Hoe zijn je plantenbakken geworden Chikai? Hoezo is je buik aan de kleine kant? Bedoelen ze daar je baarmoeder mee? Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een super klein buikje en bij mijn moeder zag je zelfs 9 maanden niks..(beiden waren we heel slank tijdens onze eerste zwangerschap). Wij droegen heel erg naar achteren. Op mijn werk zie ik ook veel kleine buikjes.. dat wisseld toch per persoon dacht ik? Gelukkig dat je kleine in elk geval goed groeit, da's het belangrijkst en hoe kleiner zo'n buik.. hoe minder hij in de weg zit Hebben jullie de box ook al in elkaar gezet? Hier staat hij wel beneden maar nog achter de eettafel in elkaar geklapt. Ik wil hem na mijn dochter haar verjaardag (de 29ste) in elkaar zetten, mocht het eerder nodig zijn dan is dat ook zo gepiept. Ik zou het ook wel fijn vinden als bij mij de nesteldrang toe zou slaan.. Ik moet alle kleertjes nog wassen en de bekleding van de wandelwagen... Wij zijn nog steeds aan het twijfelen of we mijn dochter haar verjaardag 2 weken eerder gaan vieren, op haar verjaardag ben ik bijna 39 weken zwanger maar doen we het 2 weken eerder hebben we weer 2 drukke dagen achter elkaar.. en haar verjaardag en ons trouwen.. Een week eerder lukt niet want dan wordt mijn zusje 18. Waar je je druk om kan maken he hahaha.
Ik draag blijkbaar naar binnen en vrij compact, dus m'n buik is in vergelijking met andere meiden die 30/32 weken zwanger zijn, echt nog geen bolle toeter. Maar inderdaad, hij zit nu nog minder in de weg en het kindje groeit goed, dus dan is het ook prima. Dat zei de vk ook. Maar ik ging er wel over nadenken, omdat zoveel mensen dat tegen me zeiden.... Het voelt verder nog prima, dus ik ga maar uit van m'n eigen lijf! We hebben inderdaad de box al in elkaar gezet, het kan maar vast staan en waar de box in onderdelen op zolder stond, staat nu het ledikantje in onderdelen (omdat we een wiegje hebben voor de eerste paar maanden)... Of ik echt nesteldrang heb, nee, maar ik vind het wel fijn dat we bijna alles in huis hebben! De plantenbakken zijn erg mooi geworden, lekker ruim en op hoogte, dus ben er erg blij mee! Ik zou de datum kiezen waar jij je nu het prettigst bij voelt om de verjaardag van je dochter te vieren. 39 weken kan ik me voorstellen dat je dat niet zit zitten. Maar het is lastig als er inderdaad dan weer een paar drukke dagen achter elkaar zitten... Moeilijk! Wij gaan nog even een weekendje kamperen op de Veluwe, dus ben er maandag weer! Fijn weekend allemaal!
Hoi meiden, Hier gisteren op controle geweest. De kleine ligt keurig met het hoofdje naar beneden. Ik was zelf ff bang dat het in stuit lag maar niet dus. En volgens de vk draait het kindje nu ook niet meer. Ik hoop maar van niet. Verder ga ik wat dingentjes opschrijven voor de bevalling. Een geboorte plan heet dat geloof ik. Weet nog niet helemaal wat ik er in wil zetten maar over 2 weekjes gaan we de bevalling bespreken. Ben benieuwd. Marieke: Ik zou denk ik de verjaardag ook iets eerder vieren. We vieren de verjaardag van mijn zoontje morgen. Ben dan 32 wk. maar vind het nu al best zwaar laat staan als ik 39 wk zou zijn. Maar wat Chikai al zei je moet doen waar jij je goed bij voelt. Chikai: Lekker toch dat je buik je nog niet in de weg zit. Ik ben nu ook minder aangekomen als bij de 1e. We zullen wel zien wat er uit komt straks. Mijn 1e was 3880 gr en hij is geboren met 39 wk, Ik hoop maar dat deze niet veel zwaarder gaat worden en ook een beetje eerder komt. Nou meiden ik ga me voorbereiden op een hectisch maar gezellige dag morgen. Mijn zoontje heeft er in ieder geval erg veel zin in.
