Het is raak in 2010!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marieke3, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Marieke: Wat heerlijk dat je dochter een leuke verjaardag heeft gehad.
    En wat vervelend zeg dat je zo`n rot nacht hebt gehad. Ik hoop dat mij dat een beetje bespaard blijft.
    Moet ook zeggen dat ik nog geen voor weeen ofzo heb gehad. Wel harde buiken maar die doen geen zeer. Gelukkig!!

Lizab: Oh meid wat spannend zeg. Ik hoop dat het doorzet en dat je snel kan komen melden dat je zoontje is geboren.

Inlove: Nou gelukkig maar dat de vk het nog een keer gaat proberen. Het zal je toch gebeuren dat ze je huis niet kan vinden op het moment dat je haar echt nodig hebt.

all": Hier alles rustig. Mijn man heeft gisteren het wiegje in elkaar gezet. Oh zo schattig. Ik kan niet wachten om het op te maken. Maar daar vind ik het nog een beetje te vroeg voor.
    En idd er mist gewoon iets in.

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zo, even een update. :)

Ik ben gestript. Was een beetje twijfelachtig of ik er nu direct van ga bevallen. 1,5 cm ontsluiting bmm 2/3 verstreken en half verweekt. Het zou goed kunnen van wel, maar mocht het niet zo zijn, dan hoopt ze dat het strippen er iig voor zorgt dat, mocht ik nog een week doorlopen, het volgende week wel een kwestie is van strippen en bevallen. :)

Beeb ligt nu wel helemaal vast in mijn bekken, en deze keer riep ze (andere vk) juist dat het wel een flinke baby is. Ik weet het niet meer hoor. Ze schatte hem nu op 7,5 pond. hahaha.

nou, het strippen zelf was niet fijn, maar ook niet enorm pijnlijk, wel al wat bloed en slijmverlies.

Ik ben benieuwd..

3. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Spannend Liza, nu maar afwachten!:D

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Dat ik dit topic niet eerder vond... ons beebje is namelijk verwekt tijdens nieuwjaarsnacht :D

En ja, dat weten we echt zeker, want de dag erna ben ik heel erg ziek geworden en is er van klussen niks in huis meer gekomen gedurende een week , hihi

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    spannend Liza!!

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ow wat spannend Liza!!! Ik hoop voor je dat het door gaat zetten. Tja.. strippen is geen pretje nee, dat weet ik nog wel van mijn dochter, 't is even puffen op dat moment...

Leuk dat het wiegje staat Rodelief! Hier is het bedje al een paar weken opgemaakt maar op de verkeerde manier, ik heb het hoog opgemaakt dan blijft het matrasovertrekje vuil vrij. Als mijn weeen beginnen maak ik hem kort op.

Oh wat vervelend dat je vk je huis niet kon vinden Inlove, gelukkig gaat ze het nog een keer proberen voor D-day.

TheLady, grappig dat je weet wanneer je kindje verwekt is. Van mijn dochter had ik precies hetzelfde. Ik was nl. ook strondziek geworden na het klussen en de rest van de maand zat de boel op slot hahaha.

Ik word helemaal naar van de steken in mijn buik. Ik kan niet eens naar voren bukken zo'n pijn doet het. Het voelt alleen niet als (voor)weeen maar meer alsof ik gewoon last heb van mijn maag of darmen of vreselijk ongesteld ben...
    Net bij school een zeer teleurgesteld kind. Ze wilde graag met een vriendinnetje mee om te spelen maar ik durf het niet meer aan. Stel dat de bevalling begint dan moet ik haar nog ophalen (moeder kon in dit geval niet mijn kant op rijden want ze zat zonder vervoer). Pff.. wel lastig dat ze zover op school zit nu en al haar schoolvriendinnetjes ook aan die kant van de stad wonen. We hebben het haar al een paar keer uitgelegd dat ze voorlopig alleen maar tussen de middag met kindjes mee kan en niet na school maarja.. toch even proberen he. Nu mag ze daar vrijdag tussen de middag eten maar op dit moment heelt dat de wonden nog niet geloof ik.. We zijn net maar gezellig haar traktatie gaan maken voor als haar zusje geboren is en we hebben cakejes versierd, was ze weer een beetje blij.

