Het is raak in 2010!! (Deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lizab, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Joehoe!!! Stoetel, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Super hoor!

groet,

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Stoetel, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Job!!! Geniet lekker van de kraamtijd en hopelijk was die epileptische aanval maar eenmalig!!

3. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Stoetel: van harte met jullie zoon Job. :D

Kalm aan doen hoor.

4. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hey

Even gauw een berichtje van mij..
    Ik lig momenteel in het ziekenhuis, want mijn vliezen zijn gebroken maandag op zondagnacht. Ik heb 2 prikjes gehad voor de longetjes, die morgenvroeg om 07.00 uur zijn ingewerkt. Vannacht erg veel harde buiken gehad, en 2 keer ctg scan gehad.. en nu weer rustig. Het is afwachten..

Heb internet op de kamer, dus dat scheelt weer..

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Fairytale: Jeetje meid dat is schrikken!! Hoop dat de kleine man nog wel even blijft zitten.
    Heel veel sterkte. En hou je rustig!! Hou je ons een beetje op de hoogte?

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He nee, Fairytale, dat is niet de bedoeling!! Hopelijk blijft de kleine nog wel even zitten, sterkte hoor!!

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ai, Kwebbel.. dat is naar. Sterkte hoor meid!

Ik ben met Thijs op school geweest, was erg leuk. Kinderen erg enthousiast, collega's ook... En mijn groep 3 was apetrots, dus al met al; erg leuk! Leuke cadeautjes gekregen...

Ook nacontrole bij de verloskundige gehad; gezellig, maar ook fijn om nog even na te praten en alles af te sluiten. Baarmoeder was niet meer te voelen, hechtingen waren ook helemaal mooi genezen. Mag weer paardrijden, in bad... alles weer... Ze zei zelfs nog specifiek, mocht ik ergens last van hebben, ook met sex bijv. dat ik dan gewoon langs moest komen. Toch een fijn idee... liever daar met m'n billen bloot, als bij de huisartsen hier, mocht ik daar nog last van gaan krijgen....

8. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Fairytale: meid dat is echt ff schrikken. Kalm aan hoor. Hopelijk blijft beebje nog ff zitten idd. Succes.

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

hier nog even een bericht van mij..

Weeenremmers zijn gestopt..
    want de prikjes zijn ingewerkt..
    heb af en toe harde buiken, en wat krampjes, maar soms zakt het ook wat af..ze kunnen niks zeggen hier.. ik vind het allemaal erg eng. En zit tegen de bevalling op..

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ach meissie toch. Dit is ook niet niks. En kan me heel goed voorstellen dat je op ziet tegen de bevalling. Maar probeer dat ook een beetje los te laten. Stress is ook niet goed voor de kleine.
    HOe lang laten ze je zo liggen?? Wachten ze tot de bevalling spontaan begint?
    Iniedergeval heel veel sterkte!!

11. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Gisteren nacontrole bij de vk gehad en voor het eerst op het cb geweest.
    Nacontrole was goed. Ze heeft nog een hechting eruit gehaald die dreigde te ontsteken. |Ik had ook af en toe wat bloed daar. Hoop dat dat nu weg is en dat de boel goed geneest.

N. is inmiddels 5040 gram en 56 cm. Hij groeit als kool. ALs hij 3 maanden is moet er een heup echo gemaakt worden. Dit omdat hij in het 3e trimester in stuit heeft gelegen. Ik maak me daar niet zo druk om. Mijn oudste heeft ook zo`n echo gehad en toen was er ook niks.
    Verder moet ik goed op zijn voorkeurshouding letten. Jaja meneer ligt erg graag met zijn hoofd naar rechts.

Vandaag nog ff wat leuks doen. Manlief moet woensdag weer gaan werken. Oh wat zal dat wennen zijn zeg.

Hoest met de rest????

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh Fairytale wat ontzettend schrikken zeg! Hou je goed! Kan me voorstellen dat je het allemaal heel eng vind maar probeer goed te ontspannen.

Rodelief, bij de babyplanet (weet nietof ze die bij jou in de buurt hebben) verkopen ze een soort piramide kussen, dat bestaat uit 2 delen zodat je je kindje er tussen kan leggen als hij een te erge voorkeurs houding heeft. Hij kan dan niet door rollen en je kan hem afwisselend op links en rechts leggen. Ik heb het destijds bij mijn dochter gebruikt omdat ze een voorkeurshouding had. MIsschien een optie?
    Fijn dat je nacontrole goed was en dat N zo goed groeit!

Lekker dat jij ook alles weer mag Chikai. Fijn dat je nog terug kan komen mocht je problemen ondervinden.