11 zwanger 0 bevallen Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010-meisje Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010 Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010 Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010 Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 afspraken: Stoetel - 9 augustus afspraak gyn Fairytale - 11 augustus 3e afspraak vk Fairytale - 18 augustus 20 weken echo Rodelief - 19 augustus afspraak vk afspraak gewijzigd. Is het een idee om de meiden die niet meer meekletsen van de lijst te halen????
Hallo allemaal.. Ben weer terug van vakantie! Leuk gehad, alleen veel regen! Hoe is het hier? Lees dat het allemaal wel goed gaat? Nou nog 2 weken vakantie thuis, en na de vakantie gaan we met de baby kamer beginnen!
Hoi meiden, Gisteren verjaardag van zoonlief gevierd. Poeh wat was dat vermoeiend zeg. Ben blij dat er niet meer van die dagen aankomen. Toen ik vroeg naar bed ging begon de ellende helemaal. Die kleine was zo aan het trappen dat ik er misselijk van werd. volgens mij heeft het een of andere zenuw geraakt die alles in werking heeft gezet want ik heb de hele boel ondergespuugd en vervolgens liep in van onderen ook helemaal leeg met bijbehorende krampen. Oh ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld!!! Toen ik eenmaal helemaal leeg was ging het wel weer. Niet echt een leuk einde van een geweldige verjaardag. Maar gelukkig is zoonlief dolblij met al zijn cadeau`s en kunnen we vandaag lekker overal mee spelen. Toen ik me zo beroerd voelde en die krampen had begon ik me wel weer een beetje zorgen te maken over de bevalling. Ik wil het deze keer zonder ruggenprik gaan doen maar weet niet of me dat wel gaat lukken.
Rodelief, ik hoor overal dat je lijf ervoor gemaakt is om te bevallen, en ik denk dan bij mezelf; zoveel vrouwen kunnen bevallen... Waarom zou ik dat ook niet kunnen? Ik wil graag thuis bevallen, dus ook zonder pijnstilling. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik het aankan.... Ik denk dat dat vertrouwen erg belangrijk is. Wat vervelend voor je dat je je zo beroerd voelde aan het einde van de verjaardag van je zoontje! Ben je nu wel weer een beetje opgeknapt? Fairytale; hoe was je vakantie en waar ben je geweest?? Hier net terug van het laatste weekendje kamperen met z'n 2'en. Toch wel een raar idee hoor! Misschien dat ik voor eind augustus nog ergens een leuk hotelletje boek voor een overnachting met m'n man... Als verrassing. Nu alle spulletjes op gaan ruimen en m'n man moet morgen weer werken. Dan zit voor hem de vakantie er al weer op, maar ik moet zeggen dat ik ook wel weer blij ben om gewoon thuis te zijn!
Grappig hoe iedereen het zicht op een nadere bevalling beleeft he. Ik vind het hele idee van een ruggeprik veel enger als het idee van een bevalling. Moet er niet aan denken dat ze een ruggeprik moeten zetten en de ander hoopt erop. Van mijn vriendin hoorde ik dat een infuus in je hand met pijnstilling die geregeld kan worden door middel van een drukknopje ook erg prettig is. Ik geloof dat dat al minder ingrijpend is dan de ruggenprik, misschien is dat ook een optie Rodelief? Ik wil ook graag thuisbevallen dus dat wordt ook zonder pijnstilling. Vorige keer in het geboortehotel kon dat ook niet en heb ik het ook volledig zonder verdoving gedaan. Ik blijf erbij dat mijn bevalling vele malen makkelijker was als mijn hele zwangerschap toen maar toch zie ik er dit keer wel weer tegenop ondanks dat ik weet dat mijn lijf het aan kan. Vervelend dat je zo ziek was na de verjaardag van je zoontje. Hoe voel je je nu? Wij hebben toch maar besloten mijn dochter haar verjaardag op de dag zelf te vieren. Ik zeg gewoon dat iedereen zichzelf moet bedienen en nodig wat minder mensen uit dan normaal denk ik. Leuk idee om nog een hotelletje als verassiing te boeken Chikai. Jammer dat je zoveel regen had Fairytale. Ondanks dat toch genoten? Wij zijn van het weekend naar centerparcs in Belgie geweest en vanmiddag terug gekomen. Het was heerlijk maar oh wat vermoeiend. Mijn dochter baalde dat we vandaag alweer terug moesten.
