Het is raak in 2010!! (Deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lizab, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    2 zwanger
    8 bevallen

Zwanger:
    Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010
    Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 -jongen

bevallen:
    Lizab - 2e kindje - 5 september - zoon Floris
    Marieke3 - 2e kindje - 17 september - dochter Lily
    Memoiikke - 2e kindje - 26 september - zoon Martijn
    Chikai - 1e kindje - 1 oktober - zoon Thijs
    Rodelief - 3e kindje - 2 oktober - zoon Nils
    Inlove - 2e kindje - 19 oktober - dochter Lune
    Stoetel - 1e kindje - 31 oktober - zoon Job
    Hartediefje- 3e kindje - 12 november- zoon Sven

afspraken:

2 december - Thijs afspraak cb + prikken
    2 december - N. afspraak cb + prikken
    3 december - Job afspraak cb arts
    6 december - Sven wegen cb
    20 december - Sven afspraak cb eerste onderzoek
    21 december - Lily afspraak cb + prikjes
    21 december - Job afspraak cb + 1e prikjes

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hoi meiden,

Ben ik eindelijk weer eens... Onze lieve zoon Sven is geboren op 12-11-10 met een keizesnee. Het is zo intens nu. Ik geniet nog dubbel zoveel als bij mijn eerste zoontje. Ik was heel erg bang dat er een heleboel emoties vrij zouden komen op het moment dat hij geboren zou zijn om ons meisje die we vorig jaar verloren. Maar het is juist zo dat ik intenser alles beleef, ik sta nog meer stil bij het mooie en lieve van ons mannetje.
    Hij heeft alleen wat opstartproblemen met het drinken gehad. Hij ging pas na 2 dagen een beetje drinken en is toen afgevallen van 3616 naar 3244 gram. We mochten toch na drie dagen naar huis eind van de maandag. Maar hij bleef maar slecht drinken. We hebben met behulp van onze kraamhulp dan met een speciaal spuitje bijgevoed en zo kreeg hij toch meer kracht om ook aan te sterken en meer te kunnen drinken. Nu drie weken na de geboorte weegt hij eindelijk net boven zijn geboortegewicht.
    Het is echt een heel lief en rustig mannetje, we horen hem bijna nooit huilen. Het is wel zo dat hij echt om de drie uur komt, dus ook 's nachts... breekt soms wel een beetje op, want manlief is 's nachts ten eerste niet wakker te krijgen (hij was 2 wk na de bevalling thuis) en nu is hij weer heel de week van huis. Maar het is het zoooo waard.
    Ik ga weer proberen om hier mee te kletsen hoor!!!!

3. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He,

Hartediefje: van harte met jullie zoon Sven, mooie naam.
    Geniet maar lekker en fijn dat alles nu de goede kant op gaat en dat je ook daadwerkelijk geniet. :)

Hier verder alles prima. Nog een weekje te gaan voor mij, ook al zijn jullie al weer in een hele andere fase.

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hartediefje: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Sven! Wat fijn dat het nu beter gaat met hem, met het bijvoeden! Geniet er maar zeker van!!
    (en gezellig als je weer wat meer komt meekletsen!)

Hee Cars! :) Ook leuk jou weer even te spreken, jeetje zeg, het komt nu wel heel dichtbij!!! 10-12-10 Dat zou ook een mooie datum zijn! Hoe gaat het met je? Lukt het een beetje, met 2 kleine kindjes en dan ook nog zwanger??? Lijkt me wel keidruk zeg....

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hartediefje van harte met je zoontje Sven. Leuke naam!!
    Ik herken dat gevoel van intens genieten maar al te goed. Ook ik dacht tijdens de bevalling en de geboorte heel emotioneel zou zijn maar ik was idd gewoon veel meer en bewuster aan het genieten. In de kraamweek heb ik wel een lekker huilbui gehad maar ik ben nu alleen maar intens gelukkig met mijn mannetje!!

Cars: Spannend meid nog even!! Heftig idd met nog 2 kids die rond lopen. Ik vond het al zwaar met nog 1 kindje rond lopen.
    Succes met de laatste loodjes en sterkte met de bevalling!!

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    :$ Jullie geloven het nooit :D Thijs heeft gisteren om 22.30u de laatste voeding gehad, is toen gaan slapen, om om 8.00u :D:D vanmorgen pas weer te komen! Daarna terug in bed gelegd en hij slaapt nu nog steeds :D Ik denk dat de bijwerkingen van de inentingen bij hem zich uiten in heeeeel veeeeel slapen!
    Maar dit was dus de eerste nacht dat hij heeft doorgeslapen! Ik vond het in eerste instantie wel eng, maar gelukkig hoorde ik af en toe een geluidje! Ik heb ook lekker bijgeslapen, heb ik vast nodig voor drie kindjes vanmiddag! (ga oppassen op 2 kindjes van m'n vriendin, zij gaan tekenen voor een nieuw huis, eentje is 10 weken, de andere 6 jaar) Eerst vanmorgen nog maar even voeden, dan warm aankleden en op naar het winkelcentrum.... Nog steeds een 3euro cadeautje halen, wat boodschappen en snowboots....

7. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Hartediefje, Gefeliciteerd met jullie zoontje Sven. Fijn dat het nu goed gaat met drinken. Lekker genieten meid!:D

@Cars, Het word nu wel spannend voor je. Ik hou het hier goed in de gaten om te lezen of je al bevallen bent. Succes met de laatste loodjes.;)

@Chikai, wat heerlijk zo'n lange nacht. En die extra rust die je nu hebt kunnen pakken zal je vanmiddag wel nodig hebben. Hier van de week ook goede winterlaarzen gekocht voor manlief en mij. En ze zijn zo lekker warm.:)

Job moet vanmiddag naar de arts van het CB, 1e officiele afspraak. Ik ben wel heel benieuwd naar alles. Doet hij het goed, doen wij alles goed, enz. Vanmiddag ook nog een lekkere wandeling maken met de hond en Job goed ingepakt in de kinderwagen. En ik met mijn warme winterlaarzen aan!:p

Liefs

8. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

1 zwanger
    9 bevallen

Zwanger:
    Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010

bevallen:
    Lizab - 2e kindje - 5 september - zoon Floris
    Marieke3 - 2e kindje - 17 september - dochter Lily
    Memoiikke - 2e kindje - 26 september - zoon Martijn
    Chikai - 1e kindje - 1 oktober - zoon Thijs
    Rodelief - 3e kindje - 2 oktober - zoon Nils
    Inlove - 2e kindje - 19 oktober - dochter Lune
    Stoetel - 1e kindje - 31 oktober - zoon Job
    Hartediefje- 3e kindje - 12 november- zoon Sven
    Fairytale - 1e kindje - 12 november - Zoon Benjamin

afspraken:

2 december - Thijs afspraak cb + prikken
    2 december - N. afspraak cb + prikken
    3 december - Job afspraak cb arts
    6 december - Sven wegen cb
    20 december - Sven afspraak cb eerste onderzoek
    21 december - Lily afspraak cb + prikjes
    21 december - Job afspraak cb + 1e prikjes

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Gefeliciteerd Hartediefje met je zoontje! Op dezelfde dag geboren als mijn zoontje!:D Mooie datum..
    Alleen mijn zoontje is 8 week te vroeg geboren..

Cars: Spannend nog een weekje! ;)

Hier gaat het opzich goed! Benjamin is nu 2416 gram! Hij groeit alweer goed! De dipjes worden al wat minder.. Ik denk nu gemiddeld 5 op een dag, en heel kort, en hij herstelt zichzelf:)
    Drinken gaat steeds beter, hij drinkt bij mij ook steeds beter, vanmorgen alles gedronken wat hij nodig heeft. Soms is hij nog te moe, maar soms gaat het goed! Ben zo blij als hij naar huis mag! Duurt nog even denk ik, maar elke dag 2 keer naar het ziekenhuis is echt vermoeiend.

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wat goed Fairytale dat het steeds beter gaat met je mannetje. En ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is elke keer naar het ziekenhuis. Lijkt me ook erg moeilijk om dan weer zonder je mannetje naar huis te moeten. Sterkte voor de komende tijd en ik hoop dat je ventje gauw naar huis mag.

Chikai: Hier ook een mannetje die vandaag veel slaapt. Komt denk ik ook wel door de prik. Mijn oudste zoon had er meer last van dus ben erg tevreden.

all: Hier lekker alle was gedaan en het strijkgoed even weggewerkt. Nu ff niks totdat er zich weer een kind meld. Of mijn oudste die nu lekker toy story zit te kijken of de jongste die lekker ligt te slapen.

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Rodelief: wat lekker he, even alles een beetje bij kunnen werken! Fijn dat N ook niet zoveel last van de prikken had!

Fairytale: wat fijn dat het beter gaat!! Hopelijk mag je kleine snel mee naar huis!! Wat een kleintje nog he, 2400 gram!! Thijs is alweer het dubbele :) (Maar dan ook 6 weken ouder)

Wat een weer he! Het sneeuwt hier weer behoorlijk!
    Het oppassen ging goed, was wel even druk, maar gelukkig sliep Thijs erg veel en toen ik hem moest voeden, was mijn man weer thuis.
    's Avonds naar Harry Potter in de bios geweest, vandaag lekker gourmetten en Sint vieren hier. Morgen Sint bij m'n schoonouders dus een druk weekend!
    Fijne dagen allemaal!

