Ja ik wilde weten wat ik allemaal nog nodig had. Ik ben eigenlijk niet van plan die tas te gebruiken dus moest even selecteren wat ik er dan in zou doen. Succes met de mc hihi is echt heel simpel
Hey meiden Tja, de maxi cosi uitproberen in de auto. Das wel een goed idee. Anders staan we straks te klungelen bij het ziekenhuis. En de vluchttas moet ik ook nog inpakken. Ik had maar bedacht om dat te gaan doen als ik verlof heb. Ben nu allemaal zo moe na mijn werk. Volgende week vrijdag om 13.00 uur begint mijn verlof. Ben er wel aan toe. Ze zeggen dat je aan het eind van je zwangerschap een schoonmaakaanval krijgt. Bij mij moet die nog komen hoor, moet er nu allemaal niet aan denken. Ik heb erg veel last van mijn rug. Dat werkt niet echt mee. Hopelijk heb ik straks door meer rust ook meer energie om alles schoon te maken. Vanmiddag een groeiecho gehad. Alles was prima in orde. Het buikje, hoofdje en de bovenbeentjes zijn opgemeten. Behalve de beentjes, was het heel mooi gemiddeld. De beentjes zijn iets korter dan gemiddeld. Maar ja, manlief en ik hebben beide geen lange benen. Ook was er genoeg vruchtwater. Ik had nog even naar het geslacht gevraagd. Ze zag hetzelfde geslacht als de echoscopiste bij de 20 weken echo. Hebben we toch iets meer bevestiging. Van de gyn hoef ik pas over 3 weken terug te komen. Omdat de echo zo goed was en het met mij goed gaat hoef ik niet over 2 weken terug. Liefs
11 zwanger 0 bevallen Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010-meisje Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010 Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010 Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010 Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 -jongen afspraken: Rodelief - 30 augustus afspraak vk + echo ligging Lizab - 30 augustus afspraak vk + strippen Marieke- 1 september afspraak vk Cars - 3 september 3d echo Fairytale -7 september 4e afspraak vk Cars - 7 september afspraak vk Chikai - 8 september afspraak vk Stoetel - 16 september afspraak gyn M'n afspraak genoteerd
Hier geen nesteldrang of poetsdrang hoor en ik zit toch echt al op mijn eind. Heb er totaal geen puf voor. Vreselijk want ik ben normaal echt een pietlut. Alles moet schoon zijn (op het smetvrees af volgens manlief) en nu kan ik me er niet toe zetten. Wat zijn jullie vroeg met de vluchtkoffers. Ik heb die van mij zondag pas klaar gezet hahaha. Mijn dochter gaat sinds maandag met haar vluchtrugtas naar school. Mocht ze door een ander worden opgehaald heeft ze in elk geval alles bij zich wat ze nodig heeft. Fijn dat het zo goed met je gaat Stoetel! Lekker dat je nu weer in het normale controle schema zit. Hahha wij hadden bij de controle echo's ook gevraagd of ze even konden checken of we nog steeds een meid hadden.. Het zal je maar gebeuren dat je bevalt en het kindje een ander geslacht heeft dan dat er werd gezegd, het komt voor zeggen ze. Heerlijk dat je verlof bijna begint. MMI, hier is het geloof ik ijdele hoop dat ik denk dat madam eerder komt. Bij mijn dochter dacht ik dat ook (voornl. door de vreselijke voorweeen die ik vanaf de 37ste week had) maar madam kwam toch 13 dgn te laat. Nu heb ik het gevoel dat deze meid zich ergens volgende week gaat aandienen, dus rond de 39ste week maar ik denk dat het meer hopen is want ik ben het zoooo zat. Lekker dat je huis zo schoon is nu zeg. Geeft een lekker gevoel dan he. Lijkt me lastig als je zo slecht kan plassen Inlove. Hoe komt dat? Zo jij bent druk in de tuin bezig geweest Rodelief. Heb je je tuinmeubels al opgeruimd? Geloof je niet meer in de zomer? Hoe vond je zoon het uitdelen? Ik had gisteren flink last van voorweeen, uiteindelijk kwamen ze dik 2 uur om de 4 minuten en zelfs douchen hielp niet meer. Ik hoopte dat het door zou zetten maar helaas was het toch weer voorwerk zei de vk Vannacht bleef het rommelen maar er gebeurt helaas niets... Aan de andere kant ook wel weer prettig want zondag is mijn dochter jarig en dat vieren we morgen. Vanaf maandag komt het me beter uit hahaha.
