Hallo allemaal, Nou, zoonlief is nog steeds niet fitter, dus om 10.50 even naar de dokter. Ik hoop dat het meevalt, weet nog van Dochter F dat ze voor de 3 maanden erg snel zijn met het opnemen van een kindje met koorts in het zkh. Ach. het zal vast meevallen. (praat mezelf even moed in) Baby Stoetel, het is nu echt tijd hoor! Kom maar snel! Stoetel, ik hoop dat je aambei snel weg is. Lijkt me erg naar. Chikai, ook hier idd met kussens in de weer (voedingskussen is ook nog een tip, thnx!). F. slaapt nog wel op onze kamer. Ivm de nachtvoedingen vind ik dit zelf erg fijn en omdat hij anders op een kamertje naast het kamertje van zijn niet zo vast slapende zuster ligt. Rodelief, dat is ook leuk, een wiegje met naamsticker. Nou, kom vanmiddag wel even vertellen wat de dokter heeft gezegd.
Oh Liza, wat vervelend dat kleine F koorts heeft. Hopelijk hoeven ze hem niet op te nemen. Ik vind het altijd zo eng bij die pasgeborenen. Succes bij de dokter straks en beterschap voor je kleine man. Het wiegje is helemaal leuk Kleine dochter heeft er vannacht goed in geslapen. Wat een leuk idee van die naamsticker! Vervelend zijn die aambeien he Stoetel. Hopelijk ben je er snel weer vanaf. Ik heb er ook zo'n last van gehad voor en na mijn bevalling. De verloskudige raadde me na mijn bevalling curanol aan, dit kun je via de site curanol.nl bestellen. Zowel de pillen (oraal) als de zalf. Helpt super! Ik weet niet of het ook tijdens de zwangerschap mag maar het mag wel met borstvoeding. Erg he dat wachten Fairytale. Hopelijk vliegen die 10 weken om! (voor mij hopelijk niet want dan moet ik alweer aan het werk). Hier gaat het goed. L doet het prima. Ze is sinds vorige week geluidjes aan het maken, als je het nadoet praat ze terug. Zo leuk. Wat helemaal grappig was was dat toen mijn oudste en ik samen moesten lachen ze ook hardop moest lachen. Ze schrok er helemaal van. Wat wel vervelend is is dat ze sinds haar geboorte snot oogjes heeft. Het bekende sterile gaasje met water helpt totaal niet. Na het slapen zitten haar oogjes potdicht en als ze moet huilen stroomt het snot er uit, zo zielig. Ik moest het nu met afgekoelde kamille thee schoonmaken van de dokters assistente, ik vind dat toch zo'n raar idee. Thee in een oogje... Zelf ben ik erg moe en heb veel last van hoofdpijn. Ik vloei nog steeds flink en ik hoop maar dat dat goed zit. Ik ga de tas voor het cb maar eens inpakken.
Zo, weer terug van de dokter. Een uurtje voor we heen moesten knapte ons mannetje helemaal op. Gelukkig maar. Wel dacht de dokter dat hij wat last heeft van reflux, maar dat moeten we gewoon even in de gaten houden. Marieke, geef je borstvoeding? Een druppel moedermelk in het oogje werkt nl. perfect. En wat leuk dat L. al helemaal aan het terug praten is.
Gelukkig dat F weer een beetje is opgeknapt Liza. Reflux is knap vervelend. Ja ik geef bv. Ik heb dat inderdaad ook gedaan, bv in haar oogje (vind ik net zo raar als thee in haar oogje dus daar was ik mee gestopt maar ik moet er toch maar aan geloven denk ik. Net met L op het cb geweest. De arts was verbaast over hoe goed ze haar hoofd al rechtop kan houden en dat ze haar hoofdje mee neemt op het moment dat je haar van ligstand optilt. Ze vond haar erg sterk voor een maand oude baby. Ook vond ze haar heel helder. L doet het prima. Ze is nu 4870gr en 58 cm. Dus haar groei gaat ook helemaal top. De verpleegkundige van het cb komt van de week een keertje langs omdat L niet goed hapt bij de bv vind ik dus dat komt ze nakijken en meehelpen hoe ik haar kan leren happen.
