Hallo, Ik probeer al een tijdje een leuke naam te verzinnen die voortkomt uit 2 namen (oma's) voor een meisje en 2 namen (opa's) voor een jongetje, maar ik vind het erg lastig. Als jullie met de mannen namen een leuke meisjesnaam kunnen vinden of andersom mag dat ook. Heb weinig inspiratie, hebben jullie misschien ideeen? Voor meisje: Annet en Wies Voor jongetje: Marinus en Lex Ben benieuwd
Annewies (kan heel goed vind ik) Nettie Lieset (mooi! Heeft meer de klank van beide) Lexie Lexus (niet zo mooi helaas) Mare Mex (leuk!) Ties Zoiets?
Flynnie11 bedankt voor je reactie. Ik vind het erg lastig. Lieset vind ik wel leuk en Mare ook, maar de andere namen zijn niet echt mijn smaak. Ik hou van de I of Y klank zeg maar, is wat moderner vind ik.
Lorreke, ook bedankt voor je reactie. Alex en Max zou eventueel wel als 2e naam kunnen inderdaad, maar vind als 1e naam niet modern genoeg. Sterre had heel goed gekund, vind ik ook heel mooi maar ken al iemand die zo heet dus kan helaas niet. wie weet wel als 2e naam. Wesley vind ik wel erg leuk, houd van de y klank hihi.
Heel mooi gebaar dat je de opa's en oma's wil benoemen. Maar ook lastig lijkt mij om dan nog tot een naam te komen die je ook mooi vindt (zonder vernoemen is het al zo moeilijk). Kun je het vernoemen niet in de 2e/3e naam doen en een roepnaam te kiezen die je gewoon mooi vindt? Wij hebben bij onze dochter de 2 namen van de oma's gebruikt en bij onze zoon van de opa's
WiesAnne of Annewies (zei iemand hierboven al) klinken allebei erg leuk, vind ik persoonlijk. Maar ik begrijp dat het je smaak niet is. Persoonlijk gaan wij voor een roepnaam en dan daarna de twee namen van opa (vermaakt naar meisjesnaam) als het een jongen was geweest was het een roepnaam en dan de twee namen van de oma (vermaakt naar jongensnaam) omdat ook wij niet echt konden samenstellen met de namen. Hernoemen door meerdere namen te geven zou mijn advies aan je zijn.
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Hier kan ik wel wat mee Ik ga nog is weer goed nadenken haha. Als jullie nog meer suggesties hebben hoor ik het graag natuurlijk
Voor meisje: Annet en Wies Voor jongetje: Marinus en Lex - Annewies, wiesanne, Wiesan, - Marnex (Marnix), Malex, Lexus, Lexma, Lemus, Marinex, Lemar, Marlex, Moeilijke namen om te combineren, de meeste van bovenstaande namen bestaan waarscheinlijk niet eens. Mijn voorkeur gaat dan toch naar Annewies voor een meisje en voor een jongen Marnix of Lexus.
Annet Wies; Marinte Wisette Sanne Sten Wietse Wannes Marinus en Lex; Merle Maxime Linex Xani Mannix Xam(mie) Xaniel