Marieke; he, jammer dat je de bv moet afbouwen . Maar hooikoorts is ook zeker niet prettig. Hoe drinkt Lily de kv nu? O wacht, ik lees het al. Hoe is het met je rug? Helpt de tape? En ben je al wezen fietsen?? Ben erg benieuwd hoe het is/gaat bevallen! Lijkt me ook erg leuk om te doen èn erg makkelijk! Fairytale; he, vervelend dat het niet zo lekker gaat. Wat ik me afvroeg, kon je het verschil tussen de ruis van Benjamin en de ernstige ruis duidelijk horen? Sterkte meid!! Rodelief; ook voor jou sterkte, een goede stap denk ik om door te gaan naar een psycholoog, als je er zelf mee vast komt te zitten. Het is ook niet niets he, en nu je een derde kindje hebt, zul je wel veel bezig zijn met bij de tweede zou het ook zo zijn . Moedig hoor! Hopelijk werkt het! Fijn dat je jongens het goed doen!! Liza; hee, gezellig dat je er weer even bent! Fijn dat het zo goed gaat met F!! Heerlijk hoor! Laminaat leggen is echt niet moeilijk, ik vind dat erg leuk om te doen, beetje meten, beetje zagen, klikken Ik ben ook wel blij dat ik dat kan, heb de slaapkamer van Thijs destijds helemaal alleen gelegd in een avondje Hoe bevalt je politieke leven? Druk? Hier heeft Thijs zijn ritme verlegd Hij kwam om 0.00u, toen heb ik hem zijn speen gegeven. Om 3.00u had hij echt honger en net om 7.30u kwam hij weer. Maar nu is hij ook echt wakker. (normaal werd hij om 9.00u wakker, fijn voor papa en mama). Vandaag gaat Thijs weer naar mijn moeder, ik ga naar scouting (de koeien van de kaasboerderij gaan naar buiten en dat is altijd een happening, daar gaan we heen) en daarna mijn zus helpen verhuizen. Tot vanavond en een fijne dag allemaal!
Hoe heeft Thijs het gehad bij je moeder? Wat is dat leuk he, als de koeien weer voor het eerst het land in gaan. Oei.. da's wel een minder als hij opeens en stuk vroeger wakker gaat worden. Tot 9:00 blijven slapen lijkt me heeeerlijk Ik hoop voor je dat hij dat weer op gaat pakken. Nee ik heb nog niet gefietst. De buggydrager zit nog niet op mijn fiets en op de een of andere manier lukt me dat zelf niet (het fietszitje had hubs ook nog even nagekeken en die had ik niet vast genoeg gezet.. pff.. stomme polsen). Hopelijk zet hij van het weekend de buggydrager erop en dan kan ik mijn gang weer gaan. De draagdoek vind ik nu niet praktisch vanwege het schuren tegen de tape op mijn rug. Daar merk ik trouwens nog niets van... Lily lijkt eindelijk op een goed schema te komen met de flesvoeding. Ze laat er 3 a 4 uur tussen zitten en drinkt nu 160 cc en de laatste fles van rond 23:00 is een papfles en daar drinkt ze 200cc van. Ik ben haar tussendoor een tuitbeker met verdunde roosvicee gaan aanbieden maar ze snapt niet wat ze met een tuitbeker aan moet. De roosvicee vindt ze wel lekker. De pruthapjes gaan nog niet zo heel erg goed maar fruit of groente uit de hand vindt ze heerlijk. Gisteren heeft ze vol smaak een paar sperziboontjes weg zitten knabbelen alleen wordt mijn man helemaal gek als ze zich per ongeluk verslikt (doet ze met prutjes ook) en dan wil hij niet meer dat ik haar stukjes te eten geef, hij is zo lekker bezorgd. Mijn leidinggevende is weer terug van haar lange vakantie dus kreeg vandaag een mailtje of ik vrijdag langs kon komen. Ze was al volledig ingelicht door de vervangende leidinggevende dus ik ben benieuwd. Vandaag heeft Lily een echte off day. Niks is goed en ik mag niet uit het zicht. Ik hoop niet dat de eenkennigheid zich nu uitbereid naar verlatingsangst Misschien is het gewoon een sprongentje, ik ben benieuwd.
