Rodelief; succes bij de kapper, dat zal hij vast niet zo leuk vinden!! Hopelijk is het met de echo goed, en wat leuk dat hij al wat lepeltjes groente en fruit eet! Veel plezier zaterdag! Memoiikke: fijn dat het goed gaat met Martijn! Wel lastig dat hij de fles niet wil. Ik ben met de fles met 5wk begonnen, Thijs maakt het niets uit, of hij nu de borst of de fles krijgt. Gelukkig, want het lijkt me lastig. Paardrijden is weer lekker he! Ik ben nu ook alweer een paar keer gaan rijden, maar ik merk wel dat je echt wel weer conditie moet opbouwen. Ik ben, met volledige bv, al wel weer 2x ongi geworden, precies ook om de 30 dagen.... De eerste keer had ik veel last, de 2e keer gelukkig wat minder.
Oh wat heerlijk, samen uit eten! Geniet ervan hoor Rodelief Wij zijn ook nog steeds geen avondje samen weg geweest. Wat een apparte opmerking als je kind helemaal in het blauw is gehuld om dan te vragen naar je dochtertje... Maar kan me voorstellen dat het doorslaggevend is om evne naar de kapper te gaan. Gek idee he om al zo snel heen te gaan. Leuk dat jullie al begonnen zijn met bijvoeding. En nog maar 4 flessen! Wat heerlijk. Lily krijg nog om de 2,5 tot 3,5 uur een voeding. Gelukkig heb ik er geen moeite mee om in het openbaar te voeden dus als ze honger krijgt ga ik gewoon ergens zitten. Heb je de uitslag al gehad over zijn heupjes? MMI Ik hoor dat het wel maanden kan duren voordat je ongi wordt met volledige bv, het kan zelfs een heel jaar wegblijven. Ik zou me er nog niet druk om maken als ik jou was. Lekker dat jullie nu in jullie nieuwe huis zitten Ideaal dat je Martijn tussendoor kan voeden maar wel lastig dat hij geen flesje wil. Is een bekertje geen optie? (ik geef Lily water uit een bekertje, vindt ze heerlijk en dat gaat prima, ze likt het eruit). Ik hoop voor je dat je oude huis snel verkocht is. Fijn dat het tussen de broers goed zit Heerlijkd at je weer aan het paardrijden bent. Fijn dat je jeuk zo afneemt Chikai! Dat scheelt stukken voor hem. Hoe reageerde hij nadat jij melk had genomen? Raar he dat er zo moeilijk wordt gedaan over borstvoeding en kolven.. Jammer dat werkgevers zich niet aan de wet houden.. ik snap ook wel dat het soms lastig is maar toch... Ik gebruikte de draagdoek in het begin ook veel als ze krampjes had, dan viel ze ook in slaap. Ideaal (vooral als ik wilde eten ) Ja om je heen kijken is wat lastiger voor zo'n kindje in het begin. Straks kunnen zijn armpjes over de doek maar dat is nu nog een beetje eng. Ik merk dat Lily dat ook wil. Al gaat dat met de mei tai wel goed, dan kan ze prima kijken. Gisteren ben ik weer naar de huisarts geweest. Ik krijg nu de gewone pil en moet het dan een maand aankijken gaat het dan nog niet dan word ik doorgestuurd naar een internist.. zucht... Ik heb meteen naar de domperidon gevraagd maar dat wilde ze niet uitschrijven want dat mocht niet bij bv. Ik heb aangegeven dat het juist wordt gegeven om de productie te verhogen maar ze wilde het risico niet nemen. Ik heb nu contact opgenomen met een lactatiekundige wat ik nu het beste kan doen. Ze neemt eind van de dag of maandag contact met me op want ze vond het een moeilijke kwestie en wilde het overleggen. Verder zei de huisarts dat ik het rustig aan moest doen en eventueel met een psygoloog kon praten als ik het niet meer trek... Dinsdag moet ik naar de arbo dus ik ben benieuwd wat hij zegt. Ik vind het ergens wel schattig dat Lily zo eenkennig is. Mijn oudste liep met iedereen weg en heeft dat nooit gehad (behalve bij mijn ex-schoonmoeder maarja.. dat noem ik mensenkennis). Maar ik hoop voor Lily dat het niet lang duurt. Gelukkig heb ik haar wel steeds naar de gastouder gebracht op mijn werkdagen dus dat gaat super. Van de week moest ze mee naar de nieuwe psygoloog van mijn oudste en daar zat ze heerlijk tegen te lachen, zelfs toen ze dichtbij kwam, vond ik wel apart en het gaf me een goed gevoel over de psygoloog want verder huilt Lily nog steeds bij ieder onbekend gezicht. Lily heeft het draaien op haar buik helemaal te pakken. Ze had het al een paar keer gedaan 2 wk terug maar vandaag blijft ze draaien.
