Van onzekerheid af

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door draakje22, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hallo dames,

Mijn vriend en ik willen graag een eerste kindje, echt heel spannend en een enorm grote stap! Ik ben net 22 geworden en misschien daardoor ook extra onzeker. Ik weet echt niet wat ik allemaal moet/kan verwachten. Ik heb op een aantal forums gelezen dat sommige vrouwen na het verwijderen van de spiraal meteen zwanger zijn. Dit is dus bij mij niet zo..helaas

Na een onzekere maand heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan, helaas negatief. Een maand geleden is mijn spiraaltje eruit gehaald, ik heb deze maand 3x een bloeding gehad van 3 dagen en ben soms echt niet te genieten. Ik kan om het geringste beginnen te huilen of enorm uit mijn slof schieten bah. Het zal wel te maken hebben met dat ik deze week weer ongesteld was. Gister was mijn laatste dag en ik hoop ook dat dit voorlopig zo blijft! Voor de zekerheid dus vanmorgen toch maar een test gedaan, omdat ik zoveel dingetjes voelde die ook wel op een vroege zwangerschap lijken. Maar was dus negatief. Jammer, maar ben blij dat ik nu even van mijn onzekerheid af ben. Ik hoop echt ontzettend dat mijn cyclus vanaf nu wat regelmatiger word en dat we nu echt kunnen beginnen met klussen.

Als mijn cyclus zo onregelmatig blijft, moet ik toch naar de huisarts al durf ik dit niet goed omdat ik nog best jong ben en ik ben echt heel bang dat mijn huisarts onze zwangerschapswens uit mijn hoofd wil praten. Ook ben ik erg benieuwd naar hoe mijn ouders gaan reageren. Mijn ouders weten niet dat mijn spiraal er uit is en ik weet ook niet zo goed of ik dit wel moet vertellen. Ik weet nog echt niet wat ik allemaal moet verwachten, ik vind het zo spannend!

Graag jullie reacties:)

2. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!

Ik snap je helemaal! Mijn vriend en ik zijn 24 en nu een paar maanden bezig met zwanger worden. Eerste maand na stoppen met pil mezelf helemaal gek gemaakt. Precies met dezelfde dingen bezig als jij wat zal de dokter zeggen als ik daar heen moet wat gaan mn ouders vinden wat zullen vriendinnen zeggen. De maand erna heb ik het er met mn vriend over gehad en hij zei ook van joh t onze keus en we weten allebei zeker dag we graag jong ouders willen zijn. We zijn er n klaar voor dus het maakt niet uit wat ze ervan denken.

Ik ben dst helemaal met hem eens maar kan er helaas nog niet zo makkelijk over denken. Mn ouders en vriendinnen zijn belangrijk voor mij maar kijk nu wel meer uit naar de reactie van hun.

Mijn tip dus: probeer t allemaal los te laten en ga lekker genieten van t zwanger worden want dat is harstikke bijzonder!!

Succes en hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Draakje, vergeet niet dat je lichaam nu een eigen cyclus moet krijgen en je ook aan het "ontpillen" bent..dit zorgt voor "zwangschapskwaaltjes"
    Erg vervelend maar het hoort er helaas bij!

Succes!!

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

De term "ontpillen" heeft helaas ook betrekking op spiraaltjes. De spiraal geeft namelijk langzaam hormonen af, die ervoor zorgen dat je niet zwanger kunt worden. Dus wat de pil ook doet, alleen zal de werking net iets anders zijn. Die hormonen zijn de boosdoeners: jouw natuurlijke hormoonhuishouding wordt helemaal in de war gemaakt. Op het moment dat die hormoontoevoer stopt, dus als het spiraaltje verwijderd is, moet je lichaam als het ware een reset maken. Het moet zelf een cyclus gaan opbouwen en de hormoonhuishouding zelf gaan regelen. Bij sommige vrouwen duurt dit enkele maanden, bij anderen soms tot een jaar! Dat is ook de reden dat een huisarts doorgaans pas een verwijzing voor een gynaecoloog afgeeft na een jaar proberen. Tenzij vrouwen bijvoorbeeld helemaal niet ongesteld worden of pijn hebben o.i.d.

