Het is raak in 2010!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marieke3, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Om de hoeveel weken mag je nu? Om de 3 weken? Ik hoop voor je dat ze begrip hebben dat je om de 2 weken wilt komen. Zal toch wel in jouw positie?
    Vervelend dat je zo vaak moest plassen zeg, dan kom je ook niet echt lekker aan je rust toe.

Ik verveel me vandaag een beetje. Het is frustrerend niet te kunnen doen wat je wilt doen. Ik heb zoveel te doen in huis maar mijn bekken laten dat niet toe. Gelukkig houd mijn dochter zichzelf heerlijk bezig vandaag. Ze is lekker buiten aan het spelen en tenten aan het bouwen. Ook is er een papegaai ontsnapt en die probeerd ze samen met haar vriendinnetjes te lokken. Heel wat vertier dus.
    Gisteren zei ze heel lief dat ze zo'n heerlijke vakantie heeft. Tot nu toe heeft ze iedere dag wat leuks gedaan (met anderen of met mij) en dat ze zo geniet. Alleen de dag dat ze straf had vond ze niet leuk, ze vond dat ik best een andere straf had kunnen bedenken hahaha.

2. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

heey allemaal...

@rodelief: wat vervelend van de harde buiken en blaasonsteking.
    En vervelend dat je zovaak moet plassen, heb er zelf ook last van.

@marieke: Wat leuk dat je dochtertje het zo naar het zin heeft in haar vakantie.
    Wat jammer dat je niet thuis mag bevallen, en raar zeg dat ze je dossier kwijt zijn. Inderdaad slordig!

@all: ik heb zelf de laatste dagen ook last van mijn blaas, alleen mijn huisarts is tot 30 juli op vakantie. en als ik bel, is die andere alleen deze week. Ik baal wel! bel maandag wel weer, misschien dat het antwoordapparaat dan wat anders zegt. Want ik ga volgende week zaterdag een weekje op vakantie, en wil het daarvoor nog wel even gecontroleerd hebben! Kan de vk ook niet urine nakijken?
    Verder hier wel oke, heb af en toe erge steken, en maak me steeds maar weer zorgen, ik denk dat het bandenpijn is, want af en toe zit er een dag bij, dat het echt behoorlijk trekt!

verder volgende week nog werken, en dan 3 heerlijke weken vakantie!

fijn weekend allemaal!

3. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Fairytale: Helaas kan de vk geen urine testen. Maar kun je je urine niet bij de vervanger brengen?? Heb ik ook gedaan want mijn huisarts is er ook niet. Gewoon de dienst gebeld en die wees me door naar een andere huisarts.

all: Ik ben weer helemaal in de wolken. Net bij de vk geweest en ik vroeg of ze even een echo wilde maken. En tot mijn grote verrassing heeft ze een 3d echo gemaakt. Ik lag met tranen in mijn ogen op de onderzoekstafel. Wat is ons wondertje toch mooi!!

Helaas lukt het me niet om de foto te plaatsen. Ik probeer het later nog wel een keertje.

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    ff kijken of het zo lukt

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    mmm vaag je krijgt hem niet gelijk in beeld. Weet niet of jullie het zo kunnen zien.

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    11 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010-meisje
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010
    Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010
    Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010
    Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010
    Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010
    Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010
    Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011

afspraken:
    Marieke-3 augustus afspraak gyn
    Chikai - 4 augustus afspraak vk
    Rodelief - 5 augustus afspraak vk
    Stoetel - 9 augustus afspraak gyn
    Fairytale - 11 augustus 3e afspraak vk
    Fairytale - 18 augustus 20 weken echo

afspraak toegevoegd. Ik mag nu om de 2 wk komen.

