Hallo! Ik wil eigenlijk van mijn rode haar af, de felheid is er snel af en ik ben vanzelf Hollands peper en zout blond dus de uitgroei vind ik altijd verschrikkelijk. Nu wil ik mijn haar niet compleet beschadigen door het te ontkleuren. Maar dacht als ik het nu een bruin verf en dan over een maandje ofzo high lights er in. Zou je de uitroeien dan minder zien en er langzaam er uit laten groeien? Dacht misschien is er een kapper die mij advies kan geven
Om te beginnen zou ik het met head and shoulders anti roos shampoo wassen. Die sham p oo vreet de kleur op en misschien daarna een spoeling van meer een natuur kleur 1tintje donkerder dN wat je nu bent. zomer komt er toch,kleur licht vanzelf wel op met de zon.
Rood wordt verminderd door een astint. Lichter zou ik niet gaan, dan krijg je oranje. Je kunt misschien met een paar spoelingen beginnen in bijvoorbeeld midden/donkerblauw met iets as erin. Nooit teveel, dan sla je door en krijg je groen.
Dank jullie! Maar als ik er een as tint er op verf dan word het niet automatisch lichter toch? Het is nu beetje rood/bruin. Niet super donker maar wel altijd donkerder dan denk ik een as tint waardoor ik denk dat het niet pakt
ik zou er ook een natuurlijke (iets donkerder dan nu) kleur opdoen, maar hou er wel rekening mee, rood is dominant en gaat er de 1ste keren zowizo nog terug doorschijnen na enkele keren wassen dat moet er langzaam uitgaan. veel succes ermee
Je blijft voorlopig nog wel een oranje gloed houden. Als ik van rood naar bruin ging deed ik pikzwart er op en 2 maand later was het zo goed als "gewoon bruin". Maar de laatste keer heb ik het met lichtbruine verfjes gedaan en moet zeggen dat dat er veel mooier uit ziet!
Dank je voor de tip! Ik ga denk ik dadelijk gewoon een kijken naar de kleuren en dan het eens proberen ik zwem 1 keer in de week en chloor is ook funest voor je haar kleur. Dus misschien werkt dat ook nog mee
Ga je het zelf verven of bij de kapper? Als je de eerste keer een nieuwe kleur probeert kun je mss beter naar de kapper gaan. Hun hebben meestal een goeie oplossing ook mbt de uitgroei
Ik ben het aan het uit laten groeien, ik zie er dan ook echt niet uit, al zeg ik het zelf. Echt een zooitje. Maar na jaaaaren zwart, bruin, rood, bruin, zwart, rood, ben ik het zat. Mijn haar is heel dun, vooral sinds het eerste jaar na de geboorte van mijn zoon. Dus dan maar voor paal lopen, misschien dat er dan nog iets te redden valt Ik weet trouwens niet of ze dit in nederland verkopen, maar ik heb voorgaande jaren colorB4 gebruikt, dat werkte super
Ik vind persoonlijk as tinten verschrikkelijk pakt in mijn ervaring donkerder uit en slaat snel door. Geverfd haar kan je sowieso niet lichter verven doe je dat toch is het een verrassing wat eruit komt. Maar iig suc6
@biccy, ik dacht er daarom om high lights er in te doen als het eenmaal bruin is. Dan is de overgang met uitgroei wat minder @jenn, ja daarom vroeg ik het. Ik dacht dat je lichter bedoelde