Het is raak in 2010!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marieke3, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    11 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010-meisje
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010
    Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010
    Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010
    Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010
    Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010
    Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010
    Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011

afspraken:
    Stoetel - 26 augustus afspraak gyn
    Marieke- 24 augustus afspraak vk
    Rodelief - 30 augustus afspraak vk + echo ligging
    Lizab - 30 augustus afspraak vk + strippen
    Chikai - 8 september afspraak vk

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    zo, wat een drukte hier. :D

@chikai, fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Hier vanaf 36 weken ook wekelijks op controle. Alweer een beetje uitgerust?

@stoetel, hier is het weer ook zo donker. Ik heb wel de ramen open gehad, maar idd waaide het wel erg hard.

@marieke, idd al ontsluiting. BMM is verweekt/verstreken en 2 weken geleden al 1,5 cm (en de voorweeen zijn volop doorgegaan, dus ik hoop nu zelfs iets meer)
    En kan me heel goed indenken dat je het niet erg vind dat de scholen weer begonnen zijn. :D

@rodelief, de voorweeen bouwen zich hier een beetje op. Eerst gewoon heel veel harde buiken, toen met regelmaat maar pijnloos, en vanaf week 34 steeds gevoeliger en met regelmaat. Nu word ik er regelmatig wakker van en doen ze flink pijn.

Ik herken het verhaal van Marieke wel een beetje. Mocht de bevalling hiet met weeen beginnen, duurt het wel even voordat ik zeker weet dat het "echte" weeen zijn.

Zo, verder lekker druk dagje gehad. Boodschappen gedaan, nieuwe plantjes voor in huis gehaald en naar de praxis voor het hang en sluitwerk van de babykamer. (zaterdag komt er een nieuw kozijn in) Ook nog even langs mijn werk voor een kopje koffie, en het huis nog een beetje op orde gemaakt. Nu heerlijk rustig aan dus.

Fijne avond allemaal!

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Spannend hoor Lizab! Het gaat echt hard nu, hou je ons een beetje op de hoogte, want we zijn erg nieuwsgierig hoor! :)
    Je hebt nog veel gedaan, zo te lezen. Lukt dat allemaal nog wel met je buik?

Ja, hier wel wat uitgerust, al blijft slapen problematisch. Ben erg veel wakker en ik lig gewoon niet lekker. Maar ja, het hoort er allemaal bij, denk ik maar.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
  5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Mooi buikkie hoor Lizab. Erg beschaaft.

all: Hier zoonlief weer naar de psz gebracht. Hij vond het weer erg spannend. Ben benieuwd hoe ik hem straks aantref.

6. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

@Lizab: Mooie buik! :D Wat spannend zeg, je bent al vlak bij de eindstreep!

@rodelief: Ik snap eigenlijk best wel, waarom je een keizersnee geen drama vind.. Ik heb het ook wel vaker gehoord van mensen! En denk dat ik wel hetzelfde zou hebben in jou situatie! Ben wel erg benieuwd!

@all: Hier alles goed.. Voel beeb al zovaak.. elke dag wel eventjes.
    We vertellen tegen niemand dat wij weten wat het word, pff, vind dat nu al moeilijk, en zit nog maar net over de helft.
    Op mijn werk doen ze iets makkelijker, mag nu om de dag werken, en het is echt heerlijk zo!8) Vandaag dus weer lekker vrij!
    De babykamer hebben we al geverfd etc! En ziet er super uit, als de meubeltjes erin komen maak ik wel een foto!

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

11 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:
    Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 -jongen

afspraken:
    Marieke- 24 augustus afspraak vk
    Fairytale -7 september 4e afspraak vk

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mooi buikje Liza! Wat lekker dat je al ontsluiting hebt zeg. Hopelijk slaat het strippen aan:)

Fijn dat je om de dag kan werken Fairytale. Dat scheelt een hoop. Lekker dat jullie al zo opschieten met het kamertje.

Hoe ging het met je zoon op de psz Rodelief? Had hij het naar zijn zin?

Mooi weer een goede controle Chikai. Fijn dat je beeb nog in de bekken ligt :)

Vanmiddag weer bij de vk geweest. Beeb vermaakt zich nog steeds prima. Ze is een klein beetje ingedaald maar omdat het een druktemaker is moet ik nog steeds meteen bellen als de vliezen breken gezien ze weer los kan schieten. Mijn bloeddruk was ook super, alles wijst erop dat het nog wel even kan duren voordat ze komt. Mijn extreme vermoeidheid blijkt te komen van een te laag ijzergehalte dus ik heb een drankje mee.
    Vanmorgen ben ik even de stad in geweest om traktaties voor mijn dochter te scoren en een setje verjaardagskleding. Gelukkig ben ik goed geslaagd. Nu nog de zakjes chips kopen en dan kunnen we de boel in de uitdeelzakjes doen (stuiterballetje, snoephorloge en een zakje chips). Ze is helemaal weg van haar verjaardagskleren dus dat is ook mooi meegenomen:)

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    11 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:

afspraken:
    Marieke- 1 september afspraak vk

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi hoi,
    Zoonlief heeft het prima naar zijn zin gehad op de PSZ. Ondanks dat hij niet zo graag wilde en de juf hem uit mijn handen moest trekken bijna. Hij moest gewoon weer even wennen.