Dus, zoals al eerder werd gezegd, hoe moeilijk ook meid, je zult geduld moeten hebben. Eén ding is zeker: je kunt nu niet op je lichaam vertrouwen. Je lichaam kan je lelijk voor de gek houden in dit stadium.

Ik hoop natuurlijk voor je dat het snel raak is, maar probeer realistisch te blijven om jezelf teleurstellingen te besparen.

Succes hoor!

Groetjes Patricia

5. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Mijn vriend en ik denken er precies zo over, mijn vriend is bijna 25 en we willen allebei al zo lang een kindje ik was volgens mij 15 toen ik al graag zwanger wilde worden! Gelukkig heb ik dat toen uit mijn hoofd kunnen zetten, maar nu kriebelt het zo erg! Ik heb mijn 2 beste vriendinnen over onze plannen verteld, zij waren gelukkig erg enthausiast en vertelden dat zij er stiekem ook wel eens aan zaten te denken. Dit stelt me wel gerust, maar mijn vader vind mijn carière ook erg belangrijk. Ik vind dit niet belangrijk, ik heb een diploma doktersassistent en dat vind ik prima, mijn vader had liever gezien dat ik net als mijn vriendinnen nog HBO zou doen maar dit heb ik geprobeerd maar dit paste niet meer in mijn levensfase en daardoor was ik niet echt gemotiveerd. Vandaar dus ook mijn zorgen, mijn moeder daarintegen is denk ik wel enthausiast maar toch erg spannend. Zijn jou ouders op de hoogte van jullie kinderwens?

Ik zie in je banner dat je al 8 dagen overtijd bent! wat spannend zeg! Ik hoop dat alles goed gaat en dat je ongesteldheid uit blijft.

Ik wist niet dat het ontpillen zoveel klachten met zich mee kon brengen bah, daar heeft de gynaecoloog niets over gezegd.. Hoop dat het snel overgaat, herken mezelf soms niets eens meer..

6. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ontpillen kan vrij lang duren, en je kan pas bij een HA terecht na een jaar 'oefenen'. Het is echt afwachten.....

Succes met zwanger raken!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohja,vergeet ik bijna te vragen je zegt;

Als mijn cyclus zo onregelmatig blijft, moet ik toch naar de huisarts al durf ik dit niet goed omdat ik nog best jong

Je hebt vorige maand pas je spiraal laten verwijderen dus snap niet zo goed dat je huisarts dit zegt?
    Een normale cyclus kan wel 4-5maanden duren..(helaas)

Ook zeg je;
    Ik wist niet dat het ontpillen zoveel klachten met zich mee kon brengen bah, daar heeft de gynaecoloog niets over gezegd.. Hoop dat het snel overgaat, herken mezelf soms niets eens meer..

Waarom loop je bij een gynaecoloog?

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Melanie, denk dat de gynaecoloog haar spiraal heeft verwijderd. Niet alle huisartsen plaatsen/verwijderen dit.

TS, ontpillen is een vak apart. Geeft een hoop klachten die lijken op zwangerschaps verschijnselen. Op jouw leeftijd zal je 9 van de 10 keer echt na een jaar zelf geprobeerd te hebben, doorverwezen worden naar de gynaecoloog voor onderzoeken.

Heel veel succes.

9. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Als jullie 100% voor een kindje willen gaan, zou ik me absoluut niet druk maken over de reacties van anderen. Het is jullie beslissing, als anderen daar een andere mening over hebben is dat hun probleem. Ik snap wel dat dat niet zo makkelijk is, maar dat komt vanzelf.

En wat de rest al heeft gezegd, het duurt helaas even voordat je lichaam zelf alles weer opgepakt heeft na het gebruik van anticonceptie. Sommigen hebben geluk en zijn meteen zwanger, anderen hebben hier langer voor nodig.

Succes en vooral veel plezier de komende tijd!!

10. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Zit zelf een beetje in dezelfde situatie. Wij lopen alleen al bij een gyn omdat het allemaal niet lukt.
    Ben zelf 22, wij zijn al bezig vanaf mijn 20e, na anderhalf jaar zijn we naar de HA gegaan, en die reageerde niet negatief gelukkig. We waren al een keer eerder geweest, en toen zeiden ze dat we nog maar even moesten wachten. Maar na 1.5 jaar zelf proberen wilde ze ons wel doorsturen. (In die 1.5 jaar zit het een half jaar ontpillen).

Denk dus dat de huisarts wel mee zal vallen. De gyn was bij ons iets moeilijker (ze wilde ons wel helpen maar gaf nog wel even de opmerking dat ze me toch wel heel jong vond). En in mijn omgeving heb ik gewoon tegen de meeste mensen nog niks gezegd. Als ik eenmaal zwanger ben merken ze het vanzelf.

Succes, het is moeilijk. Ik heb mazzel gehad dat iedereen het gelijk acccepteerd, weet ook dat dat niet overal zo is.

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hallo,

Ik was 21 toen ik naar de huisarts ben gegaan, omdat het na anderhalf jaar niet wou lukken.. Gewoon doorverwezen naar een gyn. zonder probleem..

Op mijn 22e ben ik gelukkig moeder geworden..

Nu zijn we 'bezig' voor een 2e (nu 23 jaar), en heb ik weer van die cyclussen, zit nu op dag 69 en ben al jaren niet meer aan de pil..

Ik zou me trouwens niet zoveel zorgen, bijna alle vormen van anticonceptie nemen het van je lichaam over en nu moet je lichaam het zelf doen.. Dus de eerste paar maand ben je gewoon een hormonenbom, die dan wel en dan niet bloed en die continu het gevoel heeft dat ze zwanger is!

Dat is idd rot:(, maar ik zou het eerst afwachten, tot een jaar is het nog normaal en hoef je niet langs een huisarts (zolang duurt het trouwens niet voordat je lichaam weer op orde is gelukkig:)), tenzij je zoveel bloed (dat had een vriendin van mij) dat je bloedarmoede krijgt.. Of andere nare klachten..

Gr.
    Carlien

ps. een aantal leuke (nuttige) sites om te lezen;):
    - www.zwangerineenwip.nl
    - Elsevier.nl - Gezin - Goede seks vergroot kans zwangerschap
    - 9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby!

12. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik ga er even vanuit dat je het tegen hebt klopt dat? :D
    Ik was er inderdaad ook erg vroeg bij en ook rond die leeftijd dat ik al graag een kindje wilde maar inderdaad in kunnen zien dat dat toch niet echt een goede timing was haha daarna ben ik zelfs na mn eerste opleiding nog een dansopleiding gaan doen waardoor we uiteindelijk eigenlijk " nu pas " bezig zijn.

Mijn ouders willen ook erg graag dat we een goede baan hebben en aan onze carriere denken en dat soort dingen maar ik weet gewoon zeker dat we de goede keus maken nu! Mijn ouders reageerde zelfs oo de zwangerschap van een vriendin van mn zus ( zoo.. Snap je t nog :p) " ja tegenwoordig word iedereen maar meteen zwanger zodra ze klaar zijn met school " toen ik dat hoorde had ik echt zoiets van oeps! Dat gaat nog wat worden als we t gaan vertellen haha

Maar ik ben inderdaad 8 dag overtijd! Ik wordt echt gek van mezelf en lan dat wachten af en toe echt ff niet meer aan. Ik test nog steeds negatief en vanmorgen maar even de dokter gebeld wat ik ermee aan moet.. Ik mag maandag een plasje inleveren en dan doen ze daar nog eens een test maar ja.. Waarom zou die daar wel ineens posi worden denk ik dan.. Ik blijf mezelf maar vertellen geen bloed is goed en heb gelukkig een paar super leuke meiden hier op t forum waar ik alles aan kwijt kan haha

13. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ja ik had het inderdaad tegen jou in mijn eerdere berichtje:), laat je het me even weten hoe je test is vandaag en wat de huisarts zegt? Ik vind het echt spannend voor je!