Hier ook weer terug van vakantie! Het is voor ons ook de laatste keer met zijn 2tjes geweest. Is inderdaad een gek idee. We hebben al wel een weekendje in het vooruitzicht als de kleine er is. In december gaan we met mijn schoonfamilie naar Vaals. Met z'n 13en! Wel heel gezellig. Ik lees dat alles ok gaat hier? Vandaag weer bij de gyn geweest. Hij vond mijn buik niet zo groot. Dus hij ging gelijk meten. Op de echo zag hij dat de kleine overdwars lag. Dan is je buik ook kleiner. Ik ben 30wk en 1 dag zwanger, volgens de echo 29wk en 2 dagen. De baby was dus toch iets te klein. Het was niets om me zorgen over te maken. Over 2,5 wk mag ik weer en krijg ik een echo bij de echoscopiste i.p.v. de gyn. Liefs!
Hoi hoi, Kom me ff melden. Hebben nog lekker een weekje vrij met z´n viertjes en ondernemen van alles. Vandaar dat ik hier niet ben. Volgende week ben ik er weer en reageer ik weer op iedereen. Verder alles goed hier.
Hoi meiden. Leuk weer ook van cars en stoetel iets te horen. Tja vakantie he?! Mijn man is niet vrij. Die heeft straks na de bevalling al zijn vakantie dagen opgespaard en zal dan 6 wk vrij zijn. Heerlijk!!! Het gaat hier wel iets beter. Gisteren wel weer wat regelmatige harde buiken en een drukkend gevoel naar onder. Ben vroeg naar bed gegaan en nu gaat het wel weer. Voor de zekerheid gisteren nog wel even mijn urine laten testen maar die was schoon. Bevalling: Ik wil het deze keer echt zonder ruggenprik doen hoor. Omdat ik als bijwerking koorts heb en dan moet je kindje preventief aan de antibiotica en moeten we dus een paar dagen in het ziekenhuis blijven. En dat wil ik niet. Ik weet dat ik het kan hoor!!! En heb er ook wel vertrouwen in maar toch is er dat stemmetje. En de ervaring van mijn 2e bevalling neem ik natururlijk ook mee. Ik snak naar het moment dat het kindje geboren is en huilend op mijn buik zal liggen.
Marieke, je hebt groot gelijk dat je zelfbediening laat doen op de verjaardag van je dochter! Mensen zullen dat vast wel begrijpen, als je rondloopt met zo'n dikke buik toch? Leuk, even een weekendje centerparcs, kan me voorstellen dat je dochter het te kort vond! Wellicht binnenkort met z'n viertje gaan???? Stoetel, fijn, alweer een weekendje in het vooruitzicht! Vaals is wel heel mooi, daar ben ik afgelopen voorjaar ook geweest. Maar jij zit dan natuurlijk midden in de winter, met sneeuw ook mooi! Goed dat je de kleine even hebt laten controleren! Cars, leuk weer wat van je te horen! Geniet er nog maar lekker even van! Rodelief, mijn man heeft zijn dagen verder ook opgespaard, na de bevalling kan hij nog 3 weken vrij nemen (maar wel als de kraamverzorgster weg is, hebben we afgesproken). Lijkt me fijn om dan lekker even met z'n drietjes te zijn. Voor jou zal de bevalling zeker ook een emotionele gebeurtenis zijn, met je andere zoontje in je achterhoofd ja! Hopelijk gaat de kleine voor jou heeel snel huilen!! Hier ga ik vandaag toch maar eens weer aan m'n studie opdrachten werken, nadat ik het huis een beetje aan kant heb gemaakt en boodschappen heb gehaald
Even een vraag: ik krijg steeds meer hele kleine puistjes op m'n borsten en decollete, iemand enig idee hoe ik die weer weg krijg? Ook op m'n tepels verschijnen van die kleine witte puntjes....
Dat zijn puistjes die je niet weg kunt krijgen. Het heeft te maken geloof ik met je melkproductie. Het hoort er gewoon bij. Na de bevalling zal het wel wegtrekken.
