Het is geen wedstrijdje he!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loesie1982, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
  2. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Vreselijk als mensen zo doen! Ik vind het enorm onvolwassen gedrag, het is duidelijk bedoeld om een ander af te troeven terwijl het inderdaad geen wedstrijd is. Het is gemakkelijk te zeggen dat je je daar niets van moet aantrekken, want het steekt toch wel als iemand zo doet :(

Ik denk dan altijd maar aan mijn eigen situatie. Ik was zelf heel snel met alles als kind. Kruipen overgeslagen en meteen gaan lopen, gebruikte met anderhalf jaar al volzinnen en kon al lezen in de kleuterklas. Mijn man was als kind erg traag en zijn moeder kreeg zelfs regelmatig te horen dat zijn motoriek onvoldoende was. En mijn broer praatte pas heel erg laat, mijn moeder dacht bijna dat hij zwakbegaafd was. Maar we verschillen nu qua ontwikkeling helemaal niets meer!

Op een gegeven moment trekt dat zichzelf recht. Snelle kindjes zijn eerder klaar, maar tragere kindjes komen vanzelf op datzelfde eindniveau. Wat maakt het als volwassene nou nog uit of je zindelijk werd met 2 of met 5 jaar? Of wanneer je jezelf kon omrollen? Het lijkt me pas een probleem als je het huis uit gaat en je jezelf niet kunt omrollen want dan kom je nooit meer uit bed :p Laat zulke mensen maar lekker pochen en gun je kindje een eigen tempo.

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Het mooiste zinnetje vind ik van die collum
    Dat het de kinderen NIETS uitmaakt hoe vroeg/laat ze ontwikkelen of tandjes krijgen

Ik was 2 toen ik ging lopen en daar kan ik me dus niks van herinneren dus al was ik 9 maanden het maakt voor nu niks meer uit.

Mijn dochter loopt nog niet maar heeft wel dr gebit compleet en kan al 3 woordjes .
    Nou en zo zijn er kindjes die al kunnen lopen maar pas later praten of zelfs later tanden krijgen
    We hebben geen kookwekker in ons dat op precies dezelfde momenten ons dingen laat doen

Ook geboren worden gaat niet volgens een kookwekker.
    De een word met 42 weken geboren en mijn meisje met 34 weken

Ik kijk niet naar wat kindjes nog niet kunnen en ben juist trots op de kindjes van mijn familie/ vrienden wat ze weer geleerd hebben.
    Ik vind het nog steeds een wonder dat iets wat 1 cel groot was nu zulke ontwikkelingen doormaakt
    En ik ben elke dag dankbaar als ze smorgens wakker word .
    En als ik dan zie hoeveel ze weer geleerd heeft kan ik alleen maar trots en blij zijn en zo ook voor de kindjes in mijn omgeving.

Deel Deze Pagina