Wil wat advies of meningen van jullie Door omstandigheden is voor mij onmogelijk om thuis te wonen bij me ouders, ik studeer nog wel ...maar of dat de goeie kant op ben ikniet zo zeker van. Ik ben al 3 maanden lang op zoek naar werk maar kan niks vinden , lijkt of ze alle deuren voor me sluiten , ben nu bijna 16 weken zwanger en weet niet hoe ik op moet lossen moet toch wel geld hebben voor een huis en me kind te onderhouden. t is echt niet dat ik graag op me luie stoel zit en wacht tot alles naar me toe komt , wil graag een zelfstandige moeder worden ..maar het lijkt zo onmogelijk Als ik naar maatschapelijk werker ga ..helpen hun mij met woning zoeken? ben echt ten einde raad , door al dit problemen krijg ik stress in me hoofd . Wie heeft dit eerder mee gemaakt ..of er iets van af weet? groetjes
Ik heb er geen ervaring mee en weet er ook niks vanaf, maar ik denk inderdaad dat een gesprek met een maatschappelijk werkster je vast verder kan helpen. Je kan er op zijn minst goede info krijgen en misschien kunnen ze je wel helemaal helpen! Sterkte en succes!
maatschappelijk werk kan je helpen bij een tijdelijke uitkering ook kunnen hun urgentie aanvragen voor je..
Ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelt op het moment! Ik ben bijna 19 weken zwanger en ben sinds dat ik ongeveer 3 maandne zwanger was werkloos geraakt doordat mijn contract niet werd verlengd. Het probleem is nu dat ik wel een baan heb maar dit is op basis van 0-uren contract en verdien dus bijna niets per maand omdat ik zo weinig uren werk krijg (huishoudelijk hulp bij oudere mensen thuis). Heb dus amper een inkomen op het moment, terwijl ik voorheen goed verdiende. Nu dat ik bijnaq 5 maanden zwanger ben nemen ze mij niet aan wat logisch is. Erover zwijgen kan ik niet , want buikje is toch wel duidelijk zichtbaar! Ik woon 3 hoog zonder lift en maar 1 mini slaapkamer dus kan niet eens een kinderkamer inrichten of spullen aanschaffen . Ik heb wel een vriend en hele lieve familie en schoonouders, maar het gaat niet om de financiele gedeelte om spullen aan te schaffen alleen, ik he er niet eens de ruimte voor! Nu denken mensen maybe: waarom ben je dan zwanger geraakt en niet eerst groter gaan wonen? Ik woonde eerst in een studentenflat en nam het 1ste de beste woning aan om alleen te gaan wonen en ergens te beginnen.. maar op alles is een oplossing en ik geloof er heilig in dat liefde en aandacht belangrijker is voor mijn kind dan spullen. Die kinderkamer komt er wel vroeg of laat en supermooi ook...Ik en mijn vriend hebben alle liefde van de wereld voor ons kind en dat telt! Ik denk dat je het beste aan de bel kunt trekken bij een maatschappelijk werkster, gemeente, sociale dienst en maybe een cwi zodat zij je kunnen helpen zoeken met een baan? Je komt er wel uit meis, niet stressen en positief blijven denken. het komt vast allemaal goed, ik duim iig voor je Heel veel succes en sterkte en ik wens je het allerbeste toe, vooral in zo een situatie! Gr Ufuk
Ja bedankt dames Ben vandaag naar maatschapelijk werkster gegaan , kreeg wel advies mee , maar het is niet dat ze me helpen met woning zoeken of urgentie ..dat was vroeger zo zeiden ze , ze kunnen me alleen helpen op emotioneel gebied. Heb daar geen tijd voor dat gesprekken en dat gejammer , het zal vast wel helpen maar wil me tijd vrij maken met zoeken naar woning en werk. Wel hebben ze me een lijst gegeven met paar woningbouwen en kamerverhuurders , ik zal idd morgen naar de CWI gaan en me daar inschrijven. Want wil wel graag werken , ik word helemaal gek van niks doen , BEDANKT DAMESSS snoopy jij ook sterkte! liefde aandacht is idd belangerijker , das zeker wat een kind de aller hardst nodig heeft groetjes
en kunnen ze dan niet de wegen vertellen die je moet bewandelen? anders even naar je gemeente gaan die kunnen je ook wel veel vertellen is mijn ervaring... sterkte!