Ik heb afgelopen dagen nog steeds bloed verloren echt heel vreemd, het is alleen maar van dat oude bruinige bloed. Het begint smiddags. En heb aan een tampon per dag genoeg en savonds ben ik er weer vanaf.. Ik snap er niks van, mijn lichaam is echt raar..

Bedankt voor al jullie reacties. Waardeer het zeer en ik kan er echt wat mee, ik ben nu weer eens stuk rustiger, mijn vriend was gister jarig en we hebben echt een super romantische avond gehad samen, voel me nu echt nog zekerder van onze plannen en het kan me ook niks meer schelen van wat iedereen zegt, de meeste mensen worden blij van babies haha! Vorige week heb ik met de assistente van de gyn gebeld en zei zij dat als ik over een maand nog zo onregelmatig ongi ben dat ik dan even langs mag komen.

|Mijn spiraaltje is bij de gyn geplaatst en verwijderd. Ik durf niet naar mijn huisarts omdat ik de spiraal maar 5 weken gehad heb. Miss vind ik het daarom wel zo gek dat ik zo onregelmatig ongesteld ben.. Maargoed eerst maar afwachten tot deze bloedingen stoppen, of van de week weer even bellen met de gyn.. haha ik weet het niet. Ik ben gewoon bang dat ik geen eissprong heb.. Zou zo'n ovulatietest wat zijn. Volgens de normale gang zou ik komen weekend een eisprong moeten hebben. Als ik niet weer ongesteld word..

14. Skip

Skip Actief lid

13 dec 2012
    238
    0
    0
    Kapster
    Hoofddorp

Hier het zelfde wij zijn voor de 2 de bezig en nu poging 8 en heb in Jan mijn spiraal laten verwijderen mijn cyclus is nog prut maar ik ben tussen de 28 en 38 ongeveer ben nu uitgaan van 28 dagen omdat 38 pas 1 keer is voor gekomen ben nu 4 dagen overtijd en ben heel moe borsten heel gevoelig en jeuk en prikkelbaar maar test negatief dus ik wacht nu nog een week met testen ander de ha in Jan mogen wij een afspraak maken bij de gyn !

15. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161

No probs :)

16. Tallie88

Tallie88 Lid

20 nov 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst MOET ik even zeggen dat ook ik 22 was toen ik gepland zwanger raakte van onze eerste. Alleen maar positieve reacties en waarom ook niet? Als jij 22 bent, een stabiele relatie en een stabiel leven hebt, dan zie ik totaal niet in waarom je 'te jong' zou zijn. Er zijn mensen van in de 30 met een kinderwens en géén stabiel leven/relatie ;) En wat betreft je ouders, ik ken je gevoel maar die van mij waren buiten zichzelf van vreugde, ook zij weten dat het goed zit in ons leven - ongetwijfeld weten jouw ouders dat ook, daar ben je ouder voor :D

Mijn zoontje is dus geboren toen ik 23 was en nu, 16 maanden later, ben ik in verwachting van nummer 2.

Na de geboorte van mijn zoontje heb ook ik een Mirena laten plaatsen, deze is 18 oktober verwijderd door de gyn (draadjes kwijt, etc.). De vraag was twee dagen later of het een nabloeding of een start van een cyclus was. Uiteindelijk het laatste, raakte minder dan twee weken erna zwanger.
    Het is dus niet altijd zo dat je lichaam de effecten van het spiraal kwijt moet, maar dit is, je hebt het nu wel gehoord, ook vaak wél aan de orde ;)
    Het zal me niets verbazen als jouw hormonen nu gewoon even een spelletje met je spelen en momenteel hard bezig zijn om de juiste balans in je lichaam weer te vinden. Hoe dan ook, bedenk je dat één maand onsuccesvol klussen niet betekent dat het een jaar gaat duren ;)
    Probeer daarom plezier te houden en er (ik weet het, zo moeilijk gedaan) wat afstand van te nemen ;)

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ Draakje22
    Spannend dat jullie voor een kindje gaan! Mag ik vragen of je de pil of iets anders gebruikte voordat je je spiraaltje kreeg?
    Ik zou het even aankijken allemaal als ik jou was, 5 weken is niet erg lang maar het is genoeg om je lichaam even in de war te brengen. Probeer lekker te genieten van de feestdagen en er niet mee bezig te zijn. Uit ervaring weet ik dat door spanning je ook zomaar een dag kan bloeden.
    Je bent nog jong en je hebt nog tijd genoeg. Al weet ik zelf ook wel dat je, als je ervoor gaat, het NU wil. Geduld hebben dus, er zit niks anders op! (al hoop ik voor je dat je snel zwanger raakt hoor ;)

Ow ja: slik je al foliumzuur?

18. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    We proberen ook zoveel mogelijk van deze tijd te genieten, hoe lastig dit soms ook is. Ik ben zo vaak bang geweest dat ik geen kindjes kon krijgen, geen idee waarom maar heb altijd een raar voorgevoel. Maargoed dat terzijde. Ik gebruik vanaf mijn 15e de pil, veel verschillende soorten. Op mijn 18e een spiraal, deze is na +/- 5 maanden verwijderd ivm aanhoudende buikklachten (prikkelbare darmen) hierna weer diana 35 pil. Buikklachten waaren toen verdwenen. Daarna nuvaring 1 jaar gebruikt. Toen begonnen mijn buikklachten weer. Een maand gestopt met alle hormonen omdat ik dit zat was en dacht dat mijn buikklachten van de nuvaring kwamen. Dit was aan het begin van dit jaar, wij waren toen nog niet aan een kindje toe. Eerst hebben we het toen met condoom gedaan, maar dit was niet zo bevordelijk voor onze relatie dus hebben we toen 1x onveilig gevreen waarna ik een morning afterpil heb ingenomen. Hierna weer aantal maanden met de pil begonnen en vervolgens kreeg ik een spiraal die na 5 weken verwijderd is omdat wij een kinderwens hebben.

Een hele geschiedenis dus. Ik ben nooit te spreken geweest over al die hormonen in mijn lijf en was daarom altijd zo wispelturig. Zoals mijn moeder altijd heef tgezegd dacht ik tja je moet toch wat om niet zwanger te worden. Maarja nu wil ik het juist wel heel graag! Ik ben zo benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan! Ik heb als het goed is komend weekend een eisprong, volgens mijn berekening haha. Zo'n ovulatietest hoe werkt zoiets? Geeft dat ook precies aan welk moment je vruchtbaar bent? Wat moet ik doen als zo'n test aangeeft dat ik helemaal geen eisprong heb?

Ik ben een week voor mijn spiraal verwijderd werd begonnen met foliumzuur goed he! haha ik slik ook vitaminepillen voor een regelmatige menstruatie, theunisbloem nogwat..

Ik ben steeds zo moe bah ik kan de hele dag wel slapen volgens mij en heb nergens meer zin in sorry moet even klagen :( werk fulltime en het huishouden blijft er nu steeds bij, echt niks voor mij!

Toen ik even een tijdje van de pil af was had ik gewoon een regelmatige cyclus trouwens.. Ik weet het niet meer, het wachten is zooo lastig, maargoed gelukkig hebben we komende tijd allemaal leuke dingen in de planning, jammer dat ik steeds te moe ben om van de bank af te komen.. Iemand tips om wat minder moe te zijn?

Jullie ook vast hele fijne feestdagen toegewenst! :)

groetjeess

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Poeh, zo te lezen heb je een hele geschiedenis met pillen en spiraaltjes. Het is niet vreemd dat je lichaam nu even tijd nodig heeft om een eigen weg hierin te zoeken. Hoe zo'n ovulatietest werkt weet ik niet precies (ben zelf nog aan de pil) maar als ik jou was zou ik daar even mee wachten en kijken hoe je cyclus er straks uitziet. Dan weet je misschien ook beter wanneer je zo'n test kan gebruiken. Volgens mij is het de bedoeling dat je rond je eisprong zo'n test gebruikt. Nu weet je nog niet wanneer die is.

Als je veel bloedt dan ligt het misschien aan je ijzergehalte in het bloed?

Deel Deze Pagina