He, typ een heel bericht, kopieer en plak ik verkeerd.... Allereerst gekopieerd uit het oktober topic: Vandaag, Om 10.28 is onze prachtige dochter Lune geboren! 4200 gram XxXx Inlove
Marieke; wat leuk dat je dochtertje nu begint na te praten! Fijn dat het zo goed gaat, alleen wat vervelend van haar oogje! Leuk is dat ze op het cb ook zo tevreden zijn, dat is altijd fijn om te horen! En balen dat je meer vloeit... Dat kan nog best even aanhouden toch? Bij mij is het bijna gestopt, maar ik verwacht nog maar even dat het toch wel weer terug kan komen. Liza; wat fijn dat je mannetje weer wat is opgeknapt, zielig is dat he, als die kleintjes zo ziek zijn. Rodelief; fijn dat het goed gaat met je mannetje!! Lekker genieten! Hier heeft Thijs me gisteren goed laten schrikken. 2x zoveel gespuugd; een keer lag er een plasje onder de wieg van de melk en de andere keer lag hij bij mij op schoot en kwam er echt een fikse golf melk terug. Gelukkig is het vannacht en vandaag goed gegaan, alleen nog wat mondjes melk. Nu heeft hij echter last van z'n buikje, maar ik zelf ook, dus waarschijnlijk toch last van het eten van gisterenavond... Zometeen kan ik m'n auto weer ophalen, nieuwe distributieriem.... Dat kost weer geld....
Lizab: wat fijn dat het weer beter gaat met je mannetje!! Marieke: Oh wat leuk dat ze al een beetje terug brabbelt. Ik kan niet wachten totdat er hier ook een beetje feedback in komt. Chikai: Oh dat is schrikken van dat spugen. Maar gelukkig dat het nu opgehouden is. all: Hier is vandaag de wijkverpleegkundige van het cb langsgeweest. De kleine is voor zo ver ze kon zien goed gekeurd. Ik had gehoopt dat ze een weegschaal mee had maar helaas. Dus misschien dat ik volgende week ff naar het inloop spreekuur ga. Ben gewoon ff nieuwsgierig hoeveel hij is aangekomen. Ik merk namelijk aan de luiers dat hij al lekker aan het groeien is. Vandaag hebben we de kleine ook even geshowd op de psz. Mijn oudste zat apentrots op de koningsstoel zijn broertje te tonen. Zo leuk!! Verder gaat het eigenlijk wel lekker. Vind het alleen zo gek dat mensen nog helemaal niet bellen of langs willen komen. Maar ja dat zal wel aan mij liggen. Donderdag hebben we een druk dagje dan passen we op ons nichtje van 3 maanden. Dus dan hebben we een peuter en 2 baby`s, ben benieuwd hoe we dat er van af brengen. Gelukkig is manlief nog thuis.
4 zwanger 6 bevallen Zwanger: InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010 Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 -jongen bevallen: Lizab - 2e kindje - 5 september - zoon Floris Marieke3 - 2e kindje - 17 september- dochter Lily Chikai - 1e kindje - 1 oktober - zoon Thijs Rodelief - 3e kindje - 2 oktober - zoon Nils Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Inlove - 2e kindje - 19 oktober - dochter Lune afspraken: Stoetel - 21 oktober - controle gyn Fairytale - 22 oktober - controle vk
Inlove: van harte met jullie dochter Lune. Hopelijk is alles goed gegaan en ben je lekker aan het genieten. Stoetel: nu ben jij aan de beurt hoor. Liza: fijn dat alles goed was met F. Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude. Chikai: gelukkig knapt de kleine man weer een beetje op. Dat blijft toch altijd ff schrikken. En hopelijk valt de rekening mee. Rodelief: jammer dat ze de weegschaal niet mee had. Vooral in het begin ben je zooooo nieuwsgierig. Idd, gewoon volgende weer ff naar binnen lopen bij het cb. Marieke: jullie kleine meid gaat ook alweer hard zeg. Mooi dat ze zo goed is gegroeid. Hier alles redelijk. Heb al een paar weekjes last van hoofdpijn en vlekjes/sterretjes voor de ogen. Ben maandag ff voor extra controle in het zkh geweest. Alles was gelukkig goed, het is waarschijnlijk gewoon migraine. Moet het wel in de gaten houden.
