Welke slabbetje bij erg knoeien

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ilse73, Sep 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een hele stomme vraag maar wat voor slabbetje gebruiken jullie als jullie kindje eet? Ik heb nu 3 keer een groente/fruit hapje geprobeerd om te oefenen maar zelfs bij die paar hapjes die ze kreeg zit het op haar kleren (ze doet tijdens het kauwen haar vingers in haar mond en smeert het vervolgens aan haar broek of komt het op haar mouw). Ik krijg het dus gewoon niet meer uit haar kleren (gaat hier om wortel en zelfs banaan).

Wie heeft er een tip?

Alvast bedankt

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Banaan geeft echt rotvlekken :(.

Ik gebruik altijd Silly Billyz met mouwen met warm eten en fruit.

Ik heb ook schorten van ikea liggen met mouwen, die vind ik zelf minder fijn maar houden de kleertjes ook goed schoon.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb ook de schorten van ikea. Ze bevallen hier uitstekend, maar ik heb dan ook geen ervaring met de silly billy's, dus ik heb geen vergelijkinsmateriaal. Gewone slabben doen wij echter al heel lang niet meer aan, want dan krijgt onze dochter alsnog vlekken op haar kleren, maar dan op plekken waar het slabbetje er niet voor zit.

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Silly billyz en niets anders. Zijn hun geld echt waard. Wij hadden ook ikea. Maar die lekken op een gegeven moment door. Conclusie nog steeds vieze kleding.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Hier ook Silly billyz, ideaal!

6. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top, dank jullie wel voor de reactie. Waar kan ik die Silly Billyz kopen?

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij veel babyzaken. Ze verkopen ze ook online bij bijvoorbeeld babydump en babypark volgens mij.

Die van Ikea kun je weer waterdicht maken door ze te strijken dacht ik. Ik heb een hekel aan klittenband dus de sluiting van de Ikea-slabben was een grote ergernisfactor voor mij ;).

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik heb van kruidvat 20wegwerp slabbetjes voor €2 ideaal kun je meteen weggooien. Die andere slabbers heb ik ook allemaal geprobeerd leuk, maar op een gegeven moment krijg je ze echt niet meer schoon. Dus hier lekker wegwerp.

9. mamaAnna84

Aug 31, 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Mijn dochter heeft hier ook een handje van, dus heb ik een hele stapel boekjes bij de kinderstoel liggen. Als ze iets anders in haar hand heeft (afleiding) grijpt ze niet meer in haar eten of mond!

10. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Ik heb slabbetjes van de Zara. Daar zit een soort laagje onder, waardoor er geen fruithap door heen gaat. De bandjes gaan soort van kruiselings over de rug om de armpjes heen, waardoor ze goed blijven zitten.
    Verder vinden wij die groene plastic slap met lekbak van de ikea ook fijn, al doen we daar wel een extra slab onder om niet in het nekje te lekken.

Die silly billyz heb ik nog niet geprobeerd.

11. NandaK

NandaK Actief lid

Feb 28, 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zweer bij bibetta slabben! Van duikpakkenstof dus lekken niet door, uitspoelen onder de kraan en zo weer droog. En met opvangbakje scheelt weer rapen.

12. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook, bibetta slap. 1 keer aanschaffen en eindeloos gebruiken. zijn vlgs mij ook niet kapot te krijgen, goed schoon te houden en lekker flexible. en idd dat opvangbakje is idaal en ze zijn nog in leuke hippe kleuren te krijgen ook.
    Het duurde even voodat ik deze had gevonden maar nu wil ik niks anders meer. bij beide oma s ligt er zelfs ook 1.

Heb er zelf 2 in gebruik en doe ze savonds eff in een handsopje hang ze op en de volgende dag weer droog.

Echte een aanrader.

13. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Zou moeten werken volgens de beschrijving, maar bij mij werkte het niet hoor :)

14. Snowy82

Snowy82 Actief lid

Apr 19, 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
  15. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb op internet ook nog even gekeken naar de Bibetta slap maar daar zitten geen mouwen aan en dat zou prettig zijn want die zitten ook altijd onder het eten:)

Ik zal ook nog een blik werpen op die van Ikea

16. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. NandaK

NandaK Actief lid

Feb 28, 2011