ws omdat de beeb op de organen drukt als ik sta of zit. Dus het een en ander afknelt waardoor het niet doorstroomt zeg maar. Als ik gelegen heb dan kan het stromen en kan ik ook plassen. Zeker als t wat koeler is plas ik goed nadat ik gelegen heb. Dus dat doen we dan maar
Marieke; het lijkt me niet handig en zeker niet leuk als de kleine op de verjaardag van je dochter komt nee! Dus nog even blijven zitten, kleine uk! Stoetel, fijn dat het met de echo allemaal goed was en met jou ook! Lekker, volgende week verlof Geniet er maar fijn van! Hier nog geen nesteldrang, alleen hoop ik wel dat onze ontwerper van de geboortekaartjes dit weekend gaat reageren. Hij is namelijk op vakantie en komt vandaag terug.... Ik wil die wel snel af gaan hebben! Verder ga ik weer aan m'n studie werken vandaag en de lijstjes eens doorlopen of ik zo'n beetje alles heb... Manlief gaat morgen met zijn scoutinggroep op kamp t/m woensdag, dus ben wat dagen alleen thuis. Gelukkig zijn m'n ouders en zussen dan weer terug van vakantie! O ja, gisterenavond hebben we een informatie over borstvoeding gehad, ik miste helaas wat structuur. Het was vooral van: borstvoeding moet leuk zijn, het kindje moet goed groeien, maar hoe je dat dan precies moest doen, werd niet verteld. De opmerking "Doe maar een dotje" is regelmatig over tafel gekomen en dat wilde ik nu juist niet horen....
Hallo allemaal, Even geen puf om uitgebreid te reageren. @marieke, spannend dus, toch flink aan het rommelen. Ik hoop voor je dat het (vanaf maandag) door zal zetten @nesteldrang, Hier steeds niet gehad, maar sinds een dag of 2 heb ik heel erg dat ik alles klaar wil hebben. Dus de benedenverdiieping is nu toch brandschoon (vraag niet hoe) en de bovenverdieping ondertussen ook, alleen de badkamer nog. Bed op klossen, slaapkamer opnieuw ingericht, andere tv, overbodige dingen mijn huis uit etc. Alles netjes en opgeruimd. Nu maar hopen dat het strippen maandag ook echt helpt. Ik kom later weer even kijken, maar ik ben echt even op. Wilde ook luiers halen en die waren in de aanbieding bij de kruidvat. Dus liep ik met mijn 39 weken zwangere buik door de stad te sjouwen met 9 pakken luiers en een nieuwe prullenbak. :S
Oh dat zou best kunnen Inlove. Vervelend hoor. Ik werd me er vanmorgen bewust van dat iedere keer dat als ik klaar ben met plassen en ik opsta om me af te vegen dat het dan nog een stukje doorloopt terwijl ik echt uit plas.. Misschien dat dat zo'n zelfde verhaal is? Wat kan je lijf toch raar reageren he. Oh jammer dat je niks over structuur te horen kreeg Chikai. Ze zeggen dat je bv veelal op verzoek moet aanbieden he maar ik ben ook wel van de structuur hoor. Wat bedoelde ze met doe maar een dotje? Ik werd vorige keer flink onzeker van de bv. Het meest erge vond ik dat ik niet zag wat mijn dochter binnen kreeg. Iedere week ging ik met haar naar het weeguurtje bij het cb om te kunnen zien of ze voldoende voeding binnen kreeg. Ik hoop maar dat ik me er dit keer prettiger bij voel. Lekker een paar nachten het bed voor je alleen Wel fijn dat je familie weer terug is van vakantie zodat je een vangnetje in de buurt hebt. Het rommelen neemt hier weer af. Ondanks dat ik vandaag boven en beneden stof heb gezogen en even naar het winkelcentrum ben geweest. Heel af en toe wordt mijn buik nog hard maar dat is dragelijk. Net heerlijk 1,5 uur op de bank geslapen en ben bezig met een flinke pan groentesoep maken voor morgen dus het huis ruikt heerlijk. Zometeen mijn dochter uit school halen en dan eens samen de traktaties in elkaar zetten, dan staan die alvast klaar.