Ik moet straks weer naar de gyn vanwege het non stop vloeien en de buikpijn. Ik hoop zo dat hij er achter komt waarom het vloeien nog niet is gestopt en waar de buikpijn vandaan komt. Volgens de vk kan het nl. nog geen menstruatie zijn en ben ik veel te lang aan het vloeien. Als ze geen oorzaak kunnen vinden moet het hormonaal gestopt worden ofzoiets. Ik ben heel benieuwd. Verder was bij de nacontrole vorige week mijn ijzer weer redelijk op pijl. We hebben mijn bevalling en de tijd daar rondom nog besproken. Ik mag niet meer thuis bevallen mocht ik nog voor een derde gaan. Ze vond het heel erg hoe de bevalling uiteindelijk is gegaan en vond het zeer spijtig dat het ziekenhuis haar niet had gebeld toen bleek dat ik toch aan het bevallen was of in elk geval daarna even hadden gebeld.
    Ze zei dat als ik er te erg mee in de knoop kwam te zitten ook een gesprek bij de gyn kan aanvragen hierover en anders nog tussendoor bij hen terrecht kan. Ze weten dat we graag nog een derde willen en mocht mijn angst blijven dan kan ik daar al terrecht voordat ik eventueel zwanger zou zijn. Da's wel fijn om te weten.
    Met Lily gaat het heel goed. Ze heeft de afgelopen 3 nachten doorgeslapen, heerlijk :) Wel heb ik nu wat last van stuwing, ik denk dat het komt doordat ik nu s'nachts een voeding oversla maar verder gaat de borstvoeding prima. Ze groeit echt als kool. Vorige week was ze 5089 gram. Volgende week krijgt ze haar eerste prikjes.. brrr..

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fairytale: ai ai.... hopelijk blijft je mannetje nog even stevig zitten! Hopelijk kun je goed ontspannen, al is dat best lastig met je zorgen denk ik.... Sterkte hoor meid!!

Marieke
    : wat fijn dat het met Lily zo goed gaat! Maar wat vervelend voor jouzelf dat het vloeien nog steeds niet is gestopt. Vreemd. Kan me goed voorstellen dat je je hier toch ongerust over maakt. Fijn dat je nog een goed afsluitend gesprek hebt gehad, jammer dat je niet meer thuis mag bevallen. Maar eerst maar even genieten van je 2 kinderen denk ik!

Rodelief: ook fijn dat bij jouw nacontrole alles goed was. Nog een hechting eruit gehaald? Hebben ze die niet in de kraamweek al verwijderd? (bij mij namelijk wel, en bij de nacontrole bleek alles heel netjes genezen te zijn).

Hier heeft Thijs vannacht geslapen van 22.15u tot 5.45u!!! Heerlijk! Hij is echt de 6-weken-regeldagen aan het doen, slaapt vrij veel, wil minder eten....Dus we zullen zien hoe het ritme volgende week zal zijn!
    Wat een wind vandaag, wordt denk ik een dagje om lekker warm binnen te blijven en boodschappen te doen met de auto gok ik..
    (alleen ga ik dan nog wel paardrijden straks.... heb ik echt veel zin weer in, morgen zal ik wel veel spierpijn hebben!)

14. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Fairytale: echt spannend zeg. Ben ook wel benieuwd hoe lang ze je zo willen laten lopen. Sterkte meid en een dikke knuf.

Rodelief: wat fijn dat hij zo goed groeit. En die heupecho krijgen wij ook altijd. Zit in de familie, vandaar.
    Geniet nog maar lekker met je mannetje erbij. :)

Marieke: wat vervelend dat je zo lang vloeit. Misschien zit er nog een stukje placenta?
    Wel fijn dat je vk zo met je meeleeft.
    tEn al 3 nachtjes doorgeslapen, helemaal super. Daar knapt een mens van op. ;)

Chikai: Thijs ook al zo lekker geslapen, super joh. :) Veel plezier met paardrijden straks.

Hier alles prima. Nog 4 weekjes te gaan, wat gaat het toch snel.
    Ik voel me nog goed. Wil alleen 's middags wel graag ff slapen, maar ja onze oudste wil echt niet meer slapen dus dat is erg jammer.
    Ik breng hem elke dag weer, maar hij weigert echt. Begint dan zo luid te roepen, dan haal ik hem er maar weer uit, anders wordt de jongste wakker. Zucht... Bij mij liggen wil ook niet, vindt hij veek te gezellig.

Hier ook zo'n harde wind, heb ook echt geen zin om naar buiten te gaan. Nou ja, dan maar een dagje niet hoor.

Fijne dag allemaal.

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    De gyn kon niets raars vinden. Het vloeien kan zo lang duren door de borstvoeding. Ik dacht dat het dan juist minder zou zijn maar hij zei dat onder invloed van hormonen alles kon gebeuren. Waar de pijn vandaan komt kan hij niet zeggen. Nog niet veel wijzer geworden dus.. Ik ben het vloeien en de buikpijn echt helemaal zat...