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Spannend Liza, ik duim voor je hoor! Hopelijk zet het zoden aan de dijk, we wachten met je mee!!

Marieke; wat balen dat je je naar voelt. Hopelijk komt jouw kleine ook snel!!

Inlove; wat fijn dat je verloskundige het nog een keer gaat proberen om je huis te zoeken, ze kan dat inderdaad beter van te voren doen, dan met de bevalling te moeten zoeken!

Vandaag een drukke dag gehad; toch een dagje naar m'n werk geweest om m'n zusje en invaller te helpen met inrichten van de klas, toch nog van 9u tot 17u bezig geweest! Nu lig ik even op de bank, golft m'n buik weer alle kanten op :)
    Zometeen bij een vriendin gaan eten en verder een rustige avond!

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Was even snel aan het spieken hoe het met Liza ging, nog geen nieuws.
    Ik ga eventjes de stad in voor een nieuwe filmcamera, die ik nu heb komt uit het jaar 0 en kan ik niet op dvd overzetten. Vanmiddag gezellig visite.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Zo, ben net wakker na een onrustig nachtje. Onze kleine uk is 's nachts vrij druk en ik kan geen één houding meer vinden die fijn ligt. Wat een drama. Tegenwoordig ben ik standaard tussen 1u en 4u wakker en dan 's ochtends slaap ik weer lang. Dus de uurtjes maak ik wel, maar de manier waarop is wat minder. Hoe liggen jullie fijn in bed met zo'n zwangere buik?
    De enige manier die nog een beetje comfort geeft is echt op mijn zij, met één hand onder mijn twee kussen, en dan het voedingskussen tegen m'n buik aan, benen half opgetrokken en daar ook het voedingskussen tussen...

Hier vandaag een rustige dag, even bijkomen van de afgelopen drie drukke dagen. Helaas nog steeds niets gehoord van onze ontwerper van de geboortekaartjes... Ik ga niet lang meer wachten...

10. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Nou Meiden,

geen bevalling hoor. :)
    Een paar uur na het strippen begon het flink te rommelen. Ben vroeg naar bed gegaan, en het slapen ging niet echt lekker ivm de voorweeen. Werd er wakker van en moest ze ook echt wel puffen. Dan viel ik weer in slaap om bij de volgende wee weer wakker te worden. Heb dus ook echt geen idee hoe lang er tussen zat. Maargoed, ik heb niet het idee gehad dat eht echt door zou zetten, en idd, het heeft niet doorgezet.

NOg steeds wat voorweeen, maar geen bevalling.

Jammer maar helaas.

Ach, hopen dat de VK gelijk heeft gehad. Als ik idd nog een week doorloop dat het dan volgende week echt appeltje, eitje is met strippen.

Hoe is het hier? Marieke beetje goede nacht gehad?

Chikai, hier ook alleen nog op mijn zij. Heb sinds een week een nieuw hoofdkussen en dat maakt ook echt verschil. omdraaien is dramatisch maar als ik maar op mijn zij lig gaat het wel. Sterkte!~

Oja, ik stond vanochtend op de weegschaal en ben nu precies 12 kilo aangekomen.

11. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Chikai, Vervelend dat je geen normale nachtrust hebt. Eigelijk lig ik hetzelfde als jou in bed. Maar vaak halverwege de nacht gooi ik het voedingskussen naast het bed. Dan ga ik op mijn buik liggen:$, en dan mijn rechterbeen zover mogelijk opgetrokken. Waardoor ik dan half op mijn buik en half op mijn zij lig. Mijn buik is niet overdreven groot. Vandaar dat het zo ook nog lukt.
    Wat raar dat je nog niks hebt gehoord over het geboortekaartje. Ga je nu opzoek naar iets anders?