hoi meiden. Even gauw ego. Ik ben vandaag al bij de vk geweest. Heb vanochtend gebeld want ik trok het gewoon even niet meer. Zat zo in mijn maag met de stuitligging dat ik er ook niet een heel weekend in onzekerheid overheen wilde laten gaan. Dus vanochtend een echo gehad en....... de kleine ligt keurig met het hoofdje naar beneden. Niks meer te kiezen dus. We gaan normaal bevallen. We hebben wel afgesproken dat ze me niet overtijd laat lopen. Dus over max. 5 weken heb ik ons wondertje in mijn armen!!
Yeah geen stuitertje! Dat is mooi! De vk komt morgen langs, ik ben ook heel benieuwd hoe uk ligt. Vorige keer lag ze niet met t hoofdje beneden en dat wil ik toch wel eigenlijk hihi
Rodelief, Dat is goed nieuws, geen stuitligger! Fijn!! Liza; sterkte!! Niet zo lang meer, moet je maar denken!! Inlove, komt je verloskundige in het weekend gewoon langs bij je thuis???? Marieke, fijn dat het weer even wat rustiger is. Ja, ik miste wel duidelijke info bij de borstvoeding, maar ik hoop straks maar genoeg info en duidelijke ondersteuning van de kraamverzorgster/verloskundige te krijgen! Fijn weekend met de verjaardag van je dochtertje!!
ik moest eigenlijk vanmorgen, maar ik was de enige die op spreekuur moest komen. (ze belde om half 10 en ik had om 10.15 een afspraak) Ze vroeg of ik het oké vond of ze vanmiddag of morgen gewoon thuis langskwam. Nou prima! Vind ik stiekem ook wel heel fijn want ons huis is heeel moeilijk te vinden (de eerste keren dat we pizza bestelden was ie standaard koud!) Ze kan beter morgen even zoeken dan als ik op springen sta!
Dat is zeker wel fijn ja! Hopelijk is alles goed straks! Ik ben vandaag niet online, ons nieuwe scoutinggebouw wordt volgende week geopend en daar moeten we nog veel aan doen... Fijne dag allemaal!
Hoi meiden, ik zal ff reageren. stoetel: Ff handigheid krijgen in de mc is wel handig ja. Maar je hebt het zo door. Is het een beetje gelukt? Wat heerlijk dat je verlof bijna in gaat. Dan kun je je helemaal richten op de komst van de kleine. Marieke: Wat vervelend dat je steeds zo`n last hebt van voorweeen. Kunnen ze jou ook niet wat eerder strippen?? Alvast een fijne dag morgen met de verjaardag van je grote meid! Chikai: Wat vervelend dat de voorlichtingsavond tegen viel. Ik kan je ook niet adviseren want ik ga gelijk flesvoeding geven. Lizab: Spannend spannend. maandag strippen. Ik hoop dat het dan goed doorzet meid. Ik ben benieuwd!! Inlove: Wat heerlijk dat de vk aanhuis komt. Ik hoef ook niet echt ver. De praktijk zit hier 5 huizen verderop. all: Hoop dat ik niemand vergeten ben. Hier vandaag nog wat verlate visite voor mijn zoons verjaardag. Dus een beetje een drukke dag. Vrienden wilde al s`avonds komen en dan lekker blijven catannen maar ik heb toch maar nee gezegd. Denk dat ik dan na zo`n avondje echt spijt krijg. Ach na de bevalling kunnen we weer vollop afspreken. fijn weekend allemaal!!
