Het is haar gelukt zelf in te slapen!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge36, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    Hallo mede-mama's! Ik heb de laatste maanden al heel wat topics geopend hier ivm het (in)slaapproblemen van mijn dochtertje. Deze maand wordt ze alweer 11 maanden. Tot op heden gaf ik exclusief BV op verzoek. Nachten waarin ik tot 10x kon opstaan om haar aan de borst te leggen waren geen uitzondering. Moet het gezegd dat ik OP was? Heel vaak las ik hier: het wordt beter. Zodra ze er zelf voor klaar voor is...
    En echt waar: HET KLOPT!
    Wat deed onze meid tot op heden: inslapen enkel en alleen aan de borst, krijsend wakker worden wanneer ik haar in bed legde als ze al sliep, wakker in bed leggen was nog NOOIT gelukt, weigerde een flesje afgekolfde melk door mama en papa, weigerde een tutje,...
    Op aanraden van mijn nichtje die een dochtertje heeft dat 2 maanden ouder is dan ons meisje, heb ik deze week haar avondvoeding rond 18.30u aan de borst vervangen door Nestlé Eerste Stapjes Melk. Geloof het of niet maar ons dametje slaapt van 19u tot 2à3u. Dan drinkt ze nog even aan de borst en slaapt tot 7u. Nog NOOIT meegemaakt. Ook bij de 2 dutjes die ze overdag doet geeft ze aan dat ze mijn niet meer nodig heeft om in te slapen. Wanneer ze moe wordt: slaapzakje aan, knuffel van mama en bedje in. ECHT STRAF! Dus lieve mama's het is echt waar: wanneer je kleintje eraan toe is, gebeurt hetgeen waar jullie al zolang op gewacht hebben. Jullie geduld wordt beloond...nog even volhouden!

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wauwwww super he!! Ik had hier hetzelfde probleem met mijn zoontje. En nu ook sinds een week heeft hij mij niet meer nodig om in te slapen.. Ik heb het gedaan door hem eerst 5 min te laten huilen even kijken bij hem een aai over zijn bol en welterusten wensen en weer weg en dan na 10 min weer terug.. maar dat ik daarna nog terug moest dat is eigenlijk niet voorgekomen.. en ik doe hem nu ook pas na de bv. zijn slaapzak aan en tanden poetsen zodat hij wakker in bed gaat

Toevallig heb ik maandag ook een keer kunstmelk gegeven ook om te proberen of het slapen beter gaat maar ook om te kijken of hij op koemelk nog slecht en onrustig reageert...Daar gelukkig niks van gemerkt maar hij is er helaas niet beter van gaan slapen en wordt 's nachts nog steeds elke 2 uur wakker..

Maar ik voelde vanmorgen wel een kies die net door is dus misschien gaat het nu beter.. we gaan het zien..

3. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Je nachten terug, heerlijk! Maar wat ik me nu afvraag, zou het dan al die tijd aan je BV melk hebben gelegen?

4. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    @mavi: ik ben echt super blij! De volhouder wint dus in ons geval:)
    @bobar: dat denk ik niet. Als ik kolf heb ik nog steeds een 100 à 150 ml per borst. Maar het is een feit dat ons meisje heel snel aan de borst in slaap viel waardoor ze veel te weinig maar zeer frequent dronk. De laatste 2 maanden waren we ook al bezig met slaaptraining: als ze huilde om de 4 minuten er naar toe, aai over de bol, knuffeltje en weer weg. Ik denk dat de combinatie van alles en dat samen met het feit dat ons liefje groter wordt, een goed resultaat geeft. Pas op: ik ben er mij van bewust dat dit elk moment weer kan omslaan door tandjes, ziek te zijn, ... Maar het begin is genomen:)

5. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn!
    Ik moet zeggen dat t met ons zoontje qua slapen nu ook beter gaat, als ik merk dat hij moe is dan doe ik hem in slaapzak en kan hem gewoon wakker wegleggen hij slaapt dan echt zo. Vind t echt knap dat t hem al lukt!

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Fijn zeg! Heerlijk! Geniet er van zou ik zeggen!;)

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Heerlijk!! Geniet er maar lekker van :D

Deel Deze Pagina