Rodelief: fijn! Marieke: he, wat raar dat ze zo moeilijk doen over domperidon! Ik heb van de lactatiekundigen hier op het forum de tip gekregen, en het werkt echt geweldig. In de apotheek zeiden ze ook dat het met bv niet mocht, maar toen ik zelf een verklaring heb ingevuld, was het oké. En Thijs lijkt er geen last van te hebben. Nu gebruik ik er ook maar 2 per dag, en geen 4 ofzo.... Leuk dat Lily zo draait! Nu ga ik slapen, weltrusten!
He meiden, Thijs heeft nu al de waterpokken! Hij staat echt helemaal onder, ben vanochtend met hem bij de huisarts geweest. Hopelijk krijgt hij het niet 2x, volgens de huisarts niet, omdat hij er nu al zoveel heeft....
Oh wat vervelend dat Thijs nu al de waterpokken heeft. Heeft hij er veel last van? Och ik hoop echt voor hem dat hij het maar 1 keer krijgt.. mijn broertje heeft het ook onder een jaar gehad en zat helemaal onder maar met 2 jaar kreeg hij het weer, ook helemaal onder.. (die foto's zijn niet mis...). Ik hoop dat Thijs niet al te veel last van jeuk gaat krijgen, lijkt me zo lastig voor een babytje.. Beterschap voor hem! Moest je een verklaring invullen voor de domperidon? Ik ben benieuwd of ik het mee ga krijgen bij de apotheek. Ik ga het morgen halen, mijn man heeft de pinpas mee en zonder bereik ik niet zo veel Fijn dat N zijn heupjes goed zijn Rodelief! Ik ben mijn oudste haar kamer aan het uitmesten. Normaal doe ik dat iedere 3 mnd maar tijdens mijn zwangerschap en de mnd daarna had ik er geen energie voor. Het is echt een zwijnenstal boven.. Opruimen heeft ze echt nog nooit van gehoord en ze bewaard werkelijk alles.. Ik heb al 2 vuilniszakken met troep buiten gezet en dan ben ik nog niet eens halverwege... Ze heeft prachtige bakken om haar spullen in te verdelen (1 voor de barbies, 1 voor verkleedkleren en ga zo maar door) maar ze heeft het er of naast gegooit of alles ligt door elkaar... Echt zonde.. En al die snoeppapiertjes!!! Oh... ik wil weer een slot op de kastdeur... Ik ga donderdag maar weer verder als Lily weer bij de oppas is, het is alweer bijna tijd om haar op te halen. Morgen moet ik naar de Arbo arts.. Ben heel benieuwd wat hij zegt en ik hoop dat hij me doorverwezen kan krijgen naar de internist.
Hij lijkt er gelukkig nog niet al teveel last van te hebben, hij heeft ook geen koorts. De jeuk valt nog mee (ik heb van VSM al wel in huis en zemelen voor in het badje ga ik straks halen), dus hopelijk blijft het zo. Hij is alleen wel heel jengelig en hangerig, maar ja, hij zit gewoon niet zo lekker in zijn velletje... Ik hoefde voor de domperidon alleen een verklaring in te vullen bij de apotheek, dat het op mijn eigen verantwoordelijkheid was. Ik heb aangegeven dat ik het op advies van een lactatiekundige (hier van het forum!) heb gekregen. Toen deden ze niet zo moeilijk meer. Ik kolf nu om de vier uur bijna 250 ml bij elkaar, terwijl Thijs om de 4 uur ong. 175 drinkt. Dus stilletjes aan bouw ik m'n voorraadje in de diepvries wat verder uit. En Thijs krijgt nu geen kunstvoeding meer, omdat ik nu weer voldoende melk heb. Zo, dat is wel een werk, het uitmesten van de kamer van je dochter!! Succes!!!!
