Rechts onder in het blauwe balkje naast de klok heb je een logo van de beveiliging. Daar springen steeds (om de 2 sec) iritante ballonnen omhoog met security warning, naar enkele ogenblikken hoor ik een soort sreeuwende kat en komt er meer in beeld. Je kunt ergens op klikken om je pc beter te beschermen. Als ik dat doe moet ik ergens voor betalen. Alles is in het engels. Hoe haal ik dat weg van mijn pc?
Als ik er met de muis boven sta heet het malware protection. In de ballon die omhoogspringt staat: malicios program has been detected. Click here to protect your computer. Heel irritant en ik krijg het maar niet weg.
Je schreef dat je erop had gelikt en op een Engelse site kwam. Hoe heet het product dat daarop staat aangeprezen? Laat anders even een anti adware/spyware programmatje draaien. Een goede is Ad-Aware. (Even Googlen op adaware en je vindt de gratis download op verschillende sites.)
Nu heb ik wat van die programma's opgehaald. Hij zet ze ook op de pc maar wil ze niet " afspelen " Dus het probleem is er nog.....zucht.....wie weet raad..............
Hij blokeerd gewoon de progamma's die ik wil openen mbt tot virus scan. Ook schijfopruiming word geblokkeerd door dat ballonetje.
Kun je nog bij je map software? Menu, controlepaneel, programmas? Zoek daar eens of dit programma ertussen staat. Hier nog hulp in het engels: Know How to Remove Malware Protection Fake Permanently!
Probeer het eens op te starten in de veilige modus van Windows. (Windows opnieuw opstarten en F8-toets ingedrukt houden.)
Nou ik kon dus niks meer. Alle programma's waarmee je eventueel het virus zou moeten kunnen opsporen werkte niet meer (systeem herstel, software toevoegen/verwijderen tot paint aan toe) Hij gaf als ik iets wilde openen steeds de melding dat dat desbetreffende programma een virus was. Zelfs hulp op afstand werd geblokkeerd. Erg hardnekkig dus. De oplossing bleek (na uren proberen) een online (gratis) virusscan van microsoft. Die heb ik vannacht laten draaien en die had hem zo maar verwijderd. Zelfs de scan die ik hier op de pc heb staan liet hij niet toe.