@Chikai: We zijn een weekje in Ermelo geweest, was wel leuk, alleen veel regen gehad helaas! Maar ook naar dierentuin in Rhenen geweest, was ook geslaagd! Nog even over die pukkeltjes, die heb ik ook, en ook die op mijn tepels, kleine witte puntjes die er een beetje uitsteken..het hoort er vast allemaal bij. Want normaal had ik ze nooit haha! @rodelief: opzich wel lekker dat je man nog niet vrij heeft, maar straks lekker als je kindje er is vrij heeft! En het gaat je vast lukken zonder ruggenprik. Ik wil zelf ook geen ruggenprik, tenzij het super erge pijn doet, maar ik vind die ruggenprik er zo eng uit zien! @all: Vandaag bij de vk geweest, alles was goed, beeb lag helemaal onderin haha nu weet ik dat ik hem wel voel, want voel daar echt belletjes steeds, en hartje klopte goed! Baarmoeder was goed gegroeid, en volgende week dan de 20 week echo, echt super spannend vind ik het! We hebben ook al een kleine start gemaakt met de babykamer, hij is al leeg, en volgende week beginnen we met behangen! Ik ben wel benieuwd naar jullie babykamer, hebben jullie foto? ik heb even een buikfoto toegevoegd van vorige week, 18 week precies!
Hier weer een slapeloos nachtje. Ik word er zoooo moe van. Madam in mijn buik is ondertussen ook zeer wakker dus ik heb het maar op gegeven en ben achter de laptop gedoken. Hopelijk kan ik zo nog even slapen want ik moet vroeg bij de fysio zijn. Ik kan er zwaar sjaggie van worden dat manlief gewoon heerlijk ligt te slapen, stom he.. Ik ben vandaag.. of eigenlijk gisteren hahaha, weer naar de verloskundige geweest. Wat een verademing om daar weer terug te zijn. Alles gaat goed met ons grietje. Ze is nog steeds ruim een week te groot (hopelijk komt ze vroeg anders wordt ze zo groot om eruit te werken). Ze is alleen eigenwijs want ze is weer losgeschoten uit mijn bekken en moet dus weer indalen.. Mochten mijn vliezen nu breken moet ik meteen bellen want dan komen ze meteen kijken of ze ingedaald is. Vanaf woensdag mag ik thuis bevallen en kan ze komen. Volgende week donderdag krijg ik mijn bevallingspraatje. Ik heb nu wel alle informatie mee gekregen maar er was geen tijd om nu het praatje te doen dus die krijg ik iets later. Verder was met mij ook alles prima, bloeddruk is goed en ik hoef niet meer mijn suikerwaardes te prikken. Chikai, die witte bultjes bij je tepel zijn normaal hoor. Die geven een bepaalde geur af waardoor het voor de baby makkelijk wordt om je tepel te vinden bij het voeden straks. Ze hebben nog een naam ook maar ik ben even vergeten wat. Die pukkeltjes horen er ook bij gezien je meer talg produceerd, de een heeft er meer last van dan de ander. Door die witte bultjes bij mijn tepels wist ik dat ik zwanger was, ik heb ze al vanaf mijn 3de week. Succes met je studieopdrachten. Ik moet hier ook nog de eindopdracht van mijn cursus maken voor mijn werk maar kan geen inspiratie vinden. Ik had het al lang al in geleverd moeten hebben (jemig.. er gaat er hier 1 te keer van binnen.. pffff...) Lekker dat alles weer goed was bij de vk Fairytale. Ook leuk dat je nu de bevestiging hebt dat je je kindje voelt Spannend volgende week de 20 wk echo! Van mij staat er een paar blz terug een foto van een gedeelte van de babykamer. Oei dat klinkt vervelend die bijwerkingen van de ruggeprik rodelief. Ik kan me voorstellen dat je snakt naar het moment dat je kindje bij je ligt en je het hoort. Laten we hopen dat de weken snel voorbij gaan. Stoetel, mijn dochter was 3 wk te klein bij de zwangerschap maar is uiteindelijk met een keurig geboortegewicht van 3650 gram ter wereld gekomen (13 dgn te laat) dus ze kunnen het nog inhalen in de laatste weken hoor. Lekker dat je nog een week vakantie in het vooruit zicht hebt. Pff wel druk hoor met zoveel mensen weg. Allemaal in 1 huisje? Ik vind het gezellig om met familie weg te gaan maar alleen als ik een eigen huisje/caravan of tent heb anders word ik iebelig.