7. Fairytale

@rodelief: ja ik ga van de week even mijn urine laten testen, aangezien ik ook zaterdag op vakantie ga, wil ik er daar niet mee zitten.
    de ene dag heb ik er geen last van, andere wel..
    Ik kan je foto helaas niet zien! Wel beter dat je nu elke 2 week mag komen!:D

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Rodelief wat fijn dat je een 3d echo kreeg zeg. Mooie echo. Ik kon hem wel zien, wel klein maar duidelijk te zien:) Wat een mazzel had je dat je een 3d kreeg:) Fijn dat alles goed was.

Fairytale die steken kunnen ook van een eventuele blaasontsteking komen. Lastig hoor. Ik hoop voor je dat het snel over is en dat je snel je urine bij de ha kan langsbrengen. Waar gaan jullie heen op vakantie?

Ik probeer even een foto van een gedeelte van ons kamertje bij dit berichtje te krijgen. Weet niet of het gaat lukken.

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Gelukt:) Alleen even je beeldscherm draaien hahaha.
    Hier ook een buikfoto van afgelopen zaterdag (33wk en 3dgn)

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Leuk kamertje Marieke!!
    En wat een lekkere buik!

Tof he die 3d echo. We waren niet van plan om een pretecho te laten doen en dat hoeft nu helemaal niet meer. Ben zo blij met de foto`s. Ze had er meerdere gemaakt en stelde voor om even een usb stick van thuis te halen zodat ze alle foto`s er op kon zetten. Nu hebben we dus zo`n 15 foto`s voor niks. Zo ontzettend lief van de VK.

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wauw, wat een verwennerij van je vk zeg! 3d echo's zijn normaal hartstikke duur. Super dat je dat zo kreeg.

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hoi dames!
    Even een snel berichtje tussendoor.... Vorige week afscheidsmusical gehad en afscheid groep 8. Afgelopen vrijdag gingen we als slot lunchen met al m'n collega's, hadden ze allemaal een klein cadeautje voor mij of de baby meegenomen. Superlief! Dat was tevens m'n laatste werkdag; nu 6 weken vakantie en daarna verlof, dus ik hoef pas in 2011 weer te werken.
    Afgelopen zaterdag zijn we op kamp gegaan met onze scoutinggroep, dus dat is weer even vermoeiend, maar wel heel leuk! De kinderen hebben het goed naar hun zin en wij dan ook! Morgen gaan ze weer naar huis en dan heb ik lekker samen met m'n man 1,5 week vakantie. De komende tijd dus niet zoveel online, maar alles is oke en daarna dan ga ik heel veel posten want dan heb ik veel tijd!!!
    Fijne dagen allemaal!

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh.. wat een heerlijk idee dat je pas weer in 2011 hoeft te gaan werken zeg! Da's een lang verlof:) Wat lief dat je zo verwend bent door je collega's.
    Ga je nog samen met je man op vakantie?

Ik ben vanmorgen even tussendoor naar de gyn geweest. Ik heb heel veel last van slijmverlies de laaste 3 weken (beetje vies verhaal) maar het was geen schimmeltje zeiden ze 3 weken terug. Omdat ik er last van kreeg mocht ik toch smeren met Daktarin maar het werd alleen maar erger en met die warmte is dat verre van fijn. Gelukkig is het wel schone slijm maar het blijft vies. Vandaag moest ik toch even langskomen of het niet toch iets met de slijmprop te maken heeft maar alles zag er van binnen goed uit. Er is weer een uitstrijkje gemaakt en ik heb voor de zekerheid een kuurtje gekregen omdat ik er helemaal naar van word. Daarna kreeg ik het beste nieuws tot nu toe.
    De gyn heeft vorige week een foutje gemaakt... Ik had wel terug gemogen naar de verloskundige. Toevallig had deze gyn de gesprekken over mijn suiker gevoerd en er is niets aan de hand waardoor zij mij nog onder controle moeten houden. Ik ben helemaal blij!!! Ik mag ook gewoon thuis bevallen en mijn suikerwaardes zijn prima onder controle. Waarschijnlijk zal ik na mijn zwangerschap wel meteen op suiker geprikt worden en in het komende jaar nog 2 keer een dagcontrole moeten doen maar verder staat niets een normale bevalling in de weg. Ik ben zo ontzettend opgelucht! Ik liep bijna op wolken uit het ziekenhuis. De gyn en de assistente moesten erg lachen om mijn opluchting.
    Wat een mazzel dat ik toch even tussendoor heen moest want anders had ik volgende week gewoon op controle bij die gyn van vorige week gemoeten en dan was ik nog niet daar ontslagen.
    Verder is vandaag officieel mijn zwangerschapsverlof begonnen. Gek idee hoor :)

14. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Marieke wat een goed nieuws dat je terug kunt naar de Vk. En heerlijk dat er nu misschien toch gewoon een thuis bevalling voor je in zit. Want je weet tenslotte nooit hoe het allemaal loopt.

chikai: Wat heerlijk zo`n lang verlof. Ondanks dat ik niet meer werk zie ik ook erg uit naar een soort verlof maar ben bang dat ik die niet ga krijgen met een loslopende peuter.

all: Gisteren is mijn kleine grote man 3 jaar geworden!! Wat gaat het toch allemaal hard.
    Volgend weekend hebben we groot feest.
    Hoop dat ik dat nog een beetje trek want ik begin het nu echt wel zwaar te krijgen.

Ook vandaag kleertjes en speelgoed van mijn zoon uitgezocht.
    Dus dat word de komende weken lekker wassen en strijken.

15. Fairytale

@Chikai: Wauw, wat heerlijk zeg dat je vrij bent tot volgend jaar!
    En lief van je collega's dat je cadeautjes hebt gekregen! Fijne vakantie, ga je nog weg?

@Marieke: Wat een goed nieuws dat je weer naar de vk mag, en thuis mag bevallen!

@Rodelief: Nog gefeliciteerd met je zoontje!

wat een goed nieuws allemaal!:D

@all: hier gaat redelijk, urine laten testen, geen blaasontsteking. Maar nog wel die steken! Vk gebeld, maar die zegt groeipijn..
    Als ik buk, opsta, naar de toilet ga, en op mijn zij lig voel ik het het meest. Iemand dat ook gehad?
    Verder deze week weer helemaal mis, weer moe en misselijk..
    bleh bleh, word er echt depri van! Heb me weer ziek moeten melden.. en ze lachde me gewoon uit voor de telefoon! Net of ze me niet geloofde..Als ik me morgen nog zo voel durf ik me amper weer ziek te melden..

Nou ja gelukkig zaterdag even een weekje op vakantie!

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Die steken die je beschrijft komen me heel bekend voor hoor Fairytale. Heb ik hier ook gehad bij die bewegingen, net messteken. Ik weet eigenlijk niet meer wanneer ze ophielden maar bij mij zeiden ze ook dat het door het groeien kwam.
    Wat ontzettend stom dat je werd uitgelachen omdat je je ziek melde.. dat kan toch niet?

Gefeliciteerd met je zoontje Rodelief! Hebben jullie een leuke dag gehad? Ja wat gaat dat hard he, nog een jaartje en hij gaat naar school. Je knippert met je ogen en ze zijn alweer een jaar verder. Het klinkt cliche maar het is echt zo. Die meid van mij wordt over 4 weken alweer 9. Gisteren was ze nog een baby voor mijn gevoel en nu heb ik al een puberende dochter in huis.
    Leuk hoor, al dat speelgoed en die kleertjes uitzoeken.

Wij zijn druk internet aan het afstruinen naar een leuke bestemming voor een midweekje weg volgende week. We willen naar duitsland maar het liefst voor weinig gezien de tuin er aardig ingehakt heeft qua financien. Ben benieuwd of we iets leuks gaan vinden.