Gelukkig ging het goed bij mijn moeder, ik geloof dat ik het zelf minder leuk vond... Ik heb Thijs het liefst zelf lekker bij me! Gelukkig was Thijs gisteren en vandaag weer om 8.30u wakker, dat vind ik ook prima! Oh, hopelijk maakt je man het van het weekend dan goed vast! Dan kun je weer vanalles gaan doen, lijkt me echt zo lekker het fietsen. Jammer dat je van de tape nog niets merkt, hopelijk gaat het wel wat doen!! Wij hebben vanmiddag weer lekker gezwommen en vanochtend heeft Thijs officiële pasfotos moeten laten maken voor zijn ID-kaart Zelf moest ik een nieuw rijbewijs aanvragen en nieuwe ID-kaart, ping ping kassa . Verder een rustige dag gehad.
Hallo allemaal! Weer niet doorgeslapen natuurlijk vannacht , wij sliepen om 22.30u, om 23.30u en om 3.00u en om 6.30u wilde Thijs eten. Om 8.15u was hij echt wakker en zijn we er weer uitgegaan. Thijs ligt nu heerlijk te spelen in de box. O ja, we hebben nu Thijs al 2x s ochtends uit bed gehaald, dat hij andersom in bed ligt met het dekentje over zijn hoofd En hij ligt nota bene ook in een slaapzakje! En twee keer hebben we hem dwars op zijn buik liggend uit bed gehaald! (Hij lijkt op mij denk ik, ik was vroeger ook zon soptolletje in bed) Net bij de Hema een witte spijkerbroek gekocht, stoer hoor. Papa viert vandaag zijn verjaardag, dus Thijs heeft echt lief, een witte spijkerbroek met blouse (met stropdas, haha) aan Zal wel eens een foto maken! Hij vindt de stropdas het lekkerste om in zijn mond te stoppen volgens mij Hopelijk gaat de zon nog schijnen, dan kunnen we vanmiddag lekker in de tuin zitten.
Gefeliciteerd met je man Chikai! Maak er een gezellige dag van. Klinkt leuk zoals Thijs er uit ziet. Lily draait ook zo in bed, ook met haar slaapzak aan. Van de week haalde mijn man haar uit bed en toen lag ze met haar hoofd aan haar hoofdeind (maar met haar bolletje richting het voeteneind) op haar buik en haar voetjes omhoog tegen de muur... ze was handstand aan het doen geloof ik... en dan een beetje paniekerig kreunen. 't Is iedere keer weer afwachten hoe we haar terug vinden. Onze oppas had een goed idee.. Een groot slaapzakje nemen maar wel met kleine hoofd en armgaten en dan het uiteinde van het slaapzakje aan het voeteneind instoppen. Ik heb alleen nog geen geschikt slaapzakje gevonden. Fijn dat het goed ging bij je moeder. Ik kan me voorstellen dat je het zelf minder vond. Ging het goed, die pasfoto's maken? Ik vond het zo'n gedoe destijds toen mijn oudste nog een baby was. Wij moeten van de week pasfoto's van Lily laten maken voor in het paspoort, ben heel benieuwd. Ik heb een goed gesprek gehad met mijn leidinggevende. De eindconclussie is dat ik niet meer terug ga komen en dat ze over een paar maanden gaan kijken of er een passende vacature komt op het hoofdbureau. Op die manier hoef ik mijn rug niet meer te belasten en kan ik goed gaan werken aan mezelf en de zorg voor mijn oudste dochter waarmee het weer helemaal mis gaat. De uren op kantoor zou ik dan zo kunnen indelen dat ik eventueel iedere dag na schooltijd gewoon thuis kan zijn voor mijn oudste en makkelijker weg kan wanneer ik weer met haar naar de diverse therapieen moet. Er is een last van mijn schouders af gevallen. Donderdag moet ik naar de arbo. Lily heeft de afgelopen 3 nachten eindelijk door geslapen.. Laten we hopen dat het zo blijft. Ook zijn er 2 witte streepjes te zien en voelen we haar tandjes zitten, ik ben heel benieuwd wanneer ze door gaan komen.
Fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid is Marieke qua werk! Vind je het zelf ook een goede oplossing? En wat vervelend dat het met je oudste dochter niet goed gaat, vervelend voor haar en jou... Sterkte! De pasfoto's maken ging prima, Thijs zat op het stoeltje, ik hield hem vast om z'n buikje en ruggetje en de fotograaf heeft digitaal zeg maar het hoofdje van Thijs eruit geknipt tot pasfoto formaat. Thijs heeft vannacht geslapen van 22u tot 5.30u, en maar 1x eruit geweest voor een speen (geen voeding dus!) Ben benieuwd voor de komende nacht! Even een spam-foto: Thijs met stropdas
Onze nacht was weer bagger; ik zelf om 23u naar bed, Thijs om 0.00u, om 3.00u, om 5.00u en toen om 7.00u wakker.... Hij is zijn ritme echt aan het verleggen, om 7.00u is hij echt klaarwakker (voorheen was dat 8.30u...) Ik ga nu even zoeken naar een voedingsschema, want ik vraag me even af hoe ik het moet gaan doen met flessen/hapjes/boterham/avondeten e.d. O ja, ik denk trouwens ook dat ik volgende week ga stoppen met de bv. Ik ben het kolven helemaal beu, en we komen samen niet in een ritme. En ik heb ook geen zin meer om mijn eten helemaal melkvrij te houden en zometeen in de zomer nog heel de dag door te moeten kolven. Hopelijk lukt een ritme met flesvoeding beter en wellicht gaat Thijs dan, als we een vast ritme hebben, ook 's nachts doorslapen.
Ik kan me voorstellen dat je dat kolven beu bent. Het kost natuurlijk erg veel tijd zo. Eerst kolven en dan nog voeden. Moeilijk is dat he, om te beslissen om te stoppen met de bv. Ik zag van het weekend iemand een babytje bv geven in de Apenheul en ik werd er helemaal een beetje verdrietig van dat ik niet verder kon gaan ermee. Lastig dat Thijs zo aan het rommelen is met zijn voedingen. Flesvoeding is geen garantie dat ze dan niet meer rommelen hoor. Lily heeft 3 weken gerommeld toen ze overging naar de flesvoeding. Ze kwam ook meerdere keren s'nachts. Nu zijn we er achter dat als we haar rond 23:00 even wakker maken voor een fles, ze dan wel doorslaapt tot een uur of 7. En overdag komt ze nu tussen de 3 en 4 uur voor een nieuwe voeding. Fruit en groente gaat hier nog niet echt goed. Doordat ze zo vaak voor een voeding komt schiet dat er vaak bij in. Wat handig, hoe ze die pasfoto maken. Vroeger moest ik mijn oudste omhoog houden en mijn hoofd opzij houden en dan probeerde ze een foto te maken dat ze recht in de camera keek. Ze was toen net 3 mnd.. wat een gedoe. Wat een leuke foto van Thijs zeg! Heel wijs, dat stropdasje Ik ben vorige week naar de arbo geweest. De arts had het stappenplan van mijn leidinggevende niet gelezen en wil dat ik over 2 weken ga beginnen met 2 x 3 uurtjes werken op kantoor. Hij vind dat dat een positive afleiding is. Ik vraag me af wat ik kan gaan doen gezien ik thuis al niet langer dan 15 min. achter de laptop kan omdat mijn polsen dan te veel gaan branden. Eenmaal thuis kreeg ik steeds meer pijn op mijn borst en dat ging over in hyperventilatie en vervolgens in een migraine aanval. Ik heb net na het gesprek met mijn leidinggevende alle hulp voor mijn oudste weer op poten gezet dus ik heb de komende paar weken heel veel gesprekken staan om een plan de campagne te gaan opstellen en nu dit weer.. Zucht.. Het zou fijn zijn als ze op elkaar afgestemd zijn. Lily heeft sinds vrijdag ontdekt dat ze op handen en knieen kan staan. Ze wiebelt dan heen en weer (naar voor en achter) maar heeft nog niet door dat ze kan kruipen. Afgelopen weekend zijn we naar de apenheul geweest. Het was gelukkig heel rustig. De wandelwagen trok zeer veel aandacht van de loslopende aapjes dus daar zaten ze steeds op. Lily vond het erg grappig allemaal. Mijn oudste liep steeds rond met haar staarten vast want ze was als de dood dat ze daarmee aan de haal gingen maar ook zij had genoten. Verder hebben we heerlijke paasdagen gehad. Volgende week gaan we lekker een weekje kameren in de Ardennen. Ben al een lijst op mijn laptop aan het maken wat we allemaal voor Lily mee moeten nemen. Wat een hoop zeg. Ben benieuwd hoe dat gaat
