Het is raak in 2010!! (Deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lizab, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Marieke: Ja, probeer wel elke middag even bij te tanken.
    Dan slaap ik ook veel beter, omdat ik dan meer ruimte heb om te slapen haha.
    Wat goed dat je dochtertje zo groeit:)

Cars Jij nog 2 maandjes! Gaat inderdaad snel, hier gaat het nu ook snel vind ik. Maar ben blij als ik bij de 30 weken ben, dat hoort al wat meer haha.

Rodelief, fijn dat het goed gaat! En 5 uurtjes al, wauw!

Liza, wat lekker dat je een er even tussenuit gaat met je mannetje!

all: Hier gaat het na alle kwaaltjes goed! Alleen heb ik de laatste week ineens zo'n erge angst voor de bevalling. Het komt denk ik door de hormonen. Ik denk aan de ergste dingen die kunnen gebeuren, pff. Ik droom er zelf over..

2. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Liza, heerlijk er even tussen uit!

Fairytale, vervelend dat je zulke nare dromen hebt. Hopelijk zijn ze gauw verdwenen.

Hier alles nog rustig. Af en toe een beetje kramp in mijn buik, maar verder helemaal niks. Ik ben tot nu toe heel rustig geweest. Nu D-day dichterbij komt word ik toch wel wat ongeduldiger. Gisteren is een collega van mijn man vader geworden van een meisje, Zoƫ. Mijn man belde me op om het te vertellen. Ik had gewoon een brok in mijn keel van blijdschap. De vrouw van die collega was de 22e pas uitgerekend. Ik heb nu echt zo'n gevoel van, ik wil ook!!!:D

Liefs

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Nou, even een update.

Vanochtend op ons CB geweest. F is helemaal goedgekeurd en weegt (hou je vast) 6000 Gram en is 61 cm. :)
    De verhoudingen kloppen prima hij is wel extreem veel gegroeid. Maargoed, alles binnen de groeicurve van het WHO en ons schema is perfect. Houden zo. :)

Heb ee nhuilend mannetje, ga snel even kijken.

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fairytale, hopelijk maak je je niet te druk over je bevalling en je zult zien, naderhand ben je er alweer zoveel van vergeten (is tenminste hier de ervaring... de pijn ben je zo weer kwijt als je zo'n heerlijk hummeltje vast hebt!)

Stoetel; het wordt spannend nu! Ik duim voor je, dat het snel mag gebeuren hoor!

Liza; wat goed dat hij al zo goed gegroeid is!! Wow!!

Hier gaat het prima, Thijs is een tevreden kereltje en doet het supergoed. Drinkt goed, slaapt goed.... Heerlijk aan het genieten dus!

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zo, nog nieuws hier?
    F. zit heerlijk op het kdv, dus heb vandaag een rustig dagje met andere F. Nu waren we gister flink aan het regelen, dus even afwachten of dat vandaag ook nog is. Wil eigenlijk nog even de stad in en mijn huis moet nog op orde. ;)

Nog geen bevallingen in aantocht??

6. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Nee, niks in aantocht.
    Wel heb ik echt heel erg spierpijn op mijn schaambeen en in mijn liezen. (voelt in ieder geval als spierpijn):(
    Vanmiddag moet ik naar de gyn voor controle, misschien kan hij me vertellen hoe ik er nu voor sta. Ik word nu wel stiekem een beetje ongeduldig.:)

Liefs

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Vanochtend zijn wij Thijs gaan wegen op het consultatiebureau, vorige week vrijdag woog hij 3240 gram (was 20 gram minder dan zijn geboortegewicht), vandaag woog hij 3450 gram!! Dus ruimschoots boven zijn geboortegewicht!! Verder vandaag een rustig dagje... Ook fijn!

8. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Fijn dat je mannetje zo goed groeit!

9. Fairytale

@Chikai:Wat goed dat je mannetje goed groeit! En ik probeer me ook steeds druk te maken over bevalling. Maar het is net of iedereen om me heen me bang wil maken. De gekste verhalen hoor ik.

@stoetel: spannend hoor, het komt steeds dichterbij! Ben benieuwd wanneer het gaat beginnen!:D

Hier gaat t opzich goed, vandaag echt een opruim/schoonmaak drang, heb echt de gekste dingen opgeruimd. En het huis weer een beetje anders ingericht(de kleine dingetjes) Ben nou bekaf haha!

10. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Liza: dat klinkt idd goed. Lekker hoor, een beetje extra is ook helemaal niet erg. ;)

Chikai: jouw knul groeit ook lekker hoor, fijn om te weten he?

Stoetel: spannend nog steeds bij jou, of is beebje er misschien al???

Fairytale: ik zou zeggen, maak je er maar niet druk om. Maar ja, dat is zo makkelijk gezegd. Sommige mensen zijn ook erg goed in het vertellen van negatieve bevallingsverhalen, jammer vind ik dat. Iedereen ervaart het anders. Dus laat het maar gewoon op je afkomen, je moet er ook geen stress van krijgen.

