Onze dochter is bijna 7 ze heeft met zindelijk worden wat problemen gehad met poepzindelijk maar daar is daarna goed gegaan. maar ze heeft vaak periodes dat het mis gaat. Daarna is ze zich er wel van bewust. vandaag weer, ze speelt bij vriendinnetje waar ze heel vaak komt en heb haar daar ook vaak genoeg naar de wc zien gaan. Dus daar ligt het niet aan. Maar het is niet alleen als ze daar gespeeld heeft, laatst ook in de speeltuin. ze eet prima, vezelrijk, drinken kan beter maar ze poept ook vaak prima op de wc. ze zegt zelf dat ze het niet aanvoelt…maar toch heeft ze momenten dat het wel goed gaat. wat zou het zijn? Toch niet aanvoelen, of te druk bezig… wat kunnen we er mee
Hier staat veel info. https://www.ggdbzo.nl/app/uploads/sites/2/2021/08/Broekpoepen.pdf Ik ken ook een kind die dit rond dezelfde leeftijd had. Was een combinatie met te lang ophouden en te weinig tijd nemen. Is rond eind 7e geloof ik afgenomen. ( vriendje van onze zoon) Ik hield er rekening mee als hij hier speelde.
Bij mijn dochter stopte het ook pas toen ze ruin 7 was. Een combinatie van te intensief spelen bij anderen, er niet aan denken (ADD) en het niet goed voelen door haar hypermobiliteit. Dat heeft ook invloed op de kringspier. Ze is nu 10 en het gaat heel soms nog mis, 2x per jaar ofzo.
Ik zou contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de kinderarts. Zou er in ieder geval niet mee door blijven lopen want je dochter kan er ook onzeker door worden. Kinderen doen het niet expres. Onze zoon heeft ook probleem met zijn zindelijkheid, poepen gaat goed, maar heeft vaak plasongelukjes (hij is 6). We zijn nu eindelijk onder behandeling bij de kinderarts en onze zoon heeft medicatie gekregen om te proberen (hij heeft een overactieve blaas). Ik ben blij dat we doorgepakt hebben.
Drinken is echt heel erg belangrijk. kinderarts ook een goed idee. Zeker om obstipatie uit te sluiten