Marieke; je bent lekker op vakantie, of net weer terug? Hopelijk heb je het fijn en gaat alles goed met je meiden in de Ardennen!! Wel duidelijk aangeven als je het nog niet ziet zitten om te gaan werken hoor, zometeen belast je je teveel en dan ben je nog verder van huis. Kruipt Lily ondertussen al??? Ik heb besloten niet meer te kolven, ik heb nu 2 weken vakantie. Ik ben Thijs sinds vandaag weer zelf aan het voeden. Dit wordt de laatste keer proberen, lukt het: super, lukt het niet, dan bouw ik de borstvoeding af en ga ik over naar de kunstvoeding. Maar vandaag is het goed gegaan, hij heeft ook appelmoes, 1/2 boterham, bloemkool en 1/2 koek op. Dus ik ben benieuwd wat de nacht gaat brengen, de afgelopen 4(!) nachten kwam hij om de 2(!) uur... O ja, mijn beste vriendin is afgelopen nacht bevallen van een meisje, Eva! Het is echt een dotje, als je haar ziet (we zijn heel snel gaan kijken, dat wilde ze graag)... Dan komt die kraamweek weer helemaal terug en wil ik wel een nummer 2! (maar voorlopig nog niet). Eva is precies 7 maanden jonger dan Thijs!
Thijs is echt ziek Hij heeft vandaag heel de dag al boven de 39 graden koorts, jammert alleen maar (terwijl hij normaal gesproken de hele dag door druk speelt en veel kletst), en hij valt in slaap òf op mijn schouder hangend òf liggend op mijn buik.... Dat gebeurt anders ook nooit.... Dus ik ga ook naar boven, in bed liggen en daar tv kijken en Thijs in de gaten houden.....
Hoi meiden, Daar ben ik weer eens. De gesprekken bij de psycholoog doen me goed. Ik heb in ieder geval geen lichamelijke klachten meer. En het is fijn om weer eens mijn verhaal kwijt te kunnen aan iemand die het nog niet weet. Met de kleine man gaat het super goed. 7 maandjes alweer. Hij kan sinds 2 dagen tijgeren. Zo leuk. Hij is zelf verbaasd dat hij vooruit komt. Gisteren hebben we weer een fotoshoot gehad. Met allebei mijn jongens. Ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat. Ik zag een leuke foto van Thijs voorbij komen. Wat een poepie met die stropdas! En is hij alweer een beetje opgeknapt? Verder nog niet echt bijgelezen. Sorry!! Hoop dat alles goed gaat met iedereen. Groetjes!!
Thijs is gelukkig weer opgeknapt, net een kwartiertje voordat we naar de huisarts gingen, werd hij weer vrolijk, kletserig en alert! Waarschijnlijk een geïrriteerde keel/verkouden geweest.... Vandaag gaan/moeten we een weekendje weg met m'n schoonouders, dus ik ga maar eens een hele waslijst spullen verzamelen...
Hoe was je weekendje weg Chikai? Wat moet je ontzettend veel meenemen he met een baby. Hoe gaat het met de bv? Leuk he, om weer zo'n hele kleine baby te zien Hier willen we er ook graag nog 1tje. Als het met mij goed was gegaan waren we van de zomer voor de laatste gegaan maar nu stellen we dat nog maar een paar maanden uit. Wat fijn dat de psyg zo goed helpt Rodelief. Lekker dat je van de pijnklachten af bent. Wat leuk dat je kleine al tijgert zeg! Goed hoor. Hoe zijn de foto's van de shoot geworden? Wij zijn heerlijk op vakantie geweest. Lekker naar de camping in de Ardennen. We hadden een caravan gehuurd. We zouden eigenlijk die van mijn ouders meenemen maar mijn man heeft net voor onze vakantie een nieuwe auto op de kop weten te tikken, een Chrysler Voyager, dus toen hadden we zoveel extra bergruimte dat we de caravan niet nodig hadden om alles mee te kunnen nemen We hebben genoten. Lily vond het ook allemaal best, zolang we haar ritme maar aanhielden. Mayla was de hele dag op stap of aan het zwemmen dus we hebben heerlijk kunnen bijkomen. Lily is nog steeds druk bezig met ontdekken hoe ze nou vooruit komt vanuit de kruipstand. Haar knietjes gebruiken heeft ze ondertussen door maar haar handen naar voren doen doet ze nog niet. Ze heeft sinds koninginnedag 2 ondertandjes, zo schattig. Ze heeft er weinig last van gehad. Ook heeft ze door dat ze zich kan optrekken tot staand. In de box lukt het haar om op haar knieen te komen en geef ik mijn hand trekt ze zich van zittend op tot staand. Helemaal trots is ze dan. Ik heb een gesprek met mijn leidinggevende gehad. Er is geen plek voor mij op kantoor dus dat was een flinke tegenvaller. Nu ga ik vanaf maandag vervangend werk doen op het kdv. Ze gaan nu bekijken of ze tussen mij en een nieuwe werkgever kunnen bemiddelen. Ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat, vooral omdat ik nog steeds flink overspannen ben. Gisteren ben ik voor het eerst voor mijzelf bij de psygoloog geweest en haar mond viel open van verbazing dat ik alweer aan het werk moet. Ze vond dat ik de abvakabo of de rechtsbijstand moest inschakelen. Alleen het idee benauwd me al.