He wat naar dat je s'middags niet even kan slapen Cars. Wel heel fijn dat alles goed gaat :)

Chikai, haha ja zekr gaan we hier eerst genieten van deze 2 meiden. Nu nog geen derde hoor. We hebben gezegd dat als we voor een derde gaan, ik met mijn 34ste verjaardag stop, da's over 1,5 jaar.
    Lekker dat Thijs bij jou ook zo super aan het slapen is zeg. Haha, bij ons was die 6de week precies andersom, Lily wilde veel eten en sliep weinig :) Hoe was het paardrijden gegaan?

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He wat vervelend dat je nu nog niets weet Marieke.... Ik zou verwachten dat een gyn wel kan verklaren waar je buikpijn en het vloeien door komt. Hou het maar even goed in de gaten!
    Het paardrijden ging niet door, de bak was net een zwembad.... Helaas... nu wachten tot woensdag. Ook de kraamvisite had afgebeld, dus hebben we in plaats hiervan lekker met mijn ouders en zusje gegourmet... Was ook erg gezellig!

Thijs is weer gewoon om de 4u gekomen voor een voeding vannacht... Jammer maar helaas niet lekker lang geslapen... Nu was het hier vannacht ook wel erg slecht weer, dus wie weet is hij door de regen op zijn raam wel wakker geworden...

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hier is Thijs toch echt aan het regelen, gisteren wilde hij maar liefst 8 voedingen, terwijl de 2 dagen ervoor maar 5... En helaas, de nacht doorslapen was maar 1x...
    Wel een andere primeur: het eerste lachje vandaag! Echt helemaal vrolijk lachen, was echt een leuk gezicht! Dat is mooi om te zien zeg, zo'n vrolijk mannetje die bewust lacht!

Fijne dag allemaal!

18. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden!

Zo ik ben er weer even.:D Ik ben aardig opgeknapt.
    Na die epilepsie aanval had ik verplicht bedrust. Was wel nodig ook.
    Een bevalling kost veel energie, en dan nog eens een aanval er bovenop. Ik was echt op.
    Mijn man had afgelopen week vrij, morgen gaat hij weer beginnen. Dan moet ik het echt allemaal zelf gaan doen. Vind het best spannend. Ik zal voorlopig niet zo heel veel hier te vinden zijn. Moet nog een ritme te zien vinden nu we met z'n drietjes zijn.;) En wil natuurlijk extra genieten van mijn verlofweken. Ik lees wel al jullie verhalen hoor! Moet natuurlijk niet te ver achterblijven.:p

@Chikai, z'n eerste echte lachje, super! Ik vind die lachstuipjes bij Job al geweldig, laat staan een bewuste lach!

Liefs

19. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fairytale, Hoe is het nu meid? Ik hoop zo voor je dat je kleintje nog even blijft zitten. En anders komt het vast ook allemaal goed. Een oud collega van mij is laatst met 32 weken bevallen en die heeft nu een vrolijke holle bolle gijs als zoon die het prima doet.

Rodelief, Fijn dat de controle verder prima was! Hier hebben we ook zo'n zijligkussentje. Werkt ideaal. Floris heeft geen voorkeurshouding, maar ligt een stuk beter op zijn zij met de reflux. En op deze manier kan hij niet doorrollen naar zijn buikje.

Marieke, balen dat je nog steeds vloeit. Ik dacht ook dat het met borstvoeding juist sneller minder zou zijn. En fijn dat je met de vk wel goed over de bevalling etc. kan praten.

Chikai, leuk he, die bewuste lachjes! En heb je de regeldagen weer ee nbeetje overleefd?

Stoetel, blij dat je weer een beetje bent opgeknapt. Komt die aanval dan door de bevalling oid? Omdat je dan zo'n enorme inspannin ghebt geleverd of is dat gewoon toeval?

Cars, rustig aan nog even! Voor je het weet ben je bevallen. :)

Nou, hier alles super. Floris groeit als kool, heeft met medicijnen echt minder last van zijn reflux en de borstvoeding loopt gelukkig nog geweldig (met fenna moest ik door verkeerd advies en teruglopende voeding met 6 weken stoppen) Ik geniet er zo van. :-D
    Over 2 weekjes (1dec) weer aan het werk. Ik heb best zin om weer te beginnen, maar dan Floris naar het kdv moet, dat vind ik nog helemaal niks. Ach.. Zal er toch aan moeten wennen.

Nou, ik ga vast aardappelen schillen. Tot snel!

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    O meiden, ik zie net een berichtje van 13 november dat Fairytale al is bevallen.

Gefeliciteerd met je zoon en ik hoop dat alles goed gaat!

Deel Deze Pagina