Het is raak in 2010!! (Deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lizab, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi allemaal

ff snel een berichtje,

vrijdag 12 november ben ik bevallen van Benjamin!
    De bevalling is verder goed verlopen, kreeg alleen koorts, en toen weeenopwekkers omdat hij er toenuit moest!
    Tot nu toe doet hij het erg goed, en hij word vandaag overgeplaatst naar een ander ziekenhuis op High care ipv IC, dat is een goed teken. Het zijn echt chaotische dagen, want we proberen zovaak mogelijk bij hem te zijn!

2. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @ Lizab, Het is een combinatie van alles geweest. Een aanval word bij mij uitgelokt door oververmoeidheid. Een bevalling vraagt natuurlijk veel energie (ook al duurde het in totaal maar 7 uurtjes). De 1e nacht was ook vermoeiend. Bij elk geluidje van Job werd ik wakker. Hij ligt sindsdien niet meer op onze kamer. Manlief gaat eruit als hij hem hoort. Al word dat wel steeds minder. We gaan zijn geluidjes leren kennen.;)

@ Fairytale, Gefeliciteerd met jullie zoon Benjamin! Fijn dat hij naar de high care mag. Het zal nu inderdaad erg druk zijn voor jullie, maar ja, je wilt natuurlijk zoveel mogelijk bij je kleintje zijn!:D Is Benjamin verder wel gezond, behalve dat hij te vroeg geboren is? Hopelijk groeit hij goed! Enne, ook genieten van je kleintje he!

Liefs

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fairytale, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Benjamin! Hopelijk groeit hij goed, zodat hij over een tijdje lekker met jullie mee naar huis kan. Hoe is het met jou? Hopelijk ook goed!!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fairytale, gefeliciteerd met Benjamin!

Fijn dat hij nu al naar een ander ziekenhuis mag en op de high care. Lagen jullie in het Umcg?

Heel veel sterkte en denk ook goed aan jezelf hoor! Evt. kun je nu al kraamzorg krijgen voo rjezelf en geloof me, dat is echt niet zo'n gek idee.

5. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Fairytale, gefeliciteerd met Benjamin! Hoe gaat het met hem? Ik hoop dat hij goed groeit. Doe rustig aan en geniet van je kleine mannetje.

Fijn dat het met F zo goed gaat nu hij medicijnen krijgt Liza. Lekker dat de borstvoeding goed gaat. Oh, jou verlof ook al weer bijna ten einde. Ik heb hetzelfde gevoel als jij. Wel leuk om weer aan het werk te gaan maar om de kleine uit handen te geven vind ik erg moeilijk. L gaat per 6 dec. wennen bij de gastouder. Wanneer gaat F wennen?

Hou je aan je bedrust hoor Stoetel! Die heb je normaal al hard nodig maar als je zo'n aanval achter de rug heb zou ik dubbel zo rustig doen. Fijn dat je man er uit gaat s'nachts :)

Lastig he die regeldagen Chikai. Toch netjes, 8 voedingen. Wat lekker dat hij er normaal 5 heeft zeg! Ik krijg L niet meer op schema na haar regeldagen en ben nog steeds op verzoek aan het voeden. Gelukkig slaapt ze nu weer goed en dan zit er wel ruim 3 uur tussen de voedin maar als ze wakker is dan komt ze vaak om de 1,5 uur..

L krijgt zo haar eerste prikjes. Ik vind het zo naar, brrr.. Ik hoop maar dat ze er niet al te veel last van gaat krijgen. Net zijn we naar de huisarts geweest omdat haar oogjes al sinds haar geboorte ontstoken zijn maar ik moet blijven spoelen met water of kamille. Het schijnt normaal te zijn in het begin omdat de traanbuisjes nog niet goed werken. Hij geeft nu liever nog geen zalfje voor haar oogjes.
    Oh ik zie dat we richting het cb moeten dus ik ga haar even wakker maken.

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Fairytale: Gefeliciteerd met Benjamin!! Fijn dat hij al word overgeplaatst. Dat betekend toch dat het de goeie kant op gaat. Doe rustig aan en probeer zo veel mogelijk te genieten.

7. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Fairytale: gefeliciteerd met jullie zoon Benjamin. Fijn dat het de goede kant op gaat. Succes met alles en hopelijk kunnen jullie snel thuis van hem genieten. Hoe gaat het met jou op dit moment?

Nou dames, volgens mij ben ik de enige zwangere nog van deze club. :)

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Volgens mij ook, we moeten het lijstje weer even naar voren halen.

De dokter is er eindelijk achter waarom ik nog steeds zo'n pijn in mijn buik heb. Ik heb weer een blaasontsteking! Straks kan ik een kuurtje halen en 2 dgn na het kuurtje kijken ze voor de zekerheid nog een keer mijn urine na. Hopelijk ben ik dan over een week eindelijk eens helemaal klachtenvrij. Dat zou toch wat zijn, precies als mijn verlof over is.. gelukkig heb ik dan nog 3 weken vakantie.

De prikjes waren erg naar gisteren. Het eerste prikje viel mee. Lily gaf een gil en huilde zachtjes maar de tweede ging per ongeluk in een bloedvaatje. Gillen! Och, zo zielig. Ik heb haar nog niet zo hard horen huilen. Gelukkig was ze zo getroost. De verpleegster vond haar een bikkel dat ze zo snel weer rustig was.
    Verder was ze goed gegroeit, ze is nu 61 cm en 5540gram. Haar kunstjes kon ze allemaal goed. Verpleegster was verbaast dat L zich al optrekt als je je handen geeft. Bij het hoofdje opmeten ging ze keurig rechtop zitten en alles bekijken. De verpleegster moest erg lachen en vond het verbazend dat ze zo goed zat terwijl ze met 1 hand vastgehouden werd. Ze kan al bijna zitten zei ze hahahaha.
    s'middags heeft ze veel last van de prikken gehad. Veel huilen en niet kunnen drinken door het huilen, wel steeds een slokje nemen en dan weer verder huilen, heel zielig. Om 18:30 viel ze uitgeput in slaap, ze is even wakker geweest voor haar laatste voeding en verschoning en daarna heeft ze geslapen tot haar voeding van 6:30 om meteen weer in slaap te vallen. Ze begint nu pas een beetje wakker te worden. Hopelijk heeft ze haar koorts weggeslapen en heeft ze geen last van haar beentjes vandaag.

9. Fairytale

even weer een berichtje van mij!

Bedankt voor de felicitaties!

Het gaat opzich goed, alleen heeft hij dipjes in zijn hartslag, wat erg eng is. Ik kan alles zelf alles amper bevatten, het is zo snel gegaan..
    Het is zo'n lekker ventje, hij woog bij de geboorte al 2125 gram, en is 46 cm. Hij is wel weer wat afgevallen maar dat is normaal..
    Hij is van de beademing af gelukkig!
    Met mij zelf gaat het redelijk, leef in een roes, en heb niet echt tijd om zelf te herstellen, elke dag naar het ziekenhuis, probeer smiddags nog wel wat te slapen..

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Fijn dat hij van de beademing als is Fairytale. En hij had idd best een lekker gewicht voor 32 wk.
    Hoop dat hij snel goed opknapt en lekker aan gaat komen.
    Sterkte meid!!

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wat een mooi gewicht voor 32 weken zeg! Fijn dat hij van de beademing af is, weer een stapje vooruit. Ik kan me voorstellen dat je in een roes leeft. Het is ook erg onwerkelijk lijkt mij dat hij er al is. Gelukkig wordt er goed voor hem gezorgd.
    Hoe doe je het met voeden? Krijgt hij bv via de zonde of poedervoeding?
    Lukt het slapen s'middags je een beetje? Mag je hem eigenlijk wel al vasthouden (kangeroeen noemen ze dat toch)?
    Vinden ze die dipjes in zijn hardslag zorgwekkend? Kan me voorstellen dat het heel erg eng is.
    Nou meid, veel sterkte!

12. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    hallo meiden,

@fairytale: Gefeliciteerd met je zoon!! jeetje zeg 32 weken, wat een klein hummeltje moet hij zijn!! wel fijn dat hij van de beademing af is! hopelijk groeit hij lekker snel en mag je thuis van hem gaan genieten!!

@mariek: balen dat je kleine meid zo op de prikjes reageerde, jeroen had er eingelijk nooit echt last van. 2 december moet martijn, kijken hoe hij er op reageert!
    en balen van je blaasontsteking, hopelijk gaat het snel over, want zoveel buikpijn lijkt me ook niet leuk meer!

hier alles ok, met martijn gaat het goed! groeit lekker en we krijgen eindelijk een beetje ritme in de bv! 's nacht komt hij nog 1 keer tussen 3 en 4. overdag om de 2,5/3 uur.
    in het begin kwam hij wel 2 tot 3 keer op een nacht, dus dit is al een hele verbetering!
    martijn kan ook al bewust naar je lachen, dat is helemaal gaaf!
    verder gaan we bijna iedere dag lekker naar buiten, naar onze paardjes! vind hij ook allemaal prima, dan slaapt hij vaak lekker door!

het is hier erg druk nu, jaar af sluiten met de manege, dus nieuwsbrieven maken en planningen voor het nieuwe jaar maken.
    ook krijgen we morgen de sleutel van ons nieuwe huis! lekker wat groter wonen!
    we hopen lekker snel over te kunnen, we hoeven alleen vloeren te leggen en aan te kleden, de muren zijn allemaal gewit.
    ook met ons eigen huis druk, want we hebben zeer geinteresserde mensen om het te kopen, dus volgende week komen ze voor bouwkundig rapport!

gelukkig geniet ik wel heel erg van mn boys! jeroen gaat martijn ook steeds leuker vinden en wil ook helpen, gelukkig is hij niet echt jaloers!

nou meiden, hoop toch wat vakler te komen schrijven, ik lees jullie berichten wel altijd, maar heb niet altijd tijd om terug te schrijven! sorry!!!!

xxx van mij

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fairytale: wat goed dat Benjamin het zo goed doet, al van de beademing af! Fijn hoor, hopelijk knap jij ook snel op, al is dat natuurlijk lastig, omdat je ook zoveel mogelijk bij je zoontje wil zijn.

MMI: wat goed dat het lekker gaat met je beide kinderen! Super hoor. Wel een drukke tijd zo te lezen, afsluiten van het jaar, klussen en verhuizen! Blijf je wel in de buurt van de manege wonen?

Marieke: Hoe is het met jou, slaat de kuur aan? Vervelend dat je meisje zo op de prikken reageert. Thijs moet ook op 2 dec, hopelijk gaat het goed. Al vind ik het nu al moeilijk dat ik dat 'mijn kind aan doe', terwijl het wel beter is om niet ziek te worden.... Prikken zijn vervelend....

14. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    @chikai ja nog dichter in de buurt van de manege zelfs, we wonen nu op 300m afstand en dan op 150 ofzo aan de andere kant.
    dus we blijven ook aan dezelfde dijk, alleen ons huisnummer veranderd!! :D

ja vind ik ook van die prikjes, zo zielig, maar ja toch wel belangijk om te doen. moet zeggen dat het bij jeroen erg scheelde wie het deed, hoe hard hij huilde, had het idee dat in van de wijkverpleegsters het niet echt goed deed, zo hard had ik hem nog nooit horen huilen, maar toen was hij al 1 jaar. andere keren was het zo over gelukkig!

15. Fairytale

@Marieke: Ja we mogen hem wel vasthouden, ik heb hem zelfs gister in bad gedaan! Was erg leuk, een super mooi moment..
    Hij krijgt mijn borstvoeding via de sonde. Nee ze zeggen dat de dipjes erbij horen.. Hij heeft nu al iets minder alarmpjes, en hersteld ze sinds gister tot nu toe zelf.. Hoop dat het de goeie kant op blijft gaan!

@Memoiikke: Hij is inderdaad een klein hummeltje!
    wat lekker dat je al wat ritme krijgt met de voeding, en wat leuk dat hij bewust kan lachen. Ik kan niet wachten tot het zover voor ons is!