@All, Ik ben net lekker de stad in geweest. Gisteren de couponnen van de kruidvat uitgeprint en heb ze bijna allemaal benut. Gratis 1 pak luiers, korting op billendoekjes, Natusan, Nuby lepetjes. De coupon voor de Bambino collectie heb ik nog bewaard. Ook heb ik de weekendtas uit de folder gekocht. Dat word mijn vluchttas. Hij is wel makkelijk, met wieltjes en dan zo'n handvat die je uit kan trekken. Bij de Wibra nog wat rompertjes gekocht. Ook 2 nachthemden voor tijdens en na de bevalling. O ja, en een antislipmat voor in bad. Wij hebben geen aparte douche, en het uit bad stappen vind ik nu toch wel lastig worden. Dus ja, goed geslaagd!:D

12. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Lizab: He balen meid dat het niet heeft doorgezet.
    Hopen dat het van de week van zelf gaat en anders met de volgende keer strippen.

chikai: Hier lig ik ook op mijn zij met een kussen tussen mijn benen. Moet zeggen dat het nog allemaal wel gaat. Alleen het omdraaien kost veel moeite.

all: Ik kan echt niet veel meer doen. Gisteren even met man en kind naar het winkelcentrum, Moest nog even wat dingen bij de hema halen en wat nieuwe kleren voor zoonlief. En daarna boodschappen doen. Ik moest tijdens het boodschappen doen gewoon pauzeren. Om even een harde buik weg te puffen.
    Thuis gauw op de bank gaan liggen en s`avonds vroeg naar bed gegaan.

Ik zit nu ook bekkaf achter de pc. Zou het liefste even slapen maar zoonlief trapt daar niet meer in. Helaas. Vanavond dan maar weer vroeg onder de wol.

13. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Liza: Spannend zeg! Wel balen dat het nog niet doorzet, hoop echt voor je dat het snel doorzet en je kleintje er gauw is!

wat zijn jullie eigenlijk al ver heen..;)
    straks is iedereen bevallen en dan moet ik nog! haha

Volgende keer reageer ik op de rest, ik moet nu werken!
    :D

14. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    @ lizab: balen dat het niet heeft doorgezet!! hopen dat het inderdaad volgende week beter gaat dan!

@ chikai, ik lig ook op mn zij met voedingskussen tussen benen en onder buik. lig op zich aardig maar als de beeb wakker is lijkt het net of hij afzet tegen mn matras, dat is een minder prettig gevoel!!

@ rodelief, ik ken het, wilde eigenlijk ook even wat spullen halen, maar zie het niet zitten! erg is dat he!

@ fairytale: werk ze!!

hier alles rustig aan!
    druk weekeind gehad, zondag naar de efteling geweest, maar heb de hele dag in een rolstoel gezeten en was alsnog versleten s avonds.
    net controle gehad bij vk, alles weer ok.
    beeb hield zowel stagiare als vk voor de gek, dachten beide dat de voetjes links lagen, maar op de echo liet beebje zien dat dat niet zo was! :D
    t wordt waarschijnlijk een iets kleiner beebje dan mn zoontje was, dus dat is ook wel leuk om te weten!

over 2 weken weer een afspraak.

@ lizab heb jij gevraagd om te strippen, of bood jouw vk dat zelf aan? hoop namelijk niet dat ze e met mijn bekken door laten lopen tot 42 wk, want geloof niet dat ik dat ga trekken dan! kan nu sommige dagen al helemaal niet lopen!

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Stoetel, ik heb de bonnen net uitgeprint. (of in ieder geval aangevraagd, moet nog printen bij mijn schoonouders) Een pak gratis luiers slaan we niet af, helemaal niet omdat ik toch al kruidvatluiers gebruik.