4 zwanger 6 bevallen Zwanger: Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 -jongen bevallen: Lizab - 2e kindje - 5 september - zoon Floris Marieke3 - 2e kindje - 17 september- dochter Lily Chikai - 1e kindje - 1 oktober - zoon Thijs Rodelief - 3e kindje - 2 oktober - zoon Nils Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Inlove - 2e kindje - 19 oktober - dochter Lune afspraken: Stoetel - 21 oktober - controle gyn Fairytale - 22 oktober - controle vk Cars - 27 oktober - controle vk
Inlove, gefeliciteerd met de geboorte van Lune! Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je snel weer op de been bent. Rodelief, fijn dat jullie zoon is goedgekeurd. Ik heb hier een weegschaal geleend van mijn buurvrouw, een ouderwetse babyweegschaal, maar zo kan ik idd mooi zijn gewicht bij houden. Chikai, dat is idd schrikken zeg, ik hoop dat het nu weer goed gaat met thijs. En ik hoop dat de auto ook mee zal vallen. Cars, dat is vervelend, is je bloeddruk ook te hoog dan? Sterkte! Nou, hier komt zo mijn leidinggevende op bezoek. Belde mijn collega net al even om te vragen of ze alleen kwam (ivm gebak) roept mijn collega dat ik best wat meer kon halen, want als er over bleef, dan kon het mooi mee naar kantoor. Grapjurk.. Ik heb mooi een hele taart gehaald (en mijn leidinggevende komt idd alleen) dus eten kan ze straks. haha.
Rodelief, wij zijn Thijs vorige week ook gaan wegen op het cb, ook omdat ik had verwacht dat de wijkverpleegkundige met de intake zou wegen.... Hmm, de auto was een dure grap, helaas.... Liza, veel plezier met je leidinggevende... gelukkig zijn mijn collega's in 2 groepen samen geweest, ik hoef hen niet allemaal apart op bezoek!
In Love: Gefeliciteerd met jullie dochter Lune! Stoetel: Hoe gaat het? Nog geen beeb zie ik! Hopen dat het gauw komt! Chikai: Wat een mooi mannetje! en erg lief truitje heeft ie aan! Hier gaat t opzich goed! Gisteren weer naar zwangerschapsgym geweest. Heb nu al het puffen geleerd haha..verder slaap ik nog steeds heel veel, ben nu ook alweer moe, dus ga straks toch nog maar even mn oogjes dicht doen!
hoi meiden, ik was jullie kwijt, maar heb nu het nieuwe topic gevonden!! hoe is het bij jullie allemaal? zag dat er al meer bevallen zijn! hier alles ok, bv gaat lekker! en we krijgen een beetje ritme!! Martijn is echt een heerlijk ventje!! net zoals zn grote broer!! nou hoop weer wat vaker langs te kunnen waaien!! groetjes memoiikke
4 zwanger 6 bevallen Zwanger: Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 -jongen bevallen: Lizab - 2e kindje - 5 september - zoon Floris Marieke3 - 2e kindje - 17 september- dochter Lily Chikai - 1e kindje - 1 oktober - zoon Thijs Rodelief - 3e kindje - 2 oktober - zoon Nils Memoiikke - 2e kindje - 26 september - zoon Martijn Inlove - 2e kindje - 19 oktober - dochter Lune afspraken: Stoetel - 21 oktober - controle gyn Fairytale - 22 oktober - controle vk Cars - 27 oktober - controle vk
4 zwanger 6 bevallen Zwanger: Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 -jongen bevallen: Lizab - 2e kindje - 5 september - zoon Floris Marieke3 - 2e kindje - 17 september - dochter Lily Memoiikke - 2e kindje - 26 september - zoon Martijn Chikai - 1e kindje - 1 oktober - zoon Thijs Rodelief - 3e kindje - 2 oktober - zoon Nils Inlove - 2e kindje - 19 oktober - dochter Lune afspraken: Stoetel - 21 oktober - controle gyn Fairytale - 22 oktober - controle vk Cars - 27 oktober - controle vk Memoiikke, goed dat je ons weer gevonden hebt. Ik miste je al.
Hallo allemaal, MMI, Fijn dat je ons weer gevonden hebt! Stoetel, ik hoop dat het ondertussen begonnen is. Fairytale, uitgeslapen? Chikai, wat een leven he! Heerlijk zeg. Hier gaat het wat minder. Floris is zijn griepje wel helemaal kwijt, maar de reflux lijkt alleen maar erger te worden. Gister hebben we bijna de hele avond met een krijsende baby gezeten. Zo zielig. En ondertussen is hij zo ontzettend moe. Uiteindelijk sliep hij 15 min. en toen werd hij weer wakker van de pijn. Ook vannacht was een drama. Ik ben een paar keer mijn bed uitgesprongen omdat hij wel erg vreemde geluiden begon te maken. (en dan meost hij of enorm spugen of hij slikte het weer terug) Vanochtend dus toch maar weer de dokter gebeld. Mag vanmiddag terugbellen. Ik hoop maar dat er dan een doorverwijzing voor de kinderarts ligt, want dit is echt helemaal niks.