hoi hoi ik zit ook in het zelfde schuitje ik heb gelukkig wel een huisje , maar had ook geen vast inkomen. ik heb eerst een jaar gewerkt op 0-uren basis afgelopen jaar sept verliep mn contract, vervolgens ben ik als freelancer gaan werken,en daarna kwam ik er achter dat ik zwanger ben dat werk hield eind december op. ik ben naar het cwi geweest, en ze hebben mij een uitkering gegeven ze gaan kijken naar het gemiddelde wat je afgelopen jaar heb verdient,en daar krijg je dat 70% van. via het werkberijf moet je blijven solliciteren om je uitkering te behouden. nu ga ik bijna met zwangerschapsverlof en hoef ik ook niet meer te solliciteren, en na je verlof kan je rustig het solliciteren oppakken. dus als ik jouw was, schrijf je in voor een ww-uitkering. zonder inkomen , ook geen huisje.... succes, ik hoop dat je er wat aan hebt veel liefs sonja
Dankjewel meis! Het beste is denk ik idd naar het cwi en inschrijven en een uitkering aanvragen. Als je voorheen hebt gewerkt kijken ze naar je arbeidsverleden en inkomen en uren van toen en aan de hand daarvan baseren ze je inkomen van het UWV (ww uitkering). Omdat ik nu werk op basis van 0-uren heb ik een aanvullende uitkering. Hopelijk gaat t allemaal lukken
hoi snoopie ik hoorde dat je ruimte te kort had (1 slk) er zijn hele mooie ledikantjes te koop met een komode er aan vast, deze kun je half over het bedje uitklappen,dan heb je een verschoonplekje en soms zitten er ook een paar laatjes in het meubeltje lekker ruimte besparend! misschien een goeie suggestie! (het ik gardo gezien, en volgens mij heeft ikea ze ook ) die kleine zal het toch vast lekker vinden om bij papa en mama op hun kamer te slapen je hebt een huisje das het belangrijkste, en met al die liefde komt het dan allemaal wel goed veel liefs sonja
Hoii, als jij nog studente bent. Zou ik dat lekker zo laten en gewoon je studie afmaken. IB-Groep die geeft jou iets van 500 euro bovenop je standaard studiefinancieering. Ben je uitwonend straks krijg je nog meer + je kan een lening nemen ook nog. Ze vergoeden voor een groot gedeelte de KDV. Je kan altijd nog een parttime baantje erbij nemen. Zodat je nog een klein zakcentje extra hebt. Alleen het huis zal een probleem zijn.
Hey Sonja! Ik heb idd 1 slaapkamer waar 1 bed instaat en meer kan er ook niet in! Als ik zo een ledikant zou kopen die jij bedoeld zou dit inhouden dat mijn kind in de woonkamer zou moeten slapen en dit is niet handig aangezien een baby veel slaapt en rust nodig heeft... En in de slaapkamer past dit er helaas niet bij, dus word het tijdelijk bij ons in bed slapen :9, vind dit heel erg maar er is niets anders. Hopelijk krijgen we toch een huis voordat ik beval en dan heeft de baby wel een eigen kamer , duim maar voor ons Het is inderdaad een hele goede suggestie van je als ik ruimte over ozu hebben in de slaapkamer, maar helaas . De kleine zal t vast heerlijk vinden bij ons in bed, alleen wil ik dit liever niet zodat ze eraan gewend raken en dan krijg je een huilbaby in eigen bedje achteraf! Maar wat je zegt: liefde is er in overvloed dus gaat vast allemaal goedkomen. Dankjewel voor je berichtje
snoopy ik heb een hangbedje gezien die je bevestig aan het plafon is dat dan geen idee? ik vond hem er nog erg gaaf uitzien ook...
Ik weet niet waar je woont, maar een woning kun je vaak regelen bij de gemeente.. als je kunt aantonen dat je binnekort dakloos wordt krijg je urgentie en heb je dus voorrang op een huis... verder zeg je dat je nog studeert.. als je bij de ib groep aangeeft dat je een baby verwacht, krijg je vanaf de eerste maand 430 euro bovenop je normale beurs.. en verder kun je zoals je vast weet ook en lening aanvragen bij de ib groep.. ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt, veel sterkte!
ja das dan idd jammer, maar bij jullie in bed, vind je dat dan niet eng, ik zou bang zijn dat ik hem zou pletten of zo je kan ook de bak van de kinderwagen naast je neer zetten, dient dan ook als wiegje, of zo'n hangbedje. ik denk idd dat die kleine er niet aan moet wennen , maar zelf heb je ook rust nodig, ik zal voor je duipen voor een huisje. ik heb gelukkig vanaf volgende week de sleutel ik had ook een kamer te weinig, en moet als de noodgang alles in orde maken. maar met geduld en mazzel kom je eind succes ermee he veel liefs sonja
wat kan ik me voorstellen bij een hangbedje? Vind dat zo eng een ding aan t plafond! Maar toch bedankt voor de tip moesje jolanda, zal is ff googlen Enne Sonja: wat lkkr zeg dat je nu een huisje hebt met een extra kamer voor de kleine! Ja dan moet je snel alles afhebben, maar dat gaat vast wel lukken Ik heb een mega groot boxspring en ik slaap altijd heeel licht, maar idd blijft gevaarlijk dus moeten gewoon even kijken voor een oplossing. Er is zelfs niet eens plaats om een bakje van kinderwagen neer te zetten, zo krap is t! Er staat een bed en dat is het, en ow ja je kan nog net lopen maar je kan niet eens keren Hmmm, hopen op nieuw huisje, duimze
snoopy hier heb je een link http://www.cemja.nl/ ik persoonlijk vind ze echt te gek...en zijn met keurmerk dus neem aan dat het dan wel goed is toch
We zijn druk bezig met t vinden van een huisje, hopelijk lukt dit! Zo niet gaan we natuurlijk ondertussen opties overwegen, want ik lig liever ook niet met mijn kind in bed (veel te eng, gevaarlijk, onrustig etc) Komt allemaal goed, voor alles is een oplossing Toch bedankt voor alle reacties