het is nu echt te veel!

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door ikkeja, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeja

ikkeja Lid

18 jun 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanochtend werd ik al beroerd wakker. ik ben zo intens verdrietig vanalles spookt door mijn hoofd. wat doen ze met ons kindje als ik bevallen ben? we willen het niet zelf begraven of cremeren. maar ik wil ook niet dat het met het ziekenhuisafval mee gaat.
    ook maak ik me zorgen om een volgende zwangerschap. de verloskundige enzo kappen dat af. eerst dit verwerken zeggen ze. ik wil godsamme ook moeder worden! en ben zo bang dat we straks weer te horen krijgen dat ons kindje down heeft of een andere afwijking. en wat als de combinatietest straks wel goed is dan stelt me dat nog niet gerust dan maak ik nog kans en dan kunnen ze bij de 20 weken echo ook niet altijd zien of het down heeft.
    al dat spookt door mijn hoofd en of het geheel nog niet compleet was kregen we vandaag een mail van incassobureau/gerechtsdeurwaarders. mijn man heeft al meer dan een half jaar een conflict met zijn ex over de hoogte van de partneralimentatie. dat we binnen 3 dagen na de mail moeten betalen. alles ligt nu bij de advocaat. maar die was vandaag en maandag niet bereikbaar. wordt me nu toch echt allemaal teveel en soms denk ik was ik er nu maar niet...

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Jeetje meid het gaat echt niet goed met je hè.
    Het is ook heel moeilijk allemaal.
    Het enige advies wat ik je kan geven is om je nu alleen bezig te houden met het heden en met wat er nu speelt.

Al het andere is van latere zorg en je zal zien dat je alles dan ook in een ander perspectief ziet.
    Ik denk dat dat ook de reden is dat de verloskundige dit onderwerp afkapt, omdat je eerst hier doorheen moet.....
    Je weet zelf het beste hoe je dit verlies verwerken wil.
    Als jij graag moeder wilt worden en je bent er weer klaar voor gevoelsmatig dan moet je er 'gewoon' weer voor gaan.
    Een garantie heb je nooit maar hou jezelf altijd voor ogen dat er ook miljoenen gezonde kindjes geboren worden.

Ik wens jou en je partner héél veel sterkte!
    Dikke knuf.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nogmaals heel veel sterkte.

Ik zou in jouw geval vanavond nog naar de afdeling gynaecologie bellen om te bespreken wat je mogelijkheden zijn als je dochtertje geboren wordt. Om met deze onzekerheid het weekend in te gaan, je hebt het al moeilijk genoeg :(.

Het ziekenhuis waar mijn dochtertje* destijds geboren is bood de ouders de mogelijkheid om hun kindje te laten cremeren via het ziekenhuis. Wij hebben daar toen gebruik van gemaakt en het was een hele integere dienst. Grote kans dat jouw ziekenhuis deze mogelijkheid ook biedt.

Verder, natuurlijk wil jij ook moeder worden! Dat eerst verwerken is een stom idee uit de boekjes :x. Jij kunt alleen bepalen of dat idee ook op jou van toepassing is, niet de verloskundigen.

Verder, wat ongelooflijk sh*t dat je juist nu te maken krijgt met een incassobureau.

4. Verox

Verox Niet meer actief

Een hele dikke knuffel!
    Heel begrijpelijk dat dit je nu allemaal boven het hoofd lijkt te groeien, al die onzekerheid is verschrikkelijk.
    Over het afscheid van je kindje kun je heel goed met het ziekenhuis praten. Het gaat echt niet zomaar met het ziekenhuis afval mee! Zelfs als je het afscheid zelf niet wil of kan regelen gaan ze heel respectvol met e kindje om, en heeft het ziekenhuis verschillende manieren om het afscheid voor jullie te regelen. Wij hebben het ziekenhuis laten regelen dat Vlinder* individueel gecremeerd en dor het crematorium uitgestrooid word. Daar hoeven wij verder niets voor te regelen. Maar er waren echt nog meer opties!
    Net als Kari37 adviseer ik je om, hoe moeilijk het ook is, je te focussen op een probleem tegelijk...
    Ook ik was verschrikkelijk gefrustreerd toen de arts in het ziekenhuis mijn zorgen over een volgende zwangerschap wegwimpelde. Alsof het niet belangrijk was!? Maar zo bedoelen ze dat absoluut niet, ze hebben nog geen pasklare antwoorden voor je, alles is afhankelijk van hoe deze zwangerschap afgesloten word. Pas dan kun je samen met de artsen vooruit kijken.
    Natuurlijk wil je zo snel mogelijk weer zwanger worden. Dat herken ik ook, en hoor ik hier op het forum van heel veel moeders. Ik haal erg veel moed uit de succesverhalen, zekerheid krijg je helaas nooit, dat hebben we allemaal op een verschrikkelijke manier kunnen ervaren. Ik weet dat dat niet is wat je horen wil, maar het grootste deel van de vrouwen hier heeft de volgende zwangerschap meer geluk. En in het ziekenhuis gaan ze een volgende zwangerschap echt alles doen wat binnen hun bereik ligt om je meer zekerheid te geven!
    Die partneralimentatie kun je er nu niet bijhebben. Dus die ligt mooi bij de advocaat. Kun je die niet telefonisch bereiken? Dit lijkt me een spoedgeval. Kan je partner of iemand uit je familie dat oppakken?
    Heel veel sterkte!
    Wil je met iemand praten, dan mag je me altijd priveberichten.
    Heel veel liefs Veronique

5. ikkeja

ikkeja Lid

18 jun 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben er ook voor gekozen om Yannick* via het ZH te laten cremeren. Afgelopen zondag was er een "groepsbijzetting" van alle engelenkindjes van het afgelopen jaar in een engelengraf. Was een heel mooie dienst. voor ons had het geen toegevoegde waarde om hem een "eigen" grafje te geven. Maar de wetenschap dat hij wel een mooie plaats heeft gekregen doet ons heel goed.

Het lijkt me dat een deurwaarder er op zich wel enig begrip voor kan opbrengen in jullie situatie.

7. Hoop1980

Hoop1980 Actief lid

6 aug 2012
    124
    0
    0
    Beste Ikkeja, heel veel sterkte voor jullie. Het is zo ontzettend veel. Probeer alles er omheen een beetje uit te schakelen, hoe moeilijk dat ook is. Toch is het belangrijk dit goed te beleven. Hoe gek ook.
    Natuurlijk wil je niets liever dan moeder worden. Geef jezelf toch tijd hierin. Je menstruatie is ook niet gelijk weer op gang. Ik ben nu 4 maanden verder en wil ook niets liever, maar toch is het lastig omdat mn cyclus nog zo in de war is. Ik word er helemaal gek van en soms het lijkt het wel een obsessie, maar ik schiet er helemaal niets mee op. In ieder geval sta je in deze gevoelens niet alleen, want ik heb het al heel vaak gelezen overal. Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina