zo`n tentje hebben mijn ouders ook, geen idee hoe je dat in elkaar zet. Hoogst waarschijnlijk heeft N. de waterpokken. 2 weken geleden waren we op een verjaardag en toen was er een kindje met de waterpokken. ( ik zou dan thuis blijven maar goed ) (morgen hebben wij ook een kinderverjaardag maar dan blijf ik thuis met N.) En nu zitten er 5 pokjes op zijn lijfje. En vanacht was hij erg onrustig. Ben benieuwd wat ons deze nacht zal brengen. Verder heeft meneer er nog geen last van. Vandaag even vrolijk als altijd en eet normaal, ook heeft hij geen koorts. Zou fijn zijn als het hier bij blijft.
He wat vervelend dat N ook de waterpokken heeft zeg. Ik zou ook thuisblijven als mijn kind dat zou hebben (tenzij alle plekjes ingedroogd zijn). Open pokjes zijn zo ontzettend besmettelijk. Hopelijk is hij snel weer beter. Vervelend dat je alweer ongesteld bent Chikai. Hopelijk ben je het dit keer maar kort. Ik ben er nu 14 dgn vanaf en ik hoop dat het voorlopig niet meer terug komt... Het zou best kunnen dat hij onrustig was door alle indrukken die hij heeft opgedaan. Hoe is zijn nacht geweest? Mijn oudste heeft een tentje die op die manier moet worden opgevouwen, echt verschrikkelijk. Dat gaat dus ook niet zo makkelijk.. Ik wilde ook zo'n slaaptentje kopen omdat wij in de zomer veel aan het water zitten met mijn oudste, ik dacht dus dat die makkelijk inelkaar te vouwen waren. Voor logeerpartijtjes heb ik het campingbedje van mijn oudste nog. Een ideaal ding, als hij is opgevouwen is het net zo'n golftas, hij heeft ook 2 wieltjes dus je rijdt hem achter je aan En als ze wat zwaarder worden dan kun je ze zelf in en uit laten stappen door de achterkant open te ritsen. Wij gaan zo even richting Alkmaar, er is koopzondag en we hebben flinke kledingcrisis met Lily. Ze is nu helemaal uit maat 62 gegroeit en ik heb maar 4 broekjes in maat 68, dat is veel te weinig met haar manier van poepen (vol overtuiging dus van voor en achter komt het er boven uit). Daarna gaan we even kijken of mijn oma thuis is want die heb ik alweer een tijdje niet gezien.
Lekker ff naar Alkmaar Marieke, misschien dat ik ook nog ff ga. Moet zemelen bad hebben voor N. Hij heeft nog meer pokken erbij gekregen maar hij is nog even vrolijk als altijd en drinkt goed. vanacht was het wel drama want mijn oudste had een buikgriepje. Heb echt amper geslapen. Dus ik duik er nu nog ff in voor een middagdutje.
Rodelief: ai, bij N ook al de waterpokken? Verdorie.... hopelijk krijgt hij er niet teveel last van!! Marieke; veel plezier in Alkmaar, het is heerlijk weer, lekker genieten en lekker shoppen (leuk!) Ik ben dus toch niet ongesteld, vind het wel heel raar. Gisterenmorgen verloor ik bloed, dus ik dacht; jee, na 2 weken alweer ongesteld! Maar s middags was het weer over, en vandaag ook helemaal niets. Maak me toch wel een beetje ongerust, dat heb ik dus nog nooit eerder gehad En we hebben ook geen seks gehad van te voren ofzo Wat is het heerlijk weer! We gaan zo toch naar de optocht kijken, lekker even naar buiten.
Ik mis een hoop meiden hier, ik keek net eens terug naar de lijst van het begin, maar veel meiden kletsen helaas niet meer mee. Hoe zou het met ze zijn? Thijs is vandaag erg hangerig en huilerig, hij slaapt ook slecht. Als je je vinger door hem laat pakken, stopt hij die in zijn mondje, maar gaat hij erg hard bijten. Wellicht heeft hij toch last van tandjes, vermoeden we nu. Of een poepluier, die hij al dagen niet heeft gehad . Ik ben net terug van het paardrijden en ik stink naar paard , dus ga lekker douchen en dan naar bed. Weltrusten allemaal!
Meiden, ik ben er even niet: zometeen naar het appartementje van mijn zus gaan kijken, alle spullen voor weekendje weg (naar Zeeland met man, Thijs en vrienden) nog inpakken en dan vanmiddag op pad Dus ik ben er denk ik pas dinsdag weer . Fijn weekend allemaal!!
He wat raar van die ongesteldheid Chikai (toch geen doorbraakbloeding he) Hoe is het nu met Thijs? Lily heeft ook een paar dagen gehad dat ze uit haar doen was van de week. En nu kan ze sinds donderdag de geluidjes tatata, bababa, mamama, etetete maken en ze heeft haar voeten nu echt ontdekt. Sindsdien is ze ook weer vrolijk. Misschien dat Thijs ook een sprongentje gaat maken? Geniet van je paar dagen weg! Hoe gaat het met N Rodelief, drogen de pokjes al in? En je oudste al van zijn buikgriepje af? Ja jammer he dat die andere meiden er niet meer zijn. Ik ben ook heel benieuwd hoe het met ze gaat.
Wij zijn weer terug van het weekendje Zeeland met vrienden. Thijs heeft het echt supergoed gedaan, lekker geslapen, weinig gehuild, volop gekletst. Het was ook onderling weer erg gezellig en natuurlijk prachtig weer gehad, dus helemaal fijn! En de borstvoeding gaat ook nog steeds super Daar ben ik ook erg blij mee, ik ben nu alweer een hele week zelf aan het voeden. Dat was ook afgelopen weekend erg handig, ik heb hem diverse keren gevoed in de auto Marieke; ik hoop het niet nee.... ik kan eigenlijk gewoon ook niet zwanger zijn, maar ja, sommigen worden toch zwanger door het condoom heen.. Ik zal blij zijn als ik goed ongesteld ben! Leuk dat Lily nu weer meer kan, het gaat echt snel he!
Wat is het heerlijk weer he meiden. Dat doet een mens weer goed. Ik heb lekker wat bakken in de tuin met violen gevuld. Lily in de wagen er naast. Kan ze wat vitamine d op doen (die vergeet ik nog wel eens te geven, schaam schaam). Vanmorgen zijn we heerlijk naar de stad gelopen, even over de markt geweest. Een beetje energie opdoen zo. Mijn oudste is na school nog niet eens mee naar binnen geweest. Ze is meteen lekker gaan spelen met een aantal buurtkinderen. Ik heb haar buiten maar wat te drinken gegeven. Ik had een voicemail berichtje van de arbo met een verwijtende ondertoon dat ik mijn vaste telefoon en mijn gsm niet op nam... Zo vervelend. Ik was Lily aan het voeden (en ik had ook wel op de wc kunnen zitten ofzo) dus ik nam niet op. Ik moet donderdag ochtend weer langskomen. Toevallig had ik net gisterochtend mijn leidinggevende een e-mail gestuurd of ze al wat meer wist hoe we mijn herstel gaan aanpakken (er moest worden bekeken of ik naar een psygoloog kon via de arbo) maar daar heb ik nog niks op gehoord. Ben blij dat ik in elk geval aantoonbaar initiatief heb getoond. We zijn met Lily met vast voedsel begonnen. Een combinatie tussen Rapley en prutjes. Ze vindt een appeltje en een sperziboontje uit de hand erg lekker maar een banaantje en een wortelprutje vindt ze heel vies. Van het weekend heeft ze genoten van een bruinen bonen prutje. Het kon haar niet snel genoeg gaan haha. Ik bied 2 dgn achter elkaar hetzelfde aan zodat ze aan de smaak kan wennen. De borstvoeding gaat hier gelukkig ook nog goed alleen krijg ik niet zoveel meer gekolft. Bij de gastouder krijgt ze daarom een fles met poedermelk. Dat vindt ze helemaal niet lekker. Ondertussen drinkt ze het met moppers. Fijn dat jullie weekend zo geslaagd was Chikai. Heerlijk dat Thijs het zo goed deed. Dat is inderdaad een voordeel dat je gewoon overal kan gaan zitten voeden Dat condoom is inderdaad niet 100% betrouwbaar nee. Een vriendin van mij is 2 keer door het condoom heen zwanger geworden (gelukkig wel tijdens een goede stabiele relatie). Pff.. zou er ook nog niet aan moeten denken om nu alweer zwanger te worden hoor (al moeten we daar eerst wat voor doen natuurlijk... met al dat geprut met mijn lijf leven we hier als broer en zus). Och die kids ontwikkelen zich zo snel. Wel heel leuk hoor maar het gaat zo hard. Lily is donderdag alweer een half jaar oud.