Zo, hallo allemaal! @rodelief, ik lees goed nieuws. Super dat de baby niet meer in de stuit ligt. En idd wel goed om jezelf denken hoor, na de bevalling heb je overal weer tijd zat voor. @marieke, vervelend van die voorweeen. Fijne verjaardag alvast. @inlove, klinkt als een kleine vk praktijk? (hier kon ik vorige week niet eens een afspraak maken omdat ze vol zaten. Ik ben nu achter het spreekuur aangeplakt) En heeft ze je huis nog kunnen vinden? @chikai, succes met het afmaken van het scoutinggebouw. In principe krijgen kraamverzorgsters zeer regelmatig bijscholing op het gebied van borstvoeding (bij ons minstens één keer per zoveel maanden) en kunnen ze je echt goed helpen. @stoetel, gelukt met de MC? Idd verstandig om even te oefenen. Ik denk dat wij het ook nog maar een keertje oefenen. Het is zo lang geleden. Nou, hier is gister op de valreep nog even een nieuw raam in de babykamer gekomen. Vandaag maakt manlief alles af en dan kan ik de kamer weer schoonmaken en opnieuw inrichten. Verder echt even een rustig dagje. Ik wil alles klaar hebben voor morgen, mocht het strippen dan wel wat doen, dan ben ik er ook klaar voor. Ik ben vooral bang dat het niks doet, dan kan ik er ook wel vanuit gaan dat ik flink overtijd ga volgens mij.
Nee, heb de MC nog niet uitgeprobeerd in de auto. Ik heb manlief nog niet kunnen strikken om mee te kijken en het ook zelf te proberen. Lijkt me wel handig dat hij de MC met de kleine straks bij het ziekenhuis goed in de auto kan plaatsten. Liefs
Hallo! De mc moeten wij ook nog uitproberen, maar m'n man is op scoutingkamp, dus het moet nog even wachten. Liza; nog even snel een nieuw raam erin? Dat leverde weer een hoop stof op, denk ik? Ik hoop van harte voor je dat het strippen wel gaat werken, duim duim! En ja, die borstvoeding, ik hoop dat we een lieve kraamverzorgster krijgen die ons er goed mee kan helpen! Fijne avond allemaal!
Mijn dochter heeft eergisteren een gezellige verjaardag gehad. Ze is lekker verwend en had genoten. We hadden niet al te veel mensen uitgenodigd dus het was voor mij net te doen. Om half 9 was het huis weer leeg en ik lag er om half 10 in. Gisterochtend heb ik met mijndochter haar speelgoed in elkaar gezet. Wat zit dat toch altijd dramatisch vast in die dozen. Ze heeft de hele dag heerlijk gespeeld met haar nieuwe spul. Vannacht een rotnacht gehad .. Ontzettende pijn in mijn buik, alsof ik een blaasontsteking heb en ondertussen harde buiken en weeen achtig gevoel vanuit mijn rug. Als dit zo door gaat ben ik brak voordat ik moet bevallen... Gisteren was de kleine zo ontzettend aan het bewegen aan het eind van de dag en rondjes om haar as aan het draaien dat ik niet denk dat ze nog ingedaald ligt. Heb op een bepaald moment mijn man zijn handen plat op mijn buik gelegd en hij schrok er helemaal van hoe erg ze naar buiten kwam en kon zich voorstellen dat haar bewegingen flink pijn deden. Mijn dochter vond het prachtig om zo ontzettend duidelijk alles te voelen maar ik ben het echt helemaal zat. Heb echt een baaldag vandaag geloof ik. Gisteren flink een huiluitbarsting gehad omdat ik zo baal dat ik gewoon niet meer zonder hulp het huishouden kan doen. Ik