Hoi meiden, Fairytale: Al een mooi buikje hoor!! En lekker dat het kamertje al leeg is. Foto`s heb ik nog niet van het kamertje omdat het nog niet klaar is. Marieke: Voor jou komt het nu wel heel dicht bij he? Gauw nog even de puntjes op de i zetten dan kun je met een gerust hart naar de bevalling toe werken. Hoop dat je vriend zich inmiddels weer wat beter voelt. En hoest in je buikje? Is de rust een beetje wedergekeerd? Hier geen hemeltje bij het wiegje. Vind het wel heel schattig maar je gebruikt het zo kort en het wiegje komt bij ons op de kamer te staan en om er dan ook nog een helmeltje op te doen dat gaat niet echt passen. Chikai: Hoest met je allergie? Heb je nog iets gehad van de huisarts? All: Hier van de week de keuken een goede beurt gegeven samen met mijn mams. Heerlijk alles weer even lekker geordend en netjes. Ook heb ik nog een avondje uit met mijn man gepland. Over 2 weekjes. Lekker uit eten en een show bij Boom Chigaco in Amsterdam. Zoonlief is dan lekker een nachtje te logeren bij mijn schoonzus. a.s. donderdag weer naar de VK. We gaan dan de bevalling bespreken. Ben benieuwd!! Fijn weekend meiden!!!
Mijn vriend voelt zich gelukkig weer wat beter, alleen nog flink verkouden. Hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop want hij is bijna een week van zijn vakantie kwijt doordat hij griep heeft. Zelf blijft mijn buik rommelen en dat is wel vervelend. Bij mijn dochter heb ik dat 5 weken lang gehad dus ik haal me maar niks in mijn hoofd dat deze madam zich snel zal aandienen. Mijn twijfels over het hemeltje zijn inderdaad omdat je het maar zo kort gebruikt. Mijn dochter trok binnen no time dat hemeltje in haar ledikant en dat is gevaarlijk. Verder vind ik het ontzettend schattig staan maar ik kan die van mijn dochter nergens meer vinden en de piekstok heb ik destijds uitgeleend en niet meer terug gezien dus moet ik beide opnieuw aanschaffen.. dat vind ik een beetje zonde. Heb je hooikoorts Chikai? Of last van een andere allergie? Heb je er wat tegen gekregen? Ik had voor mijn hooikoorts een medicijn gehad dat totaal niet hielp.. ondertussen ben ik verslaaft aan de otrivin helaas.. dan is het nog een beetje uit te houden. Wat heerlijk dat je moeder je heeft geholpen met de keuken rodelief. Dat scheelt zeg. Oh wat heerlijk, dat avondje weg in het verschiet! Ik ben eindelijk begonnen aan het wassen van de babykleertjes. De roze was zit er nu in. Gelukkig had ik wel al alle lakentjes, doeken en dekens gewassen. De kinderwagenbekleding had ik ook al gewassen maar die kleertjes moesten nog steeds. Ook heb ik vandaag het zeiltje op het matras gelegd, mochten mijn vliezen vanzelf breken dan is in elk geval het matras beschermd. Het schiet al behoorlijk op allemaal. Hoe zou het met Liza zijn? Zij is verder als ik...
11 zwanger 0 bevallen Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010-meisje Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010 Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010 Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010 Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 afspraken: Stoetel - 9 augustus afspraak gyn Fairytale - 11 augustus 3e afspraak vk Fairytale - 18 augustus 20 weken echo Rodelief - 19 augustus afspraak vk Marieke- 19 augustus afspraak vk
@Chikai: Dank je! Ja bijna 20 weken echo, zo spannend, hoop dat alles goed is! Wij willen weten wat het word, alleen vertellen we het aan niemand! Hoop dat ze het geslacht kunnen zien. Vervelend dat je zo allergisch bent, hoe gaat het nu? @rodelief: Leuk dat je je bevalling gaat bespreken.. wat gaat het ook snel! @marieke: Leuk die kleertjes wassen, ik heb daar nu al zo'n zin aan! Heb zo'n zin in al die voorbereidingen! @all:Ik vroeg me trouwens af, wij zitten te twijfelen of een ledikant direct of eerst een wiegje, mijn mannetje vind een wiegje zo leuk en schattig, maar hoelang liggen ze daar in? Hebben jullie een wiegje of ledikantje? Ben benieuwd.. Nou ik ga even een uurtje slapen, ben zo moe..
Wij hebben een ledikant en voor de eerste dagen doe ik haar s'nachts in de wagenbak van de wandelwagen en die zet ik naast ons bed. Vorige keer heb ik dat ook zo gedaan. Na 10 dgn hadden we onze dochter in haar eigen kamertje in haar ledikant gelegd. Een wiegje kan je zo'n half jaar gebruik van maken, ligt eraan hoe groot je kindje is.