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Rodelief, lekker even alles bijwerken als de kids braaf zijn! Geeft zo'n heerlijk gevoel als het gebeurd is.

Fairytale, mooie datum ja! Maar jee...acht weken te vroeg geboren. Hoe zwaar was hij dan bij de geboorte??? Hoop dat de tijd snel gaat en je je kleintje lekker mee naar huis mag nemen!

Chikai, wat een druk weekend zeg! En wat een drukte met de oppaskindjes hahahaha, maar wel lekker dat Thijs dan veel sliep.

Hier gaat het goed met de kleine man. Zijn flessen van 100cc gaan nu elke keer op met gemak en we hebben het idee dat hij best nog wel wat op zou kunnen, dus we gaan vanavond de laatste fles maar eens wat meer geven. Hopen dat hij dan niet teveel gaat spugen, want de laatste dagen geeft hij soms toch nog wel wat redelijk terug, soms wel een uur na zijn voeding.

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    We hebben gisteren gezellig gegourmet en daarna.... kwam me toch een volle spuitluier van Thijs!!! :D Letterlijk alles zat onder. Hij was net onder de douche geweest, dus heb ik 'm maar gewassen. Gelukkig is z'n ontlasting dus wel gekomen na 3 dagen, het zat hem ook echt dwars.
    En verder een gezellige sint avond gehad, Thijs kwam in veel gedichten voor en is ook verwend met een paar cadeautjes. Nu zometeen naar m'n schoonouders om daar vanmiddag Sint te vieren.
    Dus voor iedereen; een fijne dag en gezellige pakjesavond!!

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Lekker is dat he, gourmetten!!! Staat hier voor kerstavond op de agenda. Kan daar echt naar uitkijken hahaha.

Leuk dat Thijs al zo verwend is. Wij doen er dit jaar niet zoveel aan, de kindjes van mijn man zijn er niet dit weekend en mijn kleine man is vandaag sinterklaas vieren bij zijn papa. Vanmiddag gezellig kraamvisite van mijn nichtje en verder lekker lui zijn! (nou ja, lui zijn, bijkomen van de nachtelijke uurtjes met mijn lieve mannetje die het wel fijn vind om mama dan eens bezig te houden hahahaha)

Fijne dag iedereen!

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hmmmm... na de spuitluier van zaterdag zit Thijs weer ontlasting te sparen geloof ik. Hij krijgt het er niet uit en krijst dan alles bij elkaar, om na die kramp weer in slaap te vallen. Wat zielig.... Weet niet zo goed of ik er iets tegen moet gaan halen of niet (zoals infacol of cinababy.... o.i.d.) Dat vind ik wel lastig, je weet niet of dit erg is, of dat het erbij hoort of....

16. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Chikai: Je hebt ook iets van vsm om de ontlasting wat zachter te maken. En anders zou ik gewoon ff het cb bellen voor advies.
    Zielig voor die kleintje he?!

17. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wat is er heerlijk veel geschreven! Ik had/heb een griepje te pakken dus was niet veel online. Die weerstand van mij is echt gedaald tot het nulpunt sinds mijn zwangerschap.
    Vrijdag ga ik even een bakkie doen op mijn werk samen met Lily en dan ga ik meteen eens om de tafel met mijn leidinggevende want ik word helemaal naar van mijn lijf. Ik voel me gewoon nog niet goed genoeg en ik wil dat dat vloeien eerst goed over is.

Ik heb Lily ook zo''n beetje aangekleed buiten als jullie. Alleen de sjaal was ik vergeten. Lily zit iedere dag in de maxi cosi op de wagen omdat ik mijn oudste van en naar school moet brengen met de auto en naar haar paardrijclubje. Als ik boodschapjes ga doen ligt ze lekker ingepakt in de wagenbak maar in zo'n maxi cosi is het toch wat kouder.

Hoe bevalt je werk Liza? Gaat het weer goed. Ik kan me voorstellen dat je er weer even in moet komen met al die codes. Gaat het goed met kleine f op het kdv?

Wat lastig dat Thijs moeilijke ontlasting heeft Chikai. Hier zeiden ze op het cb dat borstvoeding baby's hun ontlasting soms wel 9 dgn kunnen ophouden en dat dat niet erg is maar dat vind ik zo vreemd. Bij mijn oudste heb ik een laxeermiddeltje gehad van de ha omdat ze niet poepte maar ze had toen al vroeg flesvoeding.