Net weer controle gehad, alles is oke.

11. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Nee, nog geen beebje hier!
    Die kleine wil dat we veel geduld hebben.;)

Liefs

12. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een update van mij. Het gaat hier eigenlijk heel erg goed. De kleine doet het heel goed. Overdag zit er keurig 4 uur tussen de voeding alleen s`nachts wil meneer om de 3 uur. Dat is wel een beetje jammer. oh ik kom later terug. het moederschap roept!!

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal!

Fairytale; maak je alsjeblieft niet druk om de bevalling! Dat levert je zoveel stress en onrust op van te voren, terwijl je eigenlijk die tijd hard nodig hebt om gewoon lekker uit te rusten. Je weet toch niet hoe het komt. Je weet dat het zeer gaat doen en pijnlijk is, maar het is maar zo'n klein stukje van die 9 maanden zwangerschap en daarna de jaren erna met jouw kindje!!! En iedereen ervaart een bevalling op haar eigen manier, dus: don't worry!!! Die baby moet er toch uit en met de hulp van je vk/gyn komt dat helemaal goed!!

Cars; fijn dat de controle weer goed was, heerlijk hoor!

Stoetel; spannend!!!! Veel succes met je bevalling!!!

14. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi meiden,

Zo even tijd om te reageren. Vandaag heb ik mijn middag slaapje even over geslagen. Manlief heeft de nacht en de ochtend voeding gedaan dus ik kon ff slaap in halen. Alleen nu heeft manlief maar 3 uurtjes geslapen omdat de kleine na de nachtvoeding bleef spoken.

Chikai: Wat groeit je ventje goed zeg. Ben benieuwd wat onze kleine nu weegt. Laatste keer was vorige week en toen zat hij alweer op zijn geboorte gewicht.

Cars: Fijn dat de controle goed was. Is toch altijd weer lekker.

Stoetel: Nou het word spannend voor jou. toi toi toi!!!

Fairytale: Ik herken je zorgen wel hoor maar je kunt nog zo`n een beeld hebben van je bevalling je zal zien dat het altijd anders loopt.
    Luister naar je gevoel en ga er vol in. Je hebt nog even.... maak je niet te druk. Geniet van de kleine in je buik!!!

all: Hier gaat het dus eigenlijk wel allemaal goed. Er zit nog niet echt heel erg ritme in maar mag natuurlijk ook niet teveel verwachten hij is pas 2 weekjes.
    Vandaag even lekker met z`n viertjes naar het winkelcentrum geweest. Heerlijk even eruit en lekker achter de kinderwagen paraderen.
    Dit weekend komt het kraambezoek een beetje op gang. Het valt me allemaal wel een beetje tegen. Er hebben nog maar weinig mensen gebeld en er staan nog weinig visites in de agenda. Ach we zien wel hoe het loopt.

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hahha, zo grappig hoe die kraamvisite gevoel bij iedereen anders is. Jij teleurgesteld dat er weinig mensen voor gebeld hebben Rodelief en ik hou juist heel erg de boot af. Ik heb totaal geen energie voor visites en eigenlijk heb ik er ook geen zin in. Het lukt ons aardig om de visites te doseren en het te beperken tot 1 a 2 keer in de week.
    1 Vriendin van mij wil meteen met het hele gezin komen, daar zit ik al helemaal niet op te wachten, heb haar liever gewoon eerst alleen zonder man en kids. Nu had ik afgelopen vrijdag met haar afgesproken maar moest het afzeggen omdat mijn oudste koorts had. Bleek haar jongste flink last van hoestaanvallen te hebben en daar wilde ze gewoon die dag mee op visite komen... Ik heb gezegd dat ik dat sowieso liever niet heb als iemand verkouden is. Kreeg ik als antwoord dat ze alleen maar hoestaanvallen heeft en niet verkouden is:(
    Ik ben niet geschikt voor visites aan de lopende band geloof ik.

Lekker dat het met jullie kids zo goed gaat:)
    Wat is F al flink gegroeid Liza! Fijn hoor. Hier ook zo'n hard groeiende baby. Heerlijk.

Ik snap wel dat je je druk maakt om je bevalling hoor Fairytale. Dat had ik beide keren ook ondanks dat je weet dat het komt zoals het komt. Probeer je er niet al te druk om te maken en gewoon te genieten van het nu. Lekker dat je zo aan het opruimen bent.