Hallo! Hier weer even een update Het is en blijft hier trouwens wel erg rustig... Marieke; hoe was het bij de arbo? Heb je meer duidelijkheid! Leuk dat Lily de combinatie van rapley en prutjes doet, ik wil dat ook gaan proberen met Thijs. Maar zijn eerste hapjes zijn nog geen succes.... Ik ben nog steeds niet ongi, dus wacht nog maar even af. Wellicht heb ik nu een langere ronde met de bv, ik weet het niet. Thijs vindt de eerste hapjes geen succes . Hij heeft na 3 lepeltjes echt genoeg, dan gaat hij huilen en draait hij zijn hoofdje weg. Hij heeft dan misschien ½ ijsblokje qua volume op. Hij overstrekt zich . Eerst sperzieboontjes geprobeerd, daarna spuugde hij flink. Dus gisteren en net worteltjes, dat vindt hij iets lekkerder, maar nog geen succes . Ook heb ik toch maar besloten om weer te gaan kolven en Thijs overdag de fles te geven. Ik vind dat hij niet goed genoeg aan de borst drinkt, volgens mij krijgt hij te weinig binnen. Net kolfde ik af na de voeding, kolf ik nog 110! (dat is veel voor mijn doen, vooral na een voeding). En gisteren hebben we Thijs na de voeding, nog een fles gegeven, daar dronk hij nog 100 van op . Vandaag maar eens gaan genieten van het heerlijke weer, maar eerst hier maar eens beneden op gaan ruimen.
Oh dat is nog veel kolven na de voeding zeg! Ik heb die opbrengst als ik kolf wanneer Lily bij de oppas is (terwijl ik voorheen makkelijk 160cc kolfde...). Misschien kun je een lactatiekundige raadplegen, misschien hapt hij wel verkeerd aan waardoor hij niet voldoende voeding binnen kan krijgen. Lily eet ook nog niet veel hoor. 2 Volle theelepels inmiddels maar we zijn nu 2,5 wk bezig. Ik merk dat ze het eten leuker vindt als ze eten in haar hand kan houden en het zelf in haar mond kan stoppen (maar dan komt er nog minder binnen). Ze zeggen dat de bv je hele menstruatie kan ontregelen dus wie weet. Ik had weer een andere bedrijfsarts bij de arbo, die had het rapport van de vorige niet gelezen en wist dus ook niet dat ik volledig thuis zat inmiddels en wat de afspraken waren.. handig.. Ook was er nog niks terug gekomen van mijn werkgever over de psygoloog via de arbo dus nu moest ik het toch maar zelf gaan regelen en dan heb ik volgende week of de week erna weer contact met hem. Het zou fijn zijn als de arbo artsen op elkaar ingesteld zijn... Mijn leidinggevende bleek donderdagochtend gebeld te hebben toen ik bij de arbo zat maar op de een of andere manier kwam het voicemail bericht pas zaterdag binnen.. Nu kan ik helaas niet terugbellen want de buurman is met zijn badkamer bezig en het is hier om de haverklap een gigantische herrie dat we elkaar niet meer kunnen verstaan.. lastig. Ook zijn mijn beide meiden ziek thuis dus het loopt hier vanmorgen niet echt op rolletjes.. Donderdag maar even terug bellen (ze is er alleen op maandag en donderdag en op haar e-mail reageerd ze niet). Andere meiden waar zijn jullie? Gaat alles goed?