Nou zoals ik al zei, gaat het steeds beter! Ik geniet van elk moment, en elke dag doet hij wel weer iets nieuws, ben zo trots op ons ventje. Vandaag heeft ie papa helemaal eronder gepoept:D

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fijn Fairytale! Dat is goed om te horen, geniet er samen lekker van!!
    Knap dat hij zelf die onregelmatigheden kan herstellen!

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal!

Pffff.... weekend overleeft! :) De herhaling van de EHBO was gelukkig wel interessant, ben op zaterdag met het avondeten 'live' gaan voeden en 's nachts thuis geslapen. Zondag heeft hij 2x de fles gehad, zaterdag 1. Gelukkig ging dit goed, opa en oma vonden het volgens mij erg leuk dat hij zolang bij hun was! En ik ben blij dat mijn mannetje weer lekker bij mij is nu :):)

't Was trouwens wel grappig; ging ik kolven, bleken er nog 2 andere moeders in de groep te zitten, dus met het kolven was het ook nog gezellig! Haha...

Nu vandaag maar eens mijn portfolio afmaken voor m'n studie, lekker van Thijs genieten en vanavond samen met m'n man èn Thijs bij een vriendin gaan eten.

O ja, wie geeft er soms ook bv uit de fles? Welke speen gebruiken jullie? Ik heb de kleinste speen van de etos (voor 0-2 maanden), maar het loopt hier nog zo hard, dat Thijs èn in 5 minuten een fles leeg heeft en hij het regelmatig niet bij kan houden met slikken... Dan loopt hij 'over' zeg maar....

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Dat probleem hebben wij hier ook Chikai. Wij gebruiken de kleinste speen van Avent maar ook hier, flink verslikken omdat het te snel gaat. We hebben de dop ook al flink vast gedraait zodat het wat moeilijker zou moeten gaan maar ook dan gaat het nog te snel. Maar ik moet erbij zeggen dat ze zich aan de borst ook heel veel verslikt.
    Leukd at het zo gezellig was op de cursus! Vond je het niet moeilijk om Thijs al uit handen te geven?
    Helaas slaat de kuur nog niet echt aan, ik blijf buikpijn houden, het wordt eigenlijk niet minder. Ik moet nog 1,5 dag de pillen slikken en dan na 2 dagen weer urine laten controleren dus ik ben benieuwd.

Wat fijn dat je hem al in bad hebt mogen doen Fairytale! Dat zijn goede berichten. Leuk dat hij papa onder poepte hahaha, dat wrkt in elk geval goed :) Wat goed dat hij bv krijgt! Gaat het kolven je makkelijk af?

Haha, da's grappig, naar de overkant van de straat verhuizen:) Wel een happening hoor met een kleine baby. Hebben jullie veel hulp MMI?

Ik heb vandaag een ziek kind thuis. Mijn oudste heeft last van haar maag. Van het weekend heeft ze bij mijn ouders de trap onder gespuugd. Ze ziet nog steeds heel pips en heeft pijn in haar buik. Ze ligt nu lekker op de bank tv te kijken. Volgens mij heerst er iets wat in je darmen gaat zitten want ik hoor meerdere over spugen en rare buiken.
    Afgelopen vrijdag ben ik met Lily wezen babyzwemmen. Ze vond het heerlijk. Ze was helemaal ontspannen en vond de andere baby's erg interessant. Ze begon lekker te kletsen en liet het allemaal over zich heen komen.

19. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Chikai,

Hier een kindje wat uberhaupt moeite heeft met de fles.

Hier gebruien we nu breastflow spenen maar die zijn enkel via internet te bestellen. Ik geloof dat nuby ook zoiets verkoopt. Bootst zeg maar de borst na.

Mijn ervaring met avent is dat het ook zo snel gaat, en met difrax had F. het meeste moeite.

Succes!

Nou, hier alles prima. Morgen gaat F. wennen. 1 uurtje en donderdag een halve dag. Spannend hoor.

Ik moet snel weer even verder.

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wat een rust hier zeg. :)

Net 2 kindjes op het kdv afgeleverd. Moeilijk hoor. Dinsdag is het hartstikke goed gegaan, maar nu is het wat langer, dus ik ben benieuwd.

Zo lekker het huis even schoonmaken, boodschapjes doen etc.

Hoe is het met de rest??

Deel Deze Pagina