Ja best wel 2 Zieke kids hier. Beiden koorts. Lily heeft vanmiddag een kuurtje gekregen van de huisarts want haar longentjes klonken vol en ze had te lang koorts (sinds vrijdag daalt en stijgt haar temp met het uur). Mijn oudste heeft ook met vlagen koorts, vanmiddag leek het beter te gaan, ze had lekker buiten gespeeld en wat kleur op haar wangen gekregen maar vanavond toch weer koorts. Lastig hoor voor die meiden. Ik hoop dat ze vannacht lekker slapen en morgen weer wat beter zijn. Hoe is het met Thijs en met zijn pokjes? Ik heb bij de apotheek nogmaals om de domperidon gevraagd maar mag het pas halen nadat ik een week aan de pil ben. Het lijkt overigens nog niet nodig te zijn. Lily komt sinds vrijdag zo vaak voor een slokje mama voor de troost dat ik zelfs weer stuwing heb. Vannacht ben ik er uit gegaan om te kolven want ik hield het niet meer. Ik had in 4 min. tijd 190 cc. Ik schrok omdat het flesje overstroomde (ik zat een tijdschrift te lezen dus lette niet op). Dat had ik niet verwacht in een paar min. Ik heb uiteindelijk 4,5 vuilniszak totaal uit mijn dochter haar kamer gehaald aan troep (ernstig eigenlijk, ze heeft een grote kamer en achter die schotten valt het helemaal niet op..) Lily gaat los zitten. Ze blijft steeds langer los zitten en begint zichzelf ook te herstellen als ze wiebelt. Zo leuk! Foto-tje erbij van vandaag (wel met een ziek hoofdje)
Aaah, wat een lieve foto! Fijn dat je productie weer wat omhoog is gekomen, ik ben momenteel ongesteld, dus dan holt het weer achteruit.... De waterpokken zijn zo goed als weg, gelukkig! Hij heeft er duidelijk geen last meer van. Slapen overdag is wel lastig, telkens van die korte stukjes, max. 45 min.... Nu is hij bij mij op schoot in slaap gevallen, eens kijken hoelang hij nu slaapt. Overleggen naar de box had ik gisteren ook gedaan, toen werd hij echter meteen wakker.... En sinds gisteren heeft hij elke keer (gisteren 3!) zulke volle poepluiers, dat ik hem helemaal moet verschonen..... Vanochtend werden we er zelfs mee wakker, dus maar meteen in bad!
hey allemaal.. wat een lieve foto van Lily! wat alweer groot, wat gaat het ook snel! Beterschap voor de kids! Chikai, gelukkig dat de waterpokken weg zijn! Hier gaat het goed! Over 2 weekjes weer aan het werk.. Wat is het snel gegaan! Heb er helemaal geen zin in! Met Benjamin gaat ook goed, hij moet maandag weer naar cb, dus ben benieuwd. Hij slaapt af en toe nu snachts door, wel tot 6 uur, maar het is een begin! Verder hier afgelopen dagen onze woonkamer en keuken opnieuw geverfd, nu eindelijk alles weer netjes!
Hier zijn de kids weer beter gelukkig. Wel moet Lily even afkicken van alle aandacht en weer even leren in de box te spelen en de nachten gaan nog niet zo goed. Vannacht heb ik haar 6 keer moeten voeden en tussendoor de speen moeten geven... Gaap... Gelukkig dat Thijs ook weer beter is. Ik hoop voor jullie dat hij ook snel weer gewoon gaat slapen. Lekker dat het poepen ook weer goed gaat bij hem Oh Fairytale, weer aan het werk! Wat gaat dat hard he. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt. Lekker dat hij zulke nachten maakt zeg! Fijn dat je keuken en woonkamer weer helemaal nieuw zijn. Hier wordt ook nog druk geklust in huis. Mijn man heeft gisteren in de hal plavuizen gelegd en we zijn bezig met de badkamer vernieuwen (maar dat gaat in fases omdat het zo duur is allemaal). Mijn oudste is vannacht uit logeren geweest bij mijn ouders, die haal ik vanavond na het eten weer op. Ze zouden gisteren gaan zwemmen met haar, mijn oma en mijn zusje. Maandag is de voorjaarsvakantie weer voorbij en dan heb ik een gesprek op het werk over hoe het nu verder moet. Ik ben benieuwd wat ze van het arbo rapport vindt.
Fairytale: wat fijn dat het met Benjamin zo goed gaat! En jeetje, snel he, dat je weer aan het werk moet! Is de opvang helemaal rond? Lekker dat alles weer geverfd is! Marieke: oef, dat was een pittige nacht zeg!! Heeft Lily het spelen alweer een beetje geleerd? Succes met het gesprek op je werk, hopelijk komt er iets uit waar jij je ook fijn bij voelt! Laat je het even weten?