Wij hebben wel een wiegje. Bij de eerste heb ik die zo`n 4 maanden gebruikt en stond ie bij ons op de kamer. Het was een geleend wiegje. Nu hebben we een wiegje gekocht. Al had ik die toen ik zwanger was van de 2e al gekocht. het is een simpel wiegje van de Prenatal. ik weet niet of we hem heel lang gaan gebruiken. We zien wel. Daarna verkoop ik hem gewoon weer. Marieke: fijn dat je vriend zich weer wat beter voelt. Kan hij niks met zijn werk regelen, omdat hij ziek is geweest dat hij zich ziek meldt? Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Lizab is. Ik zal haar wel ff een berichtje sturen.
Ik heb iedereen die al een poosje niet meer geweest is ff een berichtje gestuurd. Hoop dat ze reageren en anders moeten we de lijst maar een beetje aanpassen.
Ha meiden, Dat is lang geleden. Sorry! Hoe is het hier? Rodelief, bedankt voro je berichtje, ik denk, kom meteen even een berichtje plaatsen. Ik ga binnenkort even bijlezen hoor, heb er steeds de puf niet echt voor, al ben ik genoeg op het forum te vinden. Hier gaat alles iig redelijk goed. Bevalling komt nu echt dichtbij! Veel last van voorweeen, zelfs al even in het ziekenhuis gelegen omdat ze dachten dat het begonnen was, maar gelukkig was dat nog neit het geval. Vandaag overigens alweer 37 weken, dus vanaf nu mag hij gewoon komen. Zag iets over wiegjes. Hier wel een wieg, met hemel, maar die hoort er ook echt bij. (zelfde bekleding als de wieg) Verder is het kamertje ondertussen zo goed als af. Morgen het bed nog even omhoog en dan afwachten. Hoe is het met de rest? Is snel gegaan he bij iedereen. PFff..
Hoi dames! Kreeg een berichtje van Rodelief! Wist niet eens dat jullie nog actief waren, klets redelijk mee met de oktober mama's voor zover ik dat kan volgen. Gaan erg hard af en toe daar! Jullie kletsten hier echt met een paar meiden die op de lijst staan?? Das natuurlijk goed bij te houden, ik zal een abbo zetten op dit onderwerp. Lijkt me leuk om wat meer te kletsen! Wij verwachten trouwens een kleine meid! 20 weken was wat onduidelijk, dus toch een 3d echo ertegenaan gegooid en jawel, duidelijk een meid (volgens die mevr dan ) We zitten dus ook weer lekker in de meiden spulletjes. Oma is de laatste hand aant leggen aan de familiewieg. We hebben een bekleding (lees gordijn :d ) gehaald bij de ikea en daar wordt een hemeltje en bekleding van gemaakt. Beige/ wit met hele lieve zacht gekleurde beestjes erop. Lekker rustig. Nou tot snel maar weer!Gezellig
Hoi Lizab en Inlove, Leuk dat julllie weer even komen buurten. Lizab: het schiet al lekker op voor je he?? Spannend hoor. Inlove: Leuk nog een meid!!!
Jee, gezellig, Liza en Inlove weer terug Liza, het gaat snel zo, 37 weken alweer!! En Inlove, het gaat inderdaad hard bij de oktober mama's, maar ik heb de diverse topics als favoriet in mijn pc staan, dan hoef ik niet alles af te scannen. Ik selecteer het telkens als nieuwe favoriet, zodat ik bij de laatst gelezen pagina blijf. Wij hebben ook een wiegje, maar meer omdat ik het idee erachter heel mooi vind; dit wiegje hebben ik en mijn zussen ook ingelegen en is gemaakt door mijn (overleden) opa en mijn vader. De binnenkant en het hemeltje was alleen van een bruin/zwarte bloemetjesstof (toen vast heel hip), dus mijn moeder heeft een nieuwe bekleding gemaakt. De kleine kan het hemeltje de wieg niet intrekken, omdat er bekleding in het wiegje zit en hier geen handjes ofzo door heen kunnen. En het is een flinke wieg, dus we gaan uit van een halfjaar kunnen gebruiken. Daarna verhuist uk naar een ledikantje. Net weer bij de Ikea geweest, plankje gekocht met een los LED-lampjes systeem wat we eronder kunnen bevestigen, dan hebben we extra licht op de commode. En nee, voor m'n allergie niets gekregen. Er was niets wat bewezen was zonder gevaar voor de kleine te zijn, dus dan gebruik het liever niet. Ik heb atopisch exceem, wat zich uit in allergieën voor paarden, honden, katten, graspollen en kruiden... maar waar ik het meeste last van heb is het warm/koud verschil. Dan krijg ik echt bulten over m'n hele lichaam en gaat het erg jeuken; gevolg; ik krab alles stuk. En vooral op m'n hoofdhuid is dat erg momenteel....
Ja heb m nu ook als abbo staan en aangezien de mail heel de dag aan heb staan ga ik t weer allemaal bijhouden. Had net ook al in t ander topic gezet, maar ik heb die ledjes ook. Ze geven echt heel fel licht dus voor onder de plank van de commode kan t niet. Das veel te fel voor die beeboogjes. Ik moet dus nog iets anders verzinnen. Welke heb jij (voor t geval die niet te fel zijn?)