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hoi dames!

ja, lang he, tot 2011 vrij! Maar ik vind het nu al heerlijk, even geen werk of iets anders aan mijn hoofd, lekker met de baby, mijn man en mezelf bezig zijn.... We gaan vandaag nog lekker een lang weekend (t/m dinsdag) op vakantie, dus lekker nog even genieten! En dan het weekend daarna ook nog een weekend weg, dus voorlopig genieten we samen nog even! Al is de kleine uk steeds duidelijker aanwezig :)

Rodelief, gefeliciteerd met je zoontje! Hopelijk heb je een leuke dag gehad!

Marieke; fijn dat je toch weer lekker terug mag naar de vk en thuis mag bevallen!!

Tot volgende week :)!

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hallo!
    Ben weer terug van lang weekendje Roermond, nu even lekker weer een paar dagen thuis aan de gang met m'n man; verder aan de babykamer, schuur opruimen, in de tuin werken, genoeg te doen! (en goed uitrusten natuurlijk!... dat gaat een beetje lastig als je 's nachts op de camping wakker wordt omdat je 2 persoons luchtbed blijkt te zijn leeggelopen.... en met een zwangere vrouw / zelf zwanger zijn... op vakantie kost toch ook een hoop energie :):))

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad Chikai! Haha da's ongemakkelijk wakker worden op een plat luchtbed. Hopelijk was het stopje eruit en was hij niet lek...
    Zo te lezen heb je het aardig druk de komende dagen.

Mijn vriend is sinds gisteren 3 weken vrij, heerlijk. Hij is alleen volop aan de klus gegaan, ook fijn natuurlijk maar hij heeft echt even rust nodig. Bij mij komt die nesteldrang maar niet, ik geloof dat hij hem heeft overgenomen hahaha. Ben nu heerlijk een hordeur rijker en een opgeruimde schuur en een bijna gereedschapvrij huis (sinds dat we hier wonen ligt er werkelijk overal gereedschap door het huis). Daarna is hij aan de klus gegaan aan zijn Amerikaan en vandaag is hij naar een vriend van hem in Zeeland om onderdelen te halen voor zijn auto. Ben benieuwd wat hij morgen allemaal gaat doen :)
    Zelf merk ik dat ik echt aan het aftellen ben naar het einde van de zwangerschap, ik ben zwangermoe geloof ik. Het ene kwaaltje wordt opgevolgd door het andere kwaaltje en dat ben ik eigenlijk meer als zat. Nog max. 7 weken en dan is onze meid er maar als ze een lieve dochter is luistert ze goed en komt ze met 37 weken, ze loopt ruim een week op voor in de groei dus dat moet kunnen. Ik heb een stilzwijgende overeenkomst met haar dat ze 18 augustus gaat komen;)

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nou Marieke, ik hoop het van harte voor je dat ze eerder komt!! Maar wel dan in de veilige termijn he :)
    Wat handig, zo'n vriend die nesteldrang heeft, ik ben geloof ik hier thuis diegene die er meer last van heeft als manlief :)

Vanochtend bij de vk geweest; alles goed. M'n buik is wat aan de kleine kant, maar het kindje groeit prima en beweegt goed. De kleine uk heeft weinig ruimte meer in m'n buik, voldoende vruchtwater. Uk ligt al een lange tijd hetzelfde, hoofdje laag, ruggetje links in m'n buik, billen bovenaan en beentjes rechts. Dat voel ik ook aardig goed aan het getrappel!
    Meteen 2 vervolgafspraken gemaakt voor de komende weken.

Verder gisteren het wiegje verder afgemaakt, alleen het hemeltje moet er nog op, ledikantje naar zolder verhuist, box naar beneden, laatste spulletjes gekocht. Nu alleen nog een plankje en een lamp en een luiertas, de wandelwagen ophalen... Dus het schiet gelukkig heerlijk op!

Vandaag is m'n man met m'n vader in de tuin aan het werk om plantenbakken te maken, wordt ook erg mooi. Dus effectieve dagen zo!

Deel Deze Pagina