Hier veel gedaan. Boodschappen en het huis weer even opgeleukt met nieuwe planten.

Jeetje het word hier ineens heel erg donker. Denk dat het straks flink gaat regenen.

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ondertussen volop onweer zelfs Rodelief. Wat een rotweer. Zat net de folder van de Xenos te bekijken en daar stonden allemaal herfstdingen in. Kreeg alweer helemaal zin om mijn huis in herfstsferen in te richten. Pfff. en dat in augustus. :D

Fijn dat het goed gegaan is bij de psz

Marieke, gelukkig waren de controles verder ok. Maar dan heb je wel een echte druktemaker zeg. hahaha. Ik hoop voor je dat het niet al te lang meer zal duren. Met hoeveel weken ben je vorige keer bevallen?

Fairytale, handig dat je dag om dag mag werken. Dan kun je mooi bijkomen tussendoor. En de babykamer al bijna af. Leuk hoor! Ben benieuwd naar de foto.

Nou, dochterlief ligt heerlijk in bed, dus de benen kunnen weer omhoog. Vandaag nog even een extra boxkleed gekocht (zodat er 2 op elkaar kunnen) en een keukenkast uitgezocht (een vuilniszak vol producten die we of niet gebruiken of waarvan de houdbaarheidsdatum verstreken was) Ruimt weer heerlijk op. Morgen komt mijn moeder op bezoek. Die verft even mijn haar en helpt de laatste dingen in huis op orde brengen (dweilen lukt bijv echt niet meer) en dan ben ik er helemaal klaar voor. Laat de baby maar komen. hahahahaha.

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Lizab, mooi buikje en idd erg beschaafd! Laat de baby maar komen he hahaha, alles klaar ervoor en mooi op tijd dan!

Rodelief, fijn dat zoonlief het naar zijn zin heeft gehad op de psz.

Marieke, voor jou begint het ook al op te schieten zag ik op je banner!

Fairytale, lekker hoor om de dag werken.

Ik ben vanaf deze week ook 8 uur per week minder gaan werken en zo werk ik dan 20 uur nog tot aan mijn verlof over 8wk. Het geeft mij zoveel rust al om gewoon wat eerder thuis te zijn en dan ook nog even wat dingen te kunnen doen zodat ik 's avonds met een lekker gevoel op de bank kan ploffen en niet het idee heb achter de feiten aan te lopen en toch rustig kan zitten. (heb anders ook geen rust in mijn lijf)

Ik moet 2 september nog een keer een suikertest doen, want de waarde van gisteren was net iets te hoog..dus moet ik met 28wk nog een keer eentje doen. En vandaag naar de fysio geweest voor een zere spier in mijn bil.

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Liza, vorige keer ben ik 13 dagen te laat bevallen. Dit keer maken ze bij 41 weken een afspraak om die week het kindje nog te halen. De baby is namelijk al erg groot (nog steeds ruim een week op voor op de groei). 't Is zeker een druktemaker hier.. Die 80% slapen per dag gaat bij deze meid niet op.. Ze is meer wakker dan aan het slapen.
    Hopelijk wordt ze aan het droge niet zo'n druktemaker als haar zus:(
    Heerlijk al dat opruimen zeg:)

Fijn dat je zoon het naar zijn zin heeft gehad op de psz Rodelief. Leuk nieuwe planten!
    Hier heeft het ook zo ontzettend hard geregend en geonweerd.

Fijn dat je minder kunt gaan werken hartediefje. Hopelijk is je suiker volgende keer weer goed.

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fairytale; moeilijk om je mond te houden he! Ik wil het ook graag vertellen, maar tot nu toe lukt het me nog! Leuk dat het kamertje al opschiet!

Liza; mooi buikje hoor! Het kan nu niet lang meer duren, hopelijk heeft het strippen effect.

Rodelief; fijn dat je zoontje het weer goed naar zijn zin had op de psz, had jij lekker even een moment voor jezelf!

Marieke; goed geslaagd voor je dochter haar verjaardag dus! Fijn, ook prettig dat ze haar kleren helemaal leuk vindt! Je zult zien, je rekent erop dat het nog even duurt voordat de kleine komt, zet het ineens erg snel door! Hopelijk mag je je kleintje snel vasthouden!

Hartediefje, hopelijk is je suiker de volgende keer wel goed! Fijn dat je wat meer rust voor jezelf hebt op deze manier!