Marieke, wat een vroeg berichtje!! 4.00u, wat is dat vreselijk irritant he, als je niet kunt slapen! Ik vind slapen wel wat lastiger worden, ik ben nog steeds zoekende naar de fijne houding, werk nu met allerlei kussentjes, maar ook dat is nog niet optimaal. Ik hoop maar dat je meisje snel weer indaalt en goed gaat liggen voor de bevalling! Wat voor 'bevallingspraatje' moet je nog krijgen?? Dank jullie wel voor de info rondom die bultjes, dat wist ik nog niet! Ik dacht ook wel dat het erbij zou horen, maar ben ook nieuwsgierig aangelegd en wil dan graag weten wat het precies is. Fairytale, dat is een mooie dierentuin in Rhenen! Zijn wij ook weleens geweest. Alleen veel regen is wel erg jammer. Je hebt een mooi buikje voor 18 weken! (leuk jurkje ook!). En dan binnenkort de 20 weken echo, hopelijk wordt de kleine helemaal goedgekeurd. Zou je willen weten wat het is?? Een foto van de babykamer komt als hij klaar is (moet alleen nog het hemeltje, een lamp en een plankje en dan nog wat schilderijtjes ophangen) Ik doe alles hier verder rustig aan, ben nu elke dag bezig een deel van het huis schoon te maken en op te ruimen, wat aan m'n studie te werken enzo. Alleen gisteren heel lang gezocht naar een bandje met video opnames en niet kunnen vinden, zo irritant!! Fijne dag allemaal!
Oh ik heb inderdaad ook al meerdere kussens naast mijn bed liggen die ik in allerlei posities probeer te brengen om goed te kunnen slapen. Helaas mag het niet baten. Ik had op een bepaald moment echt het idee dat die bevalling begonnen was vannacht. Begon flink over te geven van de harde buiken en zo begon het bij mijn dochter ook. Ik raakte best in paniek want het huis is momenteel een bende (normaal ben ik een pietlut maar dat is met een vrije vriend en vrije dochter niet vol te houden) en mijn vriend heeft de badkamervloer waterdicht gemaakt maar al dat spul moet nog van de tegels worden afgehaald... lijkt me niet echt schoon om daar tijdens een bevalling te gaan zitten. And last but not least... ik heb nog geen enkel kledingstukje gewassen van de baby.. alleen de lakentjes en de doeken. Ik ben er dus totaaaaal niet klaar voor. Helaas is mijn vriend al 3 dgn ziek dus die zal vandaag ook die badkamer niet schoon gaan maken en mij lukt het niet met mijn bekken maar ik ga maar wel aan de kleertjes beginnen hahaha. Vervelend is dat als je iets niet kunt vinden he. En als je er niet naar op zoek bent, of al vervangen hebt, zie je het ineens liggen. Lekker dat jullie al zover zijn met de babykamer. Hier moet ook alleen nog een nachtlamp worden opgehangen en een rolgordijn. Die is volgende week zaterdag klaar. Over een hemeltje zit ik nog steeds te twijfelen of ik dat zal doen. Volgens mij is het bevallingspraatje een uitleg over wat je in huis moet hebben, wanneer je moet bellen en wat je te wachten staat of wat je juist niet wilt tijdens je bevalling. Ik kan me van mijn vorige zwangerschap geen bevallingspraatje herinneren.
Waarom zit je te twijfelen over het hemeltje Marieke? Bij ons moet dat er echt bij, dat maakt het wiegje pas af! Vervelend, zo slecht slapen en dan helemaal als je je zo naar voelt! Ben je ondertussen weer wat opgeknapt? En je vriend; is die ook weer aan de beterende hand? Hier voor vanmiddag even een afspraak bij de huisarts gemaakt (ben toch al lang over mijn eigen risico heen ), heb erg veel last van allergie, maar mag hier met m'n zwangerschap geen medicijnen voor hebben. Toch maar eens even vragen of er niets anders is wat ik kan gebruiken, want van jeuk word ik echt helemaal gek! Vanavond gezellig met m'n man en zussen bij m'n oma eten en daarna eerste workshop taarten vullen en bekleden!