Het is raak in 2010!! (Deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lizab, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hee meiden, even geen reactie.
    Ben behoorlijk moe, Thijs komt elke nacht nog en afgelopen nacht maar liefst 3x.... Het werken en kolven erbij breekt me even op, dus ik las een rustig avondje in voor mezelf....
    Tot snel ergens in de komende dagen!

2. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Volgens mij moeten ze net zoals in Duitsland het eerste jaar verlof geven na een bevalling. Dan zijn we tenminste echt ontzwangerd en kunnen we er weer helemaal tegenaan. Mijn vriendin had gewoon het eerste jaar verlof met doorbetaling van 70% van het salaris.

Vervelend lijkt me dat zo'n borstonsteking. Beterschap ermee. En wat super die uitbereiding van je functie!! Gefeliciteerd Lizab.
    Nog gefeliciteerd met je dochter :) Leuk dat ze helemaal in ging in haar verjaardag :)

Pfff.. N is vroeg wakker zeg Rodelief. Lily wordt ook vaak rond die tijd wakker voor een voeding maar slaapt daarna weer door. Wat schattig hoe je oudste met hem bezig is :)
    Leuk die babymassage. Ik ben aan het twijfelen of ik dat ook zal gaan doen, met mijn oudste heb ik het ook gedaan. Maar ik doe ook al aan babyzwemmen met haar en de week gaat al zo snel.
    Hier nog geen fruithapjes vanwege mijn allergieen. Nog 1,5 mnd wachten. L krijgt wel al door dat er dingen te eten zijn. Van de week zat ze naar mijn oudste te kijken die appelmoes zat te eten en het kwijl stroomde uit haar mond en ze was flink aan het smakken. Ook drinkt ze graag uit mijn glas met water, heerlijk vindt ze dat (ze wil het niet uit een fles hahaha).

Oei, 3 keer komen s'nachts, ja dat breekt inderdaad op. Hier ook nog aan de nachtvoedingen. Kun je overdag een beetje bijslapen?

Ik ben nog steeds bekaf. Vorige week begon ik weer met vloeien na er 10 dgn vanaf geweest te zijn. Ik barste in huilen uit en werd flink sjaggie. Zo komt mijn bloedgehalte nooit op pijl. Ik hoop maar dat het snel weer voorbij is en dat het een menstruatie is maar ik ben het zo ontzettend zat al die maandverband. Bah. Ook doet mijn buik nog steeds flink pijn en nu weet ik niet of het door het vloeien komt of nog door mijn darmen. Eind deze week zou ik laten weten of ik maandag weer kan werken maar ik sleep mezelf nog steeds voort en mijn hoofd zit propvol. Ik voel mezelf zo'n zeur met al die ongemakken al die maanden... Bleh...

Lily begint eenkenning te worden. Ze begint hartverscheurend te huilen bij ieder onbekend gezicht die naar haar kijkt en houdt pas weer op als ze mijn man of mij ziet. Mijn oudste heeft dat helemaal niet gehad, die kon bij iedereen op schoot (behalve bij mijn ex-schoonmoeder, kind had duidelijk mensenkennis hihi) dus dit is compleet nieuw. Ik moest er ook wel erg om lachen. Ach het gaat wel weer over. Verder gaat het super met haar, ik ben helemaal verliefd haha:).
    Voor mijn oudste ga ik van de week naar een nieuwe psycholoog. Haar gedrag wordt echt buitensporig en daar komt nu ook nog pubergedrag bij dus ik weet het even niet meer. Onze gastouder wist iemand waar zij goede ervaringen mee had met haar kind dus we gaan het daar ook maar proberen. Zij geeft ook sociale vaardigheidstrainingen dus dan slaan we 2 vliegen in 1 klap.

Ik ga maar weer eens wat wasjes vouwen.

3. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Even spammen :D Lily nu.

4. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    #264 stoetel, 25 jan 2011
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
    Hey meiden!

Ik kom even afscheid nemen. Op het moment gun ik me gewoon de tijd niet om mee te kletsen met jullie. Ik lees wel jullie verhalen, maar verder doe ik niks meer met dit topic. En ik vind het wel zo netjes om even gedag te zeggen. Ik wens jullie succes, sterkte en vooral veel plezier met alles wat jullie (gaan) doen.:D

Veel liefs, Stoetel

Dikke knuffel van Job!

