wij hebben gisteren de flessenwarmer gekocht van de prenatal, maar ik vind het nog een beetje uitproberen op welke stand hij moet voor welke hoeveelheid. want er wordt onderscheidt gemaakt tussen grote en kleine hoeveelheden voeding en uit de koelkast of niet,..maar ja, wat is veel en wat is weinig. bij ons is weinig 30 cc ofzo. maar dat deed ik gisteren en dat werd veeeeeel te heet! wie heeft er ervaring met deze flessenwarmer en heeft tips voor mij voor het gebruik? ik heb overigens de versie die je ook in de auto kunt gebruiken en een fles van Avent. oh ja, het is overigens geen echte flesvoeding die ik opwarm maar moedermelk... ik weet niet if dit iets uitmaakt.. maar meld het er toch even bij.
Heb je de flessenwarmer die met stoom werkt of gewoon de ouderwetse die met warm water opwarmt? Ik heb namelijk slechte ervaringen met 'stoom-flessenwarmers' (heb er een gehad van beaba en een van prenatal, maar beiden teruggebracht). Of het wordt te heet, of het blijft te koud. Ik zou je dan aanraden om hem om te ruilen voor een normale warmer. Dat is niet zo'n gevogel . Daarmee kun je tussentijds ook even voelen of het warm genoeg is, zonder je handen te verbranden aan de hete stoom. Groetjes Willes
Ik heb inderdaad die met stoom werkt, hebben ze bij de prenatal ook eenje doe gewoon met water werkt dan? En kan die ook in de auto?
Ja, ze hebben er van prenatal ook die gewoon met water werken. Die heb ik nu ook. Die van ons kan alleen niet in de auto, maar misschien hebben ze daar wel weer hulpstukjes voor (zou je even na moeten vragen daar).
Ik heb ook deze flessenwarmer gekocht maar aangezien ik maar hele kleine beetjes moedermelk per keer geef (50 cc) doe ik het flesje gewoon even in een pannetje heet water zetten. Mijn kleine meid wil nog niet meer drinken uit het flesje (uit mama's borst is het veel lekkerder!) Zo'n flessenwarmer is meer gemaakt voor wat vollere flesjes en niet voor die eerste miniflesjes moedermelk. Voor de flessenwarmer is een half flesje ongeveer 125 cc en een heel flesje 250 cc. Pas trouwens op met het té warm maken van moedermelk! Het vernietigt nml de voedingsstoffen in de moedermelk.
mmm wij hebben die van Beaba Bibs secondes en die werkt heel erg goed. Kun je instellen op verschillende hoeveelheden, of de melk koelkasttemp is of kamertemp etc. En werkt met stoom wat dus beter is voor moedermelk omdat je dan geen hot spots krijgt...enneh is supersnel warm, dus helemaal tevreden mee en is goedbevonden door de LK met wie ik heb gebeld.
Ik heb ook deze thuis,gebruik hem niet meer want werd er gek van. Hij werd nooit goed warm was te koud of weer te heet. Pfff.Doe het nu gewoon met een pannetje.