ipv dramatisch doen, kun je ook altijd gewoon hetzelfde merk kopen.. en als die er niet meer is en je koopt een andere, dan kun je toch kijken hoeveel druppels je moet geven? en een keer iets meer is helemaal geen ramp.
niet alle verpakkingen en merken hebben de nieuwe dosering al goed aangepast. Teveel vit D kan wel schadelijk zijn. Je moet 10 ug geven en het was eerst 5 ug. Zelf even uitrekenen dus of de leverancier bellen.
Per verpakking/merk staat toch wel aangegeven hoeveel je er van moet geven/nemen? Vergelijk bijvoorbeeld eens verpakkingen multi-vitamines.. Daarin zit van elke vitamine vaak ook verschillende hoeveelheid in het tablet/capsule
10 mcg betekent natuurlijk niet altijd 10 druppels natuurlijk. Niet echt bijdehand als ze 10 druppels adviseren bij het CB Ik heb trouwens nooit gehoord van het CB dat het advies van 5 mcg naar 10 is gegaan, maargoed dat had ik hier wel gelezen En bij de Etos kletsen ze ook maar wat; tegen mij zeiden ze dat de waarschuwing op hun eigenmerk vit D 'niet geschikt voor kinderen jonger dan 1 jaar' een drukfout was, wat gewoon niet waar bleek te zijn, omdat er een allergeen in zit.
Bij de cb-lijn vertelden ze dat het standaardadvies 10 µg per dag is, bij minder dan 500cc opvolmelk. Heb het ook nog even bij de frisolijn nagevraagd of dat altijd zo is en of ze dan niet te veel krijgt op een dag, omdat ze nog wel op zo'n 400cc per dag zit. Dit maakte niet uit omdat de bovengrens van vit. D vele malen hoger ligt, dan die 10 µg per dag bij minder dan 500cc.