Hey allemaal! Sorry dat ik niet zo vaak reageer! Hoe gaat het met iedereen? Chikai: Inderdaad nog veel! Is ook makkelijker he, als je ziet hoeveel hij binnen krijgt! Dus de bijvoeding nog geen succes.. ik ben benieuwd hoe dat bij ons gaat straks! Marieke: Hier ben ik haha! Balen dat je meiden ziek zijn.. beterschap! Hier gaat het redelijk! Vanmorgen bij K.A. geweest, met het hartruisje. Maar hij deed zo stom, echt onduidelijk. Hij zei dat het waarschijnlijk niets was.. maar ik laat het hierbij nog niet zitten! Verder is hij alweer 6 kilo, de kleine man. haha.. Vandaag werd hij blauw om zijn mond, en heb cb gebeld.. wijkverpleegkundige komt morgenvroeg langs om te kijken.. hij drinkt ook nog steeds niet geweldig.. maargoed moet gauw stoppen. Benjamin huilt..
Marieke; ik ben toch maar weer gaan kolven, bv via de fles geeft mij èn Thijs meer rust. Het is niet anders. Och jee, dat zal wel een hele bende worden als Lily het liefst zelf wil eten! Haha, alles onder dan? He, dat is vervelend, als arbo-artsen de rapporten niet doorlezen en lekker langs elkaar heen werken Heb je je leidinggevende nog te pakken gekregen? Fairytale; hoe is het nu met benjamin en wat zei de wijkverpleegkundige? Brrr, het is echt fris buiten in vergelijking met vorige dagen, jammer hoor, het was zo mooi! Thijs heeft vanochtend banaan op, maar dit vond hij duidelijk niet lekker. Echt een heel vies gezichtje en als hij het dan in zijn mondje had, echt een rilling door zijn lijfje Dus morgen proberen we maar eens ander fruit .
Hier ligt Thijs sinds gisteren in zijn ledikantje Helaas, het wiegje is verleden tijd. Als we dan toch aan het rommelen zijn met het slaapritme (hij moet langer gaan slapen dan 30 minuten..., 45 was al kort, maar nu werd het eind vorige week nog maar 30!), kan hij maar beter tegelijkertijd huilen voor zijn nieuwe bed. (maar het valt reuze mee!) Hij heeft van het weekend 1,5 uur geslapen! Wow! (wel met tussenpauzes, maar ja, dat is maar even wennen) Hij werd ook vrolijk brabbelend wakker, ipv huilen of krijsen. Dus ik ben benieuwd wat hij vandaag gaat doen. De nacht ging goed in ieder geval! Ik heb gisteren met mijn zus samen laminaat gelegd in het appartement van mn andere zus Mijn man heeft de hele dag voor Thijs gezorgd en het ging echt heel goed. Fijn is dat toch!
Hoe is het nu met Benjamin? Da's wel schrikken als hij blauw om zijn mondje wordt zeg! Jemig.. 6 kilo alweer? Wat gaat dat hard! Lily is 7 kilo. Vervelend dat je niets wijzer bent geworden bij de kinderarts. Een beetje geruststelling zou erg fijn zijn.. Grappig he, die vieze gezichtjes als ze nieuw fruit krijgen Chikai. Lily had het gisteren met een stukje manderijn, ze keek vreselijk vies en opeens zag ik haar gezicht ontspannen en toen vond ze het toch wel lekker Hopelijk heeft Thijs het goede slapen voortgezet. Wat jammer dat je het wiegje hebt moeten vervangen voor het ledikantje. Hier is Lily er ook aardig uit aan het groeien, qua lengte kan het nog wel maar qua breedte is het smal aan het worden. Ze slaapt al veel in haar ledikant maar ik vind het zo fijn dat ik haar na de nachtvoeding naast me neer kan leggen in de wieg. Lekker dat het zo goed ging toen je man de hele dag bij Thijs was. Mijn man vindt het heerlijk om lekker met Lily te tutten als ik weg ben. Ik heb mijn leidinggevende inmiddels gesproken.. ze schaamde zich dat ze niks van zich had laten horen. Ik heb gezegd dat ik het vervelend vond en