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Marieke: Het houdt ook niet op voor je he?!
    Ik zou als ik jou was nog even wachten met werken. Je lichaam geeft nog aan dat het nog te vroeg is.
    Wel vervelend dat ze niet weten waar die buikpijn toch vandaan komt.

Wat een prachtig meisje!! Echt een poepie!!

Stoetel: Jammer dat je niet meer mee klets. Ik wens je het allerbeste toe.

all: Hier gaat nog steeds alles prima.Ik zal ook ff spammen.

FIjne dag!!

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Mijn schatje!!

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Zijn er nog meer trotse mama`s met foto`s??

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wat een schatje Rodelief! Ik vind dat haar van hem prachtig :)
    Ik heb inderdaad mijn leidinggevende maar ingelicht dat mijn lijf nog niet doet wat ik wil. Ik kreeg een mailtje terug dat ze me verlopig uitroosterd.

Jammer dat je niet meer meeschrijft voorlopig Stoetel maar ik snap het wel hoor, 't is ook zo druk. Veel geluk met Jop!

Volgens mij loopt mijn bv terug. Lily is al 2 dgn erg onrustig aan de borst. Ze is flink aan het trekken en laat steeds los en gaat dan huilen en weer opnieuw zoeken. Als ik haar dan aan de andere kant leg dan drinkt ze weer even rustig om vervolgens weer onrustig te worden. Ze heeft wel voldoende plasluiers.
    Gisteravond heeft mijn man haar maar eerst een flesje bv gegeven en daarna heeft ze nog rustig bij mij gedronken. Ik zou het wel jammer vinden als het terug loopt dus ik hoop maar dat het tijdelijk is.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hee dames, daar ben ik weer.
    Hier eindelijk weer weekend, jee zeg, dat werken, kolven, voorbereiden, nakijken, boodschappen doen enz. put me wel uit. Vanochtend stond ik, nadat Thijs naar m’n schoonouders was al om 6.45u de badkamer te poetsen en vanmiddag na m’n werk de was alweer gedaan. Nu lekker gaan genieten van het weekend.
    Morgen gaan we een draagdoek kopen, ’s middags is mijn man zijn oma 90 en viert feest, ’s avonds scouting, zondag lekker niets en maandagmiddag hebben we een fotoshoot met drietjes!
    O ja, gisteren naar het bureau geweest. Thijs is nu 4 maanden, 62,5 cm en 5760 gram. En weer prikjes gehad, hopelijk heeft hij er weinig last van gehad vandaag! (Dat weet ik nog niet, want manlief en Thijs zijn nog niet thuis…)

Marieke: mijn borstvoeding liep ook terug. Ik heb toen, op advies van de lactatiekundige hier, domperidon gehaald bij de apotheek en dat werkt echt heeeeeeel goed!!! Ik heb veel meer melk en ik kan Thijs nu op 1 voeding per dag na, gewoon helemaal bv geven. Wat een lieve foto!!

Rodelief: wat een lieve foto zeg! Ik heb ook wel foto's maar zal proberen deze van het weekend te plaatsen! Wat een hoop haar heeft hij al, Thijs nog niet hoor!

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Chikai:
    Wat is N. een beer vergeleken met Thijs. N. is al 2 kilo zwaarder en dat was 2 weken geleden!!
    N. heeft dat haar al vanaf de geboorte.
    Het word alleen maar meer! Hij heeft zelfs nog geen kale plek op zijn achterhoofd.:D
    Ik zit nog te twijfelen of ik binnenkort met hem naar de kapper moet.
    Wat zouden jullie doen??

Morgen weer lekker babymassage en s`middags gaat manlief naar zijn moeder met de kids. Kan ik even een muurtje verven in de woonkamer. Is echt nodig!!

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat een verschil he Rodelief! Ik merk dat ook met het zoontje van een vriendin van mij, die is twee weken ouder, maar echt een heel ander kindje!

Zo, vanochtend weer babymassage gedaan, maar ik ga er niet mee door. Thijs vindt gewrijf helemaal niets (logisch, met zoveel exceem en jeuk, en het wordt er natuurlijk alleen maar warmer door, dus weer meer jeuk) De masseuse vond ik dat ik een vergissing maakte door te stoppen, maar dat vond ik niet.

12. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hey allemaal!

Hoe gaat het hier?

@Chikai: Denk inderdaad dat dat ook niet prettig is met jeuk! Lekker je eigen gevoel volgen!;)

@Rodelief: Wat een mooie bossie haar! Ik zelf zou nog niet naar de kapper gaan, maar je moet het natuurlijk zelf weten!

Hier gaat het goed! Maandag naar cb geweest, en Benjamin was 4530 gram! En 54 cm... Hij is nu gecorrigeerd een maand. Hij groeit goed dus!:D

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fairytale, wat goed zeg van Benjamin! Fijn hoor!

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wat doet Benjamin het goed zeg! Lekker hoor na zo'n moeilijke start :D

Het staat wel wijs dat haar Rodelief. Ik ben met mijn oudste dat ze 4 mnd was even bij de kapper geweest om het gelijk te laten knippen. Haar haren groeide bovenop heel hard dus dat haalde haar haren in haar nek in dus dat liet ik steeds bij knippen zodat ze een leuk bobje had.

Chikai, bedankt voor de tip. Ik ga dat maandag meteen aanvragen! Ik had al eerder zoiets gelezen op een bv forum maar ik kon het woord nergens meer terug vinden.
    Wat voor draagdoek ben je gaan kopen? Ik heb een girasol (geweven), een tricot (rekbare doek, maar die vind ik niks) en een mei tai (ideaal).
    Had Thijs nog last van zijn prikjes gehad?

Afgelopen week ben ik met Lily ook weer bij het cb geweest. Ze was net als 3 wk terug te weinig aangekomen en gegroeid dus het is beter als ik met bijvoeding zou gaan beginnen. Ik had op advies van het cb hypoallergene voeding gehaald maar dat vindt ze verschrikkelijk vies, we hebben ook nog een ander merk geprobeerd maar idem ditto. Nu had ik een noodpakket Nutrilon standaard in huis en dat ging er in als koek. Ik moet daar dus maar een doos van kopen. Ze heeft ook haar prikjes gehad. Ze heeft daarna heel veel geslapen en weinig gehuild.
    Gisteren aten we komkommer en ze begint flink te smakken bij alles wat wij in ons mond stoppen dus we hadden haar een plakje gegeven, daar zat ze heerlijk op te sabbelen, geen vies gezicht getrokken. Ook drinkt ze graag uit mijn beker water (uit een flesje wil ze het niet). Ben benieuwd hoe ze straks op groente en fruit gaat reageren.

Ik heb afgelopen week een gesprek op mijn werk gehad. Ik ben voorlopig nog een maand ziek gemeld. Mijn leidinggevende vond dat ik er slechter uit zag als een maand terug. De arbo gaat proberen om mij naar een internist te krijgen vanwege mijn darmen en het vloeien (ja.. nog steeds :( ). Ook gaat ze kijken of ik misschien naar het hoofdkantoor overgeplaatst kan worden zodat ik een administratieve functie kan krijgen. Dit wilde ik uiteindelijk ook graag gaan doen omdat ik mezelf niet nog jaren op het kdv zie werken en gezien mijn rug weer aan het opspelen is (ik heb 3 versleten wervels) vond ze het handig om mijn ziekmelding nu te gebruiken om een plekje op kantoor te krijgen voor mij en eigenlijk zou ik daar wel heel blij mee zijn. Gewoon werken van 9-5 ipv vanaf half 8 of tot half 7.
    Het enige waar ik niet blij mee was was de opmerking dat ik dan nu nog een mnd de tijd had om de bv af te bouwen want dat kolven is ook maar zo'n gedoe op het werk:( Ik was toch wel van plan om dat tot een half jaar te geven.

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He Marieke, graag gedaan! Bij mij werkt het als een tierelier, ik kan nu zelfs weer voedingen invriezen en Thijs hoeft geen kunstvoeding meer.... De jeuk wordt opvallend minder! Morgen moet ik weer terug naar de diëtiste, dus toch eens andere kunstvoeding vragen, want iets kan hij niet hebben daarvan!
    Wat ontzettend vervelend dat het nog niet lekker met je gaat... Rare opmerking dat je nu nog een maand de tijd hebt om af te bouwen, dat mag je toch lekker zelf weten!! Je mag kolven totdat je kindje 9mnd is toch!!