Rodelief, slaapt je zoontje helemaal niet meer tussen de middag? Dat is minder. Idd maar op tijd naar bed dan!

Fairytale, werkse!

MMI, De Vk begon er met 37 weken over dat het vanaf 39 weken een optie zou zijn. Met 38 weken heb ik aangegeven dat ik het graag wilde en dit heeft ze meteen duidelijk in de pc gezet zodat alle vk's (3 + waarneming) ervan op de hoogte waren. En anders kun je het toch altijd vragen? Het schijnt bij de eerste niet veel nut te hebben om vroeg te strippen, maar bij de tweede en later kan het wel wat doen.

Nou, hier ben ik er flauw van. De voorweeen gaan niet weg, maar worden ook niet erger. Het is enkel een rot gevoel. Dus: GA WEG OF ZET DOOR! Grrrrrrrr. (even mijn frustratie kwijt hoor, sorry)

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Even een kort berichtje; een opzet voor ons geboortekaartje is binnen! Al heel mooi, maar nog wel wat wijzigingen nodig (kleinigheidje, we waren tekstueel de datum van geboorte vergeten... hihi) Het voelt wel fijn dat we er nu mee bezig zijn! Ben benieuwd als tie helemaal naar onze zin is!
    Weltrusten allemaal!

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Lizab, hoop dat het snel gaat doorzetten meis!!!

Chikai, ik heb de bonnen ook aangevraagd!

Rodelief, vermoeiend he... het is heerlijk zo'n peuter thuis, maar je komt niet aan je rust toe. Kun je 's nachts wel goed slapen???

Hier ook erg moe, maar doordat ik ga liggen draaien en keren (ik kan echt mijn goede houding niet vinden...) in bed, ga ik weer liggen denken aan van alles en nog wat en slaap ik weer heel slecht... pfffff... soms denk ik wel eens wanneer ik echt eens een nacht weer helemaal doorslaap om bij te tanken nog..

Ik ga snel douchen..morgen weer werken (zal blij zijn als ik verlof heb...maar dat is pas 15 oktober)

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ppff ben helemaal wakker en heb pijn aan mn rug. Man ligt te snurken dus dat helpt niet mee met in slaap vallen.

Vk heeft ons huis gevonden vanmiddag! Alles was goed en de kleine meid ligt met haar hoofdje naar beneden, prima dus!

19. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Inlove, super dat het de VK toch gelukt is. Is er maar 1 vk of moet de rest ook nog even komen zoeken? (hier nl. 3 + waarneming)

Chikai, super dat de opzet van de kaartjes zo leuk is. :D

Hartediefje, het is idd af en toe flink zwaar met zo'n peuter. Rustig aan en als het echt niet meer gaat, dan op tijd stoppen met bijv. werken he!

Zo, hier gaat het gerommel rustig door. Ben gisteravond en vanochtend iig de slijmprop verloren. Paar weken geleden al wat stukjes, maar dat was niks vergeleken hiermee. 2 enorme naaktslakken met sliertjes bloed erdoor. (sorry! :) )

Zo denk ik maar even met die kleine uk op pad, zal wel één van de laatste dagen zijn dat ik er nog puf voor heb.

20. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Liza: wat ontzettend spannend zeg, denk dat het nu niet lang meer duurt. Succes nog even. ;)

Inlove: sterkte met je rug, kan heeeeeeel vervelend zijn.

Heb voor de rest niet alles gelezen.
    Fijn om te horen dat het met de rest ook goed gaat, het schiet echt op. Over een paar weken zijn er al heel wat baby's bij, geweldig gewoon.

Hier alles prima. Alleen m'n bekken doen wat vervelend, maar nog niet overdreven gelukkig. :)

Sorry trouwens dat ik hier niet zo vaak ben. Ik schrijf nog met een ander topic mee en daarnaast houden de kids me ook lekker bezig. In het weekend hebben we het sowieso altijd wel druk. Dus mijn excuses.

Deel Deze Pagina