11 zwanger 0 bevallen Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010-meisje Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010 Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010 Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010 Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 afspraken: Fairytale - 11 augustus 3e afspraak vk Fairytale - 18 augustus 20 weken echo Rodelief - 19 augustus afspraak vk Marieke - 19 augustus afspraak vk Stoetel - 26 augustus afspraak gyn
Hey iedereen! Sorry, ben hier even niet geweest. Dit was mijn laatste week vakantie en dan zit ik niet zoveel achter de laptop. Maar wat word er toch weer lekker veel gekletst! Ik heb alles even vluchtig gelezen. Ga nu weer alles volgen! Gisteravond om 21.10 uur zijn we opnieuw oom & tante geworden! Mijn zus is bevallen van een gezonde zoon, Lukas. Hij weegt 3360 gram en is 52cm. We zijn vanmiddag op kraambezoek geweest en ik mocht hem als eerste vasthouden! (op vaders en moeders na natuurlijk) Wat is het toch heerlijk om zo'n klein frummeltje in je armen te houden! Liefs
Hoi, wil me toch even laten horen. Kreeg een pb van Rodelief. Ik ben op het moment best moe 's avonds en druk met vanalles en nog wat dat het er eigenlijk niet van kwam. We hebben het kamertje bijna helemaal klaar. Meubeltjes van babydump (Oxford van TWF) zijn al gebracht en hebben we in elkaar gezet, de kamer is helemaal geschilderd en we hebben gisteren een muurschildering laten zetten door kennissen. Ik loop nu zo vaak het kamertje binnen hahahahaha...laat het maar snel november zijn! Ik vind het nu wel erg fijn om de bewegingen te voelen van ons mannetje, maar zodra hij niets laat merken, krijg ik toch wel een beetje angst...maar dat zal de rest van de zwangerschap wel zo blijven ben ik bang. Ik hoop echt dat de gyn. me met 38 wk helpt. Wordt zowiezo een keizersnee (heb er al 2 gehad en mag nu niet meer normaal bevallen) Ik ga morgen eens teruglezen wat er allemaal gebeurd is met jullie en hoever jullie allemaal zijn, maar wilde even laten weten dat ik nog wel graag in het lijstje wil blijven staan!
hallo allemaal, hier ook een berichtje ontvangen van Rodelief! ik lees nog wel regelmatig hier, maar heb vrij weinig te melden, vandaar dat ik al even niet heb gereageerd. hier gaat alles wel ok, mn bekken is zwaar k*t, maar goed, zoals de vk zegt, om dat te laten verbeteren moet er eerst wat uit en dat is nu nog te vroeg! dus we gaan gewoon door, vooral rustig aan, voorzover dat lukt. verder staat bij ons het wiegje al, heb van de week de kleertjes gewassen en een bellymask besteld (had ik de vorige keer ook gedaan), dus nu bekijken wanneer ik dat ga doen. geboortekaartje is ook al uitgezocht, nu alleen nog de tekst en de naam (vinden jullie dit ook zo moeilijk???) nou ik zal proberen wat vaker te reageren, is ook wel zo gezellig!! groetjes vanaf hier en voor iedereen een knuf!!
Ha gezellig, iedereen weer terug Leuk om weer wat van jullie te horen. Ik hou het kort vandaag. Heb gisteravond weer flinke voorweeen gehad. Mijn vriend had me onder de douche geholpen en na een uurtje zakte het iets af. Wel weer een roerige nacht gehad. Vandaag is de nesteldrang toegeslagen. Heb alle achterstallige was opgevouwen, laatste babywasje in de machine gedaan, bovenverdieping opgeruimd en ik ga zo de boel stofzuigen boven. Het ligt vol met van die witte pluisjes die in de lucht ronddwarrelen.
Marieke, spannend zeg.... het kan nog weken duren, maar voorweeen is toch al een goed teken dat er dingen aan het veranderen zijn in je buik. Ik heb vandaag ook een bellymask besteld, ze zeggen dat het het mooiste is om tussen de 30 en 38 wk te doen, ik moet er nog even over denken wanneer we hem doen hoor hahahaha, mss wel bijna tegen het eind (hoop met 38 wk een keizersnee te krijgen) De naam hebben we al sinds de 17e week en kan niet meer veranderd worden, want staat in de muurschildering op het babykamertje en de kaartjes en tekst zijn ook al doorgegeven bij de drukkerij.
Marieke: Oh spannend meid al die voorweeen. Hoop dat je er verder niet teveel last van zal hebben. hartediefje: Leuk zò`n bellymask. Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik het zal doen. all: hier alles rustig.
@Marieke, Nu komt het dan al wel dichtbij. Spannend!!! @Hartediefje, Leuk zo'n bellymask! Hier niet zo best. Ik heb sinds gisteravond pijn in mijn onderbuik. Ik heb heel slecht geslapen. De kleine was flink aan het gymen en dat deed helemaal veel pijn. Het stelde me wel een beetje gerust dat de kleine bewoog. Ik heb naar het ziekenhuis gebeld en om 11.30 uur kan ik bij de gyn terecht. Vind het wel een beetje eng. Liefs