Ik heb een hoppediz geweven doek gekocht, het merk maakte mij niet zoveel uit, als het maar wel geweven was. Want ik had een rekbare geleend, maar daar zakte Thijs echt in uit. Dat was voor ons allebei niet zo prettig.

Thijs heeft gelukkig weinig last gehad van de prikjes, veel geslapen, maar dat was ook het enige wat we merkten! Gelukkig maar!

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Die ervaring had ik ook met de rekbare doek. De eerste paar weken gingen prima maar daarna zakte ze steeds naar beneden. Ik moet wel zeggen dat ik het knopen makkelijker vond. De laatste keer dat ik Lily in de geweven droeg had ze rode striemen op haar onderbeentjes, waarschijnlijk toch iets te strak aangetrokken, al zeggen ze dat dat niet kan. De mei tai vind ik super, die zit in 1 keer goed en ik merk dat Lily die ook prettiger vindt. Vind Thijs het fijn om gedragen te worden?
    Wat fijn dat zijn jeuk minder wordt. Jullie gaan de goede kant op dus :)
    Lekker dat hij nu ook geen kunstvoeding meer hoeft. Ik kijk het nog even een paar dagen aan want sinds het weekend heb ik opeens weer veel melk, ook met kolven naast het voeden, dus ik wacht nog even af :)
    Ik vond het ook zo'n idiote opmerking. Ik dacht al aan haar blikken te zien dat ze het niet leuk vond dat ik de groep af moest om te kolven en die opmerking bevestigd het alleen maar. Ik denk dat ik de kolfrechten maar eens voor haar ga uitprinten. Ik kwam er achter dat ook reistijden worden meegerekend met een werkdag en ik reis per dag 2,5 uur (1,5 uur heen en 1 uur terug) dus zou ik nog meer mogen kolven dan die 2 uur en je hoeft s'avonds na een werkdag ook niet over te werken met bv een vergadering (ze springt helemaal uit haar vel als ik dat zeg denk ik).
    Ach we zullen zien. De komende weken kan ik me richten op mijn eigen beter worden. Iedere dag denk ik, het vloeien wordt minder maar toch verlies ik iedere dag helder rood bloed, gelukkig is het de afgelopen 3 dgn niet meer zoveel. als dat nou eens over zou zijn dan kan mijn bloed weer op peil komen en dan zal ik me vanzelf wel fysiek en geestelijk beter gaan voelen.

Lily is trouwens eenkennig sinds 3/4 weken. Ze wil absoluut niet bij anderen op schoot en als iemand boven haar wagen hangt en ze ziet mijn man of mij niet meer gilt ze het uit. Jemig wat zit er een volume in dan! Gisteren hadden we verlate kraamvisite en weer zette ze het op een huilen, ze begint met een trillend onder lipje en draait naar mijn man of mij, wordt ze dan niet terug gegeven begint ze hartverscheurend te huilen. Als we haar dan overnemen is het meteen weer goed en kijkt ze heel verwijtend naar de voor haar onbekende persoon. Er zit dus toch een kop op ons grietje haha.

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ach Marieke, wat sneu dat Lily eenkennig wordt... Voor haar niet leuk, maar voor jullie ook niet handig! Gelukkig is het maar een fase! Ik zou ook eens de kolfrechten uitprinten voor je baas ja, jeetje zeg, waar ze allemaal moeilijk over doet. Ze schrikt zich een hoedje denk ik, als jij haar vertelt waar je allemaal recht op hebt!
    Mijn directeur doet er ook wel moeilijk over, maar voorlopig bewaar ik de lieve vrede nog maar even. Ze vindt me al een bedreiging, omdat ik hoger opgeleid ben dan haar.... dus ik moet mezelf even rustig houden (maar ben ondertussen wel op zoek naar een andere baan!)

Fijn dat je nog even wat langer thuis mag blijven, het zit duidelijk nog niet zo goed lichamelijk met je. Ik vind het maar raar hoor... Ook superirritant voor je, met dat bloedverlies heb je toch heel wat te stellen... Hopelijk gaat het echt snel weg.