Hier een rustige dag, vanochtend m'n zusje opgehaald van de boot van m'n ouders, even koffie mee gedronken. Nu vanmiddag weer verder aan de studie.... Vanavond even langs de paarden (ook al rijd ik al een tijdje niet meer, even gezellig bijkletsen).

15. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Marieke: fijn dat het goed was bij de vk. Je hebt vast Floradix gekregen of niet?

Liza: mooi buikie hoor. Schiet echt al op bij jou. En de nesteldrang is duidelijk aanwezig volgens mij. Ha ha.

Hartediefje: lekker om wat meer rust hebben meid, rustig aan he? Hopelijk is je suiker ook weer goed volgende week

Rodelief: fijn dat je zoon het zo naar z'n zin heeft op de PSZ. Geeft je een gerust gevoel in ieder geval. Hoe gaat het met je zs?

Chikai: Heerlijk relaxed dagje gehad dus gisteren, fijn.

Wat gaan jullie allemaal snel zeg, ikzelf ook wel maar een ander lijkt altijd sneller te gaan op de een of andere manier. ;)

Hier alles verder prima. Nog wel erg moe, maar was ik bij de vorige twee ook de hele zs.

3 sept. hebben we een 3d echo, alweer helemaal zin in.

Een fijne dag allemaal, al is het weer hier erg somber.

16. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    11 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:

afspraken:
    Marieke- 1 september afspraak vk
    Cars - 3 september 3d echo
    Cars - 7 september afspraak vk

M'n afspraken genoteerd. :)

17. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Cars: Wat vervelend dat je zo moe bent. Helpt evt. floradix of ijzer tabeltjes niet voor jou??

Hier gaat alles goed. Gisteren als een beest in de tuin gewerkt. Tuinmeubels opgeruimd, gemaaid, speelgoed geordend en alles lekker aangeveegd. Maar toen ik klaar was dacht ik echt waarom doe ik dit. Ik was gebroken!!!
    Gelukkig heeft manlief nu 2 dagen vrij en gaan we even de puntjes op de i zetten wat betreft de babykamer.
    Wat betreft de baby, ik denk dat het nog steeds in stuit ligt. Maar we zullen maandag zien wat de echo aangeeft. Ik ben benieuwd!!

Vanmiddag mag zoonlief uitdelen op de psz ik ben benieuwd wat hij er van vind.

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Allemaal lekker aan de poets, heerlijk ik wil ook maar mn buik meld zich zooooo snel.
    Heb aan t eind van de dag echt t gevoel dat de kleine er al uitkomt. Druk op mn onderkant en harde buiken. Dus echt rustig aan doen, tis echt nog te vroeg voor ukje nu.

Kan ook heel slecht plassen, pas als ik gelegen heb kan ik plassen dus nu smiddags echt even plat zodat ik goed kan plassen.

Wel al alles klaar staan gelukkig. Lekker de mc helemaal uitgewassen en vluchttas ingepakt. Alle kleertjes zijn gewassen en de wieg staat op zn plek. Nog een paar weekjes, yeah

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hee inlove, je vluchttas al ingepakt! Dat moet ik nog doen. Heb weer tot nu toe aan m'n studie gewerkt, ga samen met manlief binnenkort het lijstje doorlopen wat we precies nog moeten doen. Maar ook hier valt het reuze mee. Nog wat laatste spulletjes kopen (dig.thermometer, extra celstofmatjes enzo), maar verder is het ver klaar.... Fijn he! O ja, ik ga van het weekend ook eens proberen hoe een maxicosi in de auto moet :)

20. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    hoihoi allemaal,

met jullie ook alles ok zie ik!

@ rodelief hoe vond je zoontje het uitdelen? vast wel leuk denk ik!

@ inlove tas ook al gepakt! heb ik gisteren ook gedaan, nog even een paar laatste dingen (ziekenfondspas, wat lekkers) erin en hij is helemaal klaar!

@ chikai, slim om dat vast een keer te proberen, laat je lief ook meekijken, die moet het als je naar het z'huis moet de 1e keer waarschijnlijk doen!

@ cars, balen zeg dat je zo moe bent! rustig aan doen he!

hier gaat alles zn gangetje, nesteldrang slaat lekker toe, vandaag alle kastjes uitgesopt en lekker opgeruimd.
    Ben nu wel afgedraaid, dus blijf lekker op de bank hangen de rest van de dag denk ik!
    hebben jullie ook wel eens last van een voorgevoel dat de beeb wat eerder komt, of zou het ijdele hoop zijn? :D
    heb zelf het idee dat die van ons tussen de 36e en 38e week gaat komen, maar goed we wachten het maar gewoon rustig af.
    het huis is er in elk geval wel klaar voor nu!!!

Deel Deze Pagina