Verlaten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door julia80, 20 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.631
    2.405
    113
    Heeft iemand de documentaire ‘verlaten’ op NPO gezien? Hij was uitgezonden op vijf febe, maar ik heb hem net pas bekeken. Ik vond het een erg boeiende maar ook aangrijpende documentaire.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Ja heb ik gezien. Ik ken dat niet, scheidingen. Niet uit het gezin waarin ik ben opgegroeid en ook niet binnen het huwelijk of een eerdere relatie met kinderen. Ik geloof ook niet dat de ander het ooit heeft uitgemaakt met mij... dus totaal niet herkenbaar. Desalniettemin erg indrukwekkend. Ik vond die jongeman zo vreselijk leuk en slim, ik begreep helemaal niet dat iemand hem zou kunnen verlaten. Of die vrouw met dat donkere haar. Maar goed, het gebeurt wel en het heeft grote impact. Ik vond het wel goed om in die belevingswereld meegenomen te worden. Ik merkte dat ik niet geheel zonder oordeel was. Die blonde journaliste zei dingen waar mijn nekhaar van overeind ging staan.

Wat vond jij er aangrijpend/boeiend aan?

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik heb hem ook gezien en het greep mij ook erg aan! Vooral het gegeven dat het je dan zomaar overkomt. Je komt thuis en je partner zegt: ik ga, ik heb een ander. Ik kan mij helemaal voorstellen dat het een rouwproces is die éxtra lastig is omdat bij een overlijden de liefde blijft maar nu de liefde stopt (in elk geval van één kant) Overigens vond ik het wel knap van Suzanne Rethans dat ze zo open was. Ze heeft toch veel mensen pijn gedaan en heeft uiteindelijk zelf ook veel pijn gehad van de breuk met Peter (vreselijke vent overigens) Vooral dat ze aangeeft dat ze tot op de dag van vandaag niet weet of het dus een goede keuze is geweest (zeker richting haar kinderen)

En die oudere man, die huisarts is gewoon overleden he :(

lies276 en pippa26 vinden dit leuk.
  4. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Vond het heel heftig en helaas erg herkenbaar.
    Een rouwproces, dat is het inderdaad. En daarnaast een gigantische klap voor je (zelf)vertrouwen. Knap van deze mensen dat ze aan deze documentaire hebben meegewerkt.!

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ik heb het ook gezien....helaas hier ook heel herkenbaar.....een rollercoaster aan gevoelens en absoluut een rouwproces.

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.631
    2.405
    113
    Het is mij nooit zelf overkomen en ik heb het ook niet van dichtbij gezien. Maar het zette mij wel aan het denken over wat nou belangrijk is in een relatie en in het leven. En ik vond het aangrijpend om te zien wat voor een ontzettende impact het heeft op je hele ik als je zo wordt bedrogen en verlaten.

pippa26 en Hopsatee vinden dit leuk.
  7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb het ook gezien. Ik denk dat veel mensen die iemand anders verlaten, niet beseffen wat ze een ander aandoen.

lies276, julia80 en Hopsatee vinden dit leuk.
  8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Zag haar ook bij Jinek het verhaal vertellen. Maar het idee dat je kinderen je gaan haten en je ze niet meer elke dag zult zien, is toch genoeg om niet weg te gaan? Dat gevoel overheerst bij mij...

lies276 en Hopsatee vinden dit leuk.
  9. Hopsatee

Vooral omdat haar nieuwe vriend duidelijk geen kinderen wilde. Dat is dan toch niet te doen?

10. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha ja met het idee “hij draait wel bij als ze er eenmaal zijn, want hij houdt van me”... dat viel tegen.

11. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik voelde gewoon het verdriet van die jonge moeder met 2 kinderen.
    Hoe ze daar zat tussen de verhuisdozen.
    Alles kwijt, terwijl ze niet in de gaten had dat haar huwelijk zo belabberd was dat haar man zijn heil bij een ander zocht.
    Hij inmiddels opnieuw papa en helemaal happy en zij intens verdrietig en druk bezig om weer enigszins houvast in haar leven en dat van de kinderen te krijgen.

12. Hopsatee

Ja beetje verkeerd gedacht he. Uiteindelijk zit zij op de blaren. Nou ja en de kinderen uiteindelijk. Ik weet overigens niet wat de juiste oplossing wel is hoor, ik ben ook niet voorstander van in een ongelukkige relatie blijven maar tjee, ik weet ook niet of ik zomaar m’n hart zou volgen..

pippa26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina