (als bv elize iets doet wat andere kindjes niet doen) maar juich net zo hard mee als andere kindjes weer iets doen!

maar weet je waar ik ECHT niet tegenkan?? moeders die doen alsof het hun verdienste is dat kindjes iets wel of niet kunnen. En dan vooral doorslapen *GROM*.
    Haha lekker topicvervuiling, maar ik moest het even kwijt!

kwijlkus voor jullie S.iem, van ons Elize!!!

16. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Zooo herkenbaar! En ook zooo irritant!
    Ieder kindje is toch uniek? Waarom zou je ze vergelijken en het vervolgens inwrijven?
    Gewoon lekker genieten van alle dingen die je kindje al kan, de rest is toch niet belangrijk. Lekker boeiend dat andere kindjes bepaalde dingen al wel kunnen. Sommige mensen hebben het blijkbaar nodig aan te geven hoeveel beter hun kindje is. Dat zegt meer over hen dan over jou.

17. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik vind het soms jammer hoe de snelheid van mijn zoontje andere moeders soms onzeker maakt..
    Dan kroop hij met 6 maanden rond.. en dan kreeg ik de vraag hoe oud hij was.. want hun dochter van 10 maanden deed dat nog niet enzo..

Ik vertelde ze dan altijd dat hun kindje niet langzaam is of wat dan ook, maar Andy gewoon ontzettend snel. en dat hij dus geen goede vergelijking is.
    Dat lucht ze altijd erg op ;)

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ow ik word er ook zoooo ziek van. Onze dochter is 11 maanden en nu begint iedereen te vragen, loopt ze nog niet? Nee dus.. Goh das laat! (is niet zo dat weet ik ook wel) *zucht*

Mijn favo opmerking is dan: ik heb nog nooit een kindje kruipend naar de basisschool zien gaan, dus het zal wel goedkomen!

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou ja! Met 11 maanden lopen meer kinderen niet dan wel!

Trouwens, mijn dochter heeft nog geen enkele tand, ben er erg blij mee i.v.m. de borstvoeding! :D
    En doorslapen doet ze ook nog niet. Dus motorisch is ze wel snel, maar dat is dus niet over de hele linie. Ik vind het prima zo (hoewel, een beetje meer nachtrust... nou ja dat komt wel weer).

20. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    thijs kroop pas met 15 maanden, nou als dat niet laat niet.

Deel Deze Pagina