Hoi meiden, Ik kom me ook weer eens melden. Fairytale: Jeetje meid bijna weer aan het werk. Gaat snel he? Chikai: Hoest met Thijs en de waterpokken? Hier is de kleine wel met iemand in aanraking geweest dus het zal me niet verbazen als hij over 2 weken het ook heeft. Maar we zullen zien. Marieke: Wat lekker dat je grote meid even uit logeren is geweest. Heeft ze het naar haar zin gehad. Leuke foto trouwens van Lily wat een schatje!! Hoe gaat het nu met je productie? Is dat al wat verbeterd? En wat een nacht heb je gehad zeg! Hier voor het eerst naar de kapper geweest. Het is nu echt een heel ander mannetje. Maar wel echt een jongentje!! ALs je een foto wil zien doe ik die liever ff via pb. Ook weer naar het cb geweest. Meneer is 8870 grma en 68.5 cm. Echt een beertje, maar wel nog binnen de lijnen. Verder gaat het erg goed. Lekker aan het rommelen en de huiskamer opnieuw in de verf aan het steken. Elk weekend is een ander muurtje aan de beurt. Nog 1 lange muur en de huiskamer is klaar. En ik heb de smaak lekker te pakken dus wil de gang ook nog ff doen. Ach zo blijf je lekker bezig. Word hoog tijd dat het mooie weer er aan komt. Lekker de deuren open en buiten bezig zijn. Heerlijk!!
Hey meiden, Gaat inderdaad snel, weer aan het werk! Opvang is goed geregeld! Rodelief: Ook dus aan het klussen in huis, lekker is dat he, even weer alles fris En fijn dat je mannetje zo goed gegroeid is! Hier gaat het niet zo, het gaat niet zo goed met alles. Heb ruzie met mijn ouders(heb een topic over in de lounge) en alles zit hier tegen. Ook naar cb geweest en ze hebben een ruis gevonden bij Benjamin. Maak me best zorgen, ga morgen de huisarts bellen voor verwijsbrief. Eigenlijk zit echt alles hier tegen, en ik zie echt de bomen door het bos niet meer. Benjamin is trouwens wel goed gegroeid, nu 57 cm, en 5300gram en hoe gaat het met de rest?
He wat eng dat ze bij Benjamin een ruis hebben gevonden. Ik hoor overigens wel dat veel babytjes dat hebben en dat het in veel gevallen niet schadelijk is en ze vaak na een jaar er over heen zijn gegroeit. Ik hoop ook dat jij zulk goed nieuws te horen krijgt. Vervelend dat je ruzie hebt met je ouders. Ik zal straks je topic eens even zoeken. Ik heb zelf ook al jaren geen contact met mijn moeder dus ik weet hoe zwaar het is (het contact beperkt zich tot het halen en brengen als mijn oudste daar eens mag spelen/slapen). In elk geval goed nieuws dat Benjamin weer goed gegroeit is! Wat voor vorm opvang heb je geregeld? Heerlijk dat je druk aan het schilderen bent Rodelief! Hier moet ik ook nodig weer eens de kwarst gaan pakken om verder te gaan met het huis, het is nog lang niet af. Ik ben wel benieuwd naar een foto! Hoe deed hij het bij de kapper? Wauw, wat een beer heb je als zoon zeg, heerlijk dat hij zo goed groeit! Ik heb het idee dat mijn productie wel weer goed loopt, alleen weet ik nog niet of ze goed genoeg is aangekomen. Ze is in elk geval tevreden dus ze zal wel genoeg binnen krijgen. Mijn oudste had het erg fijn gehad bij haar opa en oma. Ze is 2 dagen wezen zwemmen dus helemaal leuk Ik heb gisteren een gesprek gehad op het werk. De vervangende leidingevende was niet op de hoogte van de afspraak en wist dus ook niet zo goed was ze moest doen met het arbo advies. Daar had ze gistermiddag een gesprek over geplanned met de clustermanager dus donderdag zou ze me meer laten weten. Ze was in elk geval van mening dat werken nu nog niet goed zal zijn. Eerst aansterken, de pijn uit mijn lijf krijgen en tot rust komen. Ze vond het toch vreemd dat ik nu eerst weer een maand het aan moet kijken met de pil terwijl ik zoveel pijn in de rest van mijn lichaam heb, ze vond het raar dat er niet verder gekeken werd naar reuma oid. Voorlopig ben ik dus nog thuis en donderdag hoor ik meer. Ondertussen heb ik sinds een week flink last van bijwerkingen van die nieuwe pil. Het vloeien is gelukkig wel gestopt (voor hoelang??) maar ik ben in 8 dgn tijd 4,5 kg aangekomen en ik heb vreselijke pijn in mijn benen. Morgen maar weer de ha bellen (ik loop daar bijna de deur plat.. schaam me dood...). Lily heeft gisteren gelukkig toch een flesje met poedermelk gedronken bij de gastouder.. Ik was al helemaal in de stress omdat ze van ons niets wil. Zelfs niet van mijn man, ook niet als ik niet thuis ben.. Terwijl ze moedermelk prima uit de fles drinkt... Maar gisteren ging het (met een beetje moeite weliswaar) toch naar binnen. Gelukkig, dat voelt wat minder afhankelijk, mocht ze weer niet goed aangekomen zijn dan kan ze in elk geval bijgevoed worden. Eerdaags gaan we ook met groente en fruit beginnen. Ben heel benieuwd.