Hoi Marieke, Het lijkt wel alsof we alleen maar met z'n tweeën praten hier he.... Ons weekendje weg is wel meegevallen, ik zag er wel erg tegenop. Thijs was wel erg onrustig, maar ik denk dat hij erg last had van de warmte, hij had erg veel jeuk en werd volgens mij wakker van de jeuk telkens. Je vroeg hoe het met de bv gaat... ik heb besloten af te gaan bouwen. We zijn gisteren naar het bureau geweest, en Thijs was nog niet erg veel gegroeid (hij is nu 68 cm lang en weegt 7160 gram). Het blijkt dat hij niet genoeg uit mijn voeding haalt. Plus het feit dat hij 's nachts niet doorslaapt (en eigenlijk 's nachts geen voeding meer nodig heeft), gaf mij dat de doorslag om toch af te gaan bouwen en te gaan stoppen. Ik hoop dat Thijs met de flessen overdag en een vast ritme, ook de nachten door gaat slapen. Ik blijf wel kolven, dus alles wat ik kolf, krijgt hij nog. Dus we zien hoelang dat nog zal gaan. (al heb ik de afgelopen drie dagen al 3 bedorven flessen melk gehad).... Leuk dat jullie ook nog een kleintje willen, wij ook, maar we gaan pas weer 'aan de gang' als Thijs minimaal 1 jaar is. Maar ik mis het zwanger zijn enzo wel... Wat heerlijk dat je lekker hebt genoten in de Ardennen, fijn om weer even energie op te laden! Wat jammer dat je dan daarna van je leidinggevende te horen hebt gekregen dat er geen plek was op kantoor.... dat viel vast even tegen. Ik vraag me af inderdaad wat jouw rechtssituatie in deze is, volgens mij klopt er inderdaad iets niet, omdat ze gaan bemiddelen voor een nieuwe werkgever, terwijl jij toch gewoon een vast contract hebt bij hen? Ik zou, ook al benauwd je het, toch eens informeren bij een bond of rechtsbijstand, daar hoeft in eerste instantie je bedrijf niets van te weten toch?