Hier gaat het goed. L is dit weekend haar schema flink overhoop aan het schoppen. Komt om de haverklap voor de borst dus ik denk dat ze een regelweekendje heeft. Zelf ben ik nog erg moe maar het gaat wel goed. Het vloeien is sinds donderdag weer toegenomen dus ik hoop dat mijn baarmoeder nu goed schoon raakt. Donderdag moet ik weer op controle en dan hoop ik op goed nieuws.
    Mijn man is nu onderweg om een wiegje bij mensen te kopen via marktplaats. Hij vindt het nog niet prettig dat ze s'nachts in haar eigen kamer gaat slapen en ik vind het ook wel prettig om haar in onze slaapkamer te hebben met de nachtvoedingen maar ik wilde haar niet meer in de reiswieg van de wandelwagen hebben dus nu toch maar een wiegje kopen.

16. Fairytale

Chikai: Ja, dat is waar, het is natuurlijk maar een klein stukje van de 9 maand. Het is alleen het gevoel van : kan ik het wel aan etc.
    Ik heb altijd een beetje een zwak lichaam gehad, en bedenk soms de engste/ergste gevallen, wat ik echt niet moet doen.

Rodelief: Ja, heb nog even! haha, was het al maar 10 weken verder denk ik soms. Ook al zit ik er tegen op, ik heb toch zin om mijn beebje te zien!

Marieke: Ik zit hier ook nog te twijfelen of ik eerst nog een wiegje zal gaan kopen, omdat ik hem ook niet in de kinderwagenbak wil hebben. Het is toch wel een goed gevoel lijkt me als je beeb dicht bij je slaapt de eerste paar weken!

@ alle mensen die al bevallen zijn, ik ben wel weer benieuwd naar nieuwe foto's!:D

Hier gaat zijn gangetje, soms ben ik het zelfs al een beetje zat! Erg he! Ik wil gewoon mijn ventje in mijn armen, en weer lekker normaal liggen in bed, en ik verlang zo naar een broodje filet en metworst:)
    Hopen dat het vanaf de 30 weken lekker snel gaat!

17. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Voor diegene die nog geen bedje of een wiegje hebben, er bestaan ook co-sleepers. Dan kan je kindje "bij" je slapen, maar je kunt ook de zijkant erin zetten en dan heb je gewoon een ledikant. Ik wist niet dat ze bestonden, en nu ga ik hem niet meer kopen, maar voor F. was hij denk ik ideaal gweest.

Verder ga ik even niet uitgebreid reageren. Zoonlief is ziek. Zo zielig. Koorts, wil veel minder aan de borst/drinken en erg huilerig. Heb de HA al gebeld en moet vanmiddag even terugbellen. Hij is echt heel zielig. vannacht werd slapen ook niks. Iedere keer als ik hem in zijn wiegje ging leggen, zette hij het weer op een huilen. Uiteindelijk heeft hij bij ons in bed geslapen, want dat wilde wel. (hele toer om het zo te doen dat we er hoe dan ook niet op gingen liggen oid)

18. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben een wieg op onze slaapkamer staan. Ik kan straks zo als ik op mijn linkerzij lig ons kleintje in de gaten houden. Vind ik wel een prettig idee.:)

Liza, wat sneu zeg voor je zoontje. Altijd zo zielig als die kleintjes ziek zijn. Beterschap meid!

Sinds gisteren heb ik een aambei.:)
    Wel vervelend zo aan het eind van mijn zwangerschap. Net bij de apotheek een zalfje gehaald. Hopelijk is ie weg als ik moet bevallen. Ik kan gelukkig nog wel gewoon zitten, dus misschien ben ik er wel goed optijd bij.
    Verder is het nog erg rustig in mijn buik. Heel af en toe kramp, alsof je ongesteld moet worden. Maar dat is ook alles. We moeten geduld hebben.:D

Liefs

P.S.: Mijn banner is van slag. Er staat 40 weken en 8 dagen. Maar het moet zijn 40 weken en 1 dag. Raar hoor.

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Liza, wij gebruiken het voedingskussen om Thijs tussen ons in te laten slapen, als het nodig is. Het voedingskussen helemaal hoog in bed, Thijs erop en dan een dekentje van de wandelwagenbak erover heen. Zo kan hij niet in het dekbed komen van ons en ligt hij wel lekker warm. Ideaal!!!
    Thijs slaapt nu in de wieg op zijn eigen kamertje, maar heeft in de kraamweek op onze kamer in zijn wieg geslapen.

** Spreekt even de baby van Stoel aan ** "Kom baby, mama is nieuwsgierig naar je!!! Laat je maar eens zien!! :D

Ik reageer straks verder, ga nu eerst even met Thijs naar mijn oma.

20. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    ff kort:
    Liza: Beterschap met je ventje. Ik vind het zo zielig als die kleintjes ziek zijn.

LIef kleintje van Stoetel je mama wil zo graag kennis met je maken. Kom je snel??

Wiegje: Ideaal!! Hier staat hij ook bij ons op de kamer. Een eenvoudige van de Prenatal, opgeleukt met een naam sticker.
    Hij ligt er heerlijk in en s`nachts kun je er zo bij.

Deel Deze Pagina