had natuurlijk veel werk door alle visite van zaterdag en ik vind het vreselijk om ml om hulp te moeten vragen dus ik werd zwaar onredelijk. Het stomme was dat hij gewoon bezig was met klussen in en om het huis die echt moesten gebeuren dus het was niet zo dat hij op de bank uit zijn neus aan het eten was maarja.. hormonen he... Vandaag gaat mijn dochter uitdelen op school. Ze is bepakt en bezakt naar school gegaan. Ik ben benieuwd hoe ze het heeft vandaag. Haar kinderfeestje doen we in de herfst dus daar hoef ik me voorlopig niet druk om te maken. Ik ga zo eens wat in huis doen en daarna aan de traktaties beginnen voor als haar zusje geboren is. Wij hebben gisteren de box neergezet. Zo'n leuk gezicht. Boxkleed erin, mobiel erboven alleen de baby mist nog Fijn dat alles af is Liza! Hopelijk zet het strippen zoden aan de dijk en mag je vandaag gaan bevallen. Mijn duimen draaien als gekken! Rodelief ze kunnen nog niet voelen of ik ontsluiting heb omdat de baby niet ingedaald is. Ze hebben tegendruk van het hoofdje nodig om dat te kunnen voelen. Strippen wordt dus ook niks zo.. Al ga ik het woensdag toch weer even vragen want ik ben het echt zat. Heb je het gezellig gehad met de visite? Fijn dat je toch geen stuitligging meer hebt zeg! En dat ze je niet overtijd gaan laten lopen, dat scheelt! Inlove kon de verloskundige je huis makkelijk vinden? Heerlijk hoor een controle aan huis
Hallo allemaal! @chikai, Nieuw raam levert idd hoop stof op. 'Het kon niet anders. Wij hebben een grote slaapkamer in 2 kamers opgedeeld en in de babykamer zat alleen een raam met ventilatierooster, en ik wilde een raam wat gewoon open kon. In ieder geval zit hij erin en is het kamertje weer schoon. Heel moeilijk is de mc niet hoor, dus dat komt vast goed! @marieke, Super dat je dochter een leuke verjaardag heeft gehad. En idd, dat speelgoed zit altijd muurvast in de dozen. En balen van zo'n rotnacht. Zou toch fijn zijn als je een beetje fit aan de bevalling kunt beginnen. Rustig aan, benen omhoog en dan komt het allemaal goed. Ik had ook niet zo'n nesteldrang omdat ik steeds het idee had dat stel mijn vliezen zouden breken oid, ik dan ook nog wel even iets kon doen. oja, de box... Heel herkenbaar dat er nog iets mist. hahaha. En alvast bedankt voor het duimen! Nou meiden, hier ben ik toch wel een beetje zenuwachtig/gespannen. Alles is klaar, oppas staat op scherp en sinds gisteravond ook weer last van voorweeen. Ik hoop echt dat het strippen helpt. Ik wil ons kindje nu echt wel graag zien! Maargoed, 13.30 uur ben ik aan de beurt, en voordat ik weet of het wat doen zijn we volgens mij wel een dag verder.
nou ze is niet geweest, ze kon het huis niet vinden Dus dinsdag avond volgende poging hahah echt geweldig, dit had ik voorspeld en ik vind het heel fijn dat t nu gebeurt en niet als ik echt ga bevallen. Ze wilde na mijn verhaal vanmorgen echt nog een keer zelf proberen want ze wilde t huis nu wel vinden ook voor haar eigen gemoedsrust. Dus dinsdag doen we poging 3! En je hebt gelijk, wat zit dat speelgoed dramatisch vast in die dozen. Je hebt meer afval dan speelgoed en ieder dingetje zit met ijzertjes en pasticjes vast, vreselijk!