He wat zonde dat je melk bedorven was zeg. Ik moet wel zeggen dat ik op het dragen en voeden forum vaak lees dat melk vaak bedorven ruikt ondanks dat het niet bedorven is. Zo ruikt het vaak nadat het ontdooit is. Lily heeft ruim 3 weken nodig gehad om aan de flesvoeding te wennen, ze kwam zelfs s'nachts weer om de 3 uur maar nu gaat ze al een maand ontzettend goed. Ze komt netjes om de 4 uur en begint steeds meer interesse te krijgen voor vast voedsel. Ook slaapt ze nu s'nachts door. Wat ik sowieso al heerlijk vind want mijn oudste sliep pas met 16 mnd door (ondanks de flesvoeding). Accepteerd Thijs de flesvoeding een beetje? Lily wil geen borstvoeding meer uit de fles. Ik heb nog zo ontzettend veel in de vriezer zitten maar elke keer als ik haar een bv fles geef drinkt ze maar de helft op. Thijs en Lil gaan geloof ik een beetje gelijk op met aankomen en groeien. Lily was ook zoiets rond die tijd. Wat vervelend dat Thijs zo'n jeuk had tijdens jullie weekendje weg. Wat dat weer zijn exceem die door de warmte verergerd werd? Ik denk dat de andere meiden erg druk zijn. Kleppen ze ook elders op het forum niet meer mee? Ik vind het wel jammer, we hadden een leuk clubje. Ik ben flink aan het twijfelen of ik inderdaad toch maar eens info ga inwinnen over mijn werkpositie. Ik heb hier inderdaad een onbepaalde tijd contract. Mijn baan is al min of meer vergeven aan de vaste inval die al die tijd voor mij is ingevallen en 3 kwart van de ouders weet niet eens dat het mijn groep is (allemaal nieuwe ouders). Ik wacht het nog maar even af wat ze gaan doen. Ik ben momenteel zo druk bezig met hulpverleners voor mijn oudste, ze glijdt steeds verder af en lijkt steeds depressiever te worden, we zitten ondertussen met ons handen in het haar dus ik kan de werkstress er niet echt bij hebben. Maar ja, het zij zo...
Marieke; hoe is het?? Weet je al wat meer over je werk en hoe is het met je dochter?? Wat jammer dat Lily geen borstvoeding uit de fles wil drinken, dat is wel zonde als je nog zoveel in de diepvries hebt zitten. En deze borstvoeding geven als pap, wil ze dat wellicht wel?? Hier gaat het heel goed! Thijs heeft eindelijk begrepen hoe het doorslapen 's nachts moet. Afgelopen hemelvaartsweekend zijn we met scouting op kamp geweest, Thijs was daar overdag bij, 's nachts zijn we met hem thuis gaan slapen. Maar ineens slaapt hij supergoed, nog maar max 1x eruit voor een speen... en afgelopen nacht zelfs niet meer!! WOW!! De borstvoeding is zo goed als afgebouwd, heb er helemaal geen last meer van (heb vorige week 2x gekolft, maar nu voelt het ook niet meer vol ofzo). Thijs eet ook hartstikke goed, hij wil bijna geen melk meer (max 3 flessen, maar vaak ook nog maar 2). O ja, en hij wil gewoon geen rijst/rijstebloem, want de papflessen met licht volkoren ontbijt granen gaan erg goed. Zijn exceem is inderdaad wel erger met het warme weer, daar kan hij gewoon niet zo goed tegen. Maar als we hem luchtig kleden, heeft hij er wat minder last van (en we smeren goed).
Oh, ik had nog niet gezien dat je een berichtje achter had gelaten Wat heerlijk dat de nachten goed gaan met Thijs! Kun je zelf ook weer lekker doortukken. Lily wilt ook geen rijstebloem, zij heeft ook de ontbijtpap van Nestle, dat vindt ze veel lekkerder. Jeetje wat lekker dat hij zo goed eet en die flessen niet meer zoveel wilt. Lily heeft nog 4 flessen per dag, 8 uur 220cc met pap, 12.00 180cc, 16.00 180cc en 20.00 220cc met pap. Fruit eet ze super goed maar groente heeft ze na een paar hapjes al bekeken, ook eet ze net geen half broodje. Het enige waar ze wel verzot op is qua groente is een olvarit potje bruine bonen met appel, daar smult ze echt van. Het is wel fijn voor Thijs dat het nu niet zo warm is als zijn exceem vermeerderd met warm weer. Sneu hoor. Het kindje van mijn vriendin had het ook zo erg en was af en toe helemaal rood van de exceem. Pap maken van de borstvoeding heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, dat is wel een goeie. Ik ga het eens proberen. Ik ben nog steeds volledig thuis. Mijn psycholoog heeft de arbo arts geadviseerd dat ik voorlopig rust nodig heb en mijn draagkracht 0 is. Sindsdien word ik goed met rust gelaten en kan ik me vocussen op mijn herstel. Mijn oudste begint bij het boddaertcentrum. Morgen komt haar nieuwe begeleidster bij ons thuis kennis maken met haar en dan gaat ook weer de nieuwe hulp thuis starten. Ik hoop dat het ons wat rust gaat geven en dat het voor mijn dochter haar gedrag positief zal uitpakken. Ik ben heel benieuwd en ben opgelucht dat nu alles loopt. Met Lily gaat super, wat een heerlijk kind is dat toch. Ze loopt langs de tafel, trekt zich overal aan op en kan op die manier ook zelf gaan zitten. We hebben vorige week snel een traphekje geplaatst want madam zat opeens op de tweede traptrede. De nodige bulten heeft ze dus al op haar hoofd zitten. Vanmorgen deed ze 6 stappen achter haar babywalker, volgens mij vergeet dat kind dat ze nog maar net 9 mnd is hoor. Gisteren zijn we bij het cb geweest en ook daar is ze weer helemaal goed gekeurd, ze is nu 73 cm en 8880 gram.