Marieke: oef, dat klinkt nog niet zo fijn, die nieuwe pil. Wel fijn dat het vloeien gestopt is, maar de andere bijwerkingen zijn ook niet zo fijn. Gewoon weer teruggaan naar de ha hoor, zolang jij je nog niet goed voelt, daar zijn ze voor! Succes met de eerste groente en fruit hapjes!! Lijkt me erg leuk, al wil ik wachten tot 6mnd. Maak je die hapjes trouwens wat warm, dat vroeg ik me af? Rodelief: heerlijk hoor, lekker genieten! Fairytale: oei, daar schrik je toch wel even van. Hopelijk is het ruisje niets ernstigs! Hou je ons een beetje op de hoogte? Wij komen net terug van Thijs zijn eerste officiële baby zwemles. Hij vond het leuk en lekker, was helemaal ontspannen en lag een beetje te kletsen. Dus daar gaan we mee door! Thijs slaapt nu lekker in de draagdoek, heerlijk, zon lief warm mannetje tegen je aan .
Marieke : Ik wil je dolgraag een foto mailen maar ik kom er niet helemaal uit hoe dat moet met een pb.
Oh dat zou ik ook niet weten Rodelief... Chikai die groentehapjes maakte ik altijd wel handwarm. Fruithapjes niet. Ik wilde ook wachten tot de 6 mnd maar ze is al 1 mnd flink aan het kwijlen een aan het smakken bij alles wat ze ons ziet eten dus ik begin 2 weekjes eerder maar ik geef haar 2 theelepeltjes per keer (dat zijn nog een hoop minihapjes haha) dus echt veel krijgt ze niet binnen, 't is nu meer proeven. Gistermiddag heeft ze voor het eerst een beetje worteltjes geproeft. Ze vond het heeeel vies maar trok wel steeds de lepel uit mijn hand om hem weer in haar mond te doen. Ook vond ze het erg leuk om flink te blazen als ze een beetje in haar mond had. Dus het zat overal haha. Ik zit te twijfelen of ik haar over 2 weken stukjes fruit of groente ga aanbieden, ik las over de Rapley methode en dat leek me wel wat. Mijn oudste kreeg ik nl. niet meer van het fijngestampte eten af, stukjes vond ze zo vies. Oh ik ga Lil uit bed halen want de oudste moet weer van school gehaald worden. Kan ik meteen even stemmen.
Marieke; rapley heb ik ook over gelezen, het zit ook in mijn hoofd.... Ik ben gewoon alweer ongesteld, de vorige keer was maar 2 weken geleden.... Oei, vanavond was het een drama met slapen hier. Vanmiddag had Thijs maar 10 minuten geslapen (wat wil je ook, met de herrie van een carnavalsoptocht naast je kinderwagen, maar ook daarna was hij zo overprikkelt denk ik, dat hij niet wilde slapen). Vanaf 18.30u mee bezig geweest, nu slaapt hij eindelijk! Ik weet nog niet of ik morgen wel met hem naar de grote optocht ga kijken..... O ja, we hebben een slaaptentje gekocht voor Thijs, alleen hadden we fiks ruzie met dit tentje toen we het weer op wilden vouwen... Dat is even lastig, vooral als manlief al een stok heeft verdraaid.... grrrrrrr..... Maar goed, hij zit weer in de tas en we hebben ook maar een extra matje en slaapzakje erbij besteld. Nu nog hopen dat Thijs er ook in wil slapen.... (we hoopten dat het met dit filmpje wilde lukken, wij hebben precies dezelfde... maar zo makkelijk gaat het (bij ons!) niet ) YouTube - repair instruction if you folded the travel-cot in the wrong way