me niet meer betrokken voel bij het werk. Ze zou me maandag terug bellen over het hoe en wat maar je raadt het al.. niks gehoord... Pff.. als ze je dagelijks bellen of je alweer kunt komen is vervelend maar helemaal niks horen is ook niet echt leuk moet ik zeggen.. Ik heb toch maar een afspraak bij de fysio gemaakt. Ik blijf zo'n last houden van de buigpunten in mijn lijf en ik ben er een beetje mee klaar dat de ha het continu op oververmoeidheid en overspannen gooit. Ik wil weten wat ik er aan kan doen om het te verbeteren dus ik heb zonder verwijzing een afspraak gemaakt. Gelukkig kon dat. Vanmorgen heb ik een fietszitje gekocht. Lily zit steeds beter en kan ruim een half uur zittend spelen dus ik wil korte stukjes gaan proberen te fietsen. Maar wat zijn die zitjes duur geworden zeg. Ik had die van mijn oudste destijds verkocht (ik dacht dat ik nooit meer een tweede zou krijgen) maar die was niet zo duur als dat ze nu zijn toen ik hem kocht. Maarja.. toen stonden de gulden prijzen er nog bij. Nu heb ik er 1 via marktplaats gekocht bij mensen een paar straten verder op. Ding ziet er prima uit. Nu nog een buggydrager en dan zijn we er klaar voor. Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen. Mijn ha wilde me geen pillen voorschrijven voor de hooikoorts ivm de bv en ondertussen zit ik dus aan de antibiotica omdat alles in mijn hoofd ontstoken is (en de kuur slaat niet aan.. heel vervelend). Ik vind het wel heel erg jammer dat ik hierom moet afbouwen. De melkpoeder gaat moeizaam naar binnen en ik wil haar eerst goed gewend hebben aan de poeder voordat ik mijn vriezer voorraad aanbreek anders heb ik straks misschien geen melk meer en dan wil ze nog steeds geen poedermelk.
Hoi hoi.. Nou ben vandaag weeer naar het ziekenhuis geweest.. Had vorige week toch nog gebeld, voelde me niet gerustgesteld. Vandaag wel, hij heeft de ruis laten horen, en toen laten horen hoe het klinkt als het ernstig is. Nu mag ik zovaak komen als ik wil, als ik van te voren bel. Voor de rest gaat het niet zo, morgenochtend naar de dokter. Denk dat ik overspannen ben. Heb het zo druk in mn hoofd. Elke dag hoofdpijn, moe, vergeetachtig. pffff.. Gister had ik ruzie op mijn werk,.. Er is 1 persoon die me telkens moet hebben. En ik ben jankend weggegaan. Ik ben gewoon volledig ingestort. Nu moet ik morgen op gesprek om 16.00. Snel nieuw werk zoeken, en dan wil ik daar echt weg! Marieke: Wat stom datje niks van je leidinggevende hoort. Snap dat je je niet meer betrokken voelt. En leuk dat je een fietszitje hebt gekocht! Chikai: Is even wennen he in het ledikantje! Benjamin ligt ook al in de ledikant. Hij past er nog wel in, alleen hij is zo beweegelijk, ligt constant met zijn hoofd tegen de spijlen. Wiegje leek zo lief haha..
Hoi meiden, Daar ben ik ook weer eens. Druk druk hier en ik zit niet zo lekker in mijn vel. Ga maar eens de HA bellen voor een doorverwijzing naar een psycholoog. Ben nog teveel bezig met de rouwverwerking van ons 2e zoontje en ik loop een beetje vast. Heb last van schuldgevoelens tegenover mijn andere jongens. Ik zit een beetje vast... Maar vind het ook weer zo`n grote stap om naar een psycholoog te gaan maar wie weet helpt het. Verder gaat het met de kleine man super goed. Eet al heerlijk zijn fruit en groente (die wel iets minder) en zo af en toe een broodkorstje of liga. En hij rolt al lekker.. en begint ook al aardig goed te zitten. Ik geniet enorm van mijn kids!!