Leuk die sinterklaasavonden. Wij hebben er dit jaar niet zoveel aan gedaan. Mijn oudste weet hoe het zit dus die hebben we voor de vorm 2 cadeautjes gegeven en verder doen we dit jaar voor het eerst cadeautjes onder de boom.
    We hebben wel lekker gegourmet :)

Gefeliciteerd mt je zoontje Hartediefje!

Hoe ging je afspraak bij het cb Stoetel?

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Kom even snel aanwaaien. ALs ik plots afbreek, dan is of dochter aan het huilen (ziek) of Zoon (honger)

Hier alles prima. Het is erg fijn om weer aan het werk te zijn, al moet ik er wel weer helemaal inkomen, en ben ik 's avonds helemaal op. Floris doet het erg goed op het kdv, enkel het drinken uit de fles is nog steeds wat lastig. Dochter is ondertussen grieperig, en hangt met koorts op de bank.

Gister overigens super leuk nieuws gehad. Per 1 februari krijg ik een vaste aanstelling (onbepaalde tijd), en dat al na 1 jaarcontract. Ik ben helemaal blij dus. :-D

Straks even naar het cb met floris voor controle en prikjes. T is om de hoek, maar ga toch maar even met de auto. Is het bij jullie ook zo glad? Ik hoop maar dat het net zo gaat als vorige keer, toen heeft hij amper last van de prikken gehad, maar ik kan me herinneren dat de 2e prikken heftiger zijn?

Marieke, succes op je werk! Komt vast goed hoor. Gewoon duidelijk aangeven dat je het echt nog niet trekt. En niet te druk maken over evt. kosten, want ziekte na de zwangerschap (door zwangerschap) krijgt je werkgever ook gewoon vergoed van het uwv.
    En gourmetten vind ik ook altijd erg gezellig. :D

Hartediefje, ik weet niet zeker of ik je al gefeliciteerd had met de geboorte van Sven. Bij deze in ieder geval alsnog van harte gefeliciteerd!

Chikai, Waar F. in het begin wel 10 luiers per dag had, wordt dit hier ook steeds minder. Ik geloof dat dat opzich wel normaal is hoor. De laatste dagen zit er zeker 1 a 2 dagen tussen een flinke poepluier.

o, de plicht roept.

Tot later!

19. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Lizab, Gefeliciteerd met je contract. Dat moet een heerlijk gevoel zijn. Hoe was het op het CB, heeft Floris last van de prikjes?

@Marieke, Succes!

Job moest vrijdag naar het CB. Alles was goed. We moeten alleen iets vaker Job op onze rechterarm leggen tijdens het geven van de fles. Hij heeft namelijk al een lichte voorkeur met slapen. De rechterkant van zijn hoofdje is ietsiepietsie platter dan z'n linkerkant. Maar het was niks om ons druk over te maken. Gewoon een beetje opletten. De arts vond Job een heel alert mannetje. En al erg sterk met z'n nek. Ze vroeg of we vaak oefenden met zijn nek (dat moesten we doen), af en toe, zei ik. Maar dat doen we nooit.:p Job is zo nieuwsgierig dat hij uit zichzelf al rondkijkt. Er is me al meerdere keren verteld dat je op het CB bijna altijd ja en amen moet zeggen, en dan gewoon doen wat je gevoel zegt. Job woog bij zijn geboorte 3360gr en nu was hij al 4200gr. en 2 cm gegroeid. Gaat prima dus!:D

A.s. maandag heb ik een intakegesprek op het KDV. En Job gaat dan gelijk een middagje wennen. Voor zover een kindje van 6 weken dat kan. Het is eerder wennen voor mij.;) Ben benieuwd.

Liefs

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Rodelief; dat is niet het probleem, zijn ontlasting is altijd erg dun... Hij krijgt het er alleen niet uit, nu de laatste 3 poepluiers waren spuitluiers.... :( En dan zit dus alles onder. Wellicht dat ik eens een andere luier moet proberen, de kruidvat luiers houden het misschien wel slecht tegen.

Marieke: ja, ik vind dat ook vreemd, dat baby's met borstvoeding tot een week toe geen poepluier kunnen hebben, maar goed, het zal wel goed zijn. Als hij maar genoeg plast denk ik zo. He, dan gelooft je oudste niet meer, maar Lily zometeen wel! Fijn dat je wel weer wat bent opgeknapt, griep erbij is ook vervelend.

Liza: gefeliciteerd met je vaste aanstelling!! Wat fijn!! O jee, ik hoop niet dat de 2e prikken heftiger zijn dan de eerste :( Bij de eerste heeft Thijs eigenlijk alleen maar geslapen, dus dat was voor hem en voor ons fijn.

Stoetel: sterkte met wennen hoor, ik vond (en vind) het ook niet makkelijk om Thijs ergens anders naar toe te brengen, maar het zal toch moeten....

Deel Deze Pagina