Hallo Sannever, ik heb ook meegelezen in je andere topic. Ik wil je heel sterkte wensen de komende tijd en hopelijk wordt 2015 een top jaar voor jou en je zoon!
Ook ik heb je oude topic gevolgd. Wat fijn dat je weer terug bent! een moedige stap. Jammer van je huis maar ook das al bijna in orde, dan kun je echt een nieuwe start maken. Hopelijk lukt t met de schadevergoeding.
Ik heb aan een bekende verhuurd,van te voren alles goed doorgesproken.Mijn huis heb ik verhuurd op basis van de leegstand wet dus alles officieel geregeld.Van te voren ook afgesproken wat wel en niet mocht gebeuren bv in huis.De borg heeft hij niet terug gekregen van me,deze was erg laag omdat we aan het begin van het huurcontract ook duidelijke afspraken gemaakt hadden over onderhoud enzo. Ik zou de huurder nog betalen voor overname van de inboedel (mijn eigen meubels weer terugkopen) maar dit heb ik ook niet betaald omdat alles naar grof vuil kan.In het onderstel van de bank zat zelfs schimmel. Omdat dat bedrag niet toereikend was , ik er veel langer over gedaan heb dan gepland en ik er ook huidproblemen en neusbloedingen van gekregen heb ,heb ik contact opgenomen met een jurist.Er werd mij geadviseerd om een schadevergoeding te eisen en om de huurder ook aansprakelijk en verantwoordelijk te houden voor evt gezondsproblemen waar extra kosten aan zitten en kosten die ik kan krijgen omdat hij nog niet uitgeschreven is. Ik heb hem vanavond een email gestuurd hierover...ik ben er nog niet klaar mee...
Jeetje zeg, na alles wat je mee gemaakt hebt, en denkt fijn terug thuis te komen krijg je dit! Wat vreselijk allemaal. Hopelijk komt die huurder er niet makkelijk van af!
Hier nog een meelezer van je topic. Fijn dat je in NL bent aangekomen. Hopelijk wordt het gedoe met je huurder niet een lang en slepend proces en kan je snel weer een beetje genieten. Sterkte en succes!
Er klinkt veel kracht en doorzettingsvermogen in je bericht! Super! Heel veel succes meid! W.b. een juridishe procedure: Heb je foto's gemaakt? Je moet wel bewijs hebben en ook bewijzen dat de huurder het zo bont heeft gemaakt en niet jij achteraf nog.
Wat fijn dat het gelukt is. Maar wat een tegenslag van je huis zeg! 😞 Ik hoop dat je snel je rust krijgt. Sterkte!
Dank je! (En de andere meiden ook natuurlijk). ik heb idd overal foto's van gemaakt,ik had ook nog foto's gemaakt voor ik decwoning ging verhuren dus het verschil is goed te zien. helaas denkt de huurder er anders over en begint hij ook echt vreemd te doen ,hij beschuldigt mij ineens van ontvoering van mijn eigen zoon en nog een paar rare uitspraken mbt werk en inkomen.....het is nog niet voorbij en ik zou zo graag rust hebben zodat ik echt opnieuw kan beginnen...