Thijs vindt het wel fijn om gedragen te worden, gelukkig! Ik ben alleen nu nog even op zoek naar de fijnste manier voor hem. Hij wil graag om zich heen kijken, maar kan nog niet met z'n gezichtje naar de andere kant op, daar is hij nog niet sterk genoeg voor. Vooral op de momenten dat hij erg moe is, maar niet wil slapen, is de draagdoek echt ideaal!

Ik ben vanochtend bij de dietiste geweest. We krijgen nu nutrigamen als kunstvoeding voorgeschreven, alhoewel de dietiste dacht dat zijn exceem en jeuk niet aan de kunstvoeding kon liggen. Ik denk daar toch iets anders over…. Het is wel erg opvallend dat het is verergerd vanaf de dag dat hij 1 fles kv per dag kreeg. Nu we weer volledig op bv over zijn (heb wonderbaarlijk ineens veel melk), heeft hij echt minder jeuk!
    Daarnaast ga ik nu stapsgewijs weer producten invoeren, dus ik wacht af of er reactie van Thijs gaat komen. Ik begin met melk vandaag! Hmm, lekker, en eindelijk woensdag weer een toetje!

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat is het hier een rustig topic geworden.....

19. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    hoihoi meiden,

sorry, zal me ook eens melden!!
    lees wel altijd jullue verhalen trouw, maar niet echt veel boeiends te melden!

las wel dat marieke nog steeds vloeit, jeetje zeg dat is ook niet niks!! neem goed de tijd voor jezelf hoor!

hier gaat alles ok! martijn wil alleen niet uit een fles drinken, gelukkig scheelt het dat ik thuis de administartie doe voor onze manege en af en toe een paar lessen geef, dus hij hoeft niet echt lang zonder mij!! :D maar ja eens een avondje weg zit er ook niet echt in, dat is iets minder!
    voor de rest groeit hij super! vind zijn broer helemaal geweldig en andersom gelukkig ook!!

met mij gaat het ook prima, ben alleen nog steeds niet ongi geworden, hoe lang duurde dat bij jullie? had pas gedroomd dat ik weer zwanger was (nu van een tweeling!!).
    verder ben ik ook weer lekker zelf begonnen met paardrijden, dus dat gaat ook prima.
    ook zijn we in december verhuisd, dus we ziten heerlijk in een ruim huis nu!! alleen nu nog ons oude huis verkopen! dus als jullie nog iemand weten!! ;)

nou groetjes voor jullie allemaal!!

Maaike

20. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi meiden,

Marieke: Wat vervelend zeg dat Lily eenkennig is. Gaat hoop ik vanzelf wel weer over.
    En wat een vervelende :( opmerkingen toch over het geven van borstvoeding. Hoop voor je dat je nog voeding kan geven zolang jij dat wil!

Memoiike: Fijn dat alles goed gaat bij jullie!! Altijd fijn om te horen.

Hier gaat alles eigenlijk ook super goed.
    Afgelopen dinsdag met N. voor een heupecho in het ziekenhuis geweest. Zo op het eerste ook was er niks geks te zien. Hoop morgen de uitslag te krijgen.
    Verder zijn we nu een 1.5 week bezig met bijvoeding. En het is echt bijvoeding. In de ochtend krijgt hij wat lepeltjes fruit en in de avond wat lepeltjes groente. Hij vind het wel lekker maar een heel potje hoeft hij niet.
    Hij zit nu op 4 flessen.
    Kunnen we wat eerder de nacht in. Hij krijgt nu om half 9 de laatste fles.

Heb toch maar besloten dat ik met hem naar de kapper ga binnenkort. De zijkanten kunnen echt niet meer.
    In het ziekenhuis vroeg al iemand of ik ook met mijn dochter een heupecho kwam maken. Pardon!!:$
    Hij had een blauw shirt aan met spijkerbroek, ik had een blauw dekentje om het heen en heb een blauwe luiertas.

Zaterdag gaan mijn man en ik eindelijk weer eens samen uit eten en lekker naar de film.:D
    Sinds de geboorte hebben we nog niet echt een avondje alleen doorgebracht. Mijn ouders komen gezellig logeren dus we hoeven ook niet zo op de klok te letten.
    Nu al zin in!!!;)

Deel Deze Pagina