Help.... ik ben mama van mijn tweede zoontje Jayden, maar hij wil nu sinds dag 2 niet in zn eigen bedje slapen.. we hadden de kraamhulplijn gebeld... en deze zei dat het krampjes zijn en dat we hem op onze borst moesten laten slapen vanacht... dit werkt super en ik denk ook wel dat het krampjes zijn... maar nu een aantal nachten verder (vrijwel weinig geslapen)... hoop ik dat ik toch een keertje normaal kan slapen, want op mn borst is lekker warm hoor maar ik slaap toch liever op mn zij en zonder baby in bed.. ben zo bang dat er iets gebeurd.... wat ik ook probeer hij valt niet in slaap in zn bedje of wordt wakker als ik hem erin leg.... muziekje erbij helpt niet, speen niet, vinger niet.. in een kinderwagenbak helpt niet... ik weet het niet meer ff.. ook kruik werkt niet... mijn eerste zoon sliep eigenlijk zonder probleem in zn bedje... dus dit is nieuw voor mij
pppff... Lijkt me inderdaad lastig en ook niet fijn slapen voor jezelf. Heb je met de kruik het bedje voorverwarmd of leg je die erbij? Dat heb ik ooit als tip gekregen bij mijn 1e. Hij viel op de arm in slaap en in bed klaar wakker. Waarschijnlijk vd kou van het matrasje. Dus toen een tijdje zijn bed voorverwarmd... Wie weet helpt het? Of een hand op zijn hoofdje houden tot hij slaapt?
Lastig ja. Maar ik vond het ook altijd heerlijk om met hem op mijn buik te slapen. En soms lag ik op de zij en legde ik hem op mijn arm naast mij. Ging prima! Ik vond het dan ook niet eng. En een goede oplossing hier was om hem op de buik in zijn wiegje (naast mijn bed) te leggen.
ik heb het bedje voorverwarmt met een kruik die haal ik er daarna weer uit.. en in de box slaapt hij overigs prima op zn rug... kan zo een uur slapen in de box... maar in zn bedje niet :S
Heb je een bedje naast jouw bed? Misschien wil hij jullie horen, jullie aanwezigheid voelen? Of anders het bedje van zijn eigen kamer op een andere plek zetten. Heel soms wil dat ook wel helpen.
Mijn dochtertje heeft het met krampjes ook, is dan ook stil op mn borst en onrustig elders... ik gebruik nu sinds 2 dagen Infacol en het gaat een stuk beter! 's nachts idd een voorverwarmd bedje en ik "baker" haar in met een badcape zodat ze zich lekker geborgen voelt, zich niet wakker maait met dr armpjes en het lekker warm heeft. Ze slaapt zo 6 uur achtereen!
ik krijg t vermoeden dat hij mama mist, t is ook wat zo ineens van mama´s warme buik in die grote wereld, bij ons hielp het enorm een gedragen tshirt/nachthemd over het matrasje van t ledikant te trekken, zodat mijn geur in haar bedje was. hebben jullie het bedje in een eigen kamer of op jullie kamer?
Misschien slaapt hij beter in het wiegje van de kinderwagen? Veel geborgener! Eventueel zou je kunnen denken aan een combisleeper, veilig en hij slaapt toch dichtbij jullie. M heeft ook nachten bij ons op de borst gelegen en is haar hele leven een beroerde slaper gebleven ... T sliep en slaapt veel makkelijker. Succes!
tja, onze dochter slaapt nu nog steeds niet in een campingbedje, te groot en vooral te breed, haar ledikantje is ook te breed, dus brullen. zou dit ook kunnen meespelen? ze heeft lange tijd in een wiegje geslapen en slaapt nu in dr ledikantje met dr hoofdje tegen t kopschot boven en een voedingskussen ernaast die ik elke weer dunner maak.
reiswieg ook geprobeerd... ook geprobeerd overdag op bed te leggen daar maar ook dat lukt niet... alleen op ons bed lukt... maar mn vriend slapt supervast... en ben bang dat ie er per ongeluk op gaat liggen... hij slaapt nogal druk met draaien rollen ect
leg hem eens op zijn buik klink mischien heel erg stom maar het helpt zo heeft hij tegendruk. vind je het een eng idee zet de kinderwagen bak bij je bed zo kun je hem in de gaten houden. en voelt hij zich geborgen de kraamzorg zal dit niet aan bevelen omdat ze het niet mogen. fynn was hier net zo als jou zoontje die heeft ook 8 weken!!!! bij ons op de borst geslapen en toen kwam ik tot de conclusie dat hij op zijn buik wilde slapen dat ging goed. nu met ons meisje (zondag 3 weken) herkenden we veel met slapen en zij slaapt dus ook op haar buik
vergeten te vermelden, onze dochter slaapt ook vanaf 5 weken op dr buik, dus dat is ook nog een optie. wat vervelend,wij zijn ook zo aan t zoeken geweest om dr lekker te laten slapen en ik snap je angst in bed, had ik ook
Neem de verschoningskussen, doe daar een hydroluier overheen, of een wieglakentje en leg deze tussen jullie kussens in (op jullie bed). Leg de baby daarop op zijn buik, of op zij en bedek hem met eigen dekentje. Jullie liggen met je hoofden naast hem en dus niet met je lichaam en zult echt niet op hem rollen. Hij hoort jullie hartslag en adem en voelt zich super geborgen.
Ik kan soms met weemoed terugdenken aan de nachten dat mijn zoontjes op mijn buik sliepen. Toen baalde ik ook weleens, maar nu denk ik vaak: had ik maar wat meer genoten van die spaarzame momenten. Snap dat net lastig is, maar je kindje wil lekker bij je zijn. In zijn eigen bedje slapen komt heus wel, echt. En maak anders een cosleeper.
ben zelf geen voorstander van een kind in bed te hebben slapen.. al dan wel voor de privacy, veiligheid en gemak niet.. ik slaap veel lekkerder als ik zeker weet dat mn baby in zn bedje ligt.. dan dat ie uit bed kan vallen, onder deken terecht komt, verplet wordt of veelste warm krijgt... heel lief vind ik het wel.. maar ik durf bijna niet te slapen.. en dat betekend dat ik mijn herstel en rust ook niet echt vind.
de kraamzorg raad dat mij af omdat een verkleedkussen van plastic is en dus niet ademt... mijn zn kan zn hoofd ook niet echt goed optillen nog.. dus beetje eng lijkt me dan om hem op een plastic ondergrond te leggen
Het is ook een eigen keuze hoor, kraamzorg moet zoveel afraden omdat het niet binnen de richtlijnen past, maar je moet je idd goed bij voelen. Mij kon niemand wijs maken dat mijn kind iets zou kunnen overkomen als ik er 10cm naast lig. Moederinstict is daar veel te sterk voor. En je zult uiteindelijk denk ik wel iets moeten, aangezien je kleine baby blijkbaar nog niet klaar voor is om apart van jou te slapen.
ik ben kraamverzorgster en wat wij nog wel eens aanraden is om een shirt die gedragen is dus niet gewassen van jou in de wieg te leggen dan ruikt je kindje ook jou geur en worden ze rustig van
dit raad ik ook aan maar dan met t matrasje van de kinderwagen of wieg dat is ook klein en word geen ''broei'' effect