wie heeft er goede tips, MISSELIJKHEID

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ramona001, Apr 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Hey allemaal

wie kan er mij goede tips geven voor de misselijkheid....
    Ik ben namelijk ZOOOO ziek :( ik spuug echt de hele dag door
    zorg ook dat ik lichte dingen eet, lekker thee, fruit maar ik houd het gewoon niet binnen
    Voel me helemaal BLEGH heb nergens zin in maar heb wel een zoontje van 2 rondlopen vind het zo sneu voor hem

Wie weet wat echt kan helpen dat je, je niet zo ziek voelt.

groetjes Ramona

2. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Hallo Ramona,

Wat vreselijk voor je zeg :( hoe lang zit je nu in je zwangerschap (ik zag geen banner onder je bericht staan).

Ik ben zelf ook weken lang achter elkaar misselijk geweest, blehhh was vreselijk! Niet zoveel overgegeven als jij alleen, dat klinkt echt kl*te! Wat bij mij even hielp was het drinken van kleine slokjes cola (werd mij destijds ook geadviseerd door de apotheek). Ook zou gember wel helpen bij sommigen (je kan daar bijvoorbeeld thee van trekken).

Ik zou wel even in de gaten houden of je niet uitdroogt door al dat overgeven, toch even de huisarst of vk inschakelen anders. Sommige mensen krijgen een zetpil van de huisarts, wat erg goed kan helpen. Bah, echt vervelend voor je! :( Bij mij is het na ongeveer 3,5 maand weggegaan, de eetlust is weer redelijk terug en voel me steeds lekkerder in mijn vel....het komt echt goed meis, maar de hele dag misselijk zijn is zeker geen pretje, I know!! :( Heel veel sterkte en houd jezelf in de gaten!

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid ik ben ook weken ziek geweest begint nu wat beter te worden zo nu en dan alleen nog vlagen misselijk. maar overgeven heel af en toe nog.
    maar thee drink je las ik nou dat werkte bij mij averechts!
    ik moest daar zo van overgeven dus neem geen thee. neem idd soms wat slokjes cola. frisse fruitdrank dronk ik wel. zeven up ging ook redelijk.
    en ik at gewoon brood had ik overgegeven dan at ik 1 extra zodat ik zeker wist dat mijn kleine wel genoeg kreeg. er blijft altijd iets inzitten qua voeding. en goed blijven drinken.
    nam elke avond een vitamine pil van vsm daar zit vanalles in dan had ik dat in ieder geval binnen. succes met je zwangerschap. erg vervelend zo ziek zijn!

liefs

4. Martha81

Martha81 Actief lid

Mar 3, 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    hoi

ook ik ben erg misselijk.
    Wat goed helpt en echt niet schadelijk is, zijn domperidon zetpillen.
    kun je gewoon bij een drogist krijgen en die werken echt heel goed!!
    Heb ze bij mijn eerste 2 zwangerschappen van de huisarts gekregen, maar je kunt ze dus ook gewoon bij een kruidvat ofzo krijgen.
    Succes!

5. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

Nov 18, 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Wat ik je zeker wil adviseren is om echt niet te lang te wachten met naar de dokter te gaan. Ik zou zelf niet zomaar een zetpil van de drogist proberen zonder doktersadvies. Ikzelf was bij mn eerste en ook deze zwangerschap ontzettend misselijk en heb veel gespuugd. Bij beide keren heb ik van de huisarts Emesafene voorgeschreven gekregen. Gewoon een pilletje waar je er 1 of 2 per dag van moet slikken. Het hielp mij enorm en was ook dit keer blij dat ik het kreeg, omdat ik ook een meisje van 3 heb rondlopen, en ik werkelijk niks kon. Ik kon dr niet eens naar de peuterspeelzaal brengen.

Cola verlicht inderdaad, kleine slokjes nemen en 's ochtends in bed beginnen met iets lichts te eten voor je opstaat. En echt rustig aan doen.

Succes, ik hoop dat het snel over is!!

Lfs Manon

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben tot 22 weken ziek geweest en wat bij mij hielp waren de granules van VSM, ik weet alleen niet of ze nog te koop zijn

7. Martha81

Martha81 Actief lid

Mar 3, 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    die zetpillen waar ik het over heb zijn volkomen onschuldig.
    ik werk zelf in de gezondheidszorg heb er dus wel iets verstand van.
    ook heb ik dezelfde zetpillen voorgeschreven gekregen bij beide vorige zwangerschappen omdat ik werkelijk niks binnen hield!
    En als ze echt gevaarlijk waren kon je ze inmiddels ook niet bij een drogist krijgen ga ik van uit.

Share This Page