Hallo allemaal, Alweer een tijd geleden, maar ik kom ook weer eens aanwaaien. Hoe is het hier?? Wat gaat de tijd snel he! En bijna allemaal nog aan de bv, super hoor. Hier alles prima. Borstvoeding loopt nog prima, heb het idee dat mijn productie wat meer stabiel is. Erg fijn. En F. slaapt nu door. (tenminste, de afgelopen 2 weken dan) Heerlijk zeg. Verder groeit hij als kool. Bijvoeding doen we hier volledig volgens Rapley, en hij geniet volop. Heel veel komt er nog niet binnen, maargoed. Hij krijgt nu een broodje/rijstewafel, fruit en groente. en verder ook alles goed. Werk loopt lekker, dochter gaat prima en vanaf september ga ik er een opleiding naast doen. (management in de zorg) erg leuk, dus ben heel benieuwd. Marieke, jammer dat je op deze manier toch minder contact hebt met je werk. Ik hoop dat ht zich snel oplost. En Lily kan al zitten?! Wauw!!! Fairytale, Hoe is je gesprek gegaan? Fijn dat het ruisje verder niet ernstig is. Rodelief, Vanuit hier een dikke knuffel. Een psycholoog kan echt helpen hoor. Gewoon doen! Chikai, hier ligt F. ook in het ledikant. Vanaf een maand of 4, want toen paste hij echt niet meer in de wieg. Laminaat leggen?! Is dat moeilijk? Ik ben niet zo handig nl. (Ik heb mijn man ter compensatie, die is extreem handig)
Heej wat leuk, weer wat meer berichten Wat fijn dat F het zo goed doet Lizab. Lekker dat de bv zo goed loopt. Leuk he dat Rapley-en. Ik vind het zo grappig om te zien hoe ze met stukjes eten in de weer zijn. Lily laat ook heel duidelijk merken dat ze niet meer wil. Ze geeft het eten dan een flinke zwaai de lucht in (gelukkig hebben we laminaat). Leuke opleiding lijkt me dat. Heel veel succes en plezier! Pff herkenbaar die grote stap naar de psygoloog Rodelief. Het is dat ik nu moet van de Arbo anders had ik het ook nog niet gedaan denk ik. Het lijkt me ook ontzettend zwaar om het overlijden van je kindje een plekje te geven, kun je er wel goed met je man over praten? Leuk dat N ook al begint te zitten. Wat lijken ze groot dan he Fijn dat de arts je nu wel heeft kunnen geruststellen Fairytale. Hoe was het bij de dokter? Vreselijk he die drukte in je hoofd. Ik word er ook niet goed van, zelfs mijn zicht vertroebeld er af en toe door. Hoe ging het gesprek op je werk? Naar hoor dat je het er niet meer naar je zin hebt. Het is juist zo belangrijk om je goed te voelen op je werk. Ik heb vanmorgen maar weer mijn leidinggevende gebeld gezien ze nog niet terug had gebeld (ze kunnen in elk geval niet zeggen dat ik mijn best niet doe). Ze had besproken dat ik via de ha naar een psygoloog moest omdat het via de arbo allemaal moeizaam loopt. Het vervelende is alleen dat ik via de ha pas 11 mei terecht kan... Dus daar schrok ze wel een beetje van. Ik heb ook meteen aangegeven dat ik nog niet ben uitgenodigd bij de arbo, dat moest afgelopen of deze week dus daar is ze meteen achteraan gegaan maar de bedrijfsarts is vrij dus het wordt sowieso pas volgende week. Ondertussen ben ik naar de fysio geweest want ik wilde toch wel wat doen aan de pijn in mijn lijf. Er is nu tape op mijn rug geplakt dat een week moet blijven zitten, dat moet verlichting geven en volgens hem zou de pijn in de buigpunten van mijn lijf ook kunnen komen doordat ik mijn rug te veel heb geprobeerd te ontlasten en verkeerd ben gaan bewegen.. een hele andere conclussie dan pijn door overspannen zijn.. Lily krijgt nog maar 1 a 2 keer de borst per dag, gelukkig neemt ze de melkpoeder steeds beter aan alleen heeft ze nu last van haar ontlasting... Haar darmen zullen wel moeten wennen aan de flesvoeding.. Gelukkig blijft ze vrolijk, het is zo'n lekker ding Oh ze is wakker dus ik ga weer wat doen.