He Marieke! Wat super dat het met Lily zo goed gaat! Jeetje zeg, wat een ontwikkelingen allemaal, gewoon al stappen en al op de 2e traptrede????!!! Wat??!!? Wel netjes hoor, haar lengte en gewicht! Fijn dat het met je oudste dochter qua hulp nu wat gerichter en beter lijkt te gaan. Je hebt het in ieder geval weer op de rails lees ik zo. Hoe bevalt het na zo'n eerste week? Zie je verschil, of is dat te vroeg? En ook prettig dat je je nu zelf volledig kan gaan focussen op je eigen herstel, dat is ook wel erg belangrijk! Fijn dat ze je nu even met rust gaan letten, hopelijk kun je het zelf dan ook rust geven in je hoofd! Qua nachten hier was ik denk ik tè positief... na 2 nachten doorgeslapen te hebben, moet ik er zeker elke nacht 2 tot 3x uit, waarbij het vaak minimaal 1x zeker een halfuur duurt, voordat Thijs weer slaapt. En met deze warmte zal het vast niet beter gaan denk ik.... Ik moet zeggen dat het pap maken van de borstvoeding goed gaat hoor, gewoon die granen van bambix er door mikken en Thijs drinkt het op! (al was vandaag de borstvoeding uit de diepvries ook op, dus nu is de borstvoeding echt klaar). Toch wel een raar idee....
Hoi meiden, Ik kom ook maar weer eens buurten. Wat een weertje zeg. Ik zweet me nu al rot en het is pas 8.15 uur. Ik ben blij dat ik nu toch niet zwanger ben. Ach wat vond ik dat verschrikkelijk. Zwanger zijn met dat hete weer. Hier gaat alles super. Heb inmiddels een aantal gesprekken gehad bij de psycholoog en ze heeft EMDR bij me gedaan. En ik moet zeggen ik ben weer bijna de oude. Dat laatste stukje komt vanzelf wel of helemaal niet meer. Ik ben toch veranderd na de geboorte van Michiel*. Met N. gaat het super. Het is een heerlijk ventje. Hij tijgert de hele kamer rond en trek zich aan alles op. Hij was de laatste keer op het cb 10200 gram en 75 cm. Een lekker beertje nog steeds. AL moet ik zeggen dat hij al veel minder dik oogt sinds hij zo actief aan het bewegen is. Mijn oudste gaat na de zomervakantie voor het eerst naar school. Ik vind het toch zo spannend!! Nou meiden ik probeer wat vaker te verschijnen en te reageren. Liefs
Rodelief, gezellig jou ook weer eens te zien! Fijn dat het beter met je gaat! Ik heb van meer mensen gehoord dat EMDR goed werkt, gelukkig heb je er baat bij. En het is toch ook niet meer dan logisch dat je veranderd na de geboorte van al je drie zoontjes... Wat fijn dat het met N ook goed gaat, en een flinkerd hoor! Maar inderdaad, wat je schrijft, dat gaat met dat vele bewegen zo weer de andere kant op! En spannend, je oudste naar school! Dat lijkt me ook spannend, ook al ben ik juf en weet je een beetje wat je kunt verwachten, als ouder is het toch weer heel anders denk ik! Sterkte, maar eerst nog even lekker genieten van de vakantie! Gaan jullie trouwens op vakantie meiden? Wij gaan over een paar weken 2,5 week naar Noorwegen, met de auto. Toch ook wel spannend! Het zijn toch wel hele afstanden om te rijden, ook al hebben de route in 'hapklare brokken' gehakt. Thijs zit nu in zijn autostoeltje, om te wennen. En slaapt ook wat vaker